Ik heb zijn hart gebroken

11-12-2011 09:37 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister is er na 3 jaar een definitief einde gekomen aan mijn relatie. Definitief, omdat ik verliefd ben. Stapelverliefd. Alleen niet meer op hem. Opzich gaat het met mij wel redelijk goed naar omstandigheden, maar het steekt me wel dat ik zijn hart heb gebroken. Zelf laat hij me wel met rust dus hij spreekt het niet uit, maar ik weet dat ik zijn droomvrouw, prinses, liefde van z'n leven ben. Alleen ik kon dat niet meer voor hem zijn. Ik weet dat het goed met hem komt, maar toch..

Wie kan zijn eigen soortgelijke ervaring met mij delen? Soort van "gedeelde smart is halve smart".
Nee wel omgedraaid, doet inderdaad vreselijk pijn als

je vrouw verliefdwordt op een ander.

Je helpt hem het meest met daar eerlijk over zijn, zo

min mogelijk contact en geen verkeerde signalen afgeven

waardoor hij denkt dat het weer goed komt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tja meerdere malen heb ik dit meegemaakt, dat ik er met een ander vandoor ging, vond het ook heel erg voor ze , maar ja dat gaat wel weer over, ze vinden echt wel weer een ander, sneller dan je denkt.
Heel naar, je bent niet meer verliefd op hem maar geeft wel nog erg veel om hem neem ik aan? Dan is het zo moeilijk om een relatie te verbreken, je weet hoeveel pijn je de ander gaat doen.

Ik heb het beide meegemaakt, mijn hart is een keer gebroken en ik heb het hart van een ander een keer gebroken. En juist omdat ik uit ervaring wist hoe veel pijn dat doet vond ik het zóó moeilijk om m'n relatie te verbreken.

Maar hij zal door moeten en jij zult wat moeten met je verliefdheid (of niet natuurlijk).
Ja, ik weet dat het pijn doet, ik weet dat het niet leuk is, maar het is nou eenmaal zo. En ik laat hem idd met rust. Ik geef hem absoluut geen valse hoop. Maar ik hoor liever van anderen die ook iemands hart hebben gebroken hoe ze daar mee om zijn gegaan.
Bij 1 daar van heb ik nog maanden zijn handje vastgehouden, maar dat maakte het alleen maar erger, duurde alleen maar langer zo. Dus je kan maar beter gelijk helemaal loslaten, dat is uiteindelijk beter voor hem.Echt.
Op lange termijn gezien is dit het beste wat je voor hem hebt kunnen doen. Wie wil er nu een partner die met tegenzin in een relatie zit en die verliefd is op iemand anders.

Hij kan en wil het alleen nog niet zo zien.
Vreselijk om vlak voor de feestdagen gedumpt te worden... Had je het niet eerder kunnen bedenken dat je het niet meer zag zitten met hem en hoelang is je verliefdheid al gaande? Is dat 'n wederzijds iets?
Ik.. Uiteindelijk bleek het glas daar toch niet groener..
Ik heb het een keer moeten doen toen ik pas twintig was en me daar jaren schuldig over gevoeld. Voor mij was diegene die het uitmaakte altijd the bad guy en nu was ik opeens dat zelf.

Maar zo werkt het in relaties, je kunt niet bij iemand blijven om hem gelukkig te maken als je dat zelf niet bent. (Disclaimer: als er kinderen in het spel zijn, is dat wat anders).

Tenzij je een langdurige affaire hebt gehad, en hem al maanden schandelijk bedrogen hebt, heb je niet iets om je schuldig over te voelen.

Ik zou heel duidelijk zijn. Eén afrondend gesprek waarin je alle vragen (zoveel mogelijk) eerlijk antwoord en heldere afspraken over het ophalen van je spullen. Daarna alle contact drastisch verminderen.

Mocht hij over twee weken nog een gesprek willen, dan heeft hij daar wel recht op. Maar niet eindeloos mailen/sms-en/brieven beantwoorden.

Het is nu namelijk uit. Die tijd moet hij nu met familie en vrienden doorbrengen, niet met jou. Want op de belangrijkste vraag heb je eigenlijk geen antwoord. Waarschijnlijk weet je gewoon niet waarom je niet meer van hem houdt. En dat is wat hij weten wil.
De verliefdheid is van de laatste weken. Ik wilde dat in eerste instantie niet de relatie in de weg laten staan dus daarom heb ik t niet eerder gezegd. Ik dacht dat t wel goed zou komen.. Ik heb er ook niet een punt achter gezet voor de ander hoor. De oorzaak van de breuk ligt wel iets dieper. De verliefdheid is nu alleen aanleiding geweest om t gesprek aan te gaan. Ik ben ook zeker niet opzoek naar groener gras. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik met hem zou trouwen..

Heb geen affaire gehad!

We wonen niet in dezelfde stad dus contact zal er niet meer zijn. In ieder geval niet de komende tijd.
Natuurlijk gaat het met jou wel redelijk goed, je bent verliefd. Komen heel veel stofjes nu vrij waardoor jij je kiplekker voelt. Op het feitje na dat je nu "een steek" voelt omdat je zijn hart hebt gebroken.

Hoezo weet je dat het goed met hem komt? In het kader van iedereen vindt weer een nieuwe liefde en is dan weer helemaal happy en gelukkig? En dat nog redelijk snel ook zeg maar? En dan heeft die persoon er nooit meer last van dat iemand/de vrouw van je dromen je gedumpt heeft omdat ze verliefd werd op een ander?

Een relatie dump je niet omdat je verliefd wordt. Dan heb je het veels te ver laten komen. En had je daarvoor nog tientallen andere opties gehad om een relatie leuk te maken, te kijken hoe je deze vorm geeft en als er dingen speelden die je niet prettig vond, het om andere redenen uit te maken.

Uiteindelijk wil je niet in een relatie zitten waarbij de ander zijn of haar hart verloren heeft al aan een ander. Uiteraard niet. En is het helaas ook niet meer iemands droomman of droomvrouw anders zou deze de ander geen pijn gedaan hebben op deze manier. Maar het is helaas zo ook geen relatie meer waar je zonder pijn in je hart nog aan terug kan denken met het gevoel dat jullie echt samen voor elkaar kozen en daarbij anderen niet in dat leven toelieten op een manier die de relatie in gevaar kon brengen.
Ik. Zelfde verhaal als jij. Relatie was al heel lang niet goed meer. Werd verliefd op een ander en vroeg me af waarom ik in godsnaam bij ex bleef. Heb de relatie verbroken. Met die ander werd het niets, maar dat had ik ook niet verwacht. Kort daarna ben ik voor het eerst uit geweest met mijn huidige man.

Ex was intens verdrietig, en dat vond ik heel naar. Inmiddels is hij al lang getrouwd met een vrouw die veel beter bij hem past. We hebben nu, ruim 16 jaar later, nog steeds contact. Maar het heeft wel even geduurd voordat de rust was weergekeerd. Sterkte , je kan weinig anders doen dan je nu al doet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ja, één keer heb ik iemands hart gebroken, door de relatie te verbreken. Hij was voor mij helemaal van 3000 kilometer ver hier naar toe gekomen. Moeilijk.....

Ik heb hem met rust gelaten (al 10 jaar) en nu heel langzaam begint hij contact te zoeken. Inmiddels heeft hij (gelukkig voor hem) een andere vrouw én kindje (dat had ik hem nooit kunnen geven). Maar hij heeft toch nog steeds gevoelens voor me.

Dus ik mail hem alleen, als hij een mailtje stuurt. Verder laat ik het maar.

Doodgoeie vent, leuke vent, maar hij was het toch niet voor mij. Raar kan dat lopen....
Wat Peakzwart zegt!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Waldorf114 schreef op 11 december 2011 @ 10:16:

Beetje laat om het gesprek aan te gaan als je al verliefd bent op een ander en blijkbaar met issues zat die het uitmaken van de relatie zouden rechtvaardigen volgens jou, je had de diepere oorzaken veel en veel eerder aan moeten pakken.

"Je dacht dat het wel goed zou komen", ehm hoezo jezelf niet kennen en niet weten hoe je eigenlijk in de relatie staat. Tjee.

Het had blijkbaar het einde van de relatie tot gevolg. Een nogal erg grote consequentie voor iemand die denkt dat het wel goed komt.
Eerlijk gezegd heeft hij niet eens vragen. Hij zoekt ook geen contact. Hij was vrij rustig toen ik het vertelde en hij kwam ook tot de conclusie dat, of ik nou met die ander verder zou gaan of niet, tussen ons zou t in ieder geval niet werken.

Maar ik denk nu gewoon aan al die keren dat hij me droomvrouwtje en prinsesje noemde enzo.. Ik weet gewoon dat t veel pijn doet bij hem..
Je schrijft: maar ik weet dat ik zijn droomvrouw, prinses, liefde van z'n leven ben.

Ik hoop dat je erop voorbereid bent dat hij misschien snel over zal stappen op iemand anders. Jij denkt nu dat hij erin staat met bovenstaande gedachtegang. Misschien "hoop" je zelfs stiekem dat hij er de komende tijd nog zo in zal staan (soort van onbewust verlangen naar het strelen van jouw ego, dat je echt iets voor hem betekend hebt). Het zou je echter weleens kunnen verbazen hoe snel hij een ander kan hebben. Wees daarop voorbereid. En verzand dan niet in gedachten dat het vast wel zal zijn om jou te vergeten. Jij gaat nu door met jouw leven. Je moet niet raar opkijken als hij dat nu ook doet en misschien in een tempo wat jou zal verbazen....
Die oorzaken waren niet alleen van mijn kant. Hij was er zelf ook bij en dat weet hij ook. Ik had verwacht dat de verliefdheid wel zou wegebben. Die ander heb ik ook op afstand gehouden. Maar al met al, aan het einde van het verhaal kwamen we tot de conclusie dat t niet meer ging.

En ik weet dat het goedkomt, omdat hij dat zelf aangeeft.

Of moet ik me nu schuldig voelen dat ik zijn kans op een liefde voor t leven heb afgenomen door uit elkaar te gaan?
Tja, misschien is hij inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat je niet zijn droomvrouwtje (wat een jeukwoord trouwens) en prinsesje bent? Misschien voelde hij ook allang aan dat het niets meer zou worden? En is hij juist opgelucht nu?
quote:Paekzwart schreef op 11 december 2011 @ 10:23:

Natuurlijk gaat het met jou wel redelijk goed, je bent verliefd. Komen heel veel stofjes nu vrij waardoor jij je kiplekker voelt. Op het feitje na dat je nu "een steek" voelt omdat je zijn hart hebt gebroken.

Hoezo weet je dat het goed met hem komt? In het kader van iedereen vindt weer een nieuwe liefde en is dan weer helemaal happy en gelukkig? En dat nog redelijk snel ook zeg maar? En dan heeft die persoon er nooit meer last van dat iemand/de vrouw van je dromen je gedumpt heeft omdat ze verliefd werd op een ander?

Een relatie dump je niet omdat je verliefd wordt. Dan heb je het veels te ver laten komen. En had je daarvoor nog tientallen andere opties gehad om een relatie leuk te maken, te kijken hoe je deze vorm geeft en als er dingen speelden die je niet prettig vond, het om andere redenen uit te maken.

Wat een ontzettend kortzichtige opmerking. Ik weet van mezelf dat ik jarenlang heb geprobeerd om iets te maken van de relatie met mijn ex. Uiteindelijk tegen beter weten in. Ik bleef telkens maar, omdat ik bang was dat ik toch ergens een mogelijkheid zou laten liggen dat het beter werd. Toen ik verliefd werd op een ander, die niets met mij wilde omdat ik gebonden was, ben ik serieus gaan nadenken en heb ik me afgevraagd hoe lang ik nog verder wilde op deze manier. Hoe lang ik nog alle kansen op een echt goede relatie naast me neer wilde leggen omdat ik mijn energie stak in trekken aan een dood paard. Ik wist wel dat die ander niet "de weg naar het geluk" zou zijn, maar ik kan echt niet zeggen dat ik het zomaar zo ver heb laten komen.

Ik weet niet of voor TO hetzelfde geldt, maar dat zou natuurlijk zomaar zo kunnen zijn.

Uiteindelijk wil je niet in een relatie zitten waarbij de ander zijn of haar hart verloren heeft al aan een ander. Uiteraard niet. En is het helaas ook niet meer iemands droomman of droomvrouw anders zou deze de ander geen pijn gedaan hebben op deze manier. Maar het is helaas zo ook geen relatie meer waar je zonder pijn in je hart nog aan terug kan denken met het gevoel dat jullie echt samen voor elkaar kozen en daarbij anderen niet in dat leven toelieten op een manier die de relatie in gevaar kon brengen.Moet dat dan? Ik denk overigens redelijk neutraal terug aan de relatie met mijn ex. Ik heb veel van hem gehouden, hij ook van mij, we waren erg jong en hebben allebei wel dingen gedaan die we nu anders zouden doen denk ik. Verder pasten we ook niet zo heel erg goed bij elkaar, maar we hebben ook leuke tijden gehad. Ik mag hem nog steeds graag, volgens mij heeft hij een leuke vrouw en ik ben al jaren gelukkig met mijn huidige man en kinderen.
Ik hoop helemaal niks. Ik ga hem de komende tijd niet eens zien. Ja ik weet dat er op termijn een ander zal komen en ik heb nu geen idee wat dat met me gaat doen, maar zo denk ik er ook niet over na. Ik ben nu in ieder geval in de veronderstelling dat ik zijn hart gebroken heb.
quote:Waldorf114 schreef op 11 december 2011 @ 10:35:

Die oorzaken waren niet alleen van mijn kant. Hij was er zelf ook bij en dat weet hij ook. Ik had verwacht dat de verliefdheid wel zou wegebben. Die ander heb ik ook op afstand gehouden. Maar al met al, aan het einde van het verhaal kwamen we tot de conclusie dat t niet meer ging.

En ik weet dat het goedkomt, omdat hij dat zelf aangeeft.

Of moet ik me nu schuldig voelen dat ik zijn kans op een liefde voor t leven heb afgenomen door uit elkaar te gaan?

Hoezo? Denk jij werkelijk dat er maar 1 liefde voor het leven kan bestaan? En dat jij dat dan toevallig bent?

Neu, ik zou me niet al te schuldig voelen hoor.
Het spijt me, maar nu dicht je jezelf wel een enorme rol in zijn leven toe he. Wie zegt dat jij zijn liefde voor het leven bent? Ik snap dat jullie dat beiden gehoopt hebben, maar blijkbaar waren jullie het niet voor elkaar. Het kan zomaar zijn dat hij nu iemand gaat tegenkomen die het wel blijkt te zijn. Dat is wat ik net bedoelde: wees erop voorbereid dat ook hij door zal gaan met zijn leven. Een leven zonder jou....
quote:Waldorf114 schreef op 11 december 2011 @ 10:36:

Ik hoop helemaal niks. Ik ga hem de komende tijd niet eens zien. Ja ik weet dat er op termijn een ander zal komen en ik heb nu geen idee wat dat met me gaat doen, maar zo denk ik er ook niet over na. Ik ben nu in ieder geval in de veronderstelling dat ik zijn hart gebroken heb.Oo, dat weet je niet zeker? Dan zou ik het helemaal maar zo laten en geen dingen gaan invullen die er misschien helemaal niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven