CD-rom werkt niet
woensdag 14 december 2011 om 15:12
Hallo allemaal !!
Op het moment heb ik ruzie met de computer!
Zelf weet ik niet zo veel over computers dus ik hoop dat iemand mij hier misschien kan helpen.
Ik heb een dell inspiron 1750 en probeer een cd-rom af te spelen (Denda taalcursus frans) Ik krijg iedere keer de melding dat de computer niet compatible is.. Terwijl deze wel aan alle eisen voldoet..
Er staat ook dat er bij station F: geen bites beschikbaar zijn..
Hoop dat iemand hier meer verstand van heeft
Liefs,
Op het moment heb ik ruzie met de computer!
Zelf weet ik niet zo veel over computers dus ik hoop dat iemand mij hier misschien kan helpen.
Ik heb een dell inspiron 1750 en probeer een cd-rom af te spelen (Denda taalcursus frans) Ik krijg iedere keer de melding dat de computer niet compatible is.. Terwijl deze wel aan alle eisen voldoet..
Er staat ook dat er bij station F: geen bites beschikbaar zijn..
Hoop dat iemand hier meer verstand van heeft
Liefs,
woensdag 14 december 2011 om 17:02
Wat voor OS heb je? Windows Vista 64 bit of Windows 7 64 bit hebben soms problemen met programma's die gebouwd zijn op 32 bit. Doen andere cd's het trouwens wel? Je kan proberen rechts te klikken op starticoon en 'troubleshoot compatability' te starten (ik heb engelse versie, weet niet hoe het in NL heet). Hiermee kunnen veel problemen van jouw aard worden opgelost.
woensdag 14 december 2011 om 17:22
Volgens Dell heb je gewoon 32 bit. Je kunt alsnog genoemde functie proberen. Drivers cd rom updaten is nog een idee, hoewel ik betwijfel of het wat uitmaakt. Maar wie weet. Naar systeem in configuratie scherm gaan en daar 'device manager' (apparaatbeheer in NL meen ik) en in die functie CDROM oid uitklappen door op pijltje ervoor te klikken. Vervolgens rechtsklikken op betreffende cd-rom en 'update drivers' oid klikken.
donderdag 15 december 2011 om 12:45
bedankt voor de reacties!
De cd-rom drive doet het wel gewoon, ik heb het met een andere cd geprobeerd.
Ik kan kiezen op de computer tussen 32-bits en 64-bits, dus ik heb ze allebei geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Wanneer ik de cd-rom erin doe krijg ik direct de melding dat hij niet compatibel is.
Ik ga vanavond de tips van Grunny proberen.. Hoop dat het werkt!! Bedankt!!
Liefs,
De cd-rom drive doet het wel gewoon, ik heb het met een andere cd geprobeerd.
Ik kan kiezen op de computer tussen 32-bits en 64-bits, dus ik heb ze allebei geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Wanneer ik de cd-rom erin doe krijg ik direct de melding dat hij niet compatibel is.
Ik ga vanavond de tips van Grunny proberen.. Hoop dat het werkt!! Bedankt!!
Liefs,