Heb ik genoeg?

24-12-2011 01:22 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
(3 bl.) Ananas

(4 pk) Anijshagel

(4 bl.) Appelmoes

(4 pk) Appelstroop

(3 bl.) Asperges

(1 bl.) Augurken

(2 fl.) Azijn

(1 kr.) Bier

(4 kg.) Bloem

(2 bl.) Bonen

(1 bl) Bouillon - vlees

(1 bl) Bouillon - groente

(4 pk) Chocoladehagel

(4 bl.) Chocopasta

(2 pk) Cornflakes

(2 pk.) Cruesli

(8 pk.) Dessert (klaar)

(10 pk) Frisdranken

(4 bl.) Gepelde tomaten

(6 pk) Halvarine

(2 bl.) Honing

(6 bl.) Jam (verschillende)

(1 bl.) Ketjap

(1 st.) Koek

(4 pk) Koekjes (verschillende)

(4 kg) Koffie

(4 fl.) Koffie melk

Kruiden (verschillende)

(3 pk) Kroepoek

(4 pk) Maïzena

(12 pk) Margarine

(1 l.) Mayonaise

(6 pk) Melk

(1 kg.) Mie

(500 gr.) Miegroenten

(500 gr.) Mie nestjes

(500 gr.) Nasigroenten

(3 fl.) Olie

(2 fl.) Olijfolie

(6 pk.) Paneermeel

(4 pk) Pasta (verschillende)

(4 bl.) Peren

(6 bl.) Perziken

(4 bl.) Pindakaas

(1 pk.) Poedersuiker

(2 kg.) Rijst

(2 pk.) Rozijnen

(1 bl.) Sambal

(4 pk.) Sauzen (verschillende)

(12 pk) Soep (verschillende)

(1 kg.) Spaghetti

(3 st.) Stokbrood

(6 kg.) Suiker

(4) Theesoorten

(2 fl.) Tomatenketchup

(6 bl.) Tomatenpuree

(6 bl.) Tonijn

q (4 pk) Vlokken (chocolade)

(5 fl.) Wijnen (rood)

(5 fl.) Wijnen (witte)

(4 bl.) Worstjes

(1 bl.) Zilveruitjes

(8 zk.) Zoutjes (verschillende)

DIEPVRIES

( 1 zak) Doperwtjes

(1 pak) Slagroomsoesjes

(1 doos) Spinazie

(1 kg.) Sperziebonen

(1 kg.) Gemengde groenten

(2) Vissoorten

(2 kg) Voorgebakken aardappelen

(6 st.) Loempia's

(6 st.) Kaassoufflés

(2 ) IJssoorten

VERS OP VOORRAAD

Groenten en fruit

Aardappelen

Winterpeen

Uien

Knoflook

Groenten voor een week

Fruit van het seizoen

Melkproducten

Melk

Brood

Kwark

Yoghurt

Eieren

Vlees en vis

Gehakt

Karbonades

Nasi- / bamivlees

Kipfilet

Rundvlees

Varkenslappen

Kip

Varkensfricandeau

Varkenshaasjes

Sukadelappen

Worstjes

Kabeljauwfilets

Vissticks

boerenkool met gebakken spekjes

- zuurkool met gebakken spekjes

- hutspot met gebraden klapstuk

- stamppot rauwe andijvie met gebakken spekjes

sucadelapjes in jus

- rookworst

- casselerib zonder been; aan stuk of in plakken

- beenhammetjes

- spare-ribs

- erwtensoep

- goulash

- hachee

om een eenvoudig kerstmaal in elkaar te draaien? Mijn vriend komt eten. Met zijn moeder.
quote:chicky012 schreef op 26 december 2011 @ 00:50:

Geldt hierbij ook de wet van Wuiles?Voor mij wel. Ik begon echt serieus maar heb geen zin om in de zeik te worden genomen. Dus ........................... we horen het wel wat het uiteindelijk is geworden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb blini's met anijshagel en appelstroop als voorgerechtje gemaakt. Schoonmoeder vond ze niet lekker en at een halve. Vriend is wel een zoetekauw en heeft er twee op. Ikzelf vond ze vies. Niets van gegeten. Dus.

Van de gepelde tomaten heb ik geprobeerd een ovenschotel te maken. Wat spareribs in de ingevette ovenschaal gelegd. Tomaatjes erover. Gehakt geruld en erbij gedaan, schijfjes winterpeen, wat zilveruitjes, tonijn en spinazie en rijkelijk alles bestrooid met een paar pakjes paneermeel. Het is mislukt.

Van kabeljauw en vissticks heb ik een frisse salade gemaakt. Mayonaise en een blikje asperges en wat beenham toegevoegd. Dat was aardig.

Van de voorgebakken aardappelen heb ik gratins gemaakt. De aardappelen geprakt en aangemaakt met paneermeel en ei. Daarna even in de oven. Het zijn mooie knapperige bergjes aardappelprut geworden.

Oh ja, de wijn was echt een succes. Bijna door de voorraad heen.

Als desert hebben we yoghurt genomen. Die was heerlijk. Met een beetje suiker. Daarna koffie en thee. Was ook erg lekker.

Ik hoop dat jullie ook lekker hebben gegeten met Kerstmis.
quote:cabernetje schreef op 28 december 2011 @ 01:08:

Oh ja, de wijn was echt een succes. Bijna door de voorraad heen.O, nou dat snap ik wel hoor. Als ik het menu zo lees zou ik het ook op een zuipen gezet hebben om mijn smaakpapillen te verdoven.
Lekker aardig leentjedb.

Ik probeer hier te integreren en me uit te sloven om een kerstdiner op tafel te zetten. Ik snap nu ook wel dat ik beter mijn aziatische homelandrecepten had kunnen bereiden.
Cabernetje gek mens

Ik heb blini's met anijshagel en appelstroop als voorgerechtje gemaakt. Schoonmoeder vond ze niet lekker en at een halve. Vriend is wel een zoetekauw en heeft er twee op. Ikzelf vond ze vies. Niets van gegeten. Dus.

Van de gepelde tomaten heb ik geprobeerd een ovenschotel te maken. Wat spareribs in de ingevette ovenschaal gelegd. Tomaatjes erover. Gehakt geruld en erbij gedaan, schijfjes winterpeen, wat zilveruitjes, tonijn en spinazie en rijkelijk alles bestrooid met een paar pakjes paneermeel. Het is mislukt.

Van kabeljauw en vissticks heb ik een frisse salade gemaakt. Mayonaise en een blikje asperges en wat beenham toegevoegd. Dat was aardig.

Van de voorgebakken aardappelen heb ik gratins gemaakt. De aardappelen geprakt en aangemaakt met paneermeel en ei. Daarna even in de oven. Het zijn mooie knapperige bergjes aardappelprut geworden.

Als desert hebben we yoghurt genomen. Die was heerlijk. Met een beetje suiker. Daarna koffie en thee. Was ook erg lekker.

Ik heb lekkerder gegeten dan wat ik hier zie.

Gruwel je combinaties. Wat ik dan niet snap als je niet goed kan koken, pak van internet of hier een makkelijk recept en volg die zodat het niet kan mislukken.

Verder had je wat stamppotten, waarom heb je die niet genomen?

Je weet wel meteen een leuk kadootje voor je verjaardag, een kookcursus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ergens in dit topic heb ik nog serieus gereageerd ook, hahaha.

Nu rest mij niets dan te zeggen: geniaal topic, Cabernetje!

Heb me kostelijk vermaakt, thanks.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
bovenstaande lijst heb ik gekopieerd en opgehangen
Hilarisch, en dan nog zoveel serieuze reacties! Chapeau!
Whaha, met haar relaas van het uiteindelijke diner valt Cabernetje alsnog gigantisch door de mand! Zo ongeloofwaardig, die combi's, dat verzint een normaal mens niet.

Maar ook ik heb genoten van dit topic, bedankt!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik vind het leuk dat ik sommigen heb laten lachen. Ik heb best veel verse producten aan de buuv gegeven. Ze was er blij mee.

Nu komt oud en nieuw er aan. Vriend komt wéér hier heen. Met z'n moeder. Ik heb geen geld meer voor andere boodschappen. Alles wat in blik,pot, fles of pakje zit heb ik nog in een doos staan hier. Zou ik daar oudejaarsavondhapjes mee kunnen maken?

Ik had zo op een uitnoding van hun kant grekend.
Wees maar niet bang, die komen niet eten hoor!

Ben zo benieuwd wie je bent
Ik twijfelde even of ik dit moest plaatsen, maar ik doe het toch.

Misschien dat sommigen dit grappig vinden, ik krijg er toch een nare bijsmaak van.

In een tijd van bezuinigen en steeds meer mensen die het niet kunnen rondbreien, vind ik het best smakeloos om over zoiets te geinen.

Ik zie bijvoorbeeld MV hier oprecht advies komen geven, terwijl zij vast wel even een paar keer moest slikken bij het lezen van de OP.
Ik denk dat MV hier wel tegen kan hoor helene31. Het is voor sommigen heus wel beknibbelen, maar in Nederland is er nog niemand van de geeuwhonger omgekomen.
Klopt Heleen. Ik ging er vanuit dat het echt was want ik ken Cabernetje niet als een troll. Helaas gebeurd dit irl ook dat er zoveel gekocht wordt en zo makkelijk weggegooid wordt, ik vind dat altijd erg moeilijk. Een vriendin van mij die ik nu niet meer zie had er ook een handje van. Als ik kwam en ze zei blijf je wat eten, dan moest ze eerst door haar hele koelkast en dan werd echt letterlijk meer dan de helft weggegooid. En dat was niet eenmalig hoor. Van wat er werd weggegooid had ik gemakkelijk meer dan een week kunnen eten.

Die gemakzucht vind ik wel moeilijk om te zien. Tuurlijk kun je denken , moeten ze zelf weten, ze betalen het zelf maar toch kan ik dat niet zo zien. Die verspilling vind ik zo onnodig en zonde.
Hoe is het trouwens afgelopen met die onderbroeken? Heb je die gewoon geaccepteerd of is dit niet dezelfde vriend?

Of heb je zijn moeder instructies gegeven dat ze andere moet kopen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 december 2011 @ 01:29:

Klopt Heleen. Ik ging er vanuit dat het echt was want ik ken Cabernetje niet als een troll. Helaas gebeurd dit irl ook dat er zoveel gekocht wordt en zo makkelijk weggegooid wordt, ik vind dat altijd erg moeilijk. Een vriendin van mij die ik nu niet meer zie had er ook een handje van. Als ik kwam en ze zei blijf je wat eten, dan moest ze eerst door haar hele koelkast en dan werd echt letterlijk meer dan de helft weggegooid. En dat was niet eenmalig hoor. Van wat er werd weggegooid had ik gemakkelijk meer dan een week kunnen eten.

Die gemakzucht vind ik wel moeilijk om te zien. Tuurlijk kun je denken , moeten ze zelf weten, ze betalen het zelf maar toch kan ik dat niet zo zien. Die verspilling vind ik zo onnodig en zonde.

Lieve MV en anderen goedgelovigen. Dit is meer een 'spot' topic naar het walgelijke kerstgebeuren. Sorry als ik sommigen gekwetst heb. Maar geef toe: Armoe is er misschien wel in Ned. maar honger niet!

Slotje!
voor MV.

Ik moet bekennen dat ik soms ook wel eens iets opdiep van achteruit de koelkast dat ik heb laten liggen. Over het algemeen koop ik echter wel bewust in en gebruik ik mijn vrieskisten veel. Scheelt bederf.
quote:cabernetje schreef op 29 december 2011 @ 01:35:

[...]

Lieve MV en anderen goedgelovigen. Dit is meer een 'spot' topic naar het walgelijke kerstgebeuren. Sorry als ik sommigen gekwetst heb. Maar geef toe: Armoe is er misschien wel in Ned. maar honger niet!

Slotje!

Ik vind dat je de plank behoorlijk misslaat.

Ik heb vaak zat kinderen naar school zien gaan zonder ontbijt, er was geen geld voor 3 maaltijden. Er zijn echt mensen in dit land die honger hebben hoor.
quote:helene31 schreef op 29 december 2011 @ 01:39:

[...]

Ik vind dat je de plank behoorlijk misslaat.

Ik heb vaak zat kinderen naar school zien gaan zonder ontbijt, er was geen geld voor 3 maaltijden. Er zijn echt mensen in dit land die honger hebben hoor.Wat een voorrecht dat ik ze niet ken. Ik zou ze met alle liefde bijstaan.
quote:Primabella schreef op 29 december 2011 @ 01:01:

Wees maar niet bang, die komen niet eten hoor!

Ben zo benieuwd wie je bent zit ook aldoor te peinzen
Ik ben geen bekende hoor. Ik ben cabernetje.
quote:cabernetje schreef op 30 december 2011 @ 00:52:

Ik ben geen bekende hoor. Ik ben cabernetje.echt? geen ouwe gouwe ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven