Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!

Groetjes Inieminie

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Ik heb wel nog een vraag, en ik hoop dat er iemand is die mij hier antwoord op kan geven: ik lees overal dat het aangeraden wordt om in de vruchtbare periode om de dag sex te hebben. Misschien een gekke vraag hoor, maar waarom zou je het voor de zekerheid niet gewoon elke dag doen in je vruchtbare periode?

[/quote]

"Mijn grote zwangerschapsbijbel" zegt hierover dat "het een mythe is dat elke dag seks hebben het aantal zaadcellen vermindert. Recent onderzoek zou hebben uitgewezen dat wanneer je op de dagen dat je ovuleert elke dag seks hebt, de kans iets groter is dan bij seks om de dag. Het aantal zaadcellen lijkt 's ochtends overigens hoger te liggen, maar het is niet bewezen dat dit tot een hogere kans leidt. En het standje maakt niet uit (tenzij het zaad van slechtere kwaliteit is), wel is het slim nog even te blijven liggen zodat zaadcellen niet verloren gaan voordat de race is begonnen."
Goedemorgen,

Wat is er weer veel bijgeschreven zeg.

Welkom aan de nieuwelingen!

Even een wijziging voor de tabel: Start februari

Vriend wil absoluut niet eerder starten, eerst trouwen en dan pas starten.

Hij is er ook best mee bezig, maar vind het ook wel heel erg eng allemaal.

Ik heb het alleen mijn moeder verteld dat we binnenkort voor een kindje gaan. Ze vond dat wel leuk volgens mij.

Verder willen we het nog niet echt aan mensen vertellen. Ze zullen het denk ik niet direct al verwachten, en eerder snel vinden denk ik.

We willen binnenkort ook gaan verhuizen, het liefst richting Arnhem. De omgeving vinden we daar mooi. Veel bos en dus rust. En dat vinden we erg belangrijk.

Maar of het mogelijk is is maar de vraag, vriend werkt momenteel in Amsterdam.
@ Tallulah, ben ook op "zoek" naar mijn eisprong zeg maar, kijken of ik wat voel en me afscheiding observeren zeg maar.

Is natuurlijk de eerste cyclus na de pil voor mij, dus is nog wat onzeker. Al heb ik regelmatig het gevoel gehad tijdens mijn menstruatie dat ik een ei-sprong had, volgens mij kan dat niet echt maar, het gevoel en de periode in de cyclus klopten vaak wel...

@ Marije, bloemiste wat leuk! Ik vind dat inderdaad ook altijd ontzettend bijzonder, hoe ogenschijnlijk eenvoudig jullie iets moois maken, dat zit ook totaal niet in mijn vingers!!!

@ Iekepiekje, dat om de dag vrijen wordt aangeraden, omdat (zeker als een mannenlichaam niet dagelijks een zaadlozing gewend is) het een x aantal uren nodig heeft om het zaad weer op kwaliteit te krijgen, het is dan met een dag "rust" weer in topvorm!!!

Zo ik heb vanavond avonddienst, dus hier in huis nog een beetje rommelen en dan richting het ziekenhuis!
Lees nu de reactie van globtrotter pas, dat is inderdaad nieuw. Want huisartsen adviseren tot nog toe steeds om de dag te seksen voor een optimale zaadkwaliteit.

Zo zie je maar weer, ook die inzichten veranderen dus weer!!!

@ Flower voor jou dus een maandje wachten, jammer maar snap je je vriend wel? Ik zelf wilde ook heel graag eerst trouwen....
hallo allemaal,

Ik wil ook in de lijst, bij deze gegevens;

Lieve_bloem, 37 jaar, 1e kindje, start 24 december 2011, NOD 25 januari

ik ben bezig geweest alles te lezen en wat leuk om van alles over iedereen te lezen. Ik woon in het midden van het land en werk in het onderwijs (HBO).

Ik schrijf hier mee, omdat ik dus een geheimpje heb met Bloem-man en dus nu met jullie. Ik ben er wel heel erg mee bezig, maar heb geen boeken en doe het vooral op intuitie...

Wellicht klinkt dit een beetje vaag, maar we hebben regelmatig sex, leven gezond en we zien het wel. Misschien wel ook omdat we alletwee ouder zijn en de wereld niet vergaat als het niet zou lukken. Een kindje is welkom, maar we zijn ons bewust van leeftijd en de mogelijkheid dat er iets fout kan gaan, het niet een soepel traject kan zijn etc. Ben wel erg blij dat bloem-man en ik dat zo hebben besproken.

Hiervoor was ik aan de nuvaring, die heb ik eruit gehaald en nu heb ik wel zo mijn twijfels over ontringen etc. omdat ik zoveel lees over ontpillen en dergelijke. Ben benieuwd of dat hetzelfde werkt??? Heb dus ook geen idee over mijn cyclus, die was altijd erg regelmatig keurig 28 dagen met ring. Heeft een van jullie ook de Nuvaring gehad en weet jij of dat nou echt zo anders is dan ontpillen?
@ Kena

Ja, dat begrijp ik wel. Vind het trouwen ook erg belangrijk.
@globetrotter: Zwanger worden is zeker niet vanzelfsprekend. Een vriendin van mij was samen met mij begonnen met de eerste (half 2009) en is nu via ixi zwanger 7 weekjes, erg blij voor haar natuurlijk! Maar ik begin nu aan de tweede en zij krijgt pas haar eerste. Ga er ook niet vanuit dat ik snel zwanger ben, reken in eerste instatie op 6 maand, maar hoop natuurlijk eerder.

@iekepiekje: Zaad blijft 2 tot 3 dagen goed, en in dit geval is het niet hoe vaker hoe beter. Naar wat ik weet heeft dit met de kwaliteit van het zaad te maken, deze is dan slechter geloof ik.

@ globetrotter: Wel grappig, weet wel bijna zeker dat ik de eerste keer zwanger ben geraakt bij ochtendsex, zie hier pas dat dan de kans inderdaad hoger is haha
quote:_flower_ schreef op 12 januari 2012 @ 11:22:

Vriend wil absoluut niet eerder starten, eerst trouwen en dan pas starten.

Hij is er ook best mee bezig, maar vind het ook wel heel erg eng allemaal.

.Wat grappig om te lezen. Mijn man was er eerst niet echt mee bezig (we wisten wel dat we tzt kids wilden). Er kwamen meer kids bij in de familie en vriendenkring, en sinds ongeveer een jaar is íe wel echt om en hebben we ook gesproken over "wanneer". Hij was daarna nog sneller met de knoop doorhakken om te stoppen met de pil. En waar je zag dat hij "vroeger" redelijk angstig was om babies vast te houden, is hij nu redelijk pro-actief als het gaat om het vasthouden, voeden etc (bij vrienden met babies biedt hij dat bijv uit zichzelf aan om te doen, terwijl hij tot een jaar terug zoiets had van "nee, ik wil niet vasthouden, veel te breekbaar!" haha). Ik merk bij mij juist dat ik wat terughoudender ben en niet heel uber-enthousiast op babies reageer, om te voorkomen dat men vraagt "wanneer ik aan de beurt ben". Is eigenlijk ook suf :S
Er is mij altijd ingeprent dat ik heel voorzichtig moest omgaan met de pil. 1 pil missen en je kon zwanger zijn. Het is voor mij dus een hele omslag om nu opeens in de 'het kan nog wel een half jaar duren - modus' om te schakelen. Ik weet dat het nog een hele tijd kan duren, maar ik blijf toch hopen dat het binnen een half jaar lukt!
@eisprong: die voel ik niet, dat zou moeten voelen als kramp of een steek ofzo?

@Tallulah: ik heb het boek van Mariël Croon, Zwanger worden. Er staat veel info in over hoe je je moet voorbereiden op een zwangerschap, ook hoe het mannelijke en vrouwelijke lichaam werkt. De helft van het boek gaat alleen over "als het niet lukt", dat wil ik voorlopig nog niet lezen! Het boek van Murkoff en Mazel klinkt ook goed, daar staat ook info in over zwanger zijn, daar houdt mijn boek op (maar als ik ooit zwanger mag zijn dan koop ik wel een boek daarover). Globetrotter, heb je het boek "Jouw zwangerschapsbijbel", is dat wat?

Ik dacht ook dat je om de dag moest vrijen (dat zegt Mariël Croon ook: na menstruatie 10 dagen om de dag)... maar denk dat ik ook iets meer zou vrijen als je echt weet dat je eisprong over 1 of 2 dagen is. Al die inzichten veranderen iedere 5 jaar volgens mij, ook met eten (binnenkort mogen zwangeren vrouwen niet meer eten)!

Leuk trouwens Globetrotter dat je man steeds enthousiaster wordt met kinderen! Ik smelt ook als ik manlief met een baby zie en hij vindt dat zelf ook helemaal leuk. Als mijn vriendin langskomt, vraagt ie vaak of haar kindje ook mee komt, haha.

@ Flower: jammer, maar nu mag je wel een wijntje drinken op je bruiloft. En dat ene maandje kom je wel door hoor, het zijn je wittebroodsweken! Gaan jullie nog weg?

Grappig, ik heb het trouwens mijn moeder juist niet verteld, want ik denk dat ze na die info aan niets anders meer kan denken (zou haar eerste kleinkind zijn).
Lauren, dat vind ik ook zo'n omschakeling. Je voorkomt járenlang dat je niet zwanger wordt en dan opeens vrij je om juíst zwanger te worden. Ik denk toch: als ik zo meteen een keer vrij zonder pil en condoom, dan moet ik toch wel zwanger worden. Maar ik weet dat dit natuurlijk niet heel realistisch is! Maar het zich gewoon zo in je hoofd: geen pil slikken is zwanger worden.

@bloem: ik heb zelf nooit nuvaring gebruikt, maar weet van mijn zus dat ze ook snel ongesteld was. De nuvaring werkt toch ook met hormonen en die kunnen heel snel uit je lichaam zijn of het kan wat langer duren..
@globetrotter mijn vriend krijgt ook al steeds meer interesse. Dat had hij altijd al wel, maar een beetje oppervlakkig. Dat kinderen niet willen vasthouden herken ik wel. Toen mijn achternichtje geboren werd heeft hij haar wel vast gehouden. Dat was voor hem de eerste keer. Erg leuk om te zien! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe hij straks zal zijn als papa! Ik denk een hele lieve! :D
quote:[message=10921120,noline]lamelle schreef op 12 januari Het boek van Murkoff en Mazel klinkt ook goed, daar staat ook info in over zwanger zijn, daar houdt mijn boek op (maar als ik ooit zwanger mag zijn dan koop ik wel een boek daarover). Globetrotter, heb je het boek "Jouw zwangerschapsbijbel", is dat wat?.Oh, met die "zwangerschapsbijbel" refereerde ik aan dat boek van Murkoff en Mazel ;) Het is echt een aanrader, ook veel over "hoe de man zich er bij voelt" enz. En het leest prettig.
quote:lauren87 schreef op 12 januari 2012 @ 13:59:

@globetrotter mijn vriend krijgt ook al steeds meer interesse. Dat had hij altijd al wel, maar een beetje oppervlakkig. Dat kinderen niet willen vasthouden herken ik wel. Toen mijn achternichtje geboren werd heeft hij haar wel vast gehouden. Dat was voor hem de eerste keer. Erg leuk om te zien! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe hij straks zal zijn als papa! Ik denk een hele lieve! :D schattig he, dat heb ik ook, het ziet er zoo leuk uit. Laatst hadden we allebei tegelijk een baby vast (veel babies in vriendenkring), kreeg ik een dikke knipoog vanuit het andere eind van de kamer van 'm, haha. Zooo lief!
Wooo, ben blij dat ik vanavond alle tijd heb om alle reacties goed te lezen!

Welkom nieuwe dames, gezellig!

Straks voor controle naar de plastisch chirurg ivm een borstverkleining een aantal maanden geleden. Zal haar ook vragen of ik uberhaupt al zwanger mag worden.. (was ik door de roze alweer bijna vergeten..)

Ik ga gauw weer werken want denk niet dat mijn baas het leuk vindt als ik onder werktijd op een forum actief ben ;)
Wat leuk om te lezen hoe de dames hier wegsmelten bij het zien van hun lief met een baby :-)

Ik gun het mijn vriend ook zo enorm om papa te worden, hij zou een ongelooflijk lieve papa zijn. Zo lief is hij ook voor mij

@zus, als ik het topic hier lees: Gast_ in "Heeft iemand ervaring met borstverkleini..." dan wordt daar gezegd dat geadviseerd wordt om 6-8 maanden na de bvk te wachten. Maar ik zou dat zeker even navragen bij de chirurg.

Over de hele "om de dag" of "zo vaak mogelijk" discussie: ik heb zelf de neiging om te denken dat dat om de dag verhaal het beste klopt. Maar dat baseer ik puur op eigen ervaringen .

Ik ben zo bang dat ik veel te veel met het zwanger worden bezig ga zijn, zodat je dan vanzelf een blokkade voor het zwanger worden krijgt.... Ik wil gewoon genieten en me niet te druk maken! (en tegelijkertijd toch ook geen kansen missen!)
Grappig, ook bij ons ging het precies als bij Globetrotter. Manlief voelde zich de eerste keren met een baby in zijn armen heel erg opgelaten. Zo'n klein lichaampje, dat nog zo weinig kan en zo breekbaar is.. hij wist niet goed hoe hij ermee om moest gaan. Tegenwoordig vraagt hij of hij de fles/het fruithapje mag geven, en hij krijgt een enorme glimlach op zijn gezicht als hij een kleintje in zijn armen houdt. Dat vind ik zo mooi om te zien!

Over het elke dag/om de dag seksen: heel eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten. Ik weet wel dat het de kans op zwangerschap vergroot, maar ik ben bang dat seks dan veel te veel een 'moetje' wordt in plaats van iets moois. Hebben jullie dat niet? Daarnaast ben ik na een dag werken en reizen (ik woon een flink eind van mijn werk) echt helemaal op.. ik heb dan weinig zin in seks. Hopelijk verandert dat als ik straks geen pil meer slik. Hoe was dat bij de mensen die al gestopt zijn, kregen jullie meer zin?
@nimnim Ik snap je gevoel en had eigenlijk hetzelfde. Toch voelt het nu we gestopt zijn met de pil wel een beetje anders. Ik stel me er ook op in. Als ik niet wil dan doe ik het niet, maar het is voor mij wel makkelijker geworden om zin te maken. Het is gewoon al spannender omdat je weet dat je misschien wel een kindje gaat maken.
Ik vraag me wel af welk verhaal dan klopt, wat de meeste kans geeft. Elke dag of om de dag.

Maar denk dat het dan maar om de dag gaat worden.

Vriend keek me al verschrikt aan toen ik om de dag zei. Dus elke dag zal hij zeker te vaak vinden.

Ik heb doorgaans wel vaak zin. Geen idee of het stoppen met de pil een verandering zal maken.
Zo er is alweer een hoop bijgeschreven zeg!!

Iemand, dacht Lauren (mooie naam trouwens, staat bij mij in m'n lijstje meisjesnamen :-) schreef over het altijd ingeprent krijgen dat je moest oppassen met zwanger worden. Hier was het dat mijn vriend het voornamelijk had, die dacht ook dat als ie me aan zou kijken, ik al zwanger zou zijn! Hij keek bij (mislukte) ronde 1 en 2 echt sip...

Ik was wat realistischer, maar maak me ook veel zorgen,...stel dat het niet lukt?? hebben jullie dat ook?

Verder komen hier de vruchtbare dagen eraan volgens de P tracker en merk dit ook fysiek in de vorm van afscheiding (ik haat dat woord) en krijg altijd een beetje pijn in de zij waar het ei gaat springen. Op het moment dat ie ook daadwerkelijk springt voel ik het ook, alsof iemand aan een elastiekje trekt. Wij hier ook om de dag aan de slag, komt precies mooi uit Het een soort 'moetje' , maar daar moeten we dan juist erg om giechelen en ik moet zeggen dat het ons seksleven een leuke boost geeft.

@iekjepiekje: golfelleboog, aha! was even benieuwd, en vroeg me af of je dan goed zou kunnen golfen. Niet dus.

@flower: nog even en dan is het februari!

@ alle anderen: mijn vriend verheugt zich stiekem nu ook toch wel, komt plotseling met kindernamen thuis (de meest vreemde, maar goed ) en zegt wat hij allemaal voor gezelligs met de kleine gaat doen als mamma vliegen is. Zooooo leuk!!!
@babsje: bedankt voor de link! Ik had het even (deels) doorgelezen en toch nog maar even nagevraagd voor de zekerheid.

Ik heb gister ook de app op mijn telefoon gezet en gelijk ingevuld. Inderdaad een leuke app. Bedankt voor de tip.

(hij is ook handig, want ik heb een beetje pijn in mijn buik, wat bleek, mijn vruchtbare dagen zijn nu)

Ik heb het zelf al een aantal jaren over kinderen, wilde altijd jong moeder worden. Maar mijn man hield het altijd af en was er nog niet klaar voor. Toen me eindelijk aan het idee was gewend dat ik nog moest wachten begon manlief er zefl over.

Hij heeft een aantal jonge neefjes en nichtjes en is heel handig met kleine kindjes! Net als de meeste anderen hier doe ik ook echt smelten als hij zo'n kleintje in zijn armen heeft.

@nimnim, ik had ook altijd minder zin in seks toen ik nog de pil slikte. (ik zat sowieso minder lekker in mijn vel, dus dat speelt ook mee) Nu we voor een kindje gaan kan mijn man zijn geluk helemaal niet meer op... Waar we eerder 1 keer in de week, soms 1 keer in de 2 weken seks hadden, hebben we nu ook om de dag seks.

Ik ben soms ook wel bang dat ik te veel ga denken aan het zwanger worden en dat ik dan heel teleurgesteld ben als het niet lukt.

Dat is wel iets waar ik voor moet waken.

Morgen lekker een dagje vrij! Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
@nimnim: hier na het stoppen met de pil wel iets meer zin gekregen. Door drukte doordeweeks komt het niet altijd tot een vrijpartij, maar dat gaan we denk ik wel doen voor het kindje. Ik hoop ook dat het geen "moetjes" worden, maar vooral leuke extraatjes zoals bij Ipadje50!

@zus: wat ingrijpend een borstverkleining! Weet je hoe het zit met borstvoeding na een verkleining? En hoeveel maanden geleden heb je de operatie gehad?

@Ipadje50: Lauren vind ik ook mooi voor een meisje, ik ken ook een jongen die zo heet. Vind namen die zowel voor meisjes als jongens kunnen vaak leuk. Heeft iedereen al eens stiekem over namen gedacht? Wij hebben echt al twee jaar een meisjesnaam in ons hoofd, jongens vind ik moeilijker.

@Globetrotter: ik heb je boek op bol bekeken, ziet er inderdaad als een heel fijn boek uit!

Dit weekend is het lekker rustig, wel fijn na die feestdagen en nieuwjaarsborrels.
@lamelle, het was inderdaad ingrijpend, maar één van de beste dingen die ik ooit gedaan heb. Ik heb nu zoveel minder last van vage onverklaarbare lichamelijke klachten. De kans dat ik borstvoeding kan geven is bijna gelijk aan die van iemand die geen borstoperatie gehad. Tijdens de operatie zijn er als het goed is geen melkkliertjes beschadigd of doorgesneden.

De operatie is nu vier maanden geleden en de plastisch chirurg wenste ons veel succes.

Ik heb inderdaad ook wel over namen nagedacht, maar ik kan bijna alleen maar leuke jongensnamen bedenken. Dus precies het tegenovergestelde als bij lamelle. Ik hou van korte Nederlandse namen (niet Jan, Kees en Piet), maar Sem, Luuk en Noah. Jullie?
Allen dank! Ik vind mijn naam ook erg mooi ;) En jazeker hebben wij al namen bedacht! Ik ben eigenlijk al een jaar lang bezig met alles rondom kinderen/baby's. Een meisjesnaam hebben wij al heel lang. Een jongens naam vonden wij wat moeilijker. Laatst hadden we het er weer over en kwamen we tot een naam die we allebei eigenlijk wel leuk vonden. Als ik nu moest kiezen zou ik het dus wel weten.

Ik ben hang een beetje tegen griep aan op het moment. Daardoor vind ik het moeilijk om te bepalen wat nu bij de griep hoort en wat bij het eventuele ontpillen of ovulatie. Ik had gisteren wel een steek in mijn onderbuik. Ik dacht er toen wel aan dat het wellicht met de ovulatie te maken zou kunnen hebben (en ook wat meer afscheiding, idd een rot woord) Mijn vriend en ik zeiden gisteravond nadat we seks hadden gehad ook tegen elkaar dat dit wel eens raak zou kunnen zijn. Het voelde op een of andere manier zo! We zullen zien! ;)
@zus en anderen: thnx! dat geeft hoop Ik moet zeggen dat ik deze week alles even heel negatief zie, als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik ongi moest worden. Pffff.. chagrijnig down en ontzettend moe.

Dit weekend erg druk.. werken, vrijwilligerswerk, naar een verjaardag en wat klussen in huis. Mijn eerste vrije weekend is pas weer in februari. Het leuke is wel dat dat ook het eerste weekend is waarin we 'er' echt voor kunnen gaan ik weet het, kleine kans dat het meteen raak is, maar het idee is spannend en leuk.

@lamelle: ja wij hebben al heel vaak over namen nagedacht, en net als jij hebben we meer moeite met ene jongensnaam dan een meisjesnaam. Doordat ik voor de klas sta ken ik heel veel namen, dus we hebben een grotere bron om uit te putten. Maar ik heb ook allerlei associaties bij heel veel namen, en dat maakt het weer lastig! Dan vallen leuke namen ineens weer af..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven