App om meterstanden bij te houden?

14-01-2012 11:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van bezuinigingen in huize Minicard wil ik de meterstanden bij gaan houden.

Wie gebruikt er een app om de meterstanden bij te houden?

Welke app gebruik je en bevalt deze?
Waarom niet gewoon op een papiertje? Jaren geleden had ik een speciaal formulier, volgens mij kon je die gewoon bij Nuon krijgen. Kon je wekelijks de standen op zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een app? Ik heb gewoon een briefje aan de binnenkant van de deur van de meterkast hangen en daar schrijf ik, heul ouderwetsch, elke maandag zelf de standen op...
Ik krijg er een punthoofd van!
Tuurlijk, een briefje kan ook prima!

Maar als er een handige app is, die bijvoorbeeld het gebruik in grafiekjes kan zetten, vind ik dat gewoon leuker!
Zelf gebruik ik het niet, je weet toch zelf wel wat je gebruikt en wat je gebruikt of dat terecht was? Want je zal altijd meer gebruiken als het tien graden vriest dan dat het tien graden boven nul is. Wil je dan als je de ene week meer gebruikt de week erna meer in de kou zitten?

Zonder het bij te houden zit ik elk jaar op hetzelfde.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik twijfel er ook niet aan of wat we gebruiken terecht is.

Ik heb een gezin met 4 pubers. Dus er wordt hier veel gebruikt, douchen, macbooks, etc. etc. Ben benieuwd of we met elkaar het gebruik kunnen terug dringen.
Nuon heeft dat, maar dan moet je ook weer een apart apparaatje hebben dat je aan je meter hangt of zoiets. E-manager heet dat geloof ik. Van andere energiemaatschappijen weet ik het niet!
Winter is coming...
Essent heeft hier volgens mij wel een app voor gemaakt, als ik de reclames mag geloven.

Ja even gecheckt, de verbruiksmanager app, weet alleen niet of je die ook kan gebruiken als je geen klant van essent bent.
Ik snap de vraag om een app wel. Ik zou er zelf geen gebruik van maken, maar ik kan me voorstellen dat het met 4 pubers best aardig is om bij te houden hoeveel je nou eigenlijk verbruikt per week.
Dank jullie wel voor de tips.

Wij zitten helaas bij Eneco. Ik heb op hun site gekeken, maar kan geen app ontdekken.
quote:minicard schreef op 14 januari 2012 @ 11:21:

Ik twijfel er ook niet aan of wat we gebruiken terecht is.

Ik heb een gezin met 4 pubers. Dus er wordt hier veel gebruikt, douchen, macbooks, etc. etc. Ben benieuwd of we met elkaar het gebruik kunnen terug dringen.Nou dat geloof ik wel direct dat je kan bezuinigen als je pubers hebt die daar niet aan denken. Kijk ook op het vrekkentopic, daar staan ook veel tips. Bij Nibud.nl staan veel tips. En hoe ver wil je gaan, mijn douche duurt heel even voor die warm is, nou ga ik niet onder de koude douche staan maar ik heb wel eens op sites gelezen dan er mensen zijn die dat water opvangen en gebruiken voor de planten of toilet. Of regenwater opvangen. Steen in die bak van je toilet doen. Als je koelkast niet helemaal vol zit het vullen met flessen water. Geen licht aan waar je niet zit, en zeker geen verwarming. Nou ga zo maar door.
quote:Plokkie schreef op 14 januari 2012 @ 11:16:

Een app? Ik heb gewoon een briefje aan de binnenkant van de deur van de meterkast hangen en daar schrijf ik, heul ouderwetsch, elke maandag zelf de standen op...Ik doe het veul geavanceerder Ik voer het ook nog in in excel
We zijn met elkaar de puntjes weer op i aan het zetten: niet te lang douchen, niet elke dag een schone handdoek pakken (scheelt veeeel was), opladers uit stopcontact, lichten uit, etc.

Ze zijn zeer bereidwillig. Het is dan leuk om de resultaten te zien die we met elkaar bereiken.
Dat de verwarming hier niet hoger staat dan 18 graden, zijn ze al jaren gewend. We hebben lekker dikke truien aan in huis!
Ik gebruik hem van Essent en vind het wel makkelijk.

Kan precies zien of mijn verbruik te hoog is of niet en eventueel mijn voorschot aanpassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven