Gezondheid alle pijlers

Aambei (beetje genant)

02-01-2012 11:13 22 berichten
Ik heb sinds gister een aambei. Nog nooit heb ik ze eerder gehad, en ik herken mezelf ook helemaal niet in de oorzaken waarvan je aambeien kan krijgen (niet genoeg vezels eten, niet genoeg drinken, niet genoeg beweging, persen bij het poepen enz)

Het best veel pijn als ik bijvoorbeeld moet hoesten of wil gaan zitten.

En ik ga er liever ook niet mee naar de huisarts.

Vandaar mijn vraag ook aan jullie.

Hebben jullie wel eens een aambei gehad? wat heb je erop gesmeerd en hoelang duurde het voordat hij weg ging?
Alle reacties Link kopieren
Ja, curanol en een dag of twee. Maar wss heb je gewoon een beetje slechtere weerstand ofzo.
Dat kan maarzo indd!

Die Curanol, kan ik dat gewoon bij de Etos kopen?
En.. gebruikte jij de tabletjes of de zalf?
Maar één? Lucky you! Kan al weer twee dagen amper zitten vanwege die kutdingen. Heb net een verwijsbrief gevraagd. Ik wil ze WEG!

Wat ik doe is curanol smeren. Kun je gewoon afhalen bij de verloskundigepraktijk, ook al ben je niet zwanger (hier tenminste). Of online bestellen.

Verder oefeneningen om je anus aan te spannen. Dus 50x achter elkaar meerdere keren per dag.

En theezakjes (zwarte thee) in heet water leggen, in de koelkast en als ze dan koud zijn op de aambei leggen. Er schijnt iets in te zitten wat ook helpt tegen wallen en dus ook tegen aambeien. Ik heb geen idee of het allemaal helpt, maar ik doe het maar.
Ja, je hebt curanol en curanal. Ik gebruik het beide.
aambeienzalf kun je toch gewoon zonder recept bij de drogist of apotheek kopen?
Inderdaad curanol en bij mij hielp Sperti ook wel. Als het te lang pijn doet en hij echt paars (donker) is geworden, moet je ermee naar de dokter. Die snijdt hem dan open (voel je niks van, verdoving werkt snel, een prikje is het enige) en laat het gestolde bloed eruit, de pijn is onmiddellijk weg. Daarna een paar dagen zitbadjes en schoonspoelen na de wc en dan verdwijnt het velletje vanzelf weer. Je ziet er niets meer van.

Vraag dan wel even waarom je de aambei mogelijk hebt aan de dokter. Misschien zijn je bekkenbodemspieren niet goed? En misschien heb je gewoon de laatste tijd wel meer gezeten, rondom de feestdagen? Heel vervelend, sterkte!
quote:toffifee schreef op 02 januari 2012 @ 11:24:

Maar één? Lucky you! Kan al weer twee dagen amper zitten vanwege die kutdingen. Heb net een verwijsbrief gevraagd. Ik wil ze WEG!

Wat ik doe is curanol smeren. Kun je gewoon afhalen bij de verloskundigepraktijk, ook al ben je niet zwanger (hier tenminste). Of online bestellen.

Verder oefeneningen om je anus aan te spannen. Dus 50x achter elkaar meerdere keren per dag.

En theezakjes (zwarte thee) in heet water leggen, in de koelkast en als ze dan koud zijn op de aambei leggen. Er schijnt iets in te zitten wat ook helpt tegen wallen en dus ook tegen aambeien. Ik heb geen idee of het allemaal helpt, maar ik doe het maar.

Ja, het is er indd maar 1 (gelukkig) maar.. het voelt alsof hij op springen staat, auw!

Dadelijk toch maar eens langs de apotheek.

Ik had ook iets gelezen over ijsklontjes.. miss ook het proberen waard.

Bedankt iig
Oh ja, mosterd: bekkenbodemspieren had toffifee het ook al over.
Ik heb een eerdere keer na ieder toiletbezoek de douchekop er tegen gehouden. Zo werd het ook schoon. Dat was echt heerlijk ontspannen in plaats van een ruw wc papiertje. Die tip heb ik eens hier gekregen.
Das ook wel een goeie ja, die douchekop.

Ik zit nu steeds te klooien met vochtige toiletpapier, maar das ook niet echt een fijn gevoel.
Als ik aambeien zou hebben dan zou dat komen door obstipatie, door hard persen, en dan zou ik eerst dat aanpakken door wat water naar binnen te spuiten zodat de ontlasting vanzelf naar buiten glijdt zonder persen.

Ik heb zelf nooit meer last; wacht gewoon tot ik moet. Na een antibioticumkuur wordt het volume ineens heel klein, dus dat zou ook een manier zijn. De bacteriën gaan dan dood, die een groot deel van de massa innemen.
Poosje geleden zag ik op tv een sectie op een persoon die aan teveel ontlasting was overleden. Hij had een depressie en kwam daarom zijn bed niet meer uit. De darm barstte en de bacteriën kwamen in de bloedbaan, septische shock en hij was niet meer.
Otrivin neusspray. Niet die voor babies, maar die voor grotere kinderen en volwassenen.
Ik heb ooit een aambei gehad, na mijn bevalling. Wat een pijn was dat! Gelukkig verdween het ding na een paar dagen weer; de creme die ik ervoor kreeg hielp wel redelijk (maar paar keer gesmeerd, ik durfde niet ). Daarna nooit meer last gehad gelukkig. Smeren dus, of kijken of hij vanzelf overgaat. Sterkte!
quote:dddandelion schreef op 02 januari 2012 @ 12:00:

Otrivin neusspray. Niet die voor babies, maar die voor grotere kinderen en volwassenen.En waar spuit je dat dan op? Van onderen? Of gaat het via de neus op mysterieuze wijze naar de aambei toe?
Neusspray, dat las ik indd ook ergens.

Of.. ergens zeiden ze dat je hem gewoon moest terug duwen :S.

Ik houd het toch maar liever bij de creme.

Strakjes maar even halen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
quote:_ninthe_ schreef op 02 januari 2012 @ 12:43:

Neusspray, dat las ik indd ook ergens.

Of.. ergens zeiden ze dat je hem gewoon moest terug duwen :S.

Ik houd het toch maar liever bij de creme.

Strakjes maar even halen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!Terugduwen is wel belangrijk, als dat lukt. Gewoon onder de douche, eerst ontspannen, dan duwen en als ie ongeveer binnen is, even je bekkenbodemspieren aanspannen. En dit een aantal keer herhalen als hij naar buiten zakt.
quote:_helly_ schreef op 02 januari 2012 @ 12:18:

[...]

En waar spuit je dat dan op? Van onderen? Of gaat het via de neus op mysterieuze wijze naar de aambei toe?Op de aambei uiteraard. Het werkt echt!
In bad gaan, terug duwen en sperti smeren. Geen strings dragen! Daar kreeg ik ze van, want kon ook niet bedenken waar ik ze anders van kreeg.
quote:hanZie schreef op 02 januari 2012 @ 13:11:

In bad gaan, terug duwen en sperti smeren. Geen strings dragen! Daar kreeg ik ze van, want kon ook niet bedenken waar ik ze anders van kreeg.

Ik draag al járen strings en heb dáár nog nooit een aambei van gekregen.

Hier zijn enkele andere boosdoeners die de kans op aambeien sterk vergroten:

* Drinken van te veel alcoholische dranken

* Zwanger zijn en niet genoeg vezels eten

* Zware fysieke arbeid (zoals zwaar hijswerk en lange perioden van je adem in houden tijdens het tillen)

* Het eten van veel bewerkte voedingsmiddelen, die weinig vezels bevatten

* Een zwakke dikke darm en/of endeldarm

* Aanleg voor constipatie of het uitstellen van de stoelgang

* Een zwakke lever

* Een ontsteking in de endeldarm (die voor constipatie zorgt)

* Onregelmatige eetpatroon

* Gebrek aan eiwitten

* Te weinig inname van vezels, groenten, essentiële vetzuren, eiwitten, water.

* Te kort aan vitaminen en mineralen

* Overgewicht

* Slechte spierspanning in het anale gebied

* Gebrek aan lichaamsbeweging

* Druk op de endeldarm aderen door cysten of een tumor in de dikke darm

* Gedurende lange periodes een zithouding

* Het overmatige gebruik van laxeermiddelen

Dit is slechts een kleine opsomming van de zaken die bijdragen aan de groei van aambeien. Wil je graag weten hoe je zowel inwendige als uitwendige aambeien succesvol kunt genezen? Lees dan hier hier verder.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven