Hoe moet dit verder?

19-12-2011 12:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had tot eind maart 2010 1 jaar lang een relatie met A waar ik gek op was. Hij 32 en ik 28. Ik had hem 7 jaar geleden al ontmoet via internet maar toen is het niks geworden omdat ik al een relatie had. Een jaar voordat A en ik wat kregen werd ik vrijgezel en binnen een paar weken had ik al wat met A gekregen. We waren elkaar weer toevallig op internet tegengekomen en gingen daten en van de een kwam het ander. Ik kwam uit een lange relatie en hij had nooit lange relaties gehad. We hebben een jaar lang leuke dingen gedaan samen, samen op vakantie en ik was ook de eerste vrouw die hij aan zijn vrienden voorstelde. We gingen ook heel vaak samen met zijn vrienden en de vrouwen daarvan als stel wat doen. Doordat hij het erg druk had met zijn werk kwam het ook weleens voor dat we elkaar weken niet zagen. Hij zei altijd dat ik de eerste vrouw was waar hij zo gevoelens voor had en dat hij echt om me geeft. Tot op een dag, precies na een jaar zei hij dat hij niet meer verder kon met mij. Dat hij geen gevoelens voor me heeft en ook nooit heeft gehad. Dat hij misschien wel nooit met iemand serieus verder kan gaan. Mijn wereld was ingestort! ik kon het niet geloven, was dat ene jaar die we samen hebben doorgebracht dan een leugen? Volgens hem dus wel. Heb daarna nog een paar keer contact met hem opgezocht en hij reageerde altijd heel gemeen. Hij zei neem maar contact op met iemand die echt om je geeft. Ik geef niet om je. Heb nooit gevoelens voor je gehad. Nu, gisteravond kreeg ik opeens een sms van hem. Dat hij aan me denkt. Dat hij me weer wilt zien. Ook vroeg hij of ik in de tussentijd een relatie heb gehad met iemand. Hij wilt me zien maar de komende 2 maanden is hij in Australie voor werk. Hij vroeg dus of we elkaar kunnen zien als hij terug is in NL. Wat moet ik hier nou van denken? Mijn gevoelens voor hem zijn zeker niet over, maar wat als hij echt nooit van me gehouden heeft? Ik wil zou graag dat mijn gevoelens wederzijds zijn, maar hij is ook absoluut geen persoon die izjn gevoelens kan uiten. Hij is absoluut geen gevoelsmens. Ik ben ook de eerste vrouw waar hij lang mee samen is geweest. Ik wil heel graag raad van jullie. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Alvast bedankt
Je laat je toch niet als speelballetje behandelen mag ik hopen? Meneer roept en jij komt aanrennen?
Wat zoek en verwacht je van een man die je zelf omschrijft als 'hij is geen gevoelsmens'?

Dat je hier ooit een leuke relatie mee kan opbouwen?

Knap van je. Mij zou het niet lukken namelijk.

Voor een leuke relatie heb je twee leuke mensen nodig. En jij bent maar alleen in de relatie.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nog gevoelens voor hem en hoop gewoon dat hij het ook voor mij heeft of op zn minst ooit heeft gehad. Ik zou ook wel willen dat ik wat sterker was tegenover hem, maar heb hem gewoon gemist. Heel erg zelfs.
quote:natasjaa83 schreef op 19 december 2011 @ 12:17:

Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nog gevoelens voor hem en hoop gewoon dat hij het ook voor mij heeft of op zn minst ooit heeft gehad. Ik zou ook wel willen dat ik wat sterker was tegenover hem, maar heb hem gewoon gemist. Heel erg zelfs.

Dus ziet het er naar uit dat je ingaat op zijn voorstel, toch?

Prima, doen wat je niet laten kunt maar waar is je eigenwaarde wanneer je aan de kant bent gegooid als een oude schoen en wanneer het hem uitkomt, je weer voor hem klaarstaat?

Wat maakt hem nou zo geweldig.... Ik zie het niet hoor.
Hij heeft jeuk en het ziet ernaar uit dat je er weer op ingaat. Dit gaat pijn doen hoor, en nog meer pijn dan de eerste x dat hij je dumpte en over je gevoel heen walste.
Ik kan fout zitten. Misschien denk ik ook wel fout en zie ik het te rooskleurig, maar als hij geen gevoelens voor me zou hebben dan zou hij toch ook niet aan me denken en contact met me opnemen en vragen of we elkaar kunnen zien?

Wat hem zo geweldig maakt weet ik niet, liefde is nou eenmaal zo, blind. Ik weet het gewoon niet meer.
quote:natasjaa83 schreef op 19 december 2011 @ 12:29:

Ik kan fout zitten. Misschien denk ik ook wel fout en zie ik het te rooskleurig, maar als hij geen gevoelens voor me zou hebben dan zou hij toch ook niet aan me denken en contact met me opnemen en vragen of we elkaar kunnen zien?

Wat hem zo geweldig maakt weet ik niet, liefde is nou eenmaal zo, blind. Ik weet het gewoon niet meer.Zoals ik al zei "hij heeft jeuk". Maar je wil horen wat je wil horen en ik denk dat je er toch voor zal gaan dus wens je alvast sterkte. Dit is geen liefde, dit heet een verslaving.
Vraag hem eerst eens duidelijkheid over wat hij eerst bedoelde en wat hij dan nu wilt. Het gene wat je eigenlijk wilt weten dus.

Wat ik niet zou doen: gewoon met hem verder gaan alsof er niets gebeurd is. Dit eerst uitpraten, dan verder.
Dus omdat hij je nu de worst voor de neus hangt dat jullie relatie ooit wel echt was, overweeg jij om hem nu weer in de armen te vallen?

Iemand die je zo gekwetst heeft en die je op je hart getrapt heeft?

Waar is je zelfrespect?
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 december 2011 @ 12:36:

Dus omdat hij je nu de worst voor de neus hangt dat jullie relatie ooit wel echt was, overweeg jij om hem nu weer in de armen te vallen?

Iemand die je zo gekwetst heeft en die je op je hart getrapt heeft?

Waar is je zelfrespect?
Als je hierover vraagt hoe het nu verder moet, is het antwoord; Dit moet geen stap verder.

Ga eerst eens aan je eigenwaarde werken.

Het lijkt mij nog erger als hij wel gevoel voor je had.

Dat betekend dat hij zonder probleem d mensen waar hij van 'houd' als vuil behandeld.

Word je daar blijer van?

Je hebt gevoel voor wie je dacht en hoopte dat hij was.

Hij blijkt anders te zijn, dus, je hebt gevoel voor een fictief persoon.

Als je ook maar een beetje zelfrespect hebt laat je m links liggen.

Niet makkelijk, maar dat zijn noodzakelijke dingen wel vaker niet.

Mss denkt hij wel aan je omdat zn zak vol zit.

Echte liefde is niet blind. Bij echte liefde zie je de ander zoals hij is

En wil je diegene niet veranderen omdat hij alles al is voor jou.

Echte liefde is wederzijds respect.

Ik snap dat je hem gemist hebt.

Wat ik niet snap, is dat je per se wat met dat gevoel moet doen. Denk je dat dat overgaat als je hem weer zult ontmoeten? Nee, jammer genoeg niet. Het ligt in de lijn der verwachtingen, dat hij je wederom kwetst. Dan maak je het probleem juist erger.

Leer om een emotie te voelen, om de tijd ervoor te nemen, om er vrede mee te krijgen. Zonder de drang om ernaar te handelen. Vroeger moest je van je moeder tot tien tellen, als je boos was. Iets soortgelijks moet je nu ook doen.

N.B. Het kan natuurlijk zijn, dat hij in de tussentijd is gegroeid, emotioneel volwassener is geworden. Heb je aanwijzingen wat dat betreft?
quote:flukehydra schreef op 19 december 2011 @ 12:47:

[...]

Ik snap dat je hem gemist hebt.

Wat ik niet snap, is dat je per se wat met dat gevoel moet doen. Denk je dat dat overgaat als je hem weer zult ontmoeten? Nee, jammer genoeg niet. Het ligt in de lijn der verwachtingen, dat hij je wederom kwetst. Dan maak je het probleem juist erger.

Leer om een emotie te voelen, om de tijd ervoor te nemen, om er vrede mee te krijgen. Zonder de drang om ernaar te handelen. Vroeger moest je van je moeder tot tien tellen, als je boos was. Iets soortgelijks moet je nu ook doen.

Ik weet hoe rot het kan zijn, hoor. Ik heb na een lange 8+ jaren relatie mijn ex ongelofelijk gemist. Pas na een paar maanden kon ik haar zien, zonder direct in huilen uit te barsten.

N.B. Het kan natuurlijk zijn, dat hij in de tussentijd is gegroeid, emotioneel volwassener is geworden. Heb je aanwijzingen wat dat betreft?
Is dit weer zo'n man met een gouden lul of zo?

Ze komen zo eens in de zoveel tijd voorbij.

Op zich een redelijk zeldzaam exemplaar.

Het is alleen zo jammer dat je er verder net niets mee kan.

Tenminste,ik weet niet hoe het zit met de TO maar ik heb toch graag een relatie gebouwd op wederzijds respect.

TO lijkt een relatie op afroep te hebben, dat kan maar mijn keuze zou het niet zijn.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nog gevoelens voor hem en hoop gewoon dat hij het ook voor mij heeft of op zn minst ooit heeft gehad. Ik zou ook wel willen dat ik wat sterker was tegenover hem, maar heb hem gewoon gemist. Heel erg zelfs.Die gevoelens overkomen je niet hoor. Die zijn er alleen omdat jij ze voedt. Vraag je jezelf nooit af: waarom doe ik dat? Dat zal namelijk het antwoord zijn op jouw probleem.
Sommige vrouwen vinden het heerlijk om het bestaan van een heel grote liefde in hun leven aan te tonen. Zodra ze merken dat een ouwe vlam ze nog iets doet zien ze dat als bewijs dat hij dus toch de ware is en daar kijken ze dan met tederheid en toegeeflijkheid naar. En voor je het weet zijn ze weer deurmat en dan willen ze er weer uit maar hoe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven