Houten vloer

13-12-2011 13:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik mijn huis een beetje opknappen.

Toen mijn vriend en ik ons huisje betrokken hebben we de vloer gratis overgenomen. Deze ziet er echter niet meer uit. Het is een houten vloer. De vloer is echter niet goed gelegd, waardoor er allemaal gleuven in zitten en de spijkers zijn er ook niet helemaal goed in geslagen.

Mijn vriend en ik hebben beiden een voorkeur voor een houten vloer. Heeft er iemand goedkope en leuke tips?
een houten vloer met spijkers?

lijkt me of er gewoon planken op een vloer zijn getimmerd, wat zit er onder die planken?
wij slapen nooit.
Klinkt alsof het hout gekrompen is. Daardoor ontstaan kieren en worden spijkers zichtbaar. Dat is dus de natuurlijk werking van hout.

Echte houten vloer is redelijk prijzig maar wel mooi. Alternatief is (click)laminaat met mooi houtmotief.

Heb je al eens een plank verwijderd?
quote:valentinamaria schreef op 13 december 2011 @ 13:29:

een houten vloer met spijkers?

lijkt me of er gewoon planken op een vloer zijn getimmerd, wat zit er onder die planken?Er zit een holle ruimte onder, verder niets..
quote:Dahlia74 schreef op 13 december 2011 @ 13:45:

Klinkt alsof het hout gekrompen is. Daardoor ontstaan kieren en worden spijkers zichtbaar. Dat is dus de natuurlijk werking van hout.

Echte houten vloer is redelijk prijzig maar wel mooi. Alternatief is (click)laminaat met mooi houtmotief.

Heb je al eens een plank verwijderd?

Nee heb nog geen plank verwijderd, ben wel een keertje door een plank bijna heen gezakt.

Met laminaat heb je ook een ondervloer etc nodig toch? Wat voor ondervloer is dan aan te raden en waarom?
quote:Mariette112 schreef op 13 december 2011 @ 14:01:

[...]

Er zit een holle ruimte onder, verder niets..Je woont dus op de werkvloer. Maar goed dan dat je hem gratis hebt overgenomen
quote:Onderdezon schreef op 13 december 2011 @ 14:03:

[...]

Je woont dus op de werkvloer. Maar goed dan dat je hem gratis hebt overgenomen Haha.. nu voel ik me wel een beetje blond. Mijn schoonvader zei ook al een keer zo iets..
Ow even over dat laminaat, kun je dat eventueel ook meenemen naar een ander huis? Of is het dan te beschadigd?
ha,ha. Nou, goed, je hebt in ieder geval genoten van gratis vloerbedekking.
quote:douchebak schreef op 13 december 2011 @ 14:25:

ha,ha. Nou, goed, je hebt in ieder geval genoten van gratis vloerbedekking.

Haha zo kun je het ook zien.. maar we hebbende vloer destijds opgeschuurd en gelakt.. (wat klinkt dat nu toch hilarisch :P). Dus tja.. we hebben er nog geld in gestopt ook...

Maar goed.. vandaar nu dus ook een nieuwe vloer..
das idd hilarisch mariette.

is al zo,n rotklus, maar wel iets waar je nog jaren om kan blijven lachen.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven