Volume regeling op laptop verdwenen?

17-10-2010 16:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, misschien een hele stomme vraag, maar ik stel 'em toch aangezien ik al een uur aan het klooien ben.

Mijn laptop speelt geen geluid af. Wilde even you-tuben :geluid foetsie. Links onderin de taakbalk staat normaal een luidsprekertje, waarmee het geluid/volume kan regelen. Ook die is foetsie.

Als ik bij configuratiescherm kijk onder geluiden / audio-apparaten

geeft ie aan bij het tabblad volume: geen audioapparaten.

Dus.... Iemand een tip waarmee ik mijn geluid weer terug kan toveren?
En staat er ook nog iets rechtsonderin, naast het klokje/de tijd?

Staat er sowieso nog wel een taakbalk?
Heb ik ook wel eens, even de laptop opnieuw opstarten. Als het goed is komt het luidsprekertje in de taakbalk weer terug.
De hele gewone riedel staat er, zoals netwerkverbing, avg etc.

Taakbalk: ook check.

Zou het zo simpel zijn: heropstarten?
Hee toevallig ik had gister ineens hetzelfde probleem.

Ik kon het vinden op de volgende manier:

via startknop--- alle programma's---bureauaccesoires---entertainment---volumeregeling.

Daarmee heb ik in ieder geval mijn geluid weer aan kunnen zetten, de snelkoppeling in de taakbalk herstellen is me nog niet gelukt.

Maar ach, ik kan weer joetjoepen.

Succes!
opnieuw opstarten hielp bij mij niet
Ik heb hier ook last van (sinds een paar weken, maar nog niet de moed gehad om het uit te zoeken) Is gekomen na een atomatische update van vista.

In accessories kan ik geen entertainment vinden. Het lijkt erop alsof mijn soundcard opeens verdwenen is (!?!)
Zelfde topic
Dank, maar mijn probleem lijkt toch anders te zijn. Ik heb het volumeregelingsknopje nog wel in de taakbalk, maar mijn sound devices (of wat dan ook ooit geluid gaf) is verdwenen.
Deze computer>>rechtermuistoets indrukken>>Eigenschappen>>Taken:Apparaatbeheer>>Besturing voor geluid...

Zie je daar een audioapparaat staan?, of anders gele uitroeptekens o.i.d.?
Op een lege plek op de Taakbalk gaan staan, klik op de rechtermuisknop.

Kies Eigenschappen.

Klik op Tab systeemvak.

Zet een vinkje bij volume en klik op Toepassen en Ok.

Als het vakje volume niet kan worden aangevinkt, start dan de computer opnieuw op en herhaal de procedure.
quote:Xander68 schreef op 17 oktober 2010 @ 17:41:

Deze computer>>rechtermuistoets indrukken>>Eigenschappen>>Taken:Apparaatbeheer>>Besturing voor geluid...

Zie je daar een audioapparaat staan?, of anders gele uitroeptekens o.i.d.?

Alle andere tips heb ik geprobeerd, maar werken niet. Ik denk dat hier het probleem zit: er staat een uitroepteken bij Realtek AC '97 Audio. Als ik dan bij eigenschappen kijk staat er: dit apparaat start niet (code 10).

Volgens de probleemoplosser zou ik het opnieuw moeten installeren.

Zou dit het probleem op kunnen lossen?

(gek trouwens dat er meer mensen hier opeens last van hebben)
quote:Xander68 schreef op 17 oktober 2010 @ 17:41:

Zie je daar een audioapparaat staan?, of anders gele uitroeptekens o.i.d.?Xander, bij mij staat daar onder sound, video and gamecontrollers het volgende: High Definition Audio Device. Verder niets, geen gele uitroeptekens
Oh, en als ik op het icoontje van het geluid druk volume mixer, stonden daar eerst vier dingetjes waar ik het geluid harder of zachter bij kon zetten. (Nooit goed genoeg gekeken waar die 4 dingen voor stonden) Maar nu staan er nog maar 2, nl: Device - speakers en Applications - Windows Sounds
quote:viennas schreef op 17 oktober 2010 @ 19:28:

[...]

Alle andere tips heb ik geprobeerd, maar werken niet. Ik denk dat hier het probleem zit: er staat een uitroepteken bij Realtek AC '97 Audio. Als ik dan bij eigenschappen kijk staat er: dit apparaat start niet (code 10).

Volgens de probleemoplosser zou ik het opnieuw moeten installeren.

Zou dit het probleem op kunnen lossen?

(gek trouwens dat er meer mensen hier opeens last van hebben)Ja, waarschijnlijk is de driver beschadigd, en zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Kijk hiervoor op de site van de fabrikant van je computer, meestal kan je daar de benodigde drivers downloaden. Of kijk hier eens.

Succes!
quote:Friezin71 schreef op 17 oktober 2010 @ 20:48:

[...]

Xander, bij mij staat daar onder sound, video and gamecontrollers het volgende: High Definition Audio Device. Verder niets, geen gele uitroeptekensquote:Friezin71 schreef op 17 oktober 2010 @ 20:53:

Oh, en als ik op het icoontje van het geluid druk volume mixer, stonden daar eerst vier dingetjes waar ik het geluid harder of zachter bij kon zetten. (Nooit goed genoeg gekeken waar die 4 dingen voor stonden) Maar nu staan er nog maar 2, nl: Device - speakers en Applications - Windows SoundsToch is dat vreemd. Open apparaatbeheer en kies "installatie ongedaan maken" bij je geluidskaart en driver. Start de computer opnieuw op, de geluidskaart zal opnieuw worden gevonden en kijk of alles nu werkt.
Je moet gewoon je laptop terugzetten naar de datum voor de update

Dat doe je in systeembeheer
quote:Xander68 schreef op 17 oktober 2010 @ 21:45:

[...]

[...]

Toch is dat vreemd. Open apparaatbeheer en kies "installatie ongedaan maken" bij je geluidskaart en driver. Start de computer opnieuw op, de geluidskaart zal opnieuw worden gevonden en kijk of alles nu werkt.Vond het heel eng om m te 'oninstalleren', toch gedaan, maar helaas geen verbetering. Device werd inderdaad vanzelf weer geinstalleerd, maar ik heb nog steeds geen geluid.
quote:dutchies schreef op 18 oktober 2010 @ 06:04:

Je moet gewoon je laptop terugzetten naar de datum voor de update

Dat doe je in systeembeheerSystem restore gedaan, maar ook dat werkte niet
quote:Xander68 schreef op 17 oktober 2010 @ 21:38:

[...]

Ja, waarschijnlijk is de driver beschadigd, en zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Kijk hiervoor op de site van de fabrikant van je computer, meestal kan je daar de benodigde drivers downloaden. Of kijk hier eens.

Succes!Ik zal het vanavond eens gaan proberen, als ik durf..haha. Alvast bedankt voor je advies!
quote:Friezin71 schreef op 18 oktober 2010 @ 11:12:

[...]

System restore gedaan, maar ook dat werkte niet Het kan zomaar zijn dat je onboard geluidskaart kadoek is...
ik denk dat ik jullie kan helpen.

ik had namelijk het zelfde probleem, ook met een Realtek AC '97 Audio, en heb het opgelost.

je doet het alsvolgt. (Ik werk wel met Windows XP

ga naar Start > Configuratiescherm > Spraak, geluid en geluidsapparaten > Geluiden en audioapparaten > Hardware.

nu zie in het lijstje deze staan: C-Media AC97 Audio Device.

ga naar de eigenschappen van deze. ga naar het tabblad: Stuurprogamma. en ga naar Stuurprogramma bijwerken...

vink aan: De software automatisch installeren (aanbevolen) en druk op volgende. hij zal nu proberen het stuurprogramma te verbeteren.

dit heeft bij mij uitstekend gewerkt.
Zouden ze nog met dit probleem zitten denk je.. na dik een jaar?
Nou brandy, ik toevallig wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven