Tassen
zondag 25 juli 2010 om 16:15
Ik ben gek op tassen (wie niet?), maar meestal ga ik voor de goedkope tasjes op de kuip of zo. Nu wil ik mezelf eens trakteren op een echte mooie dure tas. Dus vanmiddag lekker de stad in geweest. Ik heb een hele mooie camelkleurige leren tas van guess gezien. Niet al te veel bling bling. Maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak. Maar nu ben ik benieuwd naar jullie favoriete tas, of tassenmerk? Misschien doe ik nog wat inspiratie op.
maandag 26 juli 2010 om 08:35
Meld!!
Ik ben vooral weg van Claudio Ferrici en Fred de la Bretoniere. Voor gekleurde tassen (me like!) vind ik ook Sticks and Stones heel mooi, alleen zijn die vind ik vrij lastig te verkrijgen. Op internet is maar een beperkt aanbod en in mijn stad zit geen verkooppunt. In naburige stad wel, maar ook die winkel heeft niet veel. Jammer!
Manfield vind ik voor leren tassen een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben, daar koop ik ook nog wel eens. Zeker nu in de aanbieding hebben ze gewoon goede formaten leren tassen staan voor 50 euro. Geen geld!
Ik ben vooral weg van Claudio Ferrici en Fred de la Bretoniere. Voor gekleurde tassen (me like!) vind ik ook Sticks and Stones heel mooi, alleen zijn die vind ik vrij lastig te verkrijgen. Op internet is maar een beperkt aanbod en in mijn stad zit geen verkooppunt. In naburige stad wel, maar ook die winkel heeft niet veel. Jammer!
Manfield vind ik voor leren tassen een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben, daar koop ik ook nog wel eens. Zeker nu in de aanbieding hebben ze gewoon goede formaten leren tassen staan voor 50 euro. Geen geld!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
maandag 26 juli 2010 om 08:40
Wat geven jullie dan eigenlijk max uit per tas en hoeveel heb je er? Mijn max ligt tot nu toe op 150 euro. Dat betekent dus dat ik probeer de aanbiedingen en uitverkoop in de gaten te houden (Bijenkorf!!). Echte goede leren tassen heb ik een stuk of 5, verder heb ik nog een hele berg (...) niet leren tassen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
dinsdag 27 juli 2010 om 22:21
quote:zusje78 schreef op 26 juli 2010 @ 08:40:
Wat geven jullie dan eigenlijk max uit per tas en hoeveel heb je er?Ik heb ongeveer tien tassen. Daar zitten een aantal goedkope bij want de laatste tijd heb ik het niet erg ruim. Maar goedkoop betekent bij mij wel uitverkoop. Dan komt het erop neer dat ik in een tas van 50 euro heb die zonder uitverkoop het dubbele kost. Als ik weer wat ruimer in mijn geld zit, ga ik sparen voor een derde 'Kate Spade'. En dan mag het ook wat kosten. Ongeveer 500 dollar. Maar dat heb ik er dan ook wel voor over. Maar goed, dat scenario is helaas nog lang niet in zicht.
Wat geven jullie dan eigenlijk max uit per tas en hoeveel heb je er?Ik heb ongeveer tien tassen. Daar zitten een aantal goedkope bij want de laatste tijd heb ik het niet erg ruim. Maar goedkoop betekent bij mij wel uitverkoop. Dan komt het erop neer dat ik in een tas van 50 euro heb die zonder uitverkoop het dubbele kost. Als ik weer wat ruimer in mijn geld zit, ga ik sparen voor een derde 'Kate Spade'. En dan mag het ook wat kosten. Ongeveer 500 dollar. Maar dat heb ik er dan ook wel voor over. Maar goed, dat scenario is helaas nog lang niet in zicht.
vrijdag 6 augustus 2010 om 14:21
quote:Jumpsje schreef op 26 juli 2010 @ 08:41:
*Kent al die namen niet en heeft nog nooit een tas duurder dan ¤20,- gekocht*
*Rent gauw ongezien weg*
Jumps...
Ik heb wel een mooie (simpele) Marc Jacobs gezien... maar die is toch echt boven m'n budget...
*Kent al die namen niet en heeft nog nooit een tas duurder dan ¤20,- gekocht*
*Rent gauw ongezien weg*
Jumps...
Ik heb wel een mooie (simpele) Marc Jacobs gezien... maar die is toch echt boven m'n budget...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
dinsdag 3 januari 2012 om 22:57
Ik vind dat Buddha to Buddha en Fab erg mooie tassen hebben, ik zag dat er veel van in de uitverkoop zijn op deze webshop http://www.hipenchic.nl/accessoires dus misschien kun je daar een keer kijken! Ze zijn wel een stuk prijziger dan op de kuip, maar wie weet kan het nu wel met de sale
woensdag 4 januari 2012 om 04:33
Ik heb ook een tassentic,en het neemt ernstige vormen aan. Nu wil ik een kapstok of zo aanschaffen om de tassen aan op te hangen. Dan kan ik er zo af en toe naar kijken. Want ze liggen nu allemaal op een kluitje.
Er is geen vast merk dat mij aanspreekt, maar van Fred de la Bretoniere heb ik er ook 1.
Eergisteren in Parijs 1 gekocht in een vintagewinkel. Een heel damesachtig nuffig geval,zowel in de hand als om de schouder te dragen. Ben er nu al aan gehecht, mede omdat mijn vriend haar voor mij heeft uitgezocht. Voor iedere stemming/ stijl heb ik wel een tassie. Mijn vriend begrijpt het inmiddels, hij is gestopt met roepen: maar je hebt toch al een tas?!
Er is geen vast merk dat mij aanspreekt, maar van Fred de la Bretoniere heb ik er ook 1.
Eergisteren in Parijs 1 gekocht in een vintagewinkel. Een heel damesachtig nuffig geval,zowel in de hand als om de schouder te dragen. Ben er nu al aan gehecht, mede omdat mijn vriend haar voor mij heeft uitgezocht. Voor iedere stemming/ stijl heb ik wel een tassie. Mijn vriend begrijpt het inmiddels, hij is gestopt met roepen: maar je hebt toch al een tas?!
woensdag 4 januari 2012 om 07:44
Ik heb best wel wat tassen (nou ja, een stuk of 8 denk ik nu) maar ik geef er nooit zo veel geld aan uit. Ben nog wel aan het zoeken naar de ideale tas, en die mag van mij dan wel wat duurder zijn, een mooie leren tas of zo. Maar liefst heb ik dan wel een flink formaat zodat alle babyspullen er ook makkelijk in kunnen. Verder neem ik nog wel eens graag een boek mee, fles water en natuurlijk alle andere dingen die ik nodig heb. Een lang hengsel zou ook makkelijk zijn zodat ik beide armen vrij kan hebben. Zag laatst bij de Only wel een mooie, bruin leer (?), veel vakjes, lang hengsel, maar die was natuurlijk weer net voor m'n neus weg...
Een goede binnentas lijkt me ook nog wel eens erg handig, als ik al m'n tassen doorga kom ik in iedere tas wel een handcreme, pakje zakdoekjes, labello en een hoop losse rotzooi tegen. Met een binnentas kun je alles mooi bij elkaar houden lijkt me.
Een goede binnentas lijkt me ook nog wel eens erg handig, als ik al m'n tassen doorga kom ik in iedere tas wel een handcreme, pakje zakdoekjes, labello en een hoop losse rotzooi tegen. Met een binnentas kun je alles mooi bij elkaar houden lijkt me.
donderdag 5 januari 2012 om 00:14
donderdag 5 januari 2012 om 00:31
Ik heb hele slechte ervaringen met (alles van) Guess. Tas kapot, sierraden verkleuren, kleding snel kapot. Ik zou het he dus niet aanbevelen.
Ik heb wel in Italie een hele mooie tas gekocht van Liu Jo, gaat al een hele tijd mee en blijft heel mooi.
Qua kosten zitten deze een beetje op de zelfde hoogte.
In Amerika betaal je voor een Guess tas overigens de helft, je betaalt dus vooral voor de naam.
Ik heb wel in Italie een hele mooie tas gekocht van Liu Jo, gaat al een hele tijd mee en blijft heel mooi.
Qua kosten zitten deze een beetje op de zelfde hoogte.
In Amerika betaal je voor een Guess tas overigens de helft, je betaalt dus vooral voor de naam.
zondag 15 januari 2012 om 08:54
Ik sta op het punt een (voor mijn doen) dure tas aan te schaffen en kan nu moeilijk kiezen uit een aantal exemplaren. Zowiezo de kleur, ik kan kiezen tussen cognac en een soort 'versleten' zwart, zijn alletwee van leer. Hoe kan ik de beste keuze maken? Ik draag meestal een zwart leren jasje, en zwarte of bruine laarzen, verder heb ik geen 'standaard' kleuren...
Verder kan ik dan nog kiezen tussen het model, maar dat zal echt een persoonlijke keuze moeten worden. Een is íets kleiner, maar heeft 2 grote hoofdvakken, handig om één vak voor de kinderen te kunnen gebruiken (ik heb geen luiertas) en één voor mezelf. Het andere model is iets groter heeft één groot vaak en een aantal kleinere vakken voorop. Handige daarvan is dat er wat meer inpast, bijv. boodschappen. Eventueel met een aparte 'inzet-luiertas'.
Iemand tips over hoe ik de beste keuze maak? Het is de bedoeling dat ik de tas gewoon dagelijks ga gebruiken en verder niet afwissel. Het gaat trouwens om Cowboysbag, model 1200 of model 1154. Heb jammer genoeg geen geld om ze alletwee te kopen.
Verder kan ik dan nog kiezen tussen het model, maar dat zal echt een persoonlijke keuze moeten worden. Een is íets kleiner, maar heeft 2 grote hoofdvakken, handig om één vak voor de kinderen te kunnen gebruiken (ik heb geen luiertas) en één voor mezelf. Het andere model is iets groter heeft één groot vaak en een aantal kleinere vakken voorop. Handige daarvan is dat er wat meer inpast, bijv. boodschappen. Eventueel met een aparte 'inzet-luiertas'.
Iemand tips over hoe ik de beste keuze maak? Het is de bedoeling dat ik de tas gewoon dagelijks ga gebruiken en verder niet afwissel. Het gaat trouwens om Cowboysbag, model 1200 of model 1154. Heb jammer genoeg geen geld om ze alletwee te kopen.
zondag 15 januari 2012 om 09:51
Lastige keuzes, qua kleur ga ik altijd na wat ik al in de kast heb hangen. Als je al meerdere zwarte tassen hebt, dan zou ik nu voor een andere kleur gaan.
Wat heb je meestal in je tas zitten? Ik denk dat het handig is om daar vanuit te gaan en een maat te kiezen. Veel papieren en boeken = grote tas. Alleen portomonnee en mobiel etc, dan de kleinere.
Wat heb je meestal in je tas zitten? Ik denk dat het handig is om daar vanuit te gaan en een maat te kiezen. Veel papieren en boeken = grote tas. Alleen portomonnee en mobiel etc, dan de kleinere.
zondag 15 januari 2012 om 10:51
Hallo, jezelf een keer op een mooie dure tas trakteren is helemaal niks mis mee..ik zelf houdt van het merk: Mulberry, Louis Vuitton,Gucci,Prada,Salvatore Ferragamo,Fendi,Burberry (sommige modellen) ,Chanel..ben benieuwd welke tas je gaat kopen?! Anders zet hier de foto neer als je de tas gekocht hebt..lijkt me leuk en succes met het kiezen van jou ideale tas!
zondag 15 januari 2012 om 13:57
Ik heb 1 vrij prijzige tas van Louis Vuitton en die gebruik ik echt heel vaak. Is echt een handige tas en ben er nog altijd ontzettend blij mee! Liep er eigenlijk al jaren over te denken en na een financiële meevaller lekker mezelf ermee verwend verder heb ik laatst een mooie gekocht van Tommy Hilfiger. Via de duitse website, daar was hij 50 euro goedkoper dan op de nederlandse. Gelukkig wonen mijn ouders in Duitsland dus dat is makkelijk.
Daarnaast heb ik nog een aantal goedkopere tassen. 1 Van s.Oliver en een zomertas van Ripcurl. Ik wissel dus nogal tussen duur en goedkoop. Vind de tassen van Fred de la moeilijke naam wel mooi! En volgens mij is dat ook wel goede kwaliteit.
En onze luiertas was schrikbarend duur haha! 129 Euro voor een tas voor een paar luiers en een fles! Maar goed, die is van Stokke en kan ik makkelijk aan de wagen hangen met haakjes. Door het handvat van de Stokke kan een andere luiertas er niet echt makkelijk aan worden gehangen en dat gemak is me dan wel wat waard. En manlief loopt nu tenminste ook niet met zo'n roze gebloemde luiertas rond, maar gewoon met een egaal legergroene.
Daarnaast heb ik nog een aantal goedkopere tassen. 1 Van s.Oliver en een zomertas van Ripcurl. Ik wissel dus nogal tussen duur en goedkoop. Vind de tassen van Fred de la moeilijke naam wel mooi! En volgens mij is dat ook wel goede kwaliteit.
En onze luiertas was schrikbarend duur haha! 129 Euro voor een tas voor een paar luiers en een fles! Maar goed, die is van Stokke en kan ik makkelijk aan de wagen hangen met haakjes. Door het handvat van de Stokke kan een andere luiertas er niet echt makkelijk aan worden gehangen en dat gemak is me dan wel wat waard. En manlief loopt nu tenminste ook niet met zo'n roze gebloemde luiertas rond, maar gewoon met een egaal legergroene.
zondag 15 januari 2012 om 14:11
Ik ben vorig jaar speciaal naar een grotere stad gereisd om o.a. tassen te kijken. Heb er eentje gekocht bij de V&D later dicht bij mij in de buurt. Soms kan je daar ook slagen. Ik kon niet slagen en het was leer en handig qua indeling. Hij draagt ook nog eens heel fijn. Soms heb ik het idee dat ik geen tas bij me heb. Het gewicht in de tas is heel prettig verdeeld. Er zitten ook voldoende ritsvakjes in om kleine dingetjes snel terug te kunnen vinden. Jammer genoeg was de andere kleur uitverkocht toen ik die wilde kopen, maar was wel een twijfelgeval.
Ook bij de Bijenkorf zou je gewoon eens kunnen kijken. Misschien is er nog wat retour gegaan en nu in de sale. Dat scheelt enorm. Maar mooi en betaalbaar is snel weg.
Ook bij de Bijenkorf zou je gewoon eens kunnen kijken. Misschien is er nog wat retour gegaan en nu in de sale. Dat scheelt enorm. Maar mooi en betaalbaar is snel weg.
zondag 15 januari 2012 om 15:19
quote:netteklerenstress schreef op 15 januari 2012 @ 09:51:
Lastige keuzes, qua kleur ga ik altijd na wat ik al in de kast heb hangen. Als je al meerdere zwarte tassen hebt, dan zou ik nu voor een andere kleur gaan.
Volgens mij heb ik nog geen zwarte tas... Bruine wel voldoende. Dus ik heb blijkbaar wel iets met de kleur
.
Wat ik er in heb zitten wisselt meestal. Als ik alleen wegga alleen portemonnee, sleutels, telefoon, flesje water, tube handcreme, zakdoekjes, tablet. Soms nog wel eens een boek of tijdschrift. Als ik met zoon op pad ben dan zit er altijd nog een drinkbeker, speeltje en pamper in. Straks komt er nog een baby bij dus dan moet er wel weer iets meer mee gesjouwd worden.
Al met al past alles vast ook in de kleinere versie want dat zal ongeveer hetzelfde formaat zijn als wat ik nu vaak heb...
Volgens mij heb ik nog geen zwarte tas... Bruine wel voldoende. Dus ik heb blijkbaar wel iets met de kleur
Wat ik er in heb zitten wisselt meestal. Als ik alleen wegga alleen portemonnee, sleutels, telefoon, flesje water, tube handcreme, zakdoekjes, tablet. Soms nog wel eens een boek of tijdschrift. Als ik met zoon op pad ben dan zit er altijd nog een drinkbeker, speeltje en pamper in. Straks komt er nog een baby bij dus dan moet er wel weer iets meer mee gesjouwd worden.
Al met al past alles vast ook in de kleinere versie want dat zal ongeveer hetzelfde formaat zijn als wat ik nu vaak heb...