Geld & Recht alle pijlers

help, ik moet onder mijn huurcontract uit

11-12-2011 13:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij huren sinds 1 juli 2011 een bovenwoning van een particulier, wij hebben sinds de ingangsdatum doorlopend problemen met de woning, sinds ongeveer 2 weken kunnen wij bijvoorbeeld eindelijk douchen zonder dat het in de snackbar beneden ons gaat regenen, onze verwarming werk sporadish, regelmatig is het in huis momenteel ergens tussen de 13 en 16 graden... onze huurbaas wil ons nu een extra rekening per maand op gaan leggen van 990,- (onze huur is 875,- all-in) omdat wij naar zijn zeggen tussen de 16 en 32 kuup gas verstoken per nacht, hij weigert iets aan de ketels te doen die de laatste keuringssticker hebben uit 1995 maar wil ons dus wel voor de gevolgen laten opdraaien. we hebben sinds dag een met warmwater problemen te maken gehad en dit is ( hopelijk) eergisteren eindelijk verholpen. wij zijn al 6 maanden bezig om internet en een telefoonaansluiting te verkrijgen maar wij moeten de kosten voor eigen aansluitingen zelf maar ophoesten of kabels vanuit de snachbar trekken ( wat weer een hoop problemen opleverd met de leveranciers waardoor wij nog steeds geen eigen telefoon of internet hebben) wij hebben inmiddels een ander huis gevonden waar de zaken wel gewoon geregeld zijn en waar onze huurbaas ons (hopelijk) niet uitlacht als we met gebreken komen wat nu dus wel het geval is, helaas echter wil onze huidige huurbaas ons aan ons contract gaan houden wat zou betekenen dat wij tot een juli 2012 moeten door betalen voor een huis waar wij doodongelukkig worden, ik zou graag weten of er gezien het bovenstaande een manier voor ons is om hier onderuit te komen.
Rechtsbijstandverzekering inschakelen? KAssa belbus? Iets met recht?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom zou je huisbaas voor jullie telefoon-en internetaansluiting moeten betalen? Dat zit toch nooit bij de huur inbegrepen?
Laat je informeren bij het juridisch loket of woonbond.
Kun je wellicht informatie krijgen bij de huurdersbond?
Layla, ik neem aan dat er totaal geen aansluiting zit, aangezien er kabels doorgetrokken moeten worden.
Juridisch loket bellen.

Telefoon en internet kabels laten aanleggen is altijd voor eigen rekening.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
http://www.uwwet.nl/wette ... erplichtingen-huurder.htm

Ik denk dat je het hierop kan gooien.

Het genot geheel onmogelijk door een gebrek

1.Indien een gebrek dat de verhuurder ingevolge artikel 206 niet verplicht is te verhelpen, het genot dat de huurder mocht verwachten, geheel onmogelijk maakt, is zowel de huurder als de verhuurder bevoegd de huur op de voet van artikel 267 van Boek 6 te ontbinden.

Opmerking van de redactie van uwwet.nl: Artikel 267 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek maakt het mogelijk om de huurovereenkomst te ontbinden.
Wat staat er in het huurcontract? Er moet iets instaan over de opzegtermijn. Ik zou het vreemd vinden als je niet tussentijds kunt opzeggen. Het juridisch loket of een andere adviseur zal ook naar het huurcontract vragen.
Idd jezelf laten voorlichten dus Juridisch loket bellen of huurcommissie oid.

In principe geldt een huurcontract natuurlijk maar de verhuurder heeft ook plichten qua onderhoud etc. Zeker onderhoud aan een CV-ketel is toch heel belangrijk lijkt me.
Gemiddeld gebruikt een gezin 1850 m3 per jaar. Dat komt neer op 5m3 per dag.

Als jullie tussen de 16 en 32 m3 verbruiken per dag/nacht, dan is dat heel veel...

Kijk anders hier eens http://www.huurcommissie. ... lde-vragen/huurverhoging/
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:jojanneke66 schreef op 11 december 2011 @ 13:56:

Gemiddeld gebruikt een gezin 1850 m3 per jaar. Dat komt neer op 5m3 per dag.

Als jullie tussen de 16 en 32 m3 verbruiken per dag/nacht, dan is dat heel veel...

Kijk anders hier eens http://www.huurcommissie. ... lde-vragen/huurverhoging/

Of runnen jullie een illegale sauna?

Rechtsbijstand bellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of de weetplantage? Of houden jullie slangen, reptielen?
Rechtsbijstand bellen.

Volgens mij is een huurder trouwens niet verplicht om voor het trekken van internet en telefoniekabels te betalen.
Wat een hork zeg!

Die extra rekening hoef je natuurlijk niet te betalen. Hij moet zorgen dat de apparatuur in orde is en anders moet hij niet incl verhuren. Overigens is het verplicht om de ketels om de 2 a 4 jaar te laten controleren (afhankelijk van welke soort). Als het al meer dan 15 jaar geleden is, zou ik ook eens laten controleren of er niet te veel koolstofmonooxide-uitstoot is.

Maar al met al blijft de verhuurder dus in gebreken (de kabels buiten beschouwing gelaten) en heb je dus het recht om het contract te verbreken. Ik zou dus ook rechtsbijstand of juridisch loket bellen.
Hier nog een linkje met uitleg.
Als ik jou was zou ik onmiddellijk contact opnemen met de huurcommissie! Niet alleen kunnen zij je helpen met de onderhoudsgebreken maar ook met de huurprijs.

Als je binnen 6 maanden bezwaar aantekent kan de verhuurder gedwongen worden de huur te verlagen.

In ieder geval kan je niet zomaar het contract verbreken. Daar moet je echt wel een aantal dingen eerst voor doen.

Maar neem contact op met de huurcommisssie. Zij hebben alle informatie en kunnen je zeker helpen!

http://huurcommissie.nl/
Hee, is een huurverhoging geen reden tot opzegging? Daarmee verandert hij immers de voorwaarden! Dat is bij sommige abonnementen wel zo. Als de voorwaarden veranderen, dan mag je weg, ook al loopt je contract nog. Ik heb geen idee of dit bij huurcontracten ook zo is hoor, maar wie weet wel. Dan kun je dus nu weg omdat de huur hoger wordt. Sowieso, misschien is huurbaas dan ook wel blij want dan kan hij iemand anders zoeken die wellicht wel meer wil betalen.
Ik zou de huurcommissie inschakelen, die zijn er speciaal voor dit soort gevallen en zijn waarschijnlijk nog iets beter bekend met de rechten en plichten dan het juridisch loket. Ook kunnen zij een huurder 'dwingen' om maatregelen te treffen.
allereerst dank voor de vele reactie's <3

het gaat inderdaad slechts om de aansluitingen om een telefoon of tv/internet aan te kunnen vragen op mijn eigen adres, nu moet ik het via de snackbar met kabels door het plafond doen en staat elk abbonement dat ik af wil sluiten op zijn adres en dus ook op zijn naam.

we hebben een monteur gehad die naar de ketels heeft gekeken, deze beste man zei mij ( en mijn huurbaas) dat deze aansluitingen anno 2011 VERBODEN zijn en snel vervangen moeten worden, hiermee is mijn huurbaas echter net zo snel als met het nieuwe dak dat hij vertelde te moeten plaatsen.. te duur dus kan wel wachten.

ik heb net inderdaad een advocatenbureau gespecialiceerd in huur/verhuur ingeschakeld ( schitterend dat ze op zondag werken <3) en word in de loop van de week teruggebeld.

de clausule in het contract stelt dat alleen VERhuurder binnen een jaar de huur op mag zeggen en wij dus gewoon zullen moeten betalen, dit komt in mijn ogen neer op 5 maanden KALE huur ( aangezien we er niet wonen hoef ik geen gas/electra te betalen lijkt mij) dus 5x 600,-=3000,-

ik heb inmiddels wel begrepen dat het feit dat ik geen verwarming heb ( iig geen functionerende) zou betekenen dat ik 40% van de huur zou kunnen weigeren, hoop dat dat lukt..

ik hou jullie op de hoogte =P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven