Mode & Beauty alle pijlers

arg ik word grijs!

25-01-2012 20:41 44 berichten
28 jaar en ze zijn er steeds meer, die grijze haren. Eerste grijze haar zag mijn zus een paar maanden geleden. Uit mijn hoofd getrokken en het leek wel touw zo sterk vond het haast eng echt een totaal andere structuur.

Zag er verder geen 1 meer zitten dus dacht dat het eenmalig was. Toen ik echter een paar weken geleden bij de kapper zat zei ze voorzichtig: weet u dat u grijze haren heeft. Oef ja ik weet het. Ze vroeg of ze het gelijk moest kleuren maar dat leek me nou niet direct nodig. Soms kleur ik mijn haar wel maar alleen omdat ik het dan leuk vind.

Nu zat ik net echter even door mijn haar te strelen en zag ik ineens maar liefst 2 grijze haren in mijn hand. Jeetje ik vind mezelf toch wel erg jong maar vrees dat ik toch snel mijn haar moet gaan kleuren om dit te verbloemen.

Hou oud was jij toen je grijs werd?

Totaal aantal stemmen: 71

Ik ben nog niet grijs (21%)
Ik ben grijs geboren (6%)
Voor mijn dertigste (35%)
tussen de 30-40 jaar (34%)
tussen de 40-50 jaar (3%)
tussen de 50-60 Geen stemmen
60 jaar of ouder (1%)
Alle reacties Link kopieren
Twee maar??

Meid, ik moet elke maand mijn haar verven

En dat al vanaf m'n 25ste want mrt donker haar zie je het nog sneller.

Soms is het overigens genetisch bepaald.
Love...miss..will never forget you..
Oh, Ieb

Ik kan je poll niet beantwoorden want ik ben in de veertig en nog altijd niet grijs. Mocht ik grijs worden dan ga ik het blonderen denk ik

en je poll invullen.
troost je Ik begon nog veel vroeger. Eerste paar grijze haren ontdekt toenik 17 was. Verf mijn haar dus al vanaf mijn 18 de ofzo

Nu 40 en ben aardige grijze

postduif aan het worden
Zelfde hier, ben 32 en al min. een jaar of vijf grijs aan het worden. Het is nu zover dat ik het echt moet verven anders ziet het er niet uit... Vind grijs niet lelijk maar op deze leeftijd.. Pff. Probleem is ook dat ik heel donkerbruin haar heb dus je ziet echt elk grijs haartje meteen.
Ik trek ze er uit, begon met 2 grijze dikke stugge haren op mijn 30e en nu - bijna 4 jaar later - is het wel een aardige familie geworden van 10-15 pesters. Ze zitten bij mij dus echt aan de voorzijde in mijn scheiding, grrrrr... Heb donker haar, dus dat valt helaas meer op dan bij mijn blonde tweelingzus

Ik vrees dat ik langzaam aan me moet gaan berusten in het verfwerk.

Ach ja, ik ben verder gezond en dat is toch het belangrijkste toch?!! :-)
geen paniek,garnier nr huppeldepup doet wonderen hoor.

ik gebruik het al 10 jaar en erg tevreden mn haar lijkt niet geverfd 3tinten dan mn eigen kleur genomen.regelmatig in de aanbieding bij kruitvat.trekpleister voor 4euro minder dan normale prijs!!
Ik ben blond, dan is het 'gelukkig' niet goed te zien of je grijze haren hebt. Denk dat ik op een morgen wakker zal worden en dan grijs ben, maar dat mag nog lang duren...ben nu in de dertig. Vriendinnen met donker haar, jonger en ouder hebben ook een paar grijze haren, maar nog lang geen tijd om de zilvershampoo in te slaan
Jeeej gelukkig ben ik niet de enige

Ik was 25 toen ik tijdens de zwangerschap van de jongste een paar grijze haren ontdekte. Nu ben ik 30 en het zijn er steeds meer. Het valt nog niet écht op, gelukkig! Ik ben voorzichtig met verven, zo eens in de drie maanden. Omdat ik bang ben, als ik maandelijks verf, ik over tien jaar ontzettend slecht haar heb. De grijze haren zijn inderdaad veel dikker, en stugger, en soms ook wel kronkelig. Man wat irritant ja !
Hmmm ergens wel fijn om te lezen dat er hier meerdere zo vroeg grijs zijn. Ach en het is niet zo erg hoor en natuurlijk is mijn gezondheid belangrijker maar toch he. Waarschijnlijk wat ijdeler dan ikzelf verwacht had haha.

Goed idee om merken van kleurspoelingen te noemen dan weet ik wat ik moet kiezen mocht het zo ver zijn.
En die pol, die stelt mij ook wel gerust hoor. Ik dacht dat het echt iets bijzonders was. Om zo voor je 30'e al grijs te worden
Lieve Ieb, ik was 23 toen ik m'n eerste grijze haar ontdekte...

Ruim 20 jaar verder ben ik helemaal grijs, maar daar weet de kapper wel raad mee!
Ik was 18e toen ik mijn eerste grijze haar vond. Het zijn er nu meer, heb zwart haar dus het valt goed op.
Boven de 40 en heel af en toe vind ik er 1 (die dan meteen onder huilbuien geëlimineerd wordt).
Ik was nog jonger Ieb. Had ook jouw kleur. Je ziet het bij zo'n donkere kleur ook veel eerder!
Hoe lang kan je grijze haren blijven uittrekken voor je je zorgen moet gaan maken over kaalheid eigenlijk?
Ik word niet grijs, maar verlies pigment in mijn huid op sommige plekken. Resultaat: twee prachtige spierwitte plukken haar in mijn rode bos. Verf al vanaf mijn 21ste.
Toen ik de titel zag wilde ik zeggen 'ah joh, ik ben 26 en ik heb al grijze haren!' maar nu lees ik dat jij 28 bent. Dan was je wel jong gesettled /offtopic

Maargoed ik heb er dus wat (verbazend genoeg niet uitzonderlijk volgens die poll). Hoef het gelukkig nog niet te verven, als het op dit tempo doorgaat kan ik nog een paar jaar zonder
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Mijn eerste grijze haren zag ik tussen mijn 22ste en 26ste. Op een gegeven moment stopte het. Ik ben 44 en heb niet zo veel grijze haar. Het is alleen heel aanwezig: ik heb heel donker haar en de grijze haren zitten vooral aan de voorkant.
Kan mij voorstellen dat je dat niet leuk vindt. Zou ook moet slikken bij mijn eerste grijze haar en ben toch al iets ouder dan jij.

Maar ik vrees dat verven de enige optie is.

Volgens mij is het ook wel erfelijk bepaald.
Mijn moeder was idd. ook al vroeg grijs. Zij heeft ervoor gekozen het nooit te verven.

Anders, ja ik denk idd. dat het scheelt dat ik best donkere haren heb en dat het dan extra opvalt.

Nora, ik was 25 toen we gingen trouwen en mijn man ook. Waren toen al 6 jaar samen. Haha, je had me dus ouder verwacht je bent niet de enige hoor. Jammer dat jij ook al grijs aan het worden bent.

Overigens heb ik wel al jaren zo af en toe een grijze wenkbrauw haar maar dat doet me dan weer niks.
Ik heb gelukkig nog geen grijze haren ondanks dat ik de 40 gepaseerd ben.

Wat ik wel heb is af en toe een stugge witte haar in mijn wenkbrauwen,die ik er dan uittrek .
quote:misspoez schreef op 25 januari 2012 @ 21:03:

Hoe lang kan je grijze haren blijven uittrekken voor je je zorgen moet gaan maken over kaalheid eigenlijk? Ik denk dat je dat uit ervaring moet gaan leren.
Ik ben jonger dan jij en ontdek er ook steeds meer. Mijn moeder was halverwege de dertig helemaal grijs.

Ach, ik zit er niet mee eigenlijk. Vind het wel wat hebben.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven