Trouwen in 2012/2013- Deel VII

28-12-2011 11:49 1476 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!

Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, ter inauguratie lezen we graag je aanzoekverhaal. Voor dit topic bestaat een besloten hyve, waarop we foto's en meer persoonlijke informatie delen. Om lid te worden van de hyve, leren we je graag eerst hier wat beter kennen.

NaamDatumBudgetEvelise April 2012 Posie 27 april 2012 Liesje 25 mei 2012 Tut1 juni 2012 Mousiemous 8 juni 2012 Shortyshirke 8 juni 2012 Zoovie 15 juni 2012 Dotje juni 2012 Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,- Woepsie 19 juli 2012 ¤ 5.000,- Latteke 24 augustus 2012 Bride 2012 25 augustus 2012 ¤ 15.000,- Fiona September 2012 < ¤ 3.000,- Septemberbruid september 2012 ¤ 13.000,- Essssther 22 september 2012 Niehow oktober 2012 ¤ 17.500,- Hoera april/mei 2013 29wen 14 juni 2013 Maris mei 2013 ¤ 7.000,- Lisboa september 2013 ¤ 7.000,-
Happy new topic!
Happy new topic allemaal!!!

Valt mooi samen met het nieuwe jaar zo
Haha ik het net het oude topic gebookmarked. (is dat een Nederlands woord?)

Pff heb het idee dat het nu pas begint te dagen bij mij... Mijn vriend (verloofde klinkt nog zo eng) is werken en ben nu alleen thuis. Ik keek net naar een bruidsreportage en kreeg toen een brok in mijn keel. Haha dat wordt nog wat.

Eerst maar eens de datum uitzoeken. Hoe hebben jullie dat gedaan? We willen in augustus trouwen maar moeten rekening houden met schoolvakanties, bouwvak e.d. Komt nog best veel bij kijken!
Jeej! ook erg overzichtelijk met de bijgewerkte tabel!

Overigens had 2011 in de titel ook wel naar 2013 gemogen. Of er moet zich nog een hele last minute bruid aanmelden, haha.

@ Latteke, welkom! Wat leuk die spanning! Geniet er maar van. Wat betreft datum, wij hebben een datum gekozen die voor ons speciaal is. Deze kwam ook erg gunstig uit met de reis die we daarna willen gaan maken. Ik zou je datum zsm bekend maken met Save The Date messages, dan kunnen mensen er rekening mee houden ivm vakantie boeken.

Zijn er veel mensen uit jullie omgeving die in die periode op vakantie gaan? (mensen die met onderwijs verbonden zijn?)

Ik zal mijn laatste bericht uit het oude topic zometeen hier ff posten, is wat handiger wellicht.

Veel plezier allemaal!
Leuk om te lezen hoe jullie voorbereidingen vorderen. Zeker alle jurkenpraat! Al ben ik wel de draad helemaal kwijt over welke jurken nou bij wie horen, etc etc... en dan helpt de witte tekst op witte achtergrond als bijschrift bij de foto's ook al niet mee, haha. Maar goed.

Wij hebben in december even afstand gedaan van alle bruiloftzaken. Heerlijk zo'n vakantie in deze periode. Was hard nodig!

Maar in januari staan er weer heel veel dingen op de planning. Volgende week kan ik mijn jurk eindelijk gaan passen! En daarna gaan we ringen uitzoeken. We mogen eindelijk de taart gaan proeven! En daar kijken we enorm naar uit. Ik ben wel al met een foto van onze gewenste taartcreatie naar het winkeltje geweest en de taartenbakster zei dat dat wel zou moeten lukken! Dus hebben we een vreugdedansje gedaan.

Daarnaast zullen we een begin maken met de openingsdans. Al zal dat wel nog provesorisch zijn aangezien we nu pas 2 van de 3 cursussen gehad hebben. En de figuren die we leren worden steeds leuker en zeker ook wat 'spectaculairder'. Maar we kunnen alvast liedjes uitzoeken, een mix monteren en bedenken wat we nu helemaal willen gaan doen.

We oefenen nu elke week 0,5 - 1 uur de figuren die we tot nu toe hebben gehad. Alleen de afgelopen 3 weken heben we niks gedaan, dus we moeten wel echt weer even ervoor gaan, anders zijn we de laatste nieuwe dingen weer vergeten en dat zou zonde zijn.

Verder moet ook de kerkmuziek definitief worden geregeld en de huwelijkssuite willen we gaan boeken maar daarover hebben we nog een meningsverschilletje. Maar dat komt wel goed.
@ Dotje je hebt lekker veel in de planning voor januari! Spannend!

@Latteke welkom!

@ Tut zou je mij in de tabel willen zetten? Ik heb een spaarplan gemaakt en september 2013 voor 7000 moet lukken! Nu ons er wel strak aan gaan houden natuurlijk! =D
Mag ik ook in de tabel?? Zou ik heel leuk vinden

Wij hebben mei 2013 in de planning en denken aan max. 7000.

Dotje, drukke maar leuke tijd tegemoet zo te lezen! Ik kan me ook voorstellen dat het soms even lekker is om het aan de kant te zetten en er eventjes niet mee bezig te zijn. Ik merk nu al dat er best veel tijd/energie in gaat zitten, ook al vind ik het allemaal superleuk, denk dat het wel goed is om het af en toe even van je af te zetten. Wat is trouwens save the date messages?

Leuk om te lezen dat iedereen z'n bruiloft zo anders invult! Wij zijn niet heel erg van de tradities en doen dus ook een aantal dingen niet, zoals bruidstaart aansnijden, receptie, openingsdans.... dat willen wij allemaal niet. En ik wil ook niet met een trouwboeketje lopen, vind ik ook niet leuk... En we gaan ook geen trouwringen kopen, we hebben al dezelfde 'vriendschaps' ringen waar we beide nog steeds erg blij mee zijn. Hier laten we de trouwdatum in graveren.

Wat al heel leuk is: vriend krijgt pak van zijn ouders, ik krijg jurk van mijn ouders én mijn ouders betalen de koets met paarden Wat er dan nog overblijft: trouwen op locatie (vinden het gemeentehuis wat kil, en trouwen niet voor/in de kerk), fotograaf, en natuurlijk eten met de daggasten (ong. 25 man) en het feest (ong. 70 man) Volgens mij zijn dat wel ongeveer de 'grote' dingen.
Leuk, een nieuw topic!! En erg overzichtelijk inderdaad de nieuwe tabel. Ik ben weer een beetje bijgekomen van alle kerstdagen, maar nu snotverkouden geworden. Hopelijk zijn die paar dagen genoeg om weer helemaal beter te worden voor oudejaarsavond.

Super Lisboa, dat jullie weer een 'datum' hebben geprikt! Toch fijn dat je er dan eindelijk weer 'echt' naar toe kan leven, het maakt het wat concreter allemaal. Blij zeker?

Latteke, welkom! Romantisch, met de kerst gevraagd! Leuke periode waarin je het iedereen gaat vertellen. Wij hebben de datum om praktische redenen gekozen, we wilden graag op een donderdag in september, vervolgens met de locatie en gemeente de beste datum gekozen.

Maris, STD's zijn Save the Dates, een aankondiging met de datum waarop je gaat trouwen. Niet noodzakelijk, maar wel handig zodat mensen alvast vrij kunnen nemen of er rekening mee kunnen houden bij het boeken van vakanties en dergelijke.

Tut, het is lang stil geweest bij je, hoe is het ermee, hoe was de kerst?

Hier niet veel trouwnieuws, maar we hebben wel gisteren de champagne al gekocht! Die was hier in de aanbieding en we hadden hem al geproefd, erg lekker. Weinig budget is lastig, maar je wordt er wel creatief van
Wauw een nieuw vers topic! En wat sta ik ineens bovenaan zeg! Hebben jullie ook dat het je soms ineens aanvliegt dat het zo snel gaat? Ik kan het een beetje moeilijk uitleggen, maar het wordt ineens zo echt ofzo. Ik heb er heel veel zin in! Maar soms vind ik het ook wel heel spannend!

Welkom Latteke en Maris! Ik ga zo de laatste posts maar eens in het oude topic bijlezen, dan ben ik in ieder geval weer helemaal bij haha.

Hier verder geen trouwnieuws, volgende maand in ondertrouw! Dat dan weer wel
Hi meiden, is het oude topic nu helemaal gesloten? Ik schreef sinds kort mee op het oude topic. Zal me nog even voorstellen, ben vd zomer ten huwelijk gevraagd en wij gaan in september 2012 trouwen. De locatie, ondertrouw, dj's en mn jurk is geregeld. Zijn nu bezig met een fotograaf en de uitnodigingen. Verder heb ik over veel dingen nagedacht en heb een vrij goed beeld van wat ik zou willen.

Onze datum is op de dag dat wij 10 jaar samen zijn. Ons budget is 13.000 euro, mag ik ook in de tabel opgenomen worden?
Tabel is aangepast.

Ik houd me nog een beetje afzijdig, familieperikelen hier blijven zich opstapelen en heb niet zoveel zin om te lezen hoe leuk iedereens kerst was. Fiona, de mijne was de beste uit mijn hele leven, simpelweg omdat ik mocht werken en dus weg was. Kerstavond hebben we met schoonfamilie en mijn zusje + vriend gegeten, de enigen die ik ook had willen zien, dus dat was fijn.

Verder geen trouwnieuws, alles ligt hier een beetje stil, op wat ergernissen over mensen die alle mails gewoon negeren na.
Happy new topic allemaal!!

@Dotje: Welkom terug! Goed om te horen dat jullie zo'n fijne vakantie gehad hebben! Whaa, volgende week weer je jurk passen!! Leuk!! Dan ga je ook gelijk je proefkapsel laten doen, toch? Ben benieuwd! Veel dingen op de planning, leuk hoor! Hebben jullie al een idee over wat voor soort ringen jullie willen?

@Latteke: Welkom en gefeliciteerd! Wat een mooi aanzoek, super mooi moment! Lekker van genieten!! Veel plezier met het vertellen van het geweldige nieuws!

@Lisboa: Fijn dat jullie de datum weer bepaald hebben! Dan kun je je weer ergens op gaan richten, fijn!

@Fiona: Goed om te horen dat jullie de champagne gekocht hebben! Alweer iets wat je kunt afstrepen van jullie lijstje, altijd prettig! Het lijkt me dat je er inderdaad creatief voor moet zijn, ik heb het idee dat alles dubbel zo duur wordt als er maar "bruid" of "trouwen" voor staat... Knap dat het jullie zo goed lukt!!

@Mousie: Oh, dat schiet al op inderdaad! Hebben jullie iets leuks gepland voor die dag? Lekker een dagje samen van maken! Wie ging er deze week (vandaag of morgen) ook alweer in ondertrouw? Shortyshirke dacht ik? Of was het Sabje? Ik weet het even niet meer, maar wens diegene een heel fijne dag!!

@Septemberbruid: Het oude topic bestaat nog gewoon, zal proberen een link te plaatsen: Trouwen in 2011/2012 - Deel VI

Het is een paar pagina's naar beneden gezakt in elk geval...

@Tutje: Ik kan me voorstellen dat je daar nu even niet op zit te wachten. Bah, wat vervelend dat het allemaal maar opstapelt... Ik wens je veel sterkte!
Lieve meiden ik moet even mijn verhaal kwijt..ben zo verdrietig..

We hebben een fijne kerst gehad,zelfs mijn moeder heeft het vol kunnen houden en dat was eigenlijk mijn grootste zorg maar is allemaal goed gegaan.

Dinsdagmiddag waren we weer in Middelburg en moest ik gelijk aan het werk,bij thuiskomst daarvan ging de bel en stonden er 2 agenten voor de deur,mijn hart zakte in mijn schoenen omdat ik mijn zoon niet zag,ze vroegen of ik de moeder was van wesley en zijn hem toen uit de auto gaan halen waar hij in zat met nog 3 vriendjes...

De jongens zijn op een bouwterrein geweest en hebben daar dingen vernield,iemand heeft dit gezien en de politie gebeld.

Op zich is dit allemaal geen probleem we moeten binnenkort naar het bureau voor verhoor en bureau halt gaat het dan over nemen iets wat ik alleen maar goedkeur want ze moeten boeten voor wat ze gedaan hebben maar helaas krijgen wij de ouders de rekening van de gemaakte vernieling van de bouwplaats..en dat loopt in de tienduizenden euro's met als gevolg dat wij waarschijnlijk de bruiloft moeten afzeggen want wij hebben dat geld niet zomaar liggen.

Ben er gewoon ziek van,kan niet meer eten en niet slapen loop al 2 dagen te huilen,2011 was voor ons een k*tjaar maar 2012 begint al net zo.....
Posie: wat een verschrikkelijk verhaal! Ik ben er echt even stil van! Ik weet echt niet wat ik moet schrijven, maar wilde je wel even een knuffel geven!
Oh mijn hemel wat erg posie! Ik wordt er naar van! Het geluk is op dit moment niet bij jullie! Laat je zoon berouw merken? Hoe oud is hij? Kan hij zelf werken en het zo in delen terug betalen? Bah zeg!

Tut je klinkt erg verbitterd, vond je het niet jammer dat je met de kerst niet bij tinus was? Ik denk dat jullie eens goed moeten nagaan wat je wil wb familie... Er zijn wel erg veel zaken die een stempel drukken op de bruiloft!
Posie wat verschrikkelijk! Ik weet niet goed hoe ik erop moet reageren...

Gisteren hebben mijn vriend en ik naar de mogelijke data gekeken. We zitten vast aan de schoolvakanties want mijn neefjes en nichtjes wil ik er wel bij hebben. Mijn nichtje komt over uit het buitenland en zij heeft natuurlijk andere vakantiedagen.

We wilden het in augustus doen want dat is de maand van onze eerste date. En ik heb gezien dat er een mooie reis begin september is dus... Ik zal vandaag eens de gemeente bellen of er uberhaupt nog plaats is!

Ik heb gisteren een boekje gekocht waarin ik alle ontwikkelingen ga opschrijven, lijkt me leuk voor later!
Oh, Posie, wat verschrikkelijk!! Jullie hadden een mooier en beter einde van 2011 verdiend en zeker een veel mooier en beter begin van 2012. Ik hoop dat jullie bruiloft toch door kan gaan, dat je zoon er misschien zelf voor kan gaan werken (zoals Lika zegt) of dat er een andere oplossing voor gevonden kan worden. Ik wens je veel sterkte!
Welkom nieuwe dames!

Posie... ik vind het zo erg voor je.. Is er misschien nog een mogelijkheid dat het meevalt? Dat het onder de verzekering van het bouwproject zou kunnen vallen, of misschien de optie zoals Goudvis aangeeft op de hyves? Wat hebben ze precies gedaan op dat bouwterrein, dat er voor zoveel geld schade is? En hoe zijn je gevoelens t.o.v. je zoon, of hoe voelt hij zich onder dit alles?

Iemand hier vroeg volgens mij laatst of een trouwlocatie 40 km verderop te ver is. Wij hebben ook een trouwlocatie die 40 km van ons huis ligt. Dit was echt onze droomlocatie, die ons alles bood wat wij niet dichter bij huis konden vinden. Dit betekent voor het overgrote merendeel van onze gasten dat zij nog verder moeten rijden, want iedereen woont verspreid door het hele land, en onze locatie ligt in Limburg. Maar het maakt niemand wat uit (en anders zegt niemand er wat van ). Vrijwel iedereen blijft slapen in hotels en zo in de buurt, en heel veel familie gaat zelfs kampeen op de naastgelegen camping! Als het jullie perfecte locatie is zou ik dat gewoon doen, je trouwt tenslotte voor jezelf, en niet voor de gasten.

Dot, welkom terug!!

Lisboa, wat cool dat jullie een datum hebben geprikt!!! Is toch wat concreter he?

Ik sluit me aan bij Mous, als je dan ziet hoe hoog we nu in de tabel staan, is het zo echt ineens, woooohoooo!!!!

Latteke, wij wisten dat we op een vrijdag eind mei of juni wilden trouwen, maar nog voor de zomervakantie. Uiteindelijk hebben we eerst een locatie gezocht (een jaar vtv), en toen we die gevonden hadden hebben we gevraagd wat er nog vrij was en daar een datum uit gekozen. Wij hebben geen rekening hoeven houden met het gemeentehuis, want onze locatie is een officiële trouwlocatie met eigen babsen, dus er was er sowieso altijd 1 beschikbaar.
Hoi Hoi

Wat fijn een nieuw, vers topic. Ik ben weer van de partij hoor. Ik kon alleen de afgelopen weken niet meer bijhouden er werd zoveel gepost.

Welkom Maris en Latteke!

Tut ik denk aan je hoor!

Dot Leuk dat je weer terug bent van vakantie

Posie ik heb gereageerd op de hyves.

Lisboa leuk dat jullie nu een datum hebben.

En ook leuk dat ik niet meer de laatste ben in de tabel!
@Posie, wat verschrikkelijk vervelend zeg! Laten we maar hopen dat er een oplossing kan komen. Heel veel sterkte ermee.

@ Fiona... Champagne proeven is vast geen straf. Niet stiekem met oud & nieuw opdrinken he ;)

Ben erg blij dat de plannen nu concreter worden! Nu ik weet hoeveel geld we te besteden hebben kan ik een locatie gaan uitzoeken! Spannend =D Ga zo gelijk op onderzoek uit! Jippie..
@ Lisboa, goed dat je een prettige budgettering hebt gemaakt! Dat geeft rust denk ik, of niet? En natuurlijk geweldig dat jullie weer een datum hebben!!

@ Maris, welkom! Leuk idee van jullie vriendschapsringen!

Tis inderdaad goed geweest om het ff van ons af te zetten. Nu weer helemaal fris en vol goede moed klaar voor de laatste maanden. Veel te doen in januari, maar allemaal zo'n leuke dingen dat dat niet erg is. Ook nog wel enkele andere dingen op mijn to do-list, maar dat zijn nevenzaken.

Save The Date kan vanalles zijn, een mailtje, een kaartje of flessenpost . Maar in feite gaat het erom dat je de datum van jullie huwelijk op een ietwat formelere manier (dan gewoon mondeling) bekend maakt.

@ Fiona, erg slim om rond deze tijd champagne in te slaan! Dat geldt wellicht ooj voor de mensen die stoffen servetten willen...

@ Mous, dat gevoel ken ik ook wel ja. Zeker omdat het zo 2012 is en het dan gewoon letterlijk dichtbij komt. Ik merk dat mijn hart er van spanning soms wel een slag harder door klopt ja.

@ Septemberbruid, welkom. Klinkt leuk tot zo ver!

@ Tut, jammer dat het nog steeds/alweer zo naar is, de familie. Heel veel sterkte ermee.

Is het mogelijk om met Tinus ff een paar nachtjes samen weg te gaan en letterlijk afstand nemen. Er samen nog eens goed over praten?

@ Liesje, ja wel spannend! We weten wel wat we ongeveer willen qua ringen. Ik wil vooral diamantjes en zo smal als mogelijk en Dotman wil gewoon simpel zonder poespas. Allebei witgoud denk ik. Maar wie weet komen we ter plekke wel op iets heel anders uit.

De jurk is wel echt spannend. En inderdaad dan proefkapsel. Deze week experimenteren en dan maak ik een keuze wat het mogelijk gaat worden.

Als ik er al aan denk wat we over een maand allemaal hebben geregeld, dan is het tegen die tijd echt concreet.

@ Posie, heel veel sterkte met deze rotsituatie zeg! Een knuffel ook van mij.

@ latteke, welkom! Zo'n boekje is sowieso erg handig. Ook ivm afspraken en diverse opties. Ik heb er enkele tabbladen in, met begroting, met moodboards, met maandplanner en met een tabbald voor de fotografe met voorbeeldfoto's van wat wij mooi zouden vinden en een lijstje met personen en gebeurtenissen, details etc die we graag vastgelegd willen hebben.

Ik ben overigens nog op zoek naar goedkope lampions. En dan zoek ik een winkel die diverse afmetingen en kleuren heeft. Zonder lampjes of batterijen. Heeft iemand enig idee?
Posie, ook hier nog een voor jou, weet niet zo goed wat ik moet zeggen om te helpen. Weet dat ik in ieder geval aan je denk!

Lika, ik ben inmiddels ook wel een beetje verbitterd, wat ik een tijd terug al zei op de hyve toen je zei dat ik nuchter was ipv een dromer, voor sommigen blijft er weinig te dromen over als dat steeds verpest wordt door anderen. Overigens waren we kerstavond dus met mijn schoonfamilie en is Tinus 1e kerstdag mee gegaan toen ik moest werken, dus we zijn lekker ontspannen weg van alles en iedereen geweest. Alle ellende heeft namelijk ook zijn weerslag op hem, dus hij was ook blij weg te zijn. Zo hebben we fijn een ontspannen kerst samen gehad. En wat betreft de bruiloft, het is juist de bruiloft die alles op scherp zet. In mijn familie klopt niks, en dat komt allemaal aan het licht nu. Maar ik word er steeds makkelijker in om mensen gewoon van de lijst te schrappen. Scheelt een hoop geld en geen seconde aan gezelligheid.

Wat betreft de lokatie op 40 km, wij wonen in Brabant en gaan trouwen op Ameland. Er zijn mensen die dat te ver vinden, die komen dus niet. Maar er zijn nog veel meer mensen, onder andere hier , die het wél heel leuk vinden en huisjes/hotelletjes/kampeerplekken hebben geboekt en die er lekker een paar dagen gaan zijn. Heerlijk.

Andere vraag, ik lees hier regelmatig dat men bezig is met cadeautjes voor de getuigen ed. Wij willen onze cm's mee uit eten nemen en ook wat leuks doen voor de getuigen, maar ik weet niet zo wat. Moet dat echt een flink cadeau zijn?
Jeetje Posie, wat een verhaal! Ik zit heel hard te denken naar een oplossing, het mag toch niet zo zijn dat jullie bruiloft niet door kan gaan door je baldadige zoon? Ik ken de situatie niet, weet ook niet hoe oud je zoon is, maar ik zou hem hier wel in betrekken en het ZIJN financiele probleem maken, niet die van jullie... laat hem maar z'n spaargeld inleveren en een krantenloop nemen om dit te bekostigen, ik vind het nogal wat dat jullie de dupe zijn van zijn gedrag.... Kan me voorstellen dat je vreselijk verdrietig bent (sorry als ik wat hard overkom. zoals ik al zei, ik ken jullie en de situatie niet, maar dat is wat er in mij opkomt als ik je bericht lees)

Titatuttebelle (mag ik tut zeggen? ) Zo te lezen heb je nogal wat gedoe in je familie, vervelend, zeker met een bruiloft in het verschiet lijkt me dat erg ingewikkeld. Sterkte...

Leuk trouwens, dat jullie op Ameland gaan trouwen, daar heb ik een tijdje gewoond.

Ik ga eens even kijken naar Save the Date!

Hoe / wat / waar maken jullie trouwens de uitnodigingen?

Cadeautje voor de cm en getuigen... nog niet over nagedacht eigenlijk! Ik weet nog niet eens of ik wel een cm wil. Ik regel het liefste alles zelf

Fijn om te lezen dat 40 km helemaal niet gek is! We moeten nog bij deze locatie kijken hoor, hebben het nu alleen op internet gezien, en dat zag er super uit.
@ Tut, fijn dat jullie samen zijn geweest! En inderdaad, aan gezelligheid zal het niet schelen, daar zou ik ook zeker niet aan twijfelen! Hou je vooral fijn met zijn tweetjes bezig en bedenk dan hoe lief hij voor je is ook mbt de huwelijksreis enzo.

Voor onze ceremoniemeesters betalen wij de overnachting en een cadeau ter waarde van 100 euro ofzoiets waarschijnlijk. Ze hebben dan ook veel op hun bord en wij hebben dit ervoor over om hun te bedanken.

Wat betreft de getuigen, die zetten alleen hun handtekening en verder doen ze niet echt wat. Zij krijgen van ons een stropdas á 15 euro. En dat vinden we meer dan genoeg.

Ik ben bij een van onze getuigen zelf getuige geweest en toen kreeg ik een inmiddels half verwelkte roos. Ook lief, alleen jammer dat het de decoratie was die van de muur werd geplukt omdat ze die toch niet meer nodig hadden aan het eind van de avond. Een persoonlijke roos met lief kaartje eraan had ik persoonlijk een mooier gebaar gevonden.

M.a.w., het hoeft wat mij betreft niet veel/niks te kosten, als het maar je dank uitspreekt.

@ Maris, een ceremoniemeester kan je vooral op de dag zelf veel rust bezorgen. Google eens wat erover en kijk eens naar zijn/haar taken. En bedenk je dan dat als je er geen hebt, dat jouw/jullie taken wellicht zullen zijn, ook op de dag zelf.

Wat betreft voorbereidingen kun je alles zelf doen en dan een paar keer doorspreken met je cm.

En áls je iemand kiest, zorg dan dat deze persoon een aardig verantwoordelijkheidsgevoel en organisatie/improvisatietalent heeft. En liefst niet al te snel in paniek raakt.

De uitnodigingen maken wij helemaal zelf (niet online overigens). En dan het bestand naar een drukker brengen. Vervolgens zelf plakken, vouwen en decoreren. En dan op de post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven