dressing bij carpaccio?

18-12-2011 17:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie favoriete dressing bij carpaccio? Ben op zoek naar makkelijke recepten en tips welke kant en klare dressing er lekker bij is, thanx vast!
Kant en klaar? Dan pesto met een drupje goede olijfolie.
Balsamico!
Eens met de 1e 2 reacties.
Bij AH verkopen ze de dressing erbij, volgens mij idd met pesto. Is helemaal makkelijk!
Ik zou zelf een dressing maken van olie, balsamico, wat zachte mosterd en een beetje pesto
Everytime you make a typo, the errorists win.
Wat ook lekker is... Carpaccio vullen met rucola en parmezan met honing mosterd dressing en oprollen YUMMIE!!
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Ik zou het zelf maken, zo gepiept en veel lekkerder dan die kant en klare zooi.

Zo'n simpele als deze bijvoorbeeld:

1 eetlepel franse mosterd

1 eetlepel balsamico azijn

20 eetlepels olijfolie

2 kleine theelepeltjes zout

1/2 theelepeltje witte peper
Precies.

Of pesto (basilicum, parmezaan, pijnboompitten, peper, zout en olijfolie in de keukenmachine)
Beetje mosterd, olijfolie, honing, zout en peper, balsamico en worchestershire.
Dank dank, dat gaat goedkomen met kerst! :-)
quote:soulmate82 schreef op 18 december 2011 @ 17:42:

Wat ook lekker is... Carpaccio vullen met rucola en parmezan met honing mosterd dressing en oprollen YUMMIE!!JAMMIE!
quote:rococo schreef op 18 december 2011 @ 20:02:

[...]

JAMMIE!Mmmmm! Ik zit ook te twiijfelen tussen 'ouderwets' het bord opmaken of deze versie, klinkt heel goed!
Waar kopen jullie de carpaccio?
Truffelmayonaise
quote:mamal schreef op 18 december 2011 @ 20:57:

Waar kopen jullie de carpaccio?

Bij de slager of bij de groothandel (bijv. Makro diepvries). In elk geval niet die houdbare supermarkttroep die onder de naam 'carpaccio' verkocht wordt maar eigenlijk meer een soort taai rookvlees is.

Dressing maak ik meestal zelf. Als ik daar geen tijd voor heb of niet alle ingredienten in huis heb dan neem ik de honingmosterddressing van Hela.
Als je het helemaal volgens de regels doet, gaat eerst de dressing op het bord, daarna de carpaccio. Je kunt het beter zelf snijden, koop een mooi stukje ossenhaas (of tonijn), vries het even aan, snijd het in flinterdunne plakken met een goed mes (geen kartelmes) of met een snijmachine als je die hebt. Desnoods klop je de plakjes tussen twee laagjes niet klevend plastic een beetje uit met een houten hamertje of de achterkant van een lepel. Garneren met pijnboompitjes, even licht geroosterd en vers geschaafde Parmezaan. De dressing vinaigrette kun je een beetje simpel houden, olijfolie, balsamico en een beetje honing, voor de verhoudingen gewoon een paar keer proeven. Op het allerlaatste moment kun je nog een beetje ruccola in het midden leggen.
verba volant, scripta manent.
In een dressing gaat een rauw eidooier, bij carpaccio gebruik je een vinaigrette.
verba volant, scripta manent.
Dat klinkt lekker allemaal zeg! Maar wat is nou de 'klassieke' dressing voor carpaccio, degene die je in een Italiaans restaurant krijgt?
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij wordt het origineel met een goede olijfolie geserveerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven