wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
donderdag 12 januari 2012 om 12:17
quote: leentjedb, 15 uur geleden
Mag ik vragen wat konbu is? Gedroogd zeewier, smaakt erg goed (marinade van sojasaus en gember en scheutje sake maken,15min in kipstukjes laten trekken. Daarna kipstukjes door mengsel van maïzena en in kleine stukjes geknipte gedroogd zeewier wentelen en frituren in pan zonnebloemolie met scheutje sesamolie).
Mag ik vragen wat konbu is? Gedroogd zeewier, smaakt erg goed (marinade van sojasaus en gember en scheutje sake maken,15min in kipstukjes laten trekken. Daarna kipstukjes door mengsel van maïzena en in kleine stukjes geknipte gedroogd zeewier wentelen en frituren in pan zonnebloemolie met scheutje sesamolie).
vrijdag 13 januari 2012 om 16:22
Mexicaanse kippensoep. Daarna tortilla's en (harde) taco's, grote pan vulling van rundergehakt met een zelfgemaakte mix van Mexicaanse kruiden, ui, knoflook en 3 kleuren paprika's. Daarbij zelfgemaakte salsa en guacamole, crème fraîche, salade met komkommer, tomaten en jalapeno's, halve gegrilde maiskolven en beetje pittige Mexicaanse rijst met uitje, knoflook, kruiden en kidneybonen. Als toetje heb ik het mezelf makkelijk gemaakt, een paar dozen mini Magnums.
Speelkameraadje van dochter van 6 komt met haar ouders en broertjes eten. Anders wederom niet zo'n uitgebreid maal doordeweeks.
Speelkameraadje van dochter van 6 komt met haar ouders en broertjes eten. Anders wederom niet zo'n uitgebreid maal doordeweeks.
vrijdag 13 januari 2012 om 16:23
quote:Johanna85 schreef op 12 januari 2012 @ 12:17:
[...]
Gedroogd zeewier, smaakt erg goed (marinade van sojasaus en gember en scheutje sake maken,15min in kipstukjes laten trekken. Daarna kipstukjes door mengsel van maïzena en in kleine stukjes geknipte gedroogd zeewier wentelen en frituren in pan zonnebloemolie met scheutje sesamolie).Klinkt lekker. Kan ik dat konbu gewoon in de supermarkt vinden?
[...]
Gedroogd zeewier, smaakt erg goed (marinade van sojasaus en gember en scheutje sake maken,15min in kipstukjes laten trekken. Daarna kipstukjes door mengsel van maïzena en in kleine stukjes geknipte gedroogd zeewier wentelen en frituren in pan zonnebloemolie met scheutje sesamolie).Klinkt lekker. Kan ik dat konbu gewoon in de supermarkt vinden?
zaterdag 14 januari 2012 om 15:01
Pannenkoeken, veeeeeel pannenkoeken want hebben vandaag naast onze 5 eigen kinderen nog een klein legertje (7) logeetjes. Ik heb een paar flinke Goudrenetten, rozijnen, kaneel, bruine suiker, plakjes ontbijtspek, stroop, poedersuiker, jam, roomboter en gekleurde hagelslag voor erin/erbij/erop. Niet allemaal tegelijk op één pannenkoek, uiteraard.