Koortslip
dinsdag 13 december 2011 om 16:47
Hai,
Al sinds ik mij kan herinneren heb ik een keer of 2 per jaar een koortsblaar op mijn lip. Soms is het 1 bultje en soms zijn het er meerderen bij elkaar.
Op dit moment is het weer zover! gisteravond gaan slapen met een 'kloppend' gevoel in mijn onderlip en vanmorgen wakker geworden met een koortslip.
Ik vraag mij af: als jullie een koortsblaar hebben, smeer je daar dan zo'n crèmetje op of niet?
En voor de mensen die er iets opsmeren, heb je het gevoel dat het helpt?
Al sinds ik mij kan herinneren heb ik een keer of 2 per jaar een koortsblaar op mijn lip. Soms is het 1 bultje en soms zijn het er meerderen bij elkaar.
Op dit moment is het weer zover! gisteravond gaan slapen met een 'kloppend' gevoel in mijn onderlip en vanmorgen wakker geworden met een koortslip.
Ik vraag mij af: als jullie een koortsblaar hebben, smeer je daar dan zo'n crèmetje op of niet?
En voor de mensen die er iets opsmeren, heb je het gevoel dat het helpt?
dinsdag 13 december 2011 om 16:51
Ja, helpt zeker. Vooral smeren voordat de koortslip er is. Ik begin al met smeren als mijn lippen erg droog beginnen te worden, als het begint te kloppen ook en als het er zit ook; maar dan heeft het niet zo veel zin meer volgens mij.
De koortslip komt wel maar vaak een stuk kleiner en ik heb er minder lang last van. Maar dan vooral als ik heel preventief (en dus op tijd) smeer.
De koortslip komt wel maar vaak een stuk kleiner en ik heb er minder lang last van. Maar dan vooral als ik heel preventief (en dus op tijd) smeer.
dinsdag 13 december 2011 om 16:51
Ik heb er toevallig vandaag weer een op mijn lip voelen verschijnen sinds een hele lange tijd.
Ik zweer bij Compeed lippen pleisters. Ook omdat ik mijn man en zoon niet wil besmetten, maar wel wil kunnen zoenen.
Eigenlijk moet je gaan smeren op het moment dat je het voelt kloppen. Dan ben je er ook het snelste vanaf
Ik zweer bij Compeed lippen pleisters. Ook omdat ik mijn man en zoon niet wil besmetten, maar wel wil kunnen zoenen.
Eigenlijk moet je gaan smeren op het moment dat je het voelt kloppen. Dan ben je er ook het snelste vanaf
dinsdag 13 december 2011 om 16:55
Ik smeer altijd Akolip, verkrijgbaar bij de apotheek. Begin altijd met smeren als ik het kloppende gevoel heb. Ik heb wel het idee dat smeren helpt. Soms komt de koortslip niet en als hij komt vaak minder heftig.
De compeed lippen pleisters heb ik ook geprobeerd, maar mijn lip zwelt zo erg op dat de pleister te klein is en dus snijd in mijn lip.
De compeed lippen pleisters heb ik ook geprobeerd, maar mijn lip zwelt zo erg op dat de pleister te klein is en dus snijd in mijn lip.
dinsdag 13 december 2011 om 16:59
quote:Zinook schreef op 13 december 2011 @ 16:57:
Preventief L-lysine slikken. Eerder had ik zeker maandelijks een koortslip, sinds ik L-lysine voor koortsblaasjes slik, heb ik geen last meer van een koortslip. [afbeelding]
Goh, pillen. Daar had ik nou nog nooit van gehoord.
Ik ga er eens over na denken.
Preventief L-lysine slikken. Eerder had ik zeker maandelijks een koortslip, sinds ik L-lysine voor koortsblaasjes slik, heb ik geen last meer van een koortslip. [afbeelding]
Goh, pillen. Daar had ik nou nog nooit van gehoord.
Ik ga er eens over na denken.
dinsdag 13 december 2011 om 17:24
Vloeibare echinaforce deed ik ook, zovirax smeerde ik ook, maar sinds ik een baby heb gebruik ik die stickers van compeed en ik wou dat ik er jaren eerder mee begonnen was!
Echt, je hebt zó veel minder last van je koortsblaar. De eerste dag haalde ik de sticker er af toen de kleine in bed lag, en prompt kreeg ik veel meer irritatie aan mijn lip, dat typische, irritante gezeur van een koortslip. Met sticker, voel ik er de hele dag veel en veel minder van.
Mijn moeder zweert al jaren bij de stickers en plakt er eentje zodra ze ook maar íets van een koortslip voelt opkomen en volgens haar zijn haar koortslippen daardoor veel minder erg dan vroeger.
Echt, je hebt zó veel minder last van je koortsblaar. De eerste dag haalde ik de sticker er af toen de kleine in bed lag, en prompt kreeg ik veel meer irritatie aan mijn lip, dat typische, irritante gezeur van een koortslip. Met sticker, voel ik er de hele dag veel en veel minder van.
Mijn moeder zweert al jaren bij de stickers en plakt er eentje zodra ze ook maar íets van een koortslip voelt opkomen en volgens haar zijn haar koortslippen daardoor veel minder erg dan vroeger.
dinsdag 13 december 2011 om 17:44
dinsdag 13 december 2011 om 17:50
quote:lelytjevandalen schreef op 13 december 2011 @ 17:16:
Die echinaforche zalf vond ik echt totaal niet werken. Ik depte dan liever met een watje met vloeibare echinaforce.
Ninthe, waarom zie je de pleisters niet zitten?Kweet het niet, maar heb dan toch steeds het idee dat het los gaat zitten enzo. Zou liever iets willen smeren.
Die echinaforche zalf vond ik echt totaal niet werken. Ik depte dan liever met een watje met vloeibare echinaforce.
Ninthe, waarom zie je de pleisters niet zitten?Kweet het niet, maar heb dan toch steeds het idee dat het los gaat zitten enzo. Zou liever iets willen smeren.
dinsdag 13 december 2011 om 17:53
L-lysine idd! Ik slik ze op momenten van zwakke weerstand: ongesteld, verkouden, moe, gestresst, etc. Heb er nu veel minder last van dan voorheen...
En als ik dan toch een koortslip voel opkomen, slik ik 2x per dag lysine, smeer ik overdag met zovirax, doe ik 's nachts zinkzalf erop en als ik bijv uit ga zo'n Compeed plakker.. Beetje gedoe maar ik ben er meestal met een dag of 2 a 3 vanaf.
En als ik dan toch een koortslip voel opkomen, slik ik 2x per dag lysine, smeer ik overdag met zovirax, doe ik 's nachts zinkzalf erop en als ik bijv uit ga zo'n Compeed plakker.. Beetje gedoe maar ik ben er meestal met een dag of 2 a 3 vanaf.
dinsdag 13 december 2011 om 18:51
dinsdag 13 december 2011 om 18:59
Heb ook zo'n beetje alle smeerseltjes wel geprobeerd. In het begin hielp het wel, maar later niet meer. Nu zet ik een kop kamillethee, en dep ik met een tissue oid. Ik heb er dan in ieder geval minder last van en hij droogt sneller uit. Deed er ook wel eens tandpasta op, bij gebrek aan beter, maar dat viel meer op dan de koortslip zelf
dinsdag 13 december 2011 om 19:39