Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ben 28 jaar en werk als P&O'er.

Aantal uren per week: 40

Salaris: ¤ 3800,- bruto per maand.

Geen leaseauto maar wel een goede reiskostenvergoeding, winstdelingsregeling en 40 vakantiedagen.

Ik ben er erg happy mee!
@kaaaaaaatje

1365 netto zal zo'n 2200 bruto bij 40 uur zijn. Dat is in de branche voor die functie een normaal salaris. Een pensioenregeling met werkgeversbijdrage is niet verplicht en zal bij zo'n salaris ook geen honderden euro's per maand verschil maken.

Een lease-auto omrekenen is altijd een lastig verhaal. Wat voor auto heb je, is er al dan geen sprake van privekm's en een eigen bijdrage, en wat zou het je prive kosten om een dergelijke auto te rijden.

Voor een redelijk nieuw klein autootje ben je al snel 300 euro per maand kwijt, netto. Dat zou dan 450-600 euro bruto per maand zijn. Als je echter een reiskostenvergoeding gaat ontvangen, dan zou je dat er weer vanaf moeten trekken. Idem dito voor eigen bijdrages.
@Nummerzoveel: ik mag zonder eigen bijdrage (behalve de fiscale bijtelling) prive rijden. Ik rijd een erg kleine auto, maar dat is mijn eigen keus, ik mag voor 750 euro per maand leasen.

Waarom zou je de reiskostenvergoeding er nog weer aftrekken? Ergens snap ik het wel, maar de reden dat die auto voor mij waarde heeft is omdat ik er privé onbeperkt in kan rijden, ik ga meestal met het openbaar vervoer (NS business card) naar mijn werk en rijd met name in het weekend en 's avonds auto.
bedankt voor je reactie trouwens, geeft me al behoorlijk wat inzicht.
Tsja, ik vind het privegebruik persoonlijk een 'leuk extraatje' maar niet iets wat je onder de noemer secundaire arbeidsvoorwaarden kunt plakken. Het heeft namelijk niets meer met arbeid te maken.

Je zou eventueel je privekm's per jaar kunnen uitrekenen en dan opzoeken wat de prijs per km is voor een vergelijkbaar autootje (incl onderhoud, afschrijving, etc). En daar dan vanauit gaan in je onderhandelingen.
quote:nummerzoveel schreef op 03 januari 2012 @ 13:58:

@kaaaaaaatje

1365 netto zal zo'n 2200 bruto bij 40 uur zijn. Dat is in de branche voor die functie een normaal salaris. Een pensioenregeling met werkgeversbijdrage is niet verplicht en zal bij zo'n salaris ook geen honderden euro's per maand verschil maken.

.

Mijn bruto salaris bij een 36 urige werkweek is 1700 nogwat. Bij 40 uur kom ik zeker niet op zo'n 2200 bruto. Dan gaat er iets niet goed met de belasting aftrek als je het mij vraagt.

Dus van mijn 1365 netto gaat per maand ook nog eens 75 euro af voor een pensioenregeling (waarvan mijn baas gelukkig wel 30 euro bijdraagt)
@Francisca

Dan zou je tussen de 1800 en de 2000 euro bruto zitten bij 40 uur. Dat is wat minder en of dat reeel is, hangt af van de werkzaamheden die je uitvoert. Als je echt keiharde sales doet, dan is het aan de lage kant. Als je meer administratief/organisatorisch werk doet, dan is het wel weer redelijk.
Leeftijd: Rond de 40.

Beroep: Ondernemer.

Opleiding: WO, in het buitenland gestudeerd, vergelijkbaar met bedrijfskunde hier in Nederland.

Gemiddelde werkweek: 40 uur zonder netwerken/bijeenkomsten.

Salaris: Omzet van mijn bedrijf in 2010 was 17+ miljoen. Dit jaar hoger maar ook extra personeel aangenomen want mijn bedrijf groeit nog steeds. Ik betaal mezelf een paar ton per jaar. Afhankelijk van wat ik dat jaar denk nodig te hebben. Met de verbouwing van onze boerderij heb ik wat meer "verdiend" bijvoorbeeld.
Kijk Fransisca, Leentje is dus ondernemer en werkt 40 uur per week zonder netwerken. Dat onderstreept maar weer eens mijn eerdere stelling dat veel ondernemers ook buiten kantooruren nog het nodige werken.

@leentje

Leuk om te lezen dat je zo succesvol bent!
Wauw Leentje, dat klinkt echt super!

Good for you

Valt mijn loon een beetje bij in het niet maar goed

Ik ben 32 en ben research analist.

Werk 40 uur per week bij een bedrijf voor ¤2600 bruto.

Komen nog pieper- en weekenddiensten en kilometervergoeding bij.

Oh en een bonus ergens in april.

Heb 11 jaar werkervaring maar deze tak is geheel nieuw voor mij.
Leentje wat leuk, wat voor soort bedrijf (als je het wil vertellen natuurlijk).

Francisca ik vind het weinig inderdaad.
Hebben jullie dit gelezen? Best confronterend, vind ik (ja, ik hoor daarbij).

Tot de rijkste 1 procent van de wereld horen? Dan moet je 26.314 euro verdienen

Om tot de rijkste 1 procent van de wereld te horen moet je een netto-jaarinkomen hebben van 35.000 dollar (26.314 euro).

Dat berekende CNN.

Het gaat hier niet om een gezinsinkomen, maar om het inkomen per persoon. Een gemiddeld gezin van twee ouders en twee kinderen zou dus 105.256 euro moeten overhouden, nadat alle belastingen zijn betaald.

Volgens het boek The Haves and the Have-Nots van Wereldbank-econoom Branko Milanovic ging het in 2005 om zo'n 58 miljoen mensen die tot de rijkste één procent horen. De helft van hen woonde op dat moment in de Verenigde Staten.

Vier miljoen waren Duitsers, en de rest kwam voornamelijk uit Europa, Latijns-Amerika en sommige Aziatische landen. Statistisch gezien kwam niemand uit Afrika. Landen als China en India mogen dan een enorme economische groei laten zien, toch kennen de landen nog maar weinig echt rijken. Dat komt volgens Milanovic omdat de zich nu ontwikkelende middenklasse in die landen van een zeer laag inkomen komt.

Overigens is de globale middenklasse iets heel anders dan de middenklasse in Nederland of de VS, schrijft Milanovic. Want het meest voorkomende inkomen in de wereld staat op zo'n 950 euro per persoon per jaar.
@Nikkie

Ik vind dit soort lijstjes altijd zo weinig zeggen. Je moet een inkomen altijd zien in de context van waar het verdiend wordt. Als je bijv naar het meest voorkomende inkomen van 950 euro per jaar kijkt, daar kunnen we in Nederland nog niet eens onze verplichte zorgverzekering van betalen, terwijl in ontwikkelingslanden een heel gezin voor zo'n bedrag een jaar lang in de primaire levensbehoeften kan worden voorzien (denk aan onderdak, voedsel en kleding voor opa, oma, pa, ma en een x aantal kinderen). Een netto inkomen van 26314 euro is ook voor onze begrippen best riant, maar je kunt er niet als een millionaire van leven. In een land als Thailand kun je voor dat geldt echter wel ontzettend luxe leven.
@ SLS

Ik werk in de vervoers sector, in het bedrijf werken zo'n 25 man!
.
Al eerder neergezet maar vorige maand is het aangepast:

Beroep : administratief medewerker

leeftijd : 30

ervaring : 8 jaar

Opleiding : MBO

Bruto 16 uur : 1000 euro (fulltime grondslag 40 uur : 2500,00)

Pensioen volledig verzorgd,reiskostenvergoeding, bonusuitkering en secundaire arbeidsvoorwaarden ad 40 euro per maand.
quote:Saskia65 schreef op 20 december 2006 @ 22:44:

Ikzelf verdien nauwelijks genoeg om de kinderopvang te betalen, in mijn branche is geen droog brood te verdienen maar het is leuk werk.Kan het me niet voorstellen, heb je al eens een proefberekening gemaakt? Wij verdienen zelf boven modaal en ons kost de kinderopvang netto een euro of 2,50 per uur. Hoe minder je verdiend, hoe meer je terugkrijgt. Kan me niet voorstellen dat je minder dan 2,50 euro per uur verdiend.
Beroep: Intercedente

Leeftijd: 23

Ervaring: eind 2011 begonnen met eerste baan

Opleiding: WO bachelor

Bruto 36 uur: 2600
Beroep: teamleider MBO/HBO 24 p.

Opleiding: WO

Leeftijd: 39

Salaris: 3.600 (netto 2.200,-) obv 32 uur + 13e maand.
Ben 23 jaar en werkzaam als fulltime medewerker commerciele binnendienst.

Anderhalf jaar geleden gestart met een maandsalaris van 1750 en zit nu op een salaris van 2200 euro bruto. Naast mijn stages is dit mijn eerste echte baan.

Ben zelf tevreden met bovenstaande maar vraag me ook af wat een gemiddeld salaris is voor deze functie.
quote:mijntjemus schreef op 06 januari 2012 @ 12:16:

Leeftijd: 31

Opleiding: WO (Pedagogische Wetenschappen; Orthopedagogiek)

Beroep: Gedragskundige

Uren: 30

Ervaring: 5 jaar in de functie

Salaris: 3805,- bruto per maand (4567,- o.b.v. 36 uur)Jeetje wat een bedragen! Heb je de GZ opleiding al af ofzo?
Ik ben 29 en ben manager van 8 filialen, waarbij ik zo'n 25 medewerkers aanstuur waaronder 3 filiaalleiders. Naast de leidinggevende taken die mijn functie met zicht meebrengt, ben ik verantwoordelijk voor het operationeel beleid binnen de filialen en voor de P&O/HRM zaken voor 'mijn' groep. Verder nog een aantal neventaken.

Ik verdien ¤ 2.750 o.b.v. 36 uur en heb een telefoon en leaseauto die ik beide ook privé mag gebruiken, maar die ik ook zeker nodig heb voor het uitoefenen van mijn functie.

Ik heb een WO-opleiding en inmiddels 6 jaar werkervaring, waarvan 2 jaar in deze functie en in totaal 5 jaar bij dit bedrijf.

Zijn er hier mensen in vergelijkbare functies? Ben heel benieuwd wat jullie verdienen.
Blibla: ik vind het niet bijster veel voor de verantwoordelijkheden die de functie met zich meebrengt.
Bibla: als het bruto is zeker niet!
Ik ging er idd vanuit dat het Bruto was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven