Gezondheid alle pijlers

ervaringen concerta

17-01-2012 23:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wilde graag weten of er iemand is die ervaring heeft met concerta.

ik was pas begonnen met de laagste dosering maar ben 2 dagen helemaal van de wereld geweest

was zenuwachtig droge mond, veel veel praten onrustig, niet slapen een hoofd vol watten afwezig en weet ik veel wat

was niet in staat om voor mijn kinderen te zorgen dus heb moeten stoppen.

graag wil ik weten of iemand dit herkent en hoelang die verschijnselen aanhouden
Zoon gebruikt het, eerder ritalin. Hij wordt er helder en rustig van. Is het voor jou je eerste medicijn hiervoor? Heb je overleg gehad met je arts/psych?
Wat zegt de behandelaar die je dit heeft voorgeschreven hierover?

Heb je vooraf de bijwerkingen doorgenomen en afgesproken wat je zou doen als deze voorkomen?

Het klinkt mij niet bekend in de oren. Voor mij is het echt een hulpmiddel. Ik ben vanuit ritalin overgestapt naar concerta.

Bij het instellen van de ritalin had ik wel af en toe zo'n ervaring. De dosering verlagen en sneller achtereen innemen hielp daarbij (vanwege de rebound).

Dat instellen heb ik echter wel gedaan onder begeleiding van een psychiater. Daarvoor moest ik een dagboek bijhouden voor het bijhouden van de effecten.

Nu ben ik zo ingesteld dat ik het niet voel werken. Wel kan ik op een dag met medicatie meer voor elkaar krijgen. Zonder medicatie loop ik constant achter de feiten aan.
poeeef
Mijn dochter slikte concerta. Nu, met medikinet + ritalin is ze duidelijk vrolijker en valt veel gemakkelijker in slaap.
Ik had dat met de ritalin, daar ben ik ook heel snel weer mee gestopt. Volgens de psych is dat medicijn dan niet geschikt.

Heb je al overleg gehad met je psychiater?
Dit komt me niet bekend voor, maar bij mijn man was het een drama. Het had teveel invloed op zijn karakter. Na ruim een half jaar heb ik gezegd: de Concerta eruit of ik.
Ha achnein, hier is het andersom. Ik zeg: ' de concerta erin of ik eruit'
quote:norahdubois schreef op 18 januari 2012 @ 10:33:

Ha achnein, hier is het andersom. Ik zeg: ' de concerta erin of ik eruit' Haha, dat kan natuurlijk ook. Mijn man was veranderd in iemand waar ik nooit een relatie mee aan zou gaan. Dat was erg vervelend voor ons allebei. Nu is alles weer goed.
------

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven