Werk & Studie alle pijlers

IB Groep

30-12-2011 18:10 13 berichten
Ik heb een vraag over de IB groep, of Duo.. hoe je het maar noemen wilt.

Weet iemand hoe ik kan zien hoeveel maanden ik nog recht heb op studifinancering?

In 2008 heb ik een opleiding gedaan, maar ik weet niet meer hoelang ik dat heb gedaan. Toen ben ik ivm mijn gezondheid even er tussen uit gestapt, om in 2010 weer te beginnen.

Van 2010 tot 2011 heb ik 1 heel jaar studifinancering ontvangen, maar gegeven over de periode in 2008 kan ik nergens meer vinden. Dat wil zeggen: niet als ik inlog op DigiD.

Ik wil weer beginnen met een opleiding, maar wil eerst graag weten hoeveel maanden ik nog recht heb op studifinancering.

Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Even langs een kantoor.
Even langsgaan bij een kantoor in de buurt?
Daar zat ik indd ookal aan te denken.

Trouwens.. de opleiding die ik heb gevolgd in 2008, heb ik maar een paar maanden gedaan. Is het dan zo dat die paar maanden van de 4 jaar (waar ik volgens de website recht op heb) afgetrokken worden? Of heb ik dan meteen 1 jaar 'verspilt'??
2008 en je weet nu niet meer hoelang? Kun je dat niet vinden thuis? Ik dacht dat je dat soort dingen moest bewaren.
Een jaar of 6 geleden kon je wanneer je een studie begon, binnen een half jaar stoppen en dan "verloor" je geen studiefinanciering recht. (dit was trouwens alleen voor de 1e studie die je volgde) Je kon daarna dus voor je hele studie weer studiefinanciering krijgen. Ik weet niet of dat in 2008 ook zo was, maar zo ja dan telt dus alleen dat hele jaar (2010-2011) als aftrek.
Nee, het gaat in maanden. Edit en er was indertijd, misschien ook in 2008 idd een regeling voor mensen die na een paar maanden wisten dat ze verkeerd hadden gekozen.

Ik zou je verder aanraden om voortaan alle papieren van Duo bij elkaar in een map te bewaren,
quote:daydream schreef op 30 december 2011 @ 18:17:

2008 en je weet nu niet meer hoelang? Kun je dat niet vinden thuis? Ik dacht dat je dat soort dingen moest bewaren.Klopt.. ik ben alleen niet thuis...
Even voor de duidelijkheid... ( had het er misschien bij moeten zetten) Ik ben op dit moment niet thuis.. Heb we papieren van de IB groep etc thuis, maar dacht dat het wel te zien was op de website, niet dus..
Ah ok
Volgensmij kun je dit opzoeken op www.digid.nl, die site van de overheid. Staat op hoeveel maand je nog recht hebt over stufi. Heb hier zelf ook een keer lang naar gezocht maar uiteindelijk gevonden. Je hebt wel je gebruikersnaam en wachtwoord van DigiD nodig.
Je kunt ze ook even bellen. BSN/sofinummer bij de hand houden (staat op je identiteitsbewijs). Meestal krijg je meteen goed antwoord, of een verwijzing naar de plek waar je het kunt vinden. Scheelt weer zoekwerk.
Alles wat je hebt 'verbruikt' staat echt op de site. Ik zou het wel navragen via de klantenservice, maar als die maanden er niet bij staan, dan heb je die ws echt niet verbruikt...

Bij mij ongeveer hetzelfde: ik heb een extra jaar stufi gekregen vanwege ziekte, dus 1 extra jaar basisbeurs gekregen. Dat jaar staat ook niet vermeld bij mijn DUO (tot mijn verbazing een tijdje terug). Ik heb dus eigenlijk 5 jaar basisbeurs gekregen. Ik heb uiteraard wel de brieven die dit bevestigen thuis liggen.

Ik vond het ook raar, maar heb het gecheckt toentertijd en het bleek allemaal correct te zijn gegaan. Het jaar 'bestaat' eigenlijk niet, omdat het een gunst is van de DUO in mijn geval. Mogelijk viel jij nog binnen het 'snelle studiebeeindiging'-principe en staat het er dus ook niet bij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven