WHAAA!! Morgen eindpresentatie!!
dinsdag 13 december 2011 om 18:06
Sorry mensen, dit moet er even uit, ik ben best wel zenuwachtig!! nu al!! Heb alles goed voorbereid, spreekkaarten gemaakt, oefen presentaties gegeven voor anderen... maar ik ben zo zenuwachtig, Heeft iemand tips om wat te kalmeren? Ik ben bang dat ik anders vannacht de hele nacht de presentatie aan het dromen ben en geen goede nachtrust heb,
dinsdag 13 december 2011 om 18:22
dinsdag 13 december 2011 om 18:26
dinsdag 13 december 2011 om 18:27
dinsdag 13 december 2011 om 20:23
Niet luisteren naar suffe trollen. Je hebt je goed voorbereid en alles gedaan wat je kon doen. Het komt vast helemaal goed. Ga vanavond wat leuks en rustigs doen (film kijken ofzoiets) en probeer zo positief mogelijk te denken. Als je echt niet kunt slapen: niet blijven liggen. Je kunt dan beter even iets gaan doen om jezelf af te leiden.
Voor morgen tijdens je presentatie:
- zorg dat je water bij de hand hebt, tegen een droge keel of het "hart in je keel" gevoel
- adem rustig
- praat voor je gevoel te langzaam (veel mensen gaan ratelen door spanning)
- als je zenuwen je te veel worden kan je dat gewoon zeggen. Haal rustig adem en praat verder.
- kijk niet te veel over je publiek heen, maar kijk steeds iemand anders aan.
Succes! Laat je weten hoe het is gegaan?
Voor morgen tijdens je presentatie:
- zorg dat je water bij de hand hebt, tegen een droge keel of het "hart in je keel" gevoel
- adem rustig
- praat voor je gevoel te langzaam (veel mensen gaan ratelen door spanning)
- als je zenuwen je te veel worden kan je dat gewoon zeggen. Haal rustig adem en praat verder.
- kijk niet te veel over je publiek heen, maar kijk steeds iemand anders aan.
Succes! Laat je weten hoe het is gegaan?
dinsdag 13 december 2011 om 20:23
quote:wordtel schreef op 13 december 2011 @ 18:47:
Geniet ervan, blaas ze omver! Heel veel succes!
En niet over je publiek heenkijken, dat staat echt een beetje achterlijk.Nee, tuurlijk moet je ze ook aankijken en zo. Maar zeker als je begint kun je je beter concentreren. Dat staat in het geheel niet achterlijk Heb jij weleens een presentatie gegeven?
Geniet ervan, blaas ze omver! Heel veel succes!
En niet over je publiek heenkijken, dat staat echt een beetje achterlijk.Nee, tuurlijk moet je ze ook aankijken en zo. Maar zeker als je begint kun je je beter concentreren. Dat staat in het geheel niet achterlijk Heb jij weleens een presentatie gegeven?