Welke drank op een borrel?

10-12-2011 17:07 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
We geven een borrel (jaja, jullie zijn bij deze ook allemaal uitgenodigd ) Wat voor drank kan ik het beste in huis halen?

Gasten zijn van middelbare leeftijd. Ik denk aan wijn (welke?), bier (Grolsch?) en twee flessen drank maar wat wordt het meest gedronken?

Ook leuk lijkt me een welkomstdrankje in van die kleine glaasjes. Iemand een leuk idee?
- rode wijn (merlot/chablis/wat jezelf lekker vindt)

- witte wijn (Chadonnay / misschien nog een zoete erbij ?)

- bier (niet iedereen lust Grolsch ...Yek)

- vruchtensapjes / dubbelfriss

- cola

- cola light

- 7-up

-sterke drank : Berenburg en Bacardi
Geen rode en witte? En ik zou idd bavaria of grolsch halen. Klein drankje heb ik geen idee van.
cava of champagne, of een andere mousserend iets als welkomstdrankje, of misschien limoncello (wel wat zomers...), port is trouwens ook lekker!! of gluhwein met dit gure weer. En verder bier en wijn inderdaad en zorgen dat je ook wat niet alcoholische drankjes hebt.
Bier kun je het best helft heineken en helft amstel doen
Internagelaktisch
Wat er gedronken wordt, hangt af van de regio en de rest van je achtergrond. Platteland: jenever voor de mannen en bessen voor de vrouwen.

Studenten: rum of wodka om te mixen.

Tweeverdieners: goede whisky of cognac.
Welkomslikeurtje http://www.webslijter.nl/ ... rentzen-winter-apfel.html
quote:NouEvenNiet schreef op 10 december 2011 @ 17:20:

Wat er gedronken wordt, hangt af van de regio en de rest van je achtergrond. Platteland: jenever voor de mannen en bessen voor de vrouwen.

Tweeverdieners: goede whisky of cognac.Soooow wat een vooroordelen en aannames..
Tuurlijk zijn dat vooroordelen. Maar we hebben niks anders om op af te gaan, want we kennen haar gasten niet.
wat voor drank? vooral heel veel!!
quote:NouEvenNiet schreef op 10 december 2011 @ 17:20:

Tweeverdieners: goede whisky of cognac.Jouw wereldje is wel erg simpel!! Alleen twee verdieners drinken goede whiskey??! en studenten rum of wodka om te mixen, pardon? Je slaat de plank echt compleet mis....
cabernet sauvignon

cava

flesjes jupiler of de koninck

voor de liefhebbers trappist

whiskey en cognac als er oudere mannen zijn

spa rood, coke (light), tonic
Blue curacao, pisang ambon, bessen om te mixen met jus d'orange. Of pina colada. Of ananassap met Malibu. Ook lekker.
Ik vind Beerenburg wel bij het jaargetijde passen. Volgens mij valt dat altijd wel in de smaak.
welkomstdrankje een kirr royal (hoeft niet met champagne, kan gewoon met cava)
jagermeister is ook heerlijk!
quote:Ratteke schreef op 10 december 2011 @ 17:27:

Blue curacao, pisang ambon, bessen om te mixen met jus d'orange. Of pina colada. Of ananassap met Malibu. Ook lekker.bleh!! dat zijn allemaal van die mierzoete puberdrankjes!
Ailien, in dit opzicht is de wereld inderdaad best simpel. Whisky kost ongeveer 45 euro per fles, berenburg rond de 12.
quote:elninjoo schreef op 10 december 2011 @ 17:26:

cabernet sauvignon

cava

flesjes jupiler of de koninck

voor de liefhebbers trappist

whiskey en cognac als er oudere mannen zijn

spa rood, coke (light), tonic

en bedankt hè.

Tssss.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 10 december 2011 @ 17:27:

Ik vind Beerenburg wel bij het jaargetijde passen. Volgens mij valt dat altijd wel in de smaak.

Hier (waar ik woon dus) zijn er veel ouderen die wel een borreltje Beerenburg lusten ja.

En iets jongere mensen mixen het met cola (of met sinas, errug lekker!)
De drankjes van Ratteke zou ik ook niet zo snel serveren aan mensen van middelbare leeftijd. Ik zou eerder gaan voor Hollands gedistilleerd ofzo, naast dus wijn en bier.
Sherry?

(ieuw)
Wat Ratteke zegt, moet je zeker niet aanschaffen voor gasten van middelbare leeftijd. Tenzij je voornaamste doel is om te laten zien dat je niet aan vooroordelen doet.
quote:boterblommetje schreef op 10 december 2011 @ 17:21:

[...]

Soooow wat een vooroordelen en aannames..

Nou, ik werk achter de bar, en ik moet toegeven dat deze vooroordelen en aannames toch een hele grote kern van waarheid kennen.

TO,

Allereerst wil ik je meegeven altijd in huis te halen wat je zelf ook lust. Dus als jij normaal Grolsch drinkt haal je Grolsch in huis.

In mijn omgeving wordt Amstel gezien als een echt thuis bier (lekker uit flesje), en Heineken als een kroegbier (lekker van de tap)

Qua wijn kun je het beste naar je slijter gaan, die kan je wijn leveren, en wat je niet open maakt kun je weer retour doen. Neem een niet te zware wijn, maar een soepele ronde rode: Cabernet, Shiraz, een vriendelijke zoete en Chardonnay of Chenin blanc doen het als witte erg goed.

Qua frisdrank zou ik het bij cola en cola light houden (CocaCola is het meest favorite merk) en wat sapjes (dubbelfris of multifit oid) en daar dan ook light en gewoon doen het altijd goed bij mensen van middelbare leeftijd.

Veel succes.
quote:NouEvenNiet schreef op 10 december 2011 @ 17:32:

Wat Ratteke zegt, moet je zeker niet aanschaffen voor gasten van middelbare leeftijd. Tenzij je voornaamste doel is om te laten zien dat je niet aan vooroordelen doet.Zeker niet??? Want? Als je de 50 gepasseerd bent mag je dat niet meer drinken? Ik denk dat er best veel 50 plussers zijn die dit toch erg lekker vinden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven