foto's op internet

11-12-2011 21:34 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van foto's van mijn kind op internet, ik ben vast ouderwets, maar dat vind ik eng. Daarnaast vind ik dat ze later zelf maar moet besluiten welke foto's ze online wil zetten, als ze dat al wil.

Mijn schoonzusje is een stuk jonger en heeft een heel ander 'online-leven' dan wij, veel info op facebook bijvoorbeeld. Met veel foto's, waaronder foto's van ons kind, waar ze gek op is. Ik merk dat ik het heel vervelend vind dat ze foto's van ons kind plaatst. Mijn man begrijpt mijn redenering, maar vindt het minder een probleem. Hij heeft me ook wel kunnen gerust stellen en uitgelegd dat zij haar leven, waar haar nichtje ook een grote rol in speelt, wil delen met haar vrienden (en vrienden van, etc). Dat snap ik, toch blijf ik het moeilijk vinden. Bij het kdv hebben we bijvoorbeeld aangegeven dat we niet willen dat ze foto's van ons kind ergens voor gebruiken (het liefste wil ik dat ze überhaupt geen foto's maken, maar dat was niet haalbaar).

Is dat overdreven? Hoe gaan jullie om met (trotse) anderen die foto's van je kind online zetten?
Ik vind dat je gelijk hebt als ze haar privacy-stand op openbaar heeft gezet. Alleen voor vrienden zou ik geen probleem vinden.

Stuur je schoonzus geen digitale foto's van je kinderen meer toe en laat haar ook geen foto's van je kind maken, als zij foto's online blijft zetten.

Waar je rekening mee moet houden is dat foto's op Facebook e.d. die normaliter voor weinig mensen interessant zijn, opeens heel erg interessant zijn en in alle nationale media worden gebruikt als er om een of andere reden sprake is van '15 minutes of fame'.
Ik snap je standpunt ook, affect.

Ik wil ookgeen foto's van mijn zoontje, nu 1 jaar, op fb oid. Dat heb ik ook gelijk toen hij geboren was aan alle familie verteld. Mij gaat het dan vooral om het feit dat hij dan te vinden is met naam en foto. Kdv heb ik geen probleem mee, omdat ze daargeen namen bijzetten, dus die heb ik wel toestemming gegeven. Tot nu toe staat er nog niets met hem op, dus da tscheelt.

Maar ik heb tot nu toe nog niemand gehad die hier moeilijk over deed. Mijn vader vond het eerst wel jammer, maar ik heb gezegd dat hij wel gewoon foto's van MB mag maken en aan zijn collega's en vrienden laten zien, als hij ze maar niet op internet zet. En dat was geen probleem.

Ik vind dat iedereen jouw mening als ouder gewoon moet accepteren.
quote:Suze02 schreef op 11 december 2011 @ 21:46:

Op school lopen wij tegen een situatie aan waarover ik dan jouw mening wel wil hebben: bergen activiteiten waar uiteraard foto's worden gemaakt. Ik neem aan dat jij op formulier gaat invullen dat de foto's van je kind niet op een met ww afgeschermde site mogen (gezien je ook geen foto's op kdv wil). Zou je ermee akkoord gaan om je kind in een schoolshirt te hijsen bij bijeenkomsten om zo te voorkomen dat ze op de foto komt te staan? Of zou je een ander voorstel hebben?Als een ouder dit aangegeven heeft plaatsen jullie dan ook geen klassenfoto op de site van die groep?
Op mijn werk hebben we ook een aantal ouders die hun kinderen niet gefotografeerd willen hebben. En dat is hun goed recht, ook al is het voor ons soms lastig.

Mijn zwager wil ook niet op het www en dat is ook zijn goed recht.

Ik heb op de toestemmingsverklaring lijsten van het kdv van mijn dochter ook gezet dat er wel foto's gemaakt mogen worden, maar dat ze niet (zonder vooraf toestemming) in de bladen/krant/website van het kdv gezet mag worden.

Laatst hebben wij op het werk een ontzettend leuke workshop gehad waar ik foto's en filmpjes van heb gemaakt. Ik heb met alle ouders overlegd dat ik de filmpjes op een stickje ga zetten en dat de ouders dan de filmpjes mogen hebben, maar wel op de voorwaarde dat ze zorgvuldig met de privacy van de andere kinderen omgaan & de filmpjes niet het www op gooien.
Toen vorig jaar mijn zus Oma werd , werd er door haar dochter extra bij gezegd dat ze geen babyfoto's op internet wilt hebben.Niet op faceboek of waar dan ook.Haar dochter ( halverwege de 25) vond het NIET nodig dat er babyfoto's online kwamen.

Die keuze heb je te respecteren.
Ik heb er geen moeite mee, en zet op mn eigen FB genoeg foto's van mijn zoontje. Alleen blootfoto's hoe klein en hoe schattig ook dat hij in bad zit, zet ik nooit op het internet.
Het KDV mag in ieder geval geen foto´s van jouw kind publiceren zonder dat jij toestemming hebt gegeven.

Op foto´s is namelijk het portretrecht van toepassing, maar misschien weet je dit zelf ook wel.

Ik ben zelf sterk terughoudend met foto´s. Meerdere malen ben ik gestalkt en ik heb er geen zin in dat een of andere mafkees foto´s van mij van internet haalt.

Buiten dat gegeven, ben ik toch al niet zo van het plaatsen van foto´s op internet.

Ik heb er geen moeite mee als mijn vrienden en familie er naar kijken, maar de rest houd ik buiten de deur.

Op FB wordt wel vaak de afgeschermde versie gebruikt, niet iedereen kan zomaar in je foto´s kijken als je restricties aanhoudt.
quote:stukje_cake schreef op 12 december 2011 @ 10:23:

Op mijn werk hebben we ook een aantal ouders die hun kinderen niet gefotografeerd willen hebben. En dat is hun goed recht, ook al is het voor ons soms lastig.

Waarom is dat lastig?
Ik ben het met TO eens, al mogen onze kinderen op het KDV/PSZ wel gefotografeerd worden en op een met wachtwoord beveiligde website bekeken worden maar zonder naam.

Op hyves e.d. willen mijn man en ik geen foto's aantreffen van onze kinderen. Wij zetten ze zelf niet op deze site's als Hyves facebook enz.. En dan helemaal niet dat een ander dat doet.

Mijn moeder was kwaad dat ze dat niet mocht, nee onze keuze en die heb je maar te respecteren! Al mag mijn moeder wel haar hele woonkamer vol zetten met foto's van onze kids, ze zijn ook prachtig! Maarre niet op het web. Punt.

Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om om kinderen heen te fotograferen. Maar kun je de gezichten van deze kinderen niet "bewerken" zodat ze onherkenbaar zijn?
Ik ben een van de mensen die niet goed begrijpt waarom mensen zo moeilijk doen over foto's op internet. Als het gaat over 'normale' foto's dan. Alles in de hand houden en op internet niet gevonden willen worden is bijna onmogelijk te realiseren. Ik doe daarom mijn best ook niet voor, omdat ik mijn energie wel beter kan besteden. Natuurlijk zijn er mafkezen op de wereld, maar stalkers wisten ook voor het internet tijdperk aan hun gegevens te komen. Bovendien vraag ik me soms af waarom mensen denken dat iemand iets zou 'willen' met een foto waar zij toevallig op voorkomen. Als ik een leuke foto op een feestje maak, dan zit ik er niet op te wachten dat iemand die daar per ongeluk in voorkomt daarover gaat zeuren. Tenzij daar zwaarwegende redenen voor zijn. Taggen op FB vind ik dan weer een ander geval. Dat doe ik alleen als ik weet dat mensen dat leuk vinden.

In het geval van TO vind ik dat (sorry als ik hiermee mensen tegen de haren in strijk) de moeder niet het alleenrecht heeft op haar kind. Het kind is geen eigendom, maar een individu, dat banden heeft met andere familieleden. Als het om een blootfoto gaat, of de FB helemaal publiek is, dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar als een familielid een foto van het kindje online zet dan snap ik niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden. Vroeger had oma een foto in haar portemonnee, die ze te pas en te onpas aan iedereen liet zien. Haar vriendinnen, maar ook de slager en het aardige kassa meisje, omdat ze zo trots was. Nu gaat dat via FB, so what?

Ik kan mijn fotoboeken terugkijken, maar mijn toekomstige kinderen kunnen via internet allerlei dingen over hun kindertijd terugvinden. Bijvoorbeeld hoe trots oma was toen haar kleinkind tijdens het oppassen ineens een stukje losliep. Dat is toch hartstikke mooi?
Nee moeder heeft niet het alleenrecht maar wel is de MOEDER. En die heeft samen met de vader het laatste woord, wij hebben ook veel commentaar gehad op het feit dat onze kids niet op het web mochten (hyves e.d.)

Het zijn onze kinderen! Niet privebezit van iedereen.
Buiten het feit om dat ik hetzelfde probleem heb, vind ik het walgelijk dat iedereen maar vind dat je je niet zo aan moet stellen.

Ach nog een snoepje, stel je niet aan want oma vind dat gezellig om te geven...

Ach nog even buiten spelen, ach stel je niet aan want alle kinderen spelen nog buiten.

Het toverwoord in dit verhaal is respect! Respect voor de ouders, die willen hun kinderen niet online. Respect voor de omgeving omdat die een andere mening hebben, prima maar ouders hebben het laatste woord. Punt.
Daar ben ik het mee eens hoor, ouders hebben het laatste woord. Zij hoeven ook niet persé een reden voor te hebben of gelijk te hebben. Ik liet gewoon even een tegengeluid horen, omdat de tweedeling tussen juist wel en juist niet op internet me opvalt. Er zijn veel dingen die je je kinderen terecht wilt meegeven, of waar je ze tegen wilt beschermen, maar internet is echt niet het grote spook of het grote gevaar. Dat wordt het als je het er van maakt. In deze tijd is het voor kinderen in mijn ogen onmisbaar om op jonge leeftijd kennis te maken met internet, om hen te leren hoe ze hier verstandig mee omgaan. Hier kan verstandig hyven bijhoren. Zeker omdat het een belangrijk sociaal bindmiddel is voor kinderen vanaf een bepaalde leeftijd. Moét het? Nee. Je kunt je kind ook een zelfgebreide trui en opgelapte broek aandoen, omdat je dit belangrijk vindt. Dat maakt een aansluiting op school soms wel moeilijker en dat geldt ook voor kinderen die helemaal worden afgeschermd van internet.

Ik denk dat er een prima evenwicht mogelijk is tussen alles online gooien en je kind vanaf de geboorte een Hyves en FB account, of elke foto opsporen en laten verwijderen en je kind zoveel mogelijk van internet afhouden.
Eens!

Inderdaad is internet geen groot gevaar mits je er goed mee omgaat.

Het is idd belangrijk om kinderen verstandig te laten hyves bijvoorbeeld. Maar dan beslis je als ouder of en hoe je kind op hyves komt. En dan zou ik het zo instellen dat alleen vrienden de foto's kunnen zien en ook willen weten wie de vrienden zijn.

Dan maar beschermend, ik heb 2 prachtige meiden waar ik het zonde van zou vinden als hier op welke vorm dan ook misbruik van gemaakt van zou worden. Dus nee nu geen foto's maar wanneer ze ouder zijn samen op internetontdekkingsreis gaan. Misschien kan ik daar dan ook nog wat van leren...
Foto's op internet kunnen opeens een hele andere betekenis krijgen. Als morgen een klasgenootje van één van mijn kinderen iets afschuwelijks overkomt (of *gruwel* één van mijn eigen kinderen), dan zou ik het heel erg onprettig vinden om mijn kind op tv terug te zien in haar vrolijk voor de klassenfoto lachende klasje.
...
quote:bankje schreef op 12 december 2011 @ 07:45:

[...]

Als een ouder dit aangegeven heeft plaatsen jullie dan ook geen klassenfoto op de site van die groep?En voila: het dilemma....
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen foto's van hun kinderen op zoiets extreem openbaars (en besloten profielen zijn ook openbaar, voor wie dat echt wil) als het internet zet.

Kinderen hebben er nooit om gevraagd. Ik vind het privacy schending.

Niemand plakt foto's van zijn kind door de stad. Dat zou gek en ook een beetje eng. Maar online zetten, tuurlijk!

Zie de meerwaarde ook helemaal niet. Familie en vrienden kennen je kind wel, lijkt me. En waarom moet piet, die je ooit op de middelbare school kende, een foto van jouw kleine pim op de schommel zien?

Los van het feit dat het bijne niemand een hol interesseert, al die foto's van anderman's kind, snap ik ook niet wat je er als ouder aan hebt.

Why?

Ben ik best nieuwsgierig naar trouwens...
quote:PlayingTheAngel schreef op 12 december 2011 @ 14:51:

Ik ben een van de mensen die niet goed begrijpt waarom mensen zo moeilijk doen over foto's op internet. Als het gaat over 'normale' foto's dan. Alles in de hand houden en op internet niet gevonden willen worden is bijna onmogelijk te realiseren. Ik doe daarom mijn best ook niet voor, omdat ik mijn energie wel beter kan besteden. Natuurlijk zijn er mafkezen op de wereld, maar stalkers wisten ook voor het internet tijdperk aan hun gegevens te komen. Bovendien vraag ik me soms af waarom mensen denken dat iemand iets zou 'willen' met een foto waar zij toevallig op voorkomen. Als ik een leuke foto op een feestje maak, dan zit ik er niet op te wachten dat iemand die daar per ongeluk in voorkomt daarover gaat zeuren. Tenzij daar zwaarwegende redenen voor zijn. Taggen op FB vind ik dan weer een ander geval. Dat doe ik alleen als ik weet dat mensen dat leuk vinden.

In het geval van TO vind ik dat (sorry als ik hiermee mensen tegen de haren in strijk) de moeder niet het alleenrecht heeft op haar kind. Het kind is geen eigendom, maar een individu, dat banden heeft met andere familieleden. Als het om een blootfoto gaat, of de FB helemaal publiek is, dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar als een familielid een foto van het kindje online zet dan snap ik niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden. Vroeger had oma een foto in haar portemonnee, die ze te pas en te onpas aan iedereen liet zien. Haar vriendinnen, maar ook de slager en het aardige kassa meisje, omdat ze zo trots was. Nu gaat dat via FB, so what?Ik kan mijn fotoboeken terugkijken, maar mijn toekomstige kinderen kunnen via internet allerlei dingen over hun kindertijd terugvinden. Bijvoorbeeld hoe trots oma was toen haar kleinkind tijdens het oppassen ineens een stukje losliep. Dat is toch hartstikke mooi?

Wat een stomme vergelijking. Er is wel degelijk een groot verschil tussen deze twee dingen.

Alsof oma haar portemonnee wereldwijd beschikbaar is. Als je enkelen je foto wilt laten zien, laat je toch diegenen ook echt een foto zien? (los van het feit dat het mensen niet boeit als ze weer zo'n foto voorbij zien komen, maar goed je doet leuk voor oma)

Zie ook mijn post hiervoor.

Het getuigt gewoon van een enorm narcisme om je hebben en houwen op internet te zetten en te updaten.

Dat is de enige reden. (kijk MIJ eens, kijk MIJN kinderen eens..)

Bah.
@ Rococo, narcisme? Wat een overdrijving. Het getuigt ook van weinig inlevingsvermogen. Enfin, ik zal die opmerking verder even negeren en er vanuit gaan dat je oprecht wilt weten waarom mensen dingen op internet met elkaar delen.

Ik denk dat verreweg de meeste mensen een account hebben om dingen met hun vrienden te delen, als toevoeging op bellen en elkaar ontmoeten. In sommige gevallen is het ook een handige manier om op de hoogte mensen van het leven van mensen die ik niet perse hoef te zien, maar wel leuk vindt om te zien hoe het met ze gaat. Ze zijn niet meer echt in mijn leven, maar hebben wel een plaatsje in mijn hart. Soms bloeit de vriendschap dankzij internet ook weer op. Ik heb geen vrienden op FB die ik niet echt ken, in dat geval is het dus wel te vergelijken met een foto in een portemonnee. Mijn foto's zijn niet zichtbaar voor mensen die ik niet ken.

Ik deel dingen met mijn FB vrienden om dat ik weet dat ze zich voor me interesseren en omdat ik het een makkelijke manier is om te laten weten hoe het met me gaat zonder iedereen te hoeven bellen. Het kan ook een goede aanleiding zijn om elkaar juist te zien, door mensen uit te nodigen voor leuke uitjes.

De onpersoonlijke rits vrienden zie je maar bij weinig mensen, vooral tieners, die er hun status aan ontlenen.

En waarom ik het kindje van kennissen/vrienden wil zien? Omdat ik benieuwd ben hoe het hen vergaan is in de jaren dat we elkaar niet gezien hebben. Omdat ik benieuwd ben of hun kindje op hun lijkt. Interesse dus, en nieuwsgierigheid. Ik snap niets hoe je daar in hemelsnaam iets slechts/vies van kunt maken. Prima als jij het niet snapt, maar om het van anderen te veroordelen slaat nergens op
Goeie discussie. Ik merk dat ik zelf van twee uitersten uit ga: ik ben best open, maar taggen hoeft van mij weer absoluut niet.

Ik zet veel foto's van mijn zoontje (afgeschermd) op Facebook, maar besef daarbij dat dat systeeem niet waterdicht is. Dus eigenlijk heb ik in mijn achterhoofd wel dat alle foto's geschikt moeten zijn voor vreemden. Mijn youtube filmpjes zijn echt openbaar. Maar soms is openbaar toch heel anoniem: ik heb geen herkenbare gegevens bij de filmpjes (zijn naam, onze woonplaats, mijn naam de namen van onze honden etc) en ik heb de mogelijkheid om commentaar te geven uitgevinkt, waardoor anderen ook niet per ongeluk die gegevens kunnen noemen. Dus als mensen gericht op mij googelen, komen die filmpjes niet naar boven. Ik doe dat zodat de opa's en oma's en alle andere mensen die willen meeleven de filmpjes makkelijk kunnen bekijken: ik stuur ze een simpel linkje. Dat is een stuk makkelijker dan cd's gaan branden en via de post sturen.

Ik zou het "taggen" niet leuk vinden omdat ik die gegevens bewust zelf niet toevoeg, maar eerlijk gezegd vind ik ouders die anderen gaan lastig vallen dat hun kinderen nergens mogen worden afgebeeld wel naar onaangenaam fanatisme ruiken. Kijk; als je een stalkende ex hebt, of het eerder genoemde voorbeeld dat je een vluchteling bent, daar heb ik alle begrip voor. Maar verder vind ik het vooral veel gedoe opleveren. We krijgen van ons kinderdagverblijf een hele leuke powerpoint presentatie niet mee (over hoe een dag daar er uit ziet met alle activiteiten en kindertjes) omdat er dan foto's van kindertjes worden verspreid, maar kom op: als er geen rare compromitterende dingen tussen zitten, dan zijn alle 4 en 5 jarigen toch eigenlijk allemaal hetzelfde? In plaats daarvan kregen de ouders alleen een print waar hun eigen kind op stond. Dat vind ik echt jammer, want het lijkt me voor mijn zoon heel leuk voor later om te zien hoe het er (ook al weer) aan toe ging en met wie.
@rococo grappig, ik vind het dus eerder narcistisch dat je denkt dat jouw foto's zoveel bijzonderder zijn dan al die andere foto's van al die andere mensen op internet, dat je er met kop en schouders tussenuit steek en dat fanatiek moet gaan beschermen.
quote:rococo schreef op 12 december 2011 @ 16:41:

Los van het feit dat het bijne niemand een hol interesseert, al die foto's van anderman's kind, snap ik ook niet wat je er als ouder aan hebt.

Why?

Ben ik best nieuwsgierig naar trouwens...

Daar zou je je nog wel eens in kunnen vergissen. De foto's van mijn kinderen zijn wel enigszins afgeschermd, en er zijn verrassend veel mensen die expliciet gevraagd hebben waar ze staan. De meesten daarvan bekijken waarschijnlijk maar heel incidenteel eens een foto, maar er zijn nog best veel mensen die echt alles bekijken, en ik kijk zelf ook naar foto's van een paar kinderen in mijn omgeving.

Voordeel van een digitaal album vind ik precies dat: dat mensen zelf kunnen beslissen of en wanneer ze er naar kijken. Veel beter dan de verplichte vakantiedia sessies van vroeger

Oepserdepoeps, ik weet niet of het jouw bedoeling was minder herkenbaar te worden met deze nick, maar dat is dan mislukt.
@miffy oef dat klinkt dreigend, ik schrok er even van. Maar ik geloof dat ik je verkeerd begreep. Deze nick is om een andere reden aangemaakt dan die je suggereert. Dar zou ook wel een flater zijn, want inmiddels zijn er een aantal collega's op mijn nieuwe werkplek op de hoogte. Ik heb kritisch al mijn posts een keer nagelopen en besloten dat ik een keurige forumster ben die met name over het moederschap van gedachten wisselt met andere ouders. Een erg persoonlijk topic (aanleiding om deze nick afgelopen zomer te starten) heb ik in overleg met de forumredactie laten verwijderen, maar inmiddels heb ik besloten dat ook dat onderwerp geen geheim is. Mijn collega's zijn dus van alles op de hoogte.

Voor de rest is het wat mij betreft weer anonimiteit door openheid, net als wat ik eigenlijk beschrijf over de foto's. Laat anderen maar lekker meelezen wat ik aanbeveel om je kind te laten eten als het ziek is :-) Het belangrijkste is dat je zelf geen gekke dingen doet op internet en je integer gedraagt, dan valt het ook wel weer te overzien hoe chantabel of gevoelig alles is.
quote:oepserdepoeps schreef op 12 december 2011 @ 21:37:

@miffy oef dat klinkt dreigend, ik schrok er even van. Maar ik geloof dat ik je verkeerd begreep. Deze nick is om een andere reden aangemaakt dan die je suggereert. Dar zou ook wel een flater zijn, want inmiddels zijn er een aantal collega's op mijn nieuwe werkplek op de hoogte. Ik heb kritisch al mijn posts een keer nagelopen en besloten dat ik een keurige forumster ben die met name over het moederschap van gedachten wisselt met andere ouders. Een erg persoonlijk topic (aanleiding om deze nick afgelopen zomer te starten) heb ik in overleg met de forumredactie laten verwijderen, maar inmiddels heb ik besloten dat ook dat onderwerp geen geheim is. Mijn collega's zijn dus van alles op de hoogte.

Voor de rest is het wat mij betreft weer anonimiteit door openheid, net als wat ik eigenlijk beschrijf over de foto's. Laat anderen maar lekker meelezen wat ik aanbeveel om je kind te laten eten als het ziek is :-) Het belangrijkste is dat je zelf geen gekke dingen doet op internet en je integer gedraagt, dan valt het ook wel weer te overzien hoe chantabel of gevoelig alles is.

Ik bedoelde eigenlijk helemaal niks meer dan dat ik je herkend had, niks sinisters. (Edit: woordkeus was omdat het niet de eerste keer is dat ik je herken, dus vandaar de opmerking over minder herkenbaar zijn )Toen ik het typte, dacht ik dat dat wel duidelijk was, maar achteraf bezien had ik er misschien beter een smiley achter kunnen zetten.

Als ik iemand herken, vind ik het wel netjes dat even te melden, zodat de herkende persoon het ook weet. Meer zat er niet achter.
quote:affect schreef op 11 december 2011 @ 21:34:

Ik houd niet van foto's van mijn kind op internet, ik ben vast ouderwets, maar dat vind ik eng. Daarnaast vind ik dat ze later zelf maar moet besluiten welke foto's ze online wil zetten, als ze dat al wil.

Mijn schoonzusje is een stuk jonger en heeft een heel ander 'online-leven' dan wij, veel info op facebook bijvoorbeeld. Met veel foto's, waaronder foto's van ons kind, waar ze gek op is. Ik merk dat ik het heel vervelend vind dat ze foto's van ons kind

plaatst. Mijn man begrijpt mijn redenering, maar vindt het minder een probleem. Hij heeft me ook wel kunnen gerust stellen en uitgelegd dat zij haar leven, waar haar nichtje ook een grote rol in speelt, wil delen met haar vrienden (en vrienden van, etc). Dat snap ik, toch blijf ik het moeilijk vinden. Bij het kdv hebben we bijvoorbeeld aangegeven dat we niet willen dat ze foto's van ons kind ergens voor gebruiken (het liefste wil ik dat ze überhaupt geen foto's maken, maar dat was niet haalbaar).

Is dat overdreven? Hoe gaan jullie om met (trotse) anderen die foto's van je kind online zetten?

Ik geef je groot gelijk!

Ik zou dat ook nooit doen. Wij hebben mooie fotoboeken thuis en hoeven ze niet aan de hele wereld te laten zien.

Bovendien gebeuren er allemaal enge dingen met kindertjes tegen woordig. Je wil toch niet dat er rare mensen met gekke ideeen naar de foto's van jouw kind zitten te kijken en wie weet wat ze met zon foto kunnen doen.

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven