Gezondheid alle pijlers

Vollemaansgezicht

22-01-2012 19:46 19 berichten
Ik weet niet of ik dit onder het juiste onderwerp schaar..

Maargoed: hoi, ik ben Nanda, bijna 22 en bij mij is 2 weken terug een hersentumor verwijderd. Ik ben nu dus aan het herstellen van de operatie. Ik heb in de afgelopen tijd (23/12 was het ontdekt) een boel dexamethason (soort van prednison) gehad, waardoor ik een typisch vollemaansgezicht heb gekregen ik voel me hier dood ongelukkig mee, ik lijk wel een strandbal! (en dan negeer ik de rest van de gewichtstoename maar even)

Nu ben ik al aan het afbouwen, en heb jk dus een hele lage dosis. Maar wanneer trekt dat bolle gezicht weg? Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Zo, jij hebt een pittige maand achter de rug!

Geen ervaring, maar wel

Ik hoop dat je je gauw weer goed voelt.
Jeetje wat ontzettend heftig!

Ik heb geen ervaring met prednison maar wil je heel veel sterkte wensen met je herstel.

Ik ken wel iemand die (ook na een behandeling tegen een tumor) prednison moest slikken en toen hij daarmee stopte kreeg hij zijn normale figuur en hoofd weer terug.
Yep, ik heb er ook een poos mee rondgelopen.

Na het afbouwen van de prednison was het een kwestie van weken..

De extra kilo's gingen niet vanzelf weer weg.

Ik wens je sterkte,beterschap en geduld toe
Na afbouwen van dat spul trekt je gezicht ook langzaam weer bij. Heb meermalen hele hoge doses pred gehad en ik meen me te herinneren dat t steeds binnen vier maanden weer weg getrokken was.

Sterkte meid, wat een heftige tijd
veel sterkte, meid. Ik kende iemand die het slikte. Zodra ze ermee stopte was haar gezicht weer normaal.
Oh ik hoop zo dat het geen maanden duurt...:(
Bij mij zakte het in die maanden geleidelijk af he! Niet dat het nog maanden zo bleef en ineens weg was

Ik keek een maand of vier later in de spiegel en weet nog dat ik dacht "he eindelijk m'n gezicht weer terug"
Ligt er denk ik ook aan hoe lang je het gebruikt hebt en in welke dosis.

Ik heb het een maand of 8 (of iets langer) gebruikt in een redelijke dosis.

Na 3 weken voelde ik mijn wangen dikker worden (in één dag tijd) , mijn maag werd ook enorm!

De laatste maanden geleidelijk afgebouwd en ik denk dat ik na een jaar na het starten met die zooi mijn normale hoofd weer had.

We waren toen met het hele gezin in de dierentuin een keer, kwam een exvriendje tegen daar en die vroeg aan mijn zus of alles goed was met boterblommetje.

Hij had me niet herkend
Ik heb er geen ervaring mee maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen meis!
Sterkte!!
Sterkte met je herstel!
Hmm, ik heb het sinds 23/12 tot nu, dus maar een paar weken. Hopelijk duurt het dan geen maaaanden voordat het wegtrekt.. : s
Lieve schat, lekker belangrijk dat vollemaansgezicht, het wil zeggen dat de prednison z'n werk goed doet. Het trekt wel weg met de weken. Sterkte.
Wat heftig zeg! Ik heb hiermee geen ervaring maar ik wens je een spoedig herstel! Is de operatie verder helemaal goed gegaan?
Maak je maar geen zorgen, dat trekt zeker weg.

Bij de een duurt het langer dan bij de ander.

Bij mij was het twee weken nadat ik het volledig heb afgebouwd volledig verdwenen.
Er is wel een groot verschil tussen Pred en Dexa hoor.

Dexa wordt bijna altijd als stootkuur gebruikt en is vele malen sterker dan pred.

Pred wordt tevens ook als onderhoudsdosering gegeven, van een paar maanden tot zelf levenslang.
quote:pyridine schreef op 22 januari 2012 @ 21:26:

Wat heftig zeg! Ik heb hiermee geen ervaring maar ik wens je een spoedig herstel! Is de operatie verder helemaal goed gegaan?Operatie is goed gegaan, heb wel complicaties (ik lek hersenvocht -> grote bult op mijn strandbalhoofd) maar hopelijk trekt dat weg...
Dikke knuffel en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven