Bambino kinderstoel
zondag 22 januari 2012 om 11:00
Hallo iedereen,
Ik wil graag weten wat de ervaring is met de bambino kinderstoel m.b.t. goed aanschuiven aan tafel. De stokke tripp trapp heeft geen armleuningen dus die is prima aan te schuiven maar ik wil op marktplaats een bod doen voor een bambino stoel (deze is toch net wat goedkoper en hoor er ook goede dingen over) en voordat de deal helemaal rond is lijkt het mij toch wel een goed idee om hier even navraag over te doen. Ik realiseerde mij pas later dat die armleuningen wellicht voor een probleem kunnen zorgen. Iemand antwoord op deze vraag?
Alvast bedankt!
Groetjes!
Ik wil graag weten wat de ervaring is met de bambino kinderstoel m.b.t. goed aanschuiven aan tafel. De stokke tripp trapp heeft geen armleuningen dus die is prima aan te schuiven maar ik wil op marktplaats een bod doen voor een bambino stoel (deze is toch net wat goedkoper en hoor er ook goede dingen over) en voordat de deal helemaal rond is lijkt het mij toch wel een goed idee om hier even navraag over te doen. Ik realiseerde mij pas later dat die armleuningen wellicht voor een probleem kunnen zorgen. Iemand antwoord op deze vraag?
Alvast bedankt!
Groetjes!
zondag 22 januari 2012 om 11:10
Er zijn meerdere bambino kinderstoelen. Zonder plaatje is het lastig te beoordelen. De bambino stoel die ik heb heeft een blad ervoor zitten en is precies zo hoog als de tafel en die schuift dus niet aan.
Het blad kan eraf, maar dan moet je kind wel los in de stoel kunnen zitten.
Ik heb het niet als probleem ervaren, ik zet de stoel gewoon tegen de tafel aan en zet het bord van mijn dochter op het blad.
Het blad kan eraf, maar dan moet je kind wel los in de stoel kunnen zitten.
Ik heb het niet als probleem ervaren, ik zet de stoel gewoon tegen de tafel aan en zet het bord van mijn dochter op het blad.
zondag 22 januari 2012 om 11:12
zondag 22 januari 2012 om 11:25
Dank jullie wel voor de snelle reacties. Ik denk zelf dat onze tafel net iets te laag is (zit nog een balk onder het blad). Wanneer je het blad niet meer hoeft te gebruiken is het toch het handigst als je hem een beetje onder de tafel kan schuiven? Anders zit het kindje zo ver van de tafel af en moet hij/zij op het puntje van de zitting gaan zitten. Althans, dat is mijn gedachte erachter. Ik zit nu toch te twijfelen of ik de koop wel door laat gaan... Zat net op een site te kijken en zie daar een yaris kinderstoel. Bijna zelfde model als de stokke maar dan staan de achterpoten in een boog naar achteren. En de zitting is wat minder diep maar ons dochtertje is maar klein. (in mei 2 en mt. 80) en heeft geen dikke billen.
zondag 22 januari 2012 om 11:40
zondag 22 januari 2012 om 12:12
zondag 22 januari 2012 om 12:23
@ Kaetje: de stoel zit nog ingepakt in de originele doos dus opmeten is voor haar niet mogelijk en onze tafel staat opgeslagen in een garage, ook uit elkaar. Maar ik weet van die balk onder het tafelblad en veel stoelen met armleuning passen er niet onder.
@ Java, daar heb je een punt. De yaris is, net als de stokke, een open 'bakje' wanneer je hem aanschuift aan tafel (zonder blad). Dat is ook niet echt veilig. Ik vraag mij alleen af of de kleine meid dan niet te ver van de tafel af zit. Wellicht dat dit ook met een kussentje verholpen kan worden inderdaad.
Hm... nu twijfel ik weer opnieuw, haha. (ivm open bakje/gesloten bakje)
@ Java, daar heb je een punt. De yaris is, net als de stokke, een open 'bakje' wanneer je hem aanschuift aan tafel (zonder blad). Dat is ook niet echt veilig. Ik vraag mij alleen af of de kleine meid dan niet te ver van de tafel af zit. Wellicht dat dit ook met een kussentje verholpen kan worden inderdaad.
Hm... nu twijfel ik weer opnieuw, haha. (ivm open bakje/gesloten bakje)
zondag 22 januari 2012 om 12:47
wij hebben ook 2 bambino kinderstoelen en die schuiven perfect aan onder onze eettafel. Onze zoon zat bij vrienden een keer in een triptrap en kukelde er zo aan de zijkant vanaf omdat hij armleuningen gewend was. Het ligt er echt aan hoe hoog je tafel is i.v.m. het aanschuiven. Nu moet ik wel zeggen dat als je de kinderstoel aanschuift, de stoel dan ook met een lagere tafel ver genoeg aangeschoven kan worden, zonder dat je kind te ver van de tafel af zit.
Succes!
Succes!
Let's have tea...
zondag 22 januari 2012 om 18:56
Wij hebben de Bambino ook in gebruik, zonder blad. Onze twee jarige heeft ook maatje 80 en past er prima op en kan makkelijk aan tafel eten/ kleuren/ kleieen etc... Wel gebruiken we nog een stoelverkleiner (gewoon die van de prenatal) omdat ze dan net iets beter zit. We gebruiken de riempjes niet zodat ze er zelf op en af kan. Erg handig.