IPL voor 'dikke' mensen
maandag 12 december 2011 om 17:05
Ik ben druk opzoek naar een salon waar ik mij kan ontdoen van overtollig haar d.m.v. IPL. Nou kreeg ik bij een salon te horen dat ik extra moet betalen omdat ik meer lichaamsoppervlak heb dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben inderdaad geen slanke den met mijn maat 48 maar valt dit niet onder een bepaald bedrijfsrisico dat ik dikker ben? De een is dikker en de ander weer dunner. Als ik een massage krijg hoef ik ook niet bij te betalen ondanks er bij mij meer te kneden is.
Ik ga niet met deze salon in zee omdat ik deze regel belachelijk vind, wat vinden jullie?
Hoeveel ik zou moeten bijbetalen weet ik niet omdat ik daarvoor al ontplofte.
Ik ga niet met deze salon in zee omdat ik deze regel belachelijk vind, wat vinden jullie?
Hoeveel ik zou moeten bijbetalen weet ik niet omdat ik daarvoor al ontplofte.
maandag 12 december 2011 om 17:09
maandag 12 december 2011 om 17:12
Het bedrag bij IPL is afhankelijk van het aantal keer dat je moet worden behandeld en het lichaamsdeel ( ipl van je benen is vgls mij duurder dan dan van je gezicht). Het heeft verder niets met lichaamsgewicht te maken, IPL maakt gebruik van laser die op je haarwortels werkt. Dat is tenminste mijn ervaring ( heb op de afdeling dermatologie gewerkt)

maandag 12 december 2011 om 17:19
quote:boerenkool77 schreef op 12 december 2011 @ 17:18:
@ Jo, tuurlijk bij de schilder dat je per vierkante meter betaald maar een extreem slank iemand dus met minder vierkante meters krijgt ook geen korting.Ook een goeie! Een hele dunne vriendin langssturen en kijken wat ze dan zeggen.... losers...
@ Jo, tuurlijk bij de schilder dat je per vierkante meter betaald maar een extreem slank iemand dus met minder vierkante meters krijgt ook geen korting.Ook een goeie! Een hele dunne vriendin langssturen en kijken wat ze dan zeggen.... losers...
maandag 12 december 2011 om 17:26
quote:muurvlinder schreef op 12 december 2011 @ 17:21:
@ boerenkool: zoek gewoon een kliniek of zh waar ze wel normale bedragen hanteren! Ipl heeft te mkn met de kleur van je haren, niet met je gewicht.Ze kunnen me ook echt de pot op! Het liefste zou ik ze met naam en toenaam hier noemen op het forum....!!!
@ boerenkool: zoek gewoon een kliniek of zh waar ze wel normale bedragen hanteren! Ipl heeft te mkn met de kleur van je haren, niet met je gewicht.Ze kunnen me ook echt de pot op! Het liefste zou ik ze met naam en toenaam hier noemen op het forum....!!!

maandag 12 december 2011 om 17:57
Ik ben tot nu toe bij drie salons geweest voor laser en/of IPL. Bij alledrie is er een basisprijs per lichaamsdeel. Dit is dan meestal rond maat 36 gerekend. Als ze er langer over doen dan de gemiddelde tijd die er voor staat betaal je meer.
Die kans is dus vrij groot als je dikker bent helaas. Voor je gezicht zal het qua tijd niet zoveel uitmaken maar als je bijvoorbeeld heel je benen wilt doen wel. Dat je misschien evenveel haren hebt als iemand met maat 34 maakt weinig uit. Voor IPL zullen ze toch heel het oppervlak moeten afwerken, dat gaat niet per afzonderlijke haar.
Dus ik snap het wel. Maar ik baal er ook van hoor, ik kom zelf van maat 48 (nu 44). Op zich is het voor mij wel een extra reden om af te vallen.. .
Die kans is dus vrij groot als je dikker bent helaas. Voor je gezicht zal het qua tijd niet zoveel uitmaken maar als je bijvoorbeeld heel je benen wilt doen wel. Dat je misschien evenveel haren hebt als iemand met maat 34 maakt weinig uit. Voor IPL zullen ze toch heel het oppervlak moeten afwerken, dat gaat niet per afzonderlijke haar.
Dus ik snap het wel. Maar ik baal er ook van hoor, ik kom zelf van maat 48 (nu 44). Op zich is het voor mij wel een extra reden om af te vallen.. .

maandag 12 december 2011 om 17:59
Het heeft te maken met het lichaamsoppervlak. D.w.z. als je bijvoorbeeld een grote oksel hebt, moet je meer betalen dan wanneer je een kleine(re) oksel hebt. Ze kijken dus naar het huidoppervlak van je oksel om te bepalen hoeveel je moet betalen. Wanneer het huidoppervlak groter is, moet er vaker geflitst worden, dus dat is duurder. Ik vind het wel logisch eigenlijk.
Ik kan mij voorstellen dat iemand met hele lange benen meer moet betalen dan iemand met korte beentjes. Het heeft dus niets te maken met het feit dat je dik bent. Dat hebben ze ook niet gezegd toch? Ze hebben gezegd dat het gaat om het lichaamsoppervlak. En zo is het dus ook.
Ik kan mij voorstellen dat iemand met hele lange benen meer moet betalen dan iemand met korte beentjes. Het heeft dus niets te maken met het feit dat je dik bent. Dat hebben ze ook niet gezegd toch? Ze hebben gezegd dat het gaat om het lichaamsoppervlak. En zo is het dus ook.
maandag 12 december 2011 om 18:12
maandag 12 december 2011 om 18:17
Ik ben zelf IPL deskundige, en het gaat er om dat je als je wat voller bent, je dus ook meer oppervlakte hebt. Dat klinkt heel plastisch en het is heel confronterend, maar wel waar...
Bij IPL behandel je de gehele oppervlakte, ongeacht hoeveel haren daar staan, anders heb je er niks aan.
Dus als bij jou je onderbeen (ik roep maar wat) 25cm2 zou beslaan, daar dat bij een maat 38/40 (daar ga ik zelf altijd van uit) zo'n 15cm2 zou zijn, dan is het logisch dat ik daar meer voor reken. Het verschil tussen een maatje 36 en 38/40 is in dat geval niet zo groot als het verschil tussen maatje 38/40 en 48.
Ik denk dat je niet zo gemakkelijk een IPL deskundige zal vinden die deze regel niet hanteert eigenlijk. Wij kregen het zelfs als aandachtspunt mee in de cursus...
Overigens zag ik ergens staan dat als je dikker wordt, je dan niet meer haar krijgt. Dat is niet helemaal waar; Je huid is in staat zelf haarzakjes aan te maken. Dus op het moment dat je haar 'nodig' hebt, maakt je lichaam dat aan.
Bij IPL behandel je de gehele oppervlakte, ongeacht hoeveel haren daar staan, anders heb je er niks aan.
Dus als bij jou je onderbeen (ik roep maar wat) 25cm2 zou beslaan, daar dat bij een maat 38/40 (daar ga ik zelf altijd van uit) zo'n 15cm2 zou zijn, dan is het logisch dat ik daar meer voor reken. Het verschil tussen een maatje 36 en 38/40 is in dat geval niet zo groot als het verschil tussen maatje 38/40 en 48.
Ik denk dat je niet zo gemakkelijk een IPL deskundige zal vinden die deze regel niet hanteert eigenlijk. Wij kregen het zelfs als aandachtspunt mee in de cursus...
Overigens zag ik ergens staan dat als je dikker wordt, je dan niet meer haar krijgt. Dat is niet helemaal waar; Je huid is in staat zelf haarzakjes aan te maken. Dus op het moment dat je haar 'nodig' hebt, maakt je lichaam dat aan.
maandag 12 december 2011 om 18:21
Het lijkt me ook meer werk vanwege de 'plooien' waardoor er misschien vaker geflitst moet worden.
Afhankelijk van om welk lichaamsdeel het gaat uiteraard.
Als je een harige buik hebt zal het wel gelden, als het gaat om de bovenlip niet.
Afhankelijk van om welk lichaamsdeel het gaat uiteraard.
Als je een harige buik hebt zal het wel gelden, als het gaat om de bovenlip niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain