Lelijk...

21-11-2011 13:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst voor lelijkerd uitgemaakt in een drukke winkel (ik stond blijkbaar in de weg). Ik ben hier erg van geschrokken en best verdrietig door. Ik heb mezelf nooit echt knap gevonden maar de laatste jaren vind ik best dat ik er mag zijn, had ook wat meer zelfvertrouwen.. Vroeger als puber ben ik ook eens voor lelijk uitgemaakt. Zo'n opmerking doet echt pijn.. . Ik baal er van dat ik het me zo aantrek. Hoe leg ik zo'n opmerking naast me neer?
quote:windmolen23 schreef op 21 november 2011 @ 17:03:

Hee meiden, wat naar om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik vind echt dat niemand verdiend om voor lelijk uitgemaakt te worden. Het is gewoon zo gemeen.

Ik ga jouw tip proberen plukje. Dank je wel :-)

Wat betreft degene die het mij zei. Dat was een man van rond de 40 schat ik. Hij zag er normaal verzorgd uit. Hij zei ongeduldig; nou lelijkerd, aan de kant.

Een mooi uiterlijk wordt bepaald door een mix van schoonheid van binnen en van buiten. Lelijkheid van binnen telt zwaarder dan lelijkheid van buiten. Het overschaduwd alles.

Hoe normaal verzorgd deze meneer ook geweest mag zijn, de lelijkheid straalt er vanaf.

Het zegt in dit geval ECHT meer over hem dan over jou.

Sticks and stones...
quote:plukjepulk schreef op 21 november 2011 @ 18:30:

Misschien is het voor die man een 'normale' term, net zoals sommige (Amsterdammers bijv.) het normaal vinden om iemand 'trut' te noemen oid. (niet mijn manier van communicatie maar oke)

Leg het maar snel naast je neer....

Inderdaad, waarschijnlijk zag hij iemand in de weg staan en reageerde hij zonder je echt goed gezien te hebben.

Je hebt van die mensen die noemen iedereen muts of doos of weet ik veel wat. Gewoon negeren dus.
Jee, wat rot voor je. Ik begrijp je wel, als er een opmerking over mij wordt gemaakt zit ik er meestal wel even mee.

Maar wat een trieste man is dat. Onvolwassen, niet nadenkend en zielig. Hij is het waarschijnlijk zelf al vergeten.

Trek het je alsjeblieft niets aan, zo'n opmerking verdient die aandacht niet. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt erover
Zo'n opmerking zegt idd meer over de ander dan over jezelf. Die persoon is schijnbaar zo onzeker dat hij/zij het nodig heeft een ander de grond in te trappen (of een poging doen tot). Er is ook een periode geweest, meen n.a.v. een liedje, dat veel mensen het hip vonden iemand "Jij bent zo lelijk van dichtbij" te noemen. Verschrikkelijk vond ik dat. Dan ben je al echt niet zeker over je uiterlijk (door bijv. gepest te zijn) krijg je dat ook nog naar je hoofd.
@Windmolen, ik bedacht me net dat ik vroeger wel eens de term "lelijkerd" hoorde maar dan met een andere betekenis. D.w.z. dat het niet lelijk van uiterlijk betekend, maar dat je iets misdaan hebt/ iemand dwars hebt gezeten. Gemeen bent geweest. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ach molentje wat naar dat je dat moest overkomen. Ik kan me er echt een voorstelling van maken...hoe zo'n opmerking door merg en been gaat. Toch zul je zoals voorgaande mensen al zeggen beter moeten weten. Je bent prachtig als je bent wie je bent. En de mensen die daar anders over denken, zijn jouw aandacht geen seconde waard. Ik vind je in ieder geval prachtig, hoe je er ook uit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven