Goede maar langzame eter

11-01-2012 20:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is voor veel mensen waarschijnlijk een luxeprobleem, maar toch hoop ik op wat tips. Mijn jongste zoon van bijna 3 is een hele goede eter, hij lust bijna alles, durft ook nieuwe dingen te proeven en heeft een ontzettend goed smaak en reukvermogen, dus hij geniet echt van eten. Het enige probleem is dat hij ontzettend langzaam eet. Hij kiest elke hap met zorg, geniet ervan, zit ondertussen vrolijk te kletsen en grapjes te maken. En het duurt maar en duurt maar. Wij zitten meestal 's avonds drie kwartier aan tafel, ook voor de gezelligheid, maar zelfs dan heeft hij zijn bordje nog niet leeg. We helpen hem dan wel met de laatste hapjes (voeren), maar een uur later in bed ligt hij dan te brullen dat hij nog honger heeft. Terwijl hij aan tafel dus bepaald niet de indruk wekt dat hij omkomt van de honger.

Ik hoop op wat tips, ook om hem sneller te laten eten, zodat hij meer kan opeten in de tijd dat we aan tafel zitten. Want wie weet lust hij echt ngo wel een tweede portie, maar dan zitten we straks elke avond 1,5 uur aan tafel, dat is ook nauwelijks een optie.

Ik heb hier weinig ervaring mee, oudste is nl, een superslechte eter, daar halen we na de maaltijd gewoon zijn bord halfvol nog weg (maar die piept dan weer nooit dat hij nog honger heeft).
..
Alle reacties Link kopieren
Beter een langzame eter die ervan geniet om lang aan tafel te zitten tijdens een goed gesprek dan eentje die zich volpropt omdat er nou eenmaal gegeten moet worden. Het zal best wel eens vervelend zijn, als je bijvoorbeeld ergens naartoe moet, maar dat zal ook niet iedere dag het geval zijn.
verba volant, scripta manent.
Hier ook een erg langzame eter (mijn bijna 4-jarige dochter). Ik ben er niet zo moeilijk in en voer haar gewoon als het te langzaam gaat. Op zich is langzaam eten prima, maar het is gewoon niet praktisch als iedereen op haar moet wachten en ik vind 20 min aan tafel zitten lang genoeg 's avonds. En net als Miffy regelmatig aansporen om nog een hap te nemen.
Hier lange tijd de regel gehad dat ze pas mochten kletsen als minimaal de helft van het bord leeg was. Werkt prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven