De uil

06-01-2012 18:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit filmpje kun je zien hoe een uil de camera aanvalt.De slowmotion maakt het natuurlijk helemaal indrukwekkend, maar het zal je maar overkomen kijk goed naar die klauwen.

Kunnen uilen zomaar uit het niets agressief zijn, zonder dat je in de buurt van hun nest komt?

Uil in de aanval
Het is klaarlichte dag. Uilen slapen overdag ergo ik denk zomaar dat dit een "tamme" uil is, die is gewoon getraind om dit te doen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Idd Mali, dit zal een uil zijn die ze gebruiken bij vogelshows die aankomen vliegen voor een stukje vlees. Dat vermoed ik tenminste.

Volgens mij zijn ze niet agressief naar mensen toe.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als je goed kijkt zie je dat onderin het midden van het beeld iets 'hangt', ik denk dus idd dat dit gewoon een getrainde uil is
Wel mooi gefilmd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mali en Maroon, jullie hebben gelijk, ik heb nog verder gekeken en gegoogled op Eagle Owl en deze is idd. getraind

Maar indrukwekkend is het wel!

slotje!
Volgens mij is 'ie ook geringd, of lijkt dat maar zo?

Wel mooi!
Everytime you make a typo, the errorists win.
hij wordt toch gewoon gelokt door dat stukje vlees onder in beeld?
Bij mijn ouders zitten altijd uilen in de schuur. O.a. zo'n mooie kerkuil. Vroeger heel veel in de schuur gespeeld, ook 's avonds, ben nog nooit aangevallen. Ze vallen wel muizen aan. We waren dus heel blij met 'onze' uilen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Wat een mooi filmpje. (Voor mijn kippen zou het een horrorfilm zijn ). Toevallig zag ik vanmiddag een uil in het wild. Hij vloog weg
Ik vind hier dingen van.
Ik woonde twee jaar in een dorp waar er veel uilen waren, en ik heb nooit gehoord van een uil die iemand aanvalt. Wat je in het filmpje ziet lijkt een show. Hij wordt waarschijnlijk afgeleid door een lampje of zo van de camera. Het is niet voor niets dat in dit soort shows geen foto's met flits toegestaan zijn.
Wat een prachtig dier en een mooi filmpje!
quote:mali30 schreef op 06 januari 2012 @ 18:23:

Het is klaarlichte dag. Uilen slapen overdag ergo ik denk zomaar dat dit een "tamme" uil is, die is gewoon getraind om dit te doen.

IK heb ooit geleerd (van zo'n Uilenman bij een show) dat je 3 soorten Uilen heb, qua jagen. Dag, schemer en nachtjagers. Welke uil wanneer jaagt, kun je zien aan de oogkleur, maar ik weet niet meer welke oogkleur bij welk dagdeel hoort.

Dus.. kan het wel gewoon echt zijn Ik heb zelf ook wel eens een uil zien vliegen op klaarlichte dag.
Later is nu
Wat een prachtige veren heeft dat beest!
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 januari 2012 @ 18:29:

Wel mooi gefilmd.

Ja, he?

Ik kreeg 'm via de mail met een uitnodiging voor een boswandeling...

Ooit ben ik eens aangevallen door een Roek en sindsdien vind ik grote vogels best wel een beetje eng
Ondertussen heb ik een betere versie van dit filmpje gevonden en geplaatst.

Deze zorgt voor een beter "special" effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven