Chic uit eten

15-12-2011 15:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi alle,

Mijn vriend en ik zijn normaal van de eetcafe's echter nu willen we eens chic uit eten en we hebben echt geen idee waar!

We weten wel dat we onze onder stof zitten chic kleding (pak en baljurk) aan willen, hebben jullie misschien ideeen bij welke restaurants een (bal)jurk niet gek is/normaal is?

Omgeving Amstelveen

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

Lydia
Baljurk? Of bedoel je cocktailjurk...
In ouderkerk zitten een paar chiquere restaurants.

En restaurant aan de poel in Amstelveen heeft een ster.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 15 december 2011 @ 15:09:

Baljurk? Of bedoel je cocktailjurk...

Ik vermoed dat ze een galajurk aanwil.

Geen idee waar dat kan, ik vind het een vreemde outfit voor een dinertje.

Cocktailjurkje kan weer wél.
Een baljurk draag je bij een diner dansant.
verba volant, scripta manent.
Restaurant Beuling, d'Vijf vlieghen, overigens as je je jurkje met flair draagt kan je hem altijd aan!

Vorig jaar hadden we een groot feest, spontaan besloten ervoor uiteten te gaan, ik kreeg erg veel complimenten in het eetcafe waar we aten! :-) niet schuchter gan doen, gewoon uitdragen dat je draagt wat je mooi vindt... En in Amsterdam kan alles!
Volg je hart. Dat klopt.
Bij een baljurk denk ik echt aan zoiets.

Als ik niet daarna ook echt een bal had, zou ik dat niet dragen naar een chique restaurant. Misschien kun je bij een middeleeuws/historisch thema restaurant wel goed terecht.
Ik zag laatst iemand in trouwjurk in de kroeg. Echt zo'n grote taartjurk met sluier en alles, en gewoon de doodnormale kroeg op de hoek, niet afgehuurd niets.

Dus; alles kan

(bruidspaar zag er erg gelukkig uit overigens!)
Hihi thx! Sorry, ben echt niet thuis in jurken/kleding/uitgaan/mode... Vandaar ook mijn vraag

Maar ja, het is meer een galajurk!

Die in Ouderkerk heb ik toevallig ook naar gekeken, bij de poel is ook een goede... Maar jeetje, een galajurk is te he?

Ja ai ai, we moeten ons 'gewoon' niet opgelaten voelen, dan maakt het allemaal niet uit... maarja... als je dat normaal niet aanhebt en niet zooo assertief bent ;) Maar je hebt gelijk pink!

En misschien is A'dam dan beter... ;)

Lastig lastig! Dacht misschien zijn er zo van die tenten waar je ubersjiek met (gala)jurk terecht kan
hihi, nee een baljurk is het zeker niet als ik dit plaatje zie!

thx voor je reactie!

Die trouwjurkactie doen we over paar jaartjes wel hihi!!
Als je uit eten gaat in een galajurk voel je je opgelaten.

Ik zou het niet doen.

Ik kan geen restaurant bedenken waar het normaal is om in een galajurk te gaan eten.
Ga met kerst an dineren of met oudennieuw! Wij zijn ooit naar een redelijk hip diner ansant geweest in een groot hotel in Egmond en iedereen liep in gala! Ik ga even voor je googlen!
Volg je hart. Dat klopt.
Nope! Niets op korte termijn gevonden om en rond amsterdam. En zelf een feest organiseren met gala als dresscode?
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Cite schreef op 15 december 2011 @ 16:18:

hihi, nee een baljurk is het zeker niet als ik dit plaatje zie!

thx voor je reactie!

Die trouwjurkactie doen we over paar jaartjes wel hihi!!Wat is het dan? Je maakt me nieuwsgierig
Meestal ga je naar een gala in een galajurk, je vriend gaat dan in black tie. (als je die niet in de kast hebt hangen, moet je die huren, dat is behoorlijk prijzig)

Je kan ook 'netjes' in gewone jurk (in het lang) naar een restaurant, maar veelal gaan mensen in een cocktailjurkje.

En dan man in het pak.
tis meer zoiets: http://productimages.wehk ... /zigga-galajurk-zwart.jpg

Met kerst ofzo inderdaad beter idee ;) Is wel veel leuker als meerdere er zo bij lopen.

En dan ga ik nog wel even op zoek naar een 'gewoon' lang jurkje of cocktailjurkje! En mijn vriend in zijn pak.

Dank jullie wel! Nu heb ik wat meer idee over hoe en wat
Dit is inderdaad geen baljurk.

Maar weet je al een restaurant? Probleem is dat sterrenrestaurants vaak een wachtlijst van weken, zo niet maanden hebben.
Bij "Aan de Poel" (mijn absolute favoriet!) kun je rustig feestelijk gekleed gaan. Een baljurk is daarentegen wel weer een beetje teveel van het goede. Veel plezier!
Dat vind ik eigenlijk een jurk waarmee je prima uit eten kan. Als jij je er mooi in voelt; lekker doen!
quote:pinks schreef op 15 december 2011 @ 17:09:

Dat vind ik eigenlijk een jurk waarmee je prima uit eten kan. Als jij je er mooi in voelt; lekker doen!Helemaal mee eens, paar mooie hakken eronder, leuk/klein tasje en klaar!
Natuurlijk kan dat! Lute is ook leuk. Het Bosch ook. En het Deurtje.
Ik ken nog wel meer restaurants in de buurt maar die zijn wat minder chiq.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven