***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik ga nog eens goed zoeken straks. Mijn vriendinnetje opperde al dat hij vast niet op de site staat, maar op een nieuw billboard bij het zwembad . We staan er trouwens wel samen op, gewoon in het zwembad.

Jeetje zeg, medio november? Maar dat is al best vlug? Ik kan me je overwegingen wel goed voorstellen trouwens, en tegen die tijd is Ruben ook wat zelfstandiger. Ook makkelijk. Het kriebelt trouwens al zo lang bij je, ik kan me ergens wel voorstellen dat Ickeman bang is voor een slechte invloed hier

Tijd voor koffie en een zoekactie op de site!
Lara, ja, dat kriebelen is best leuk, maar dit keer maken we tzt echt een verstandelijke keuze hoor. Allemaal leuk en aardig, maar we moeten er wel klaar voor zijn. We weten nu hoe het is om een nietslapend en veel huilend baby'tje te hebben. Dat is echt retezwaar. En ja, Rubentje zal een druk en ondernemend mannetje blijven, dus de combi met zwanger en daarna baby zal ook niet heel makkelijk worden. Dat zal ons er uiteindelijk niet van weerhouden, maar maakt wel dat we er in ieder geval niet over nadenken tot na de zomer. Ga er daarbij ook niet van uit dat ik weer meteen zwanger raak, zoals dit maal. Dus kan best zijn dat Ruben ruim 2 jaar of bijna 3 is als hij grote broer wordt. We zullen zien.

Succes met het zoeken naar je foto!

Ohja, morgen moet ik voor het eerst een bevolkingsonderzoek ondergaan. Je weet wel, de vrouwelijke versie van wanner je dertig bent/wordt. Geen zin in, uiteraard.
Ja, dat snap ik goed hoor! Ruben zal niet ineens een stil en rustig kindje worden. Maarja, als hij twee of drie is kan hij al wel meer zelf (als hij zo doorgaat kan hij dan al fietsen! ).

Moeilijk hoor, temeer omdat je natuurlijk ook niet weet wat voor kindje je zou krijgen. Misschien wordt dat een heel stil kindje dat direct vanaf dag 2 doorslaapt en helemaal niet zo snel is in ontwikkeling. Nouja, je hebt in elk geval de tijd om werknamen te bedenken...

Oei dat bevolkingsonderzoek... Dat is toch het jaar dat je 30 wordt? (heeee! misschien word ik gewoon helemaal geen 30, want ik heb nog geen oproep gehad! ).

Hoe gaat dat eigenlijk? Een uitstrijkje toch?
Jippie! Puk kan van zitstand naar kruipen! Misschien had ik hem eerder gewoon moeten laten zitten en hem moeten laten aanmodderen .

Wanneer wordt het hier nu eens droog?? Ik vind het saai om de hele dag samen binnen te zitten...
Icke: Gezellig dat je er bent. Tis bij jou een beetje alles of niets. Als je er bent, ben je er ook echt :-)

Om ook maar recht voor zijn raap terug te zijn. Buitenman en ik doen op dit moment af en toe een beetje onvoorzichtig. We zien dus wel wat er van komt. Leuk als ik nu zwanger wordt maar het kan ook nog ff op zich laten wachten.

En wat ik me afvroeg. Jij had het laast al over inschrijven op een basisschool. Hebben jullie dat allemaal al gedaan. Is dat echt een issue? In dit gehucht zal het wel meevallen. Ik hoorde op het cb dat er afgelopen kalenderjaar maar weinig kindjes geboren zijn.

Succes met het bevolkingsonderzoek. Gelukkig ben ik voorlopig niet aan de beurt.

Lara: Puk al gevonden op de foto's? Kleine kindjes lijken toch ook allemaal op elkaar

T zou wat voor muisje haar schoonmoeder zijn...

Er ligt er een te kletsen in zijn bed. Ga ik zo ff halen en een hapje eten.
Idd heel saai weer. Storm en regen.

We hadden gewoon ff een meet moeten plannen.

Muis, Lara, Icke, Micha en buitenmeisje vervelen zich vandaag binnen.

Allemaal mooi-weer-plannen die in duigen zijn gevallen
Jullie mogen gewoon aanwippen hoor!
Beetje ver weg , Lara. Al had ik graag een taartje gegeten om te vieren dat Puk van zitten naar kruipen kan natuurlijk!

Buitenmeisje; je hebt gelijk. Heb ik ook wel moeite mee, eigenlijk. Maar het is maar net hoe het hier thuis gaat eigenlijk. Ik kan nooit de rust vinden om het forum te bezoeken als Ruben om me heen zwermt en aan mijn rokken of stoel staat te sjorren (of zich optrekt aan de leuning) omdat hij aandacht wil(laat staan dan typen, want dan wil hij er ook bij en op het toetsenbord rammen). Hij was vandaag vrij rustig, aan het ontdekken, en dan vraagt hij iets minder aandacht. Daar komt bij dat ik vaak als hij ligt te slapen andere klusjes te doen heb (huishouden, ik ben en blijf natuurlijk een thuisblijfmama zonder poetsvrouw) en 's middags gaan we vaak even wandelen (lees; vaak komt dat neer op boodschappen doen/shoppen) omdat Ruben anders net als Finn wat onrustig wordt binnen.

Ben stiekem ook wel een beetje bang voor een slechte uitslag van dat onderzoek.

Lara, je krijgt een oproep in het jaar dat je 30 wordt, wanneer in dat jaar weet ik niet. Ik ben pas in augustus jarig, maar heb ooit gehoord dat het er ook mee te maken heeft dat ik al een keer zwanger ben geweest dat ik zo vroeg een oproep krijg.

Nou, ik ga even een wasje opruimen enzo.
Heb je kanker in de familie zitten dat je er bang voor bent? Ik hou het er vooralsnog op dat ik ergens de tel kwijt ben geraakt en stiekem pas 26 ben ofzo. Dat is beter...

Ik ben dus twee dagen thuis en ik probeer bewust een dag voor het huishouden te doen en een speeldag in te lassen. Op de speeldag ruim ik natuurlijk wel een beetje op, maar doe ik geen was enzo. Ik heb anders echt het gevoel alleen maar met het huishouden bezig te zijn (en dat idee is dus volkomen onzin, want we hebben een schoonmaakster op maandag).

Is het een idee om bijvoorbeeld om de dag huishoudelijke dingen te doen en om de dag speeldagen in te lassen? ik wil je natuurlijk met alle mogelijke manieren hier op het forum slepen, maar ik denk dat het voor jezelf misschien ook fijn is?
Hee Lara, wat goed dat Puk van zitten naar kruipen kan gaan! Steijn durft het sinds een paar dagen ook weer, nadat hij een paar weken geleden heel hard op zijn mollige neusje was gevallen! (het arme mannetje is al net zo'n angsthaas als zijn moeder!)

Ick! Gezellig! Waarom wonen we zo ver van elkaar vandaan? (en van Lara, Buitenmeis, Mich en de rest?) We hadden met dit takkeweer heel gezellig een kop koffie kunnen gaan drinken! In plaats daarvan heb ik als een verzopen kat achter de wandelwagen gesjokt. We moesten even naar de huisarts en de Albert Heijn en ik was jaloers op mijn kindjes, jaloers! Zij lagen lekker droog in de wandelwagen (zij wel) en moeders duwde de kar voort als een moeke. Waar is mijn goede voornemen om als hippe mams achter de wagen te lopen? Stomme snertregen. (ja, ik ben erg gefrustreerd!)

We waren net even bij de huisarts, maar alles was goed. De oortjes van Steijn moesten worden nagekeken en het zag er weer redelijk uit, in tegenstelling tot de pusvariant van de vakantie. Hugo heeft nu dus definitief last van een sprong, aangezien hij helemaal gezond was!

Oe, Hugo kan iets nieuws sinds de vakantie en ik kan me niet indenken dat ik het nog niet heb gemeld. Hij kan ZELF gaan zitten! Hij mag dus mee op de fiets! Niet dat ik een goede fiets heb, maar het gaat om het idee. (moet nog steeds een bakfiets kopen...)

Oh, die oproep heb ik gekregen vlak na de geboorte van Steijn en Huug, ergens eind maart dus. Het is misschien een beetje struisvogelgedrag van me, maar ik denk er liever niet aan.

Buitenmeisje, wanneer ben je weer in D.? Je kan altijd langskomen, gezellig! Ha, jullie doen dus onvoorzichtig? Ben benieuwd wanneer we weer leuk nieuws krijgen!

Over mijn freelance-gebeuren: ik ga het zelf opzetten. Ik heb ooit eens een cd-rom van een oudcollega gekregen om Nederlands aan anderstaligen te geven (hij vond het echt iets voor mij) en ik heb hem nog steeds liggen. Het is wel een goed ding om er een beginnetje mee te maken en daarna zie ik het wel. Het plan is om eerst in het bedrijf van A. wat klusjes te doen en daarna steeds meer te pakken aan klanten. Ik geloof erg in mond-op-mond reclame en ik hoef er echt geen vijf dagen in de week mee bezig te zijn. (hou op, ik heb ook nog kindjes!)
Hee, dan is Steijn net zo'n angsthaasje als Puk (en zijn moeder...). Join the club!

Fijn dat het met zijn oortjes in elk geval goed is!

Haha, hip achter de wandelwagen... heb ik me ook voorgenomen. Nu is er weinig meer van over dan niet in trainingsbroek en altijd met mascara...

Wat stoer dat Hugo zelf kan gaan zitten! Hij mocht trouwens al eerder op de fiets hoor. Het gaat erom dat ze blijven zitten. De tijd dat hij zit zonder om te vallen is de tijd dat hij in het fietsstoeltje mag. Welke bakfiets wil je eigenlijk?

Ik vind het maar stoer dat je een cursus wil gaan opzetten! Die column van Icke vind ik trouwens ook een goed plan. Je schrijft zo gezellig en grappig, dat vind iedereen leuk!
Laar, wat een lieve post van je! Ik word er helemaal blij van! Het zonnetje begint ook weer door te breken hier, dus mijn humeur gaat er op vooruit! (ik was vanochtend echt niet te genieten...)

Ik dacht trouwens dat kindjes pas mee op de fiets mochten als ze zelf gingen zitten, eerder niet. Het kan ook zijn dat ik me dat zelf heb aangepraat, want ik kan me niet herinneren dat ik het ergens gelezen/gehoord heb. Dat verklaart gelijk waarom ik heel veel kindjes ken die wel al op de fiets zitten (in het stoeltje, uiteraard) en nog niet zelf gaan zitten!

Ik heb trouwens de verjaardagstaartjes van Steijn en Hugo besteld! Ze krijgen elk hun eigen taartje met "Hoera, Steijn/Hugo 1 jaar"! Het is een lekkere vruchtentaart, dus ik hoef me niet vreselijk te voelen als iemand ze een hapje geeft. (ik wil het zelf niet doen, eigenlijk) De uitnodigingen zijn verstuurd, maar nu blijkt dat mijn zusje niet kan. Dat gekke kind was vergeten dat haar enige neefjes jarig zijn (ze zijn het dan ook maar eens per jaar, net als ieder ander) en ze is dan op vakantie. Ben ik teleurgesteld? Heel erg! (en eigenlijk ook een beetje pissig, maar dat hoeft ze niet te weten)
Ik sleep ons even onder aan de pagina vandaan met het feestelijke nieuws dat Morris zojuist z'n eerste losse stap heeft gezet! Hoera! Hij zat er al weken op te broeden, maar nu deed hij het zomaar! Hij stond bij het bed en hij stapte naar m'n stoel (en keek er heel droog bij).

En nu moet ik aardappels schillen.
hee wat is er aan de hand? Is het mooi weer geworden in Nederland? Of ligt iedereen even te slapen?

Vanmorgen werd er zo hard geschreven dat het niet bij te houden was, en nu is het al twee uur rustig.

Muis, ik vind het ook een goed idee van Icke en Lara om verhalen te publiceren. Denk er eens over na.

Zijn er trouwens geen expat groepen ofzo, die je les kan geven?

Leuk dat Hugo kan zitten! Joepie voor Hugo.

Over zitten gesproken, Xaloy, hoe gaat het met Robbie? Zijn jullie al bij de fysio geweest?
SUPER Micha!
Jeetje zeg, die Morris!! Wat ontzettend knap!!
Applausje voor Morris. Tjeetje. De eerste April-baby die zijn eerste losse stappen zet. Wat worden ze toch groot.
Hoho Swissie, Micha kon al een tijdje lopen hoor... Het is knappe Morris!
hhaha sorry, maar als ik zeg hoera Morris begrijpt hij het toch nog niet.

Als ik zijn reactie zo lees is Micha waarschijnlijk blijer dan Morris.

Ze worden echt snel groot he, die (ex)-baby's.

Mijn man probeerde mij vanmorgen over te halen Finn naar de creche te brengen, omdat het zo leuk is. Ik weigerde, want ik wil hem daar echt niet achterlaten. Ik vind het eerlijk gezegd veel beter niet te zien hoe hij het daar naar zijn zin heeft. Jaloers!!!
Hoera voor Morris, wat gaat het allemaal hard eh.

Buitenmeisje : mijn vriend en schoonmoeder zijn gister naar het ziekenhuis geweest met Xander. Dus ik was wel gerust dat hij in goede handen was.

Hier vandaag weer voetjespijn .. en morgen weer op zoek naar een andere baan, want deze was maar een baan voor twee dagen. Ze waren wel tevreden over me hoor !!
Hieperdepiep voor Morris! Jemig zeg, wat knap. Ik ben helemaal onder de indruk.

Hugo heeft zijn bordje leeg gegeten! Okee, ik wist zeker dat hij dit prakkie lekker vond (rode rijst met een visje uit mijn Opperdepop-bijbel), maar toch. Volgens mij is hij, net als zijn moeder, een zeer kieskeurige eter. Mijn hemel, ik hou mijn hart vast. Als ik de verhalen moet geloven was ik volgens mijn moeder als piepklein kleintje een alleseter, maar toen ik 1 was, was dat ineens over. In tegenstelling tot mijn moeder ga ik niet toegeven aan de grillen van Huug en heeft hij maar te eten wat de pot schaft, lekker of niet. Als hij niet wil eten (zoals gister), dan negeer ik hem en geef ik Steijn een berg complimenten dat hij zijn bordje zo goed leeg eet. Als het Huugje wel blieft om te eten, dan krijgt ook hij een heleboel complimenten dat hij zo goed aan het eten is, zoals vanavond. Ik ben niet van plan om aan het toverwoord "appelmoes" te gaan beginnen (vraag het me over een jaar nog maar eens. Kijken of ik dan nog steeds vast hou aan mijn principes), want ik heb tot mijn achttiende alles wat ik at dichtgeplamuurd met mijn o zo geliefde appelmoesje. (ik ben er nog steeds dol op, maar eet het niet meer zo vaak) Nu weet Hugo nog niet wat appelmoes is, maar op dit moment is zijn favoriete hap alles waar maar tomaat of kaas (het liefst allebei) in zit. Nou ja, tomaat is beter dan appelmoes!
Even een stomme vraag:

Morgen wil ik een spruitjesstamppot met kip maken voor de jongens, maar ik weet niet hoe je de kip moet aanpakken. Ik hou zelf niet van kip (nee, ook niet met appelmoes! Ik word al onpasselijk als ik een levende kip zie, laat staan dat ik een dode zelf ga eten.) en heb dus geen idee wat ik met het kippetje moet doen. Koken? Lijkt me vies. Bakken? Lijkt me beter, maar moet het daarna even door de keukenmachine worden geslingerd of kan ik het fijn prakken? A. heeft tot nu toe de kiphapjes gemaakt, maar hij is vanavond laat thuis en moet morgen weer werken. Ik hou overigens ook niet van spruitjes (ook niet met appelmoes!), alhoewel ik het wel een heel sympathiek groentje vind om te zien. De smaak daarentegen vind ik iets minder sympathiek...
weer even fijn bijgelezen en helemaal opgefleurd!!!

Ik kreeg mijn oproepje net als Muis net na de bevalling, maar ben nog niet geweest ivm borstvoeding ed. Ik zit eiegenlijk te wachten op een nieuwe oproep. (of eigenlijk niet)

Wat een knapperds weer. Zelf zitten, de eerste losse stapjes! Wat gaat het allemaal snel zeg!
Muis, we spreken elkaar over een paar jaar wel. Kijken of je dan nog niet overstag bent gegaan. Hier staat voor de lieve vree en het binnen krijgen van de nodige vitamientjes de pot appelmoes op tafel. Sperziebonen zijn groene patatjes en de appelmoes is de denkbeeldige mayo.

De kip kun je eerst heel klein snijden (anders loopt je keukenmachine vast) en dan bakken of koken.

Buitenmeisje wat spannend af en toe voor het eggie.

Mich wat knap van Morris. Echt een snelle jongen.

Vincent leek vanmorgen weer helemaal zichzelf. Was druk in de weer met achter de stofzuiger aankruipen, de krant lezen (eten) enz. Dus niet naar ha geweest. net na het avondeten voelde hij toch weer wat warm. 38,9 Morgen ga ik hoe dan ook naar de ha. Vanmorgen dat was vreemd had hij toen hij uit bed kwam een temp van 36,0. Na zijn pap was dat gestegen naar 36,7.
Ik snij het klein, en bak de kip in een beetje olijfolie en pureer het daarna inderdaad, het is namelijk te taai om zo te eten. En dan roer ik het door het eten. Spruiten zijn hier al eeuwen een enorme hit :-) Maar daar weet jij alles van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven