Geld & Recht alle pijlers

hoeveel huur bij dit inkomen?

06-01-2012 12:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien 1500,- netto. + kinderbijslag voor 3 kinderen en 540 kinderalimentatie. Is het op te brengen als ik 780 huur betaal? Alvast bedankt.
Ik vind dat best veel van een inkomen van +/- 2000 netto. Het zal vast wel kunnen hoor, maar je moet er dan denk ik wel het 1 en ander voor opgeven.
Dat ligt eraan is 780 inclusief of exclusief gas water licht.

Want anders komt dat er nog bij, en dat kan afhankelijk van soort woning en hoeveelheid thuiswonende tussen de 60- 200 euro zijn.

PLus internet, telefoon, televisie. verzekeringen e.d.

Dus is moeilijk te beantwoorden met bovenstaande informatie.
De richtlijn voor woonlasten is dat het ongeveer 1/3 van je inkomen mag zijn.

Zet je kosten eens op een rijtje en kijk of de huur daarbij past. Is dat zo, dan kan je het doen. Is dat niet zo, dan opzoek naar iets anders.
Ik vind het ook erg veel. Dat is meer dan de helft van je inkomen. Ik reken kinderbijslag en alimentatie even niet mee, omdat ik aanneem dat dat aan de kinderen besteed wordt.

Of het op te brengen is? Als je heel erg bezuinigt op alles misschien wel.
Ik vind het veel.
ik heb netto zo,n 2300 pm en een hypotheek van 736 netto.

2 kleine kids, goed de finacieen in de gaten houden dat wel, maar het is goed te doen voor mij.
wij slapen nooit.
Ik neem aan dat je in aanmerking komt voor huurtoeslag? Wat is dan je netto huur?
Het ligt er ook aan hoe oud de kinderen zijn. Een baby of peuter 'kost' minder dan een puber. Wil je nog op vakantie? Hoeveel geld geef je uit aan zaken als kleding?

Ik vind de huur t.o.v. jouw inkomen aan de hoge kant. Als je een zuinige levensstijl hebt lukt het wellicht.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:valentinamaria schreef op 06 januari 2012 @ 12:54:

ik heb netto zo,n 2300 pm en een hypotheek van 736 netto.

2 kleine kids, goed de finacieen in de gaten houden dat wel, maar het is goed te doen voor mij.Dat is een verschil van 800 euro met T.O. dus als jij je financieen in de aten moet houden en het goed te doen vind lijkt het met voor TO geen succes.
Ik vind het erg veel. Toen wij 1500 inkomen hadden hadden we een huur van 340 euro. Dat was wel een sociale huurwoning en je moet maar net kans maken daarop natuurlijk.

Bij huren is 1/3 van je netto inkomen redelijk. Kinderbijslag en alimentatie is ook niet voor de huur bedoeld.
Misschien kan het.

Maar de regels bij sommige makelaars enzo zijn erg streng en dan zal je op basis van dat inkomen niet voor zoveel mogen huren waarschijnlijk.
Vaak wordt er vanuit de verhuurder eisen gesteld wat betreft minimum inkomen, dus misschien denk jij wel dat t kan, maar zal de verhuurder het er niet mee eens zijn..
quote:Meds schreef op 06 januari 2012 @ 12:55:

Ik neem aan dat je in aanmerking komt voor huurtoeslag? Wat is dan je netto huur?Nee, daarvoor is de huur te hoog. Maximum huur is iets van 650 euro.
TO zit al met al op zo,n 2040, dus het verschil is niet zo groot.
wij slapen nooit.
quote:Meds schreef op 06 januari 2012 @ 12:55:

Ik neem aan dat je in aanmerking komt voor huurtoeslag? Wat is dan je netto huur?Wil je recht hebben op huurtoeslag dan mag je huur niet boven de 653 euro en een paar centen uitkomen.
780 x 50 = 39000 (brutojaarloon)

Volgens een site van een makelaar is dit de berekening van hoe hoog het inkomen moet zijn. (gebaseerd op 1 persoon)
quote:blueberrymuffin schreef op 06 januari 2012 @ 12:58:

Vaak wordt er vanuit de verhuurder eisen gesteld wat betreft minimum inkomen, dus misschien denk jij wel dat t kan, maar zal de verhuurder het er niet mee eens zijn..Ook dat.
Ah tuurlijk, dan is het teveel. Stelregel is toch dat je huur niet meer dan een kwart van je inkomen mag bedragen (Nibud)
De regels zijn echt heel erg streng op vele plekken.

Wij merken het ook. We willen graag gaan huren, maar ons inkomen is volgens die regels niet hoog genoeg. Terwijl we wel een hypotheek zouden kunnen krijgen van 2 ton (volgens adviseur rabobank, 2 maanden geleden).
Eens Meds. Maar kijkende naar de waan van de dag, is er nog een woning te krijgen voor dat bedrag? Die luxe heb je vaak pas als je ook een hoger inkomen hebt.
niet een kwart, ik dacht een derde
ja bij de woningbouwvereniging.
bruto of netto inkomen Meds?

en kale huur?
TO, je geeft niet genog info om je vraag te kunnen beantwoorden. Wat zijn je overige kosten? Kinderopvang, auto...? En weet je zeker dat je een huis van 780 zou mogen huren. Als het van een woningbouwvereniging is dan mag het volgens mij niet eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven