dressing bij carpaccio?
maandag 19 december 2011 om 10:24
quote:mamal schreef op 18 december 2011 @ 20:57:
Waar kopen jullie de carpaccio?
Bij de slager of bij de groothandel (bijv. Makro diepvries). In elk geval niet die houdbare supermarkttroep die onder de naam 'carpaccio' verkocht wordt maar eigenlijk meer een soort taai rookvlees is.
Dressing maak ik meestal zelf. Als ik daar geen tijd voor heb of niet alle ingredienten in huis heb dan neem ik de honingmosterddressing van Hela.
Waar kopen jullie de carpaccio?
Bij de slager of bij de groothandel (bijv. Makro diepvries). In elk geval niet die houdbare supermarkttroep die onder de naam 'carpaccio' verkocht wordt maar eigenlijk meer een soort taai rookvlees is.
Dressing maak ik meestal zelf. Als ik daar geen tijd voor heb of niet alle ingredienten in huis heb dan neem ik de honingmosterddressing van Hela.
maandag 19 december 2011 om 10:47
Als je het helemaal volgens de regels doet, gaat eerst de dressing op het bord, daarna de carpaccio. Je kunt het beter zelf snijden, koop een mooi stukje ossenhaas (of tonijn), vries het even aan, snijd het in flinterdunne plakken met een goed mes (geen kartelmes) of met een snijmachine als je die hebt. Desnoods klop je de plakjes tussen twee laagjes niet klevend plastic een beetje uit met een houten hamertje of de achterkant van een lepel. Garneren met pijnboompitjes, even licht geroosterd en vers geschaafde Parmezaan. De dressing vinaigrette kun je een beetje simpel houden, olijfolie, balsamico en een beetje honing, voor de verhoudingen gewoon een paar keer proeven. Op het allerlaatste moment kun je nog een beetje ruccola in het midden leggen.
verba volant, scripta manent.