stoppen met de speen

20-12-2011 21:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:ioni schreef op 20 december 2011 @ 21:45:

@Layla, wanneer ben je er met de jongste mee gestopt?

Bij de jongste ben ik gestopt toen ze ruim 2,5 was.

Echt, gewoon even doorzetten, tuurlijk zal ze er om vragen, maar als je uitlegt dat spenen voor babies zijn en dat ze er nu te groot voor is snapt ze dat vast wel.En misschien zal ze wel even huilen, maar dan ben je er toch zelf om haar te troosten? Het is niet dat ze pijn heeft ofzo, het is misschien maar heel eventjes een gemis. En geloof me, mijn 2 kinderen waren echte speen kinderen, ik kan geen foto uit hun baby of peutertijd bekijken zonder dat er een speen op te zien is.
Net als de zoon van Yvonne77 zijn wij gestopt vanwege spraakproblemen. Zoon had ook slappe mondspieren en dat zou mogelijk van het speengebruik kunnen komen. Dat kon de logopediste niet stellen. Hij had bij de geboorte al moeite met drinken, waarschijnlijk is er ook aanleg in het spel.

Wij zijn ook met het boek van difrax gestopt, ging super. Als je de bon voor fopmuis op tijd opstuurt heb je em ruim op tijd in huis.

Ik zal het met dochter straks weer zo doen.

Natuurlijk ligt de nadruk op de speen, daar gaat het toch ook om?
-
Ik zou hem gewoon afpakken. Het kleintje gaat over krap een jaar al naar school!

Gewoon zeggen dat ze er nu te groot voor is. Vragen of ze hem zelf weg wil gooien en anders zelf doen.

Ze zal er heus geen trauma's aan overhouden hoor.

Jullie mss een paar moeilijke nachten, maar jammer dan.
quote:Fame schreef op 20 december 2011 @ 21:12:

Geef 'm aan de baby van de kerstman. Oftewel, stop hem in de sok.

Wij hebben de speentjes van 1-na-jongste mee gegeven aan Zwarte Piet die toen hier op bezoek was met Sinterklaas. Voor de baby pietjes want die hadden er geen en dat was heeeeeeel zielig. Zwarte Piet zat in het complot samen met Sinterklaas.

Wel al een paar dagen van te voren met haar over gehad, vertelt dat de baby pietjes niet konden slapen omdat ze geen speentjes hadden. En dat zij al zo groot was dat ze haar speentje toch helemaal niet meer nodig had.

Cold turkey van de speentjes af en ging prima. Heb nog wel vaak gehoord dat de babypietjes vast heel blij waren met haar speentjes. En dat heb ik natuurlijk beaamt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven