Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
.
Owwww inderdaad!!!!

Snel weghalen de link, er staan adresgegevens in :-)
Nou het klopt helemaal niet wat Trees zegt. Er staat wel een adres in hè. Voor alle zekerheid. Of had ik dat nu net niet moeten zeggen.

Ben zo blij dat het goed is gekomen. Jippie.
En het sneeuwt hier. Mmm wel natte sneeuw maar de kat kwam wit naar binnen.

Nor wat lekker nog een paar dagen een hotelletje. Gezellig ook met zijn vieren. Je zit zeker niet in de buurt? Zou leuk zijn als we elkaar nog eens zouden zien.
Nou Zoeb, dat zou ik ook leuk vinden!

Nee, we zitten in het Noorden van het land. Eén nachtje en dus twee dagen.
Zoeb, hoe ging het bij de fysio vandaag?

Norre, voor jou is het noorden wel even echt lekker eruit; verandering van omgeving is soms zo fijn.
We hebben op de fysio geëvalueerd waar de pijn vorige week vandaan kwam. Mogelijk heeft tillen er iets mee te maken. Dat gaan we woensdag testen. En donderdag mag ik eindelijk weer eens naar de pijnpoli. Dat wordt wel weer eens tijd.
Oh wat fijn dat het pakje is aangekomen! We hoopten eigenlijk al vrijdag, maar gelukkig niet veel later. Blij dat je het zo'n geslaagd cadeau vindt!

Gelukkeling, bedankt voor alle moeite die je ervoor hebt gedaan!

Ik zit in de bus en hij is te laat. Die nieuwe haltes zonder hokjes zijn met dit weer geen pretje! En we zijn het dorp nog niet eens uit en we zijn nu al tjokvol! Ben blij dat ik telkens vrij vroeg instap, ik heb altijd plek.

Zoebie, wat vervelend dat je de pijn en de krampen nu moet gaan opwekken! Het is al vervelend genoeg dat je de krijgt. En ik kan me niet voorstellen dat jij niet gaat tillen als je op het moment zelf geen signaal krijgt dat het teveel is. Wat kunnen ze bij de pijnpoli nog doen eigenlijk?
Fijn dat je altijd plek hebt Ing. Dat is in Maastricht ook altijd zo. Dan zit ik rustig alleen tot Sittard en dan wordt het al drukker en in Roermond zit het tjokvol. Gelukkig moet ik er dan bijna uit.

Tsja we willen weten waar de pijn vandaan komt. Lijkt me niet hoor dat het van het tillen komt. Ik heb geen vertrouwen meer in een betere hand/pols. Het duurt te lang.
Fijn het pakket is er !

Bo fijn dat je zo enthousiast bent. Ik kan zelf ook bijna niet meer wachten. Volgend weekend krijg ik m'n e-reader.

Zoeb ik hoop dat er zo iets uitkomt bij de fysio. Pijn opwekken klinkt niet echt goed, maar misschien krijgen ze zo wel beter zicht.
Goedemorgen

Bo, wat fijn dat je pakketje is aangekomen. En dat je er blij mee bent. Een kleine tip, val er niet mee in slaap. Dat deed ik laatst met mijn ipad en toen liet ik de punt ervan in mijn wenkbrauw vallen

Zo lekker is dat nog even eruit zijn he norre

Zoebie, wat naat dat ze de krampen weer gaan opwekken

Netje

Ik doe al minder fysiek werk Bo, zit veel op kantoor. Met kerst heb ik nog wel vroege diensten maar dan zijn ze niet allemaal thuis en hoeven ze niet allemaal binnen twee uur gewassen en aangekleedt te zijn. Dus dan doe ik heeeel rustig aan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Its ik val altijd in slaap met de reader. Hij gaat na een kwartier uit. Heel makkelijk.

Maar om er met je wenkbrauw in te gaan liggen is minder handig.

Mijn fotoboek van Sam is in aantocht. Kreeg er een mail over.

Heel fijn dat ik het voor de kerst heb. 't Is een kerstcadeautje voor zoon en schoondochter. Ben heeeel benieuwd.
Goedemorgen!

Ik heb al dertig bladzijden gelezen op de e-reader!

Super, ben er bij mee!

Zoeb, wat rot dat je ondanks alles nog steeds niet eht verbetering ervaart. Je arme pols, het is nu bijna precies een jaar geleden dat je 'm brak hè?

En wat ben je afgevallen zeg, ik zag het op de foto!!!

Luonto, hoe is het met jou?

Ing, jemig, bushokjes zonder beschutting, dat is in het NL klimaat niet echt prettig, nee.

Werk ze!
Goedemorgen allemaal, Heerlijk geslapen voor de verandering! hopelijk jij ook Bo, ik ga zo nog even op cadeautjesjacht en wat andere boodschapjes doen en vanmiddag naar mijn moeder. Vast een fijne dag, ik kom tussendoor even kijken hoe het met iedereen is.
Ik heb net jullie kaarten nog eens doorgelezen; ik ga ze nu ophangen aan een rood lint.

Meepie, bedankt voor de kaarsjes, ze zijn prachtig en de boodschap erbij ook
Gekke Saar, zit te piepen en was net buiten geweest. Zit ik te mopperen, blijkt dat Sedi nog buiten is. Wat een muts is die Saar zeg. Kan geen tel zonder Sedi.

Ik moet iets gaan doen en ik kom niet op gang. Nou ja een rustig dagje is ook wel eens lekker. Vanmiddag werken en morgen vrij.

Ik ga donderdag na de pijnpoli even Maastricht in voor cadeautjes. Dan ben ik tenminste eens vroeg en om met al die tassen naar de fysio te gaan zie ik niet zo zitten.

En nu denk ik er opeens aan dat ik donderdagmiddag moet werken. Eens kijken of ik iets kan regelen om een avonddienst.
Dat doet Joe ook; als een zenuwpees rondlopen als hij niet weet waar Sam is!

Terwijl Sam het best vindt om lekker alleen te zijn :-)

Wat heb je het druk Zoeb, met al dat heen en weer reizen en je werk er ook nog bij.
Fee laat zich hier regelmatig opsluiten in de berging (dan zie je haar niet langs je heen rennen). Dan gaat ze heel zielig zitten mauwen en dan gaat muppet voor de deur zitten wachten

Zoeb, ik doe ook niet veel vandaag, doe gewoon met me mee
Geluk heerlijk he als je goed hebt kunnen slapen.

Zoeb wat een leuke fotoboeken kun je tegenwoordig via internet maken. En dan eventueel nog wat bewerken en een leuke tekst er bij en je bent klaar. Balen dat het met je pols zo rot blijft gaan.

Ing geen bushokjes meer brbr koud en winderig lijkt mij. Gelukkig heb je wel een zitplaats in de bus.

Bo nu jij je cadeau hebt gehad, en dus ook de kaarsjes, kunnen we misschien een dag en tijd gaan prikken waarop we ze gezamelijk aansteken. Voor degene die niet bij de meet waren, en dus geen kaarsje hebben, mogen natuurlijk met een eigen kaarsje ook meedoen. Ik kom met een voorstel om het op kerstavond te doen.

Netje gaat het een beetje met je?

Ik ga even naar de laatste keer mensendieck en dan naar de markt. Het zonnetje schijnt hier en dat is mooi meegenemen
Leuk Meep, allemaal tegelijk een kaarsje aansteken op kerstavond.

Ik denk inderdaad dat het fotoboek erg mooi is geworden. Heb er best veel werk ingestoken. Ik had er eerst een gemaakt midden in de nacht toen ik niet kon slapen. Komt dat boek thuis staan de foto's niet op datum en dat vond ik erg jammer. Dus heb ik nu ook een fotoboek van Sam. Ik heb voor de kinderen een nieuwe gemaakt.

Ik had in mijn grote houten dienblad op de salontafel mos gedaan. Ik versier dat altijd met kerst en zo. Ga ik naar de zolder voor kerstballen kom ik na een half uur weer beneden kijkt Saar me heel schuldig aan en allemaal mos om haar heen. Heeft ze het halve theeblad leeggehaald. Het was wel grappig om te zien, maar ze moet ook leren dat ze eraf moet blijven. Dus heel even straf en nu is het weer goed. Benieuwd of ze het weet. Denk het wel.

Leuk hè Bo die overeenkomsten met de honden.
Foei Saar!

Goed plan om op kerstavond de kaarsjes aan te steken, ik doe mee! (toosten jullie even op sjurman, die is dan jarig )

Wij zitten nu in ochtendjas de laatste recepten uit te zoeken en de boodschappenlijst te maken. Erg gezellig, even de stress naar de achtergrond. Gister is namelijk de kogel door de kerk gegaan en besloten dat mijn moeder voorlopig en wellicht helemaal niet meer naar huis kan. Ze redt het zelf niet, heeft teveel zorg nodig. Gelukkig begint dit besef nu ook bij haar door te dringen, en kan zij ook haar spanning loslaten. Ze was volkomen verkrampt in het idee dat ze het thuis weer moest kunnen redden, en het is heel verdrietig, maar ergens ook een opluchting dat ze het nu niet alleen hoeft te dragen. En ja, voor mij is het ook een opluchting, dat professionals het nu oppakken en ik niet overal voor ingezet word.

Opluchting, frustratie, boosheid en verdriet wisselen elkaar in gestaag tempo af, maar ik hou mezelf voor dat als ik rustig blijf ademen, de kerst vanzelf voorbij gaat en ik misschien/waarschijnlijk nog hele leuke momenten heb ook.

Straks kan ik al bij de praktijkondersteuner terecht, dat gaat heel vlot allemaal. Ben blij dat ik mijn verhaal daar kwijt kan en dat ik uit de parentificatie kan stappen en weer gewoon dochter mag zijn.

Lieve meiden, ik ga nog even verder met de voorbereidingen. Tot later!
O Sjur zoiets vermoedde ik al, je was er gisteren al weinig, ik hoop dat veel je nu uit handen genomen kan worden, blijft het huis, maar daar is dan tijd genoeg voor, of is het huur?

Meepie kerstavond is goed, dat is zaterdag dan toch he? hoe laat?

Mooi alle kaarten aan een lint Bo, die sturen ze in Frankrijk niet he? ik deed het ook nooit toen ik er woonde, die Hollanders met hun rare gewoontes ook! Het lijstje was trouwens een idee van Sjur, leuk he? alleen Its en Norre missen, maar dat gaan we snel nog eens over doen, op zeker!
Er is nog tijd genoeg voor het opzeggen en vooral het opruimen van het huis. Het is namelijk niet gezegd dat er meteen iets anders is. Dus misschien komt er nog wel een periode van "overleven" aan, dat er met pappen en nathouden een tijd overbrugd moet worden. We zien wel. Ik probeer het in stukjes te hakken om niet te verdrinken in het grote geheel. Dan slaat de paniek wel een beetje toe...

Het is in ieder geval zeker dat 2012 een jaar van grote veranderingen voor mijn moeder wordt. Ik ben zó blij dat mijn basis nu weer sterk is, dat was een jaar of 5 geleden wel anders. Iets met op je bordje krijgen wat je aankan, hoe strontvervelend dat ook kan zijn.
Ja Gelukkeling, ik stuurde tot vorig jaar stug kerstkaarten hier, maar na de zoveelste rotopmerking van mijn schoonmoeder over die kaarten was ik het zat. Nu dus niet meer, jammer voor ze; maar ook voor mij want ik maakte ze zelf en ik vond dat altijd zo'n leuk werkje :-)

Het lijstje is leuk, de foto gaat met de rest van onze foto's aan de muur in de gang.

Sjur, fijn dat de kogel door de kerk is. Onzekerheid is frustrerender voor iedereen dan duidelijkheid. Ik hoop heel erg dat je van je kerstdagen kunt genieten, ondanks alle stress.

Zoeb, stoute Saar!!! Joe heeft vanochtend een sok van Ro uit de wasmand gepikt en die is nu kapotgebeten, dat was ook niet zo braaf

Meepie, ik ben voor, dat we de kaarsjes branden op de 24e!

Wat een leuk idee :-)

Sterkte bij de laatste keer Mensendieck, krijg je er iets anders voor in de plaats?

Its, hoe bevalt je dagje niksen? :-)
ik vind het dagje niksen heerlijk. En de katten ook die liggen op de bank om me heen . Het zijn geen beste vrienden maar de laatste weken zijn ze altijd allemaal bij me in de buurt.

ik kijk serious request, computer een beetje en brei af en toe een stukje. Wat wil een mens nog meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven