Geld lenen kost geld - svp uitleg?

woensdag 25 januari 2012 om 19:59

Ja oke, geld lenen kost geld, rente etc. Dat snap ik. Maar ik hoor vaak reclames op de radio langskomen van: 'betaal nu de helft en over twee jaar de andere helft' plus de toevoeging 0 % rente. 
Toch komt ook achter die reclame weer de slogan; 'let op, geld lenen kost geld'. Maar het lijkt mij dat het in dit geval toch geen extra geld kost?
O ja, ik ben van plan een nieuwe auto te kopen, inderdaad: de ene helft nu, andere helft over twee jaar. Plus 1000 euro extra inruilkorting en vrij van bpm en wegenbelasting. Het leek mij wel wat!!!
                    Toch komt ook achter die reclame weer de slogan; 'let op, geld lenen kost geld'. Maar het lijkt mij dat het in dit geval toch geen extra geld kost?
O ja, ik ben van plan een nieuwe auto te kopen, inderdaad: de ene helft nu, andere helft over twee jaar. Plus 1000 euro extra inruilkorting en vrij van bpm en wegenbelasting. Het leek mij wel wat!!!

woensdag 25 januari 2012 om 20:03

Omdat als je na die 2 jaar niet kan betalen je een belachelijk hoge rente moet gaan betalen. De uitgestelde betaling wordt dan omgezet in een lening die je in de meeste gevallen niet meer in één keer kan aflossen maar alleen in te dure maandelijkse termijnen.
En aangezien er te veel mensen in het verleden vonden dat het niet hun schuld was dat ze niet wisten dat het lenen van geld nare gevolgen kan hebben moet dat er tegenwoordig steevast bij gezegd worden.
                    En aangezien er te veel mensen in het verleden vonden dat het niet hun schuld was dat ze niet wisten dat het lenen van geld nare gevolgen kan hebben moet dat er tegenwoordig steevast bij gezegd worden.

woensdag 25 januari 2012 om 20:04

http://www.auto-financiering.org/0-rent ... nte....Dat klinkt goed lenen zonder rente te betalen. Maar u moet wel op een aantal zaken letten. Sterker, er zitten een aantal nadelen aan een autofinanciering met 0 rente. Uitgesteld Betalen lijkt een geweldige oplossing en de laatste tijd zie je het dan ook overal opduiken. Vaak met steeds langere perioden waarop u nog niets hoeft te betalen. Gek genoeg is juiste die uitgestelde betalingsperiode het grootste probleem…..

Je krijgt het niet cadeau
                    Je krijgt het niet cadeau

woensdag 25 januari 2012 om 20:07

Let op met die uitgestelde betalingen. If it sounds to good to be true it usually is. 
Zie ook: http://financieel.infonu. ... nciering-met-0-rente.html
                    Zie ook: http://financieel.infonu. ... nciering-met-0-rente.html

woensdag 25 januari 2012 om 20:13

Ik begrijp het nu helemaal en ik ben erg blij met jullie reacties!
Op de link van Guirne las ik dat de dealers de klanten die te laat betalen de beste klanten vinden, want daar wordt het meest aan verdiend. Helemaal logisch.
Ik zat te denken aan een Suzuki. In hun 50/50 actie staat vermeld dat je de andere helft over twee jaar moet betalen.
                    Op de link van Guirne las ik dat de dealers de klanten die te laat betalen de beste klanten vinden, want daar wordt het meest aan verdiend. Helemaal logisch.
Ik zat te denken aan een Suzuki. In hun 50/50 actie staat vermeld dat je de andere helft over twee jaar moet betalen.

woensdag 25 januari 2012 om 20:24

Ik heb een paar maanden geleden een auto gekocht (Opel). Mocht in 5 jaar afbetaald worden. Ik heb gekozen voor de helft in 1x en de andere helft gedurende 2 jaar in maandelijkse termijnen. Heb wel 5 jaar gratis onderhoud en 5 jaar pechhulp in Nederland. Scheelt wel dat ik het geld gewoon had dus ik had het ook in 1x kunnen betalen maar nu krijg ik er nog wat rente over. Over 5 jaar betalen vond ik te lang, er kan een hoop gebeuren in 5 jaar.

woensdag 25 januari 2012 om 20:36

quote:hiltje schreef op 25 januari 2012 @ 20:34:
Vaak kun je dan ook korting bedingen ipv de 2 jaar uitgestelde betaling. En dat zou meer kunnen zijn dan de bescheiden spaarrente die je zelf kunt trekken.
helemaal eens!
Plus dat je naam niet is gekoppeld aan een kredietverstrekker waardoor je de kans loopt op bkr-notaties etc etc bij vergeten op tijd te betalen. En zelfs al je de auto afbetaald hebt, blijft de rekening bij de kredietverstrekker doorlopen. Die moet je dus apart opzeggen.
                    Vaak kun je dan ook korting bedingen ipv de 2 jaar uitgestelde betaling. En dat zou meer kunnen zijn dan de bescheiden spaarrente die je zelf kunt trekken.
helemaal eens!
Plus dat je naam niet is gekoppeld aan een kredietverstrekker waardoor je de kans loopt op bkr-notaties etc etc bij vergeten op tijd te betalen. En zelfs al je de auto afbetaald hebt, blijft de rekening bij de kredietverstrekker doorlopen. Die moet je dus apart opzeggen.

woensdag 25 januari 2012 om 21:04

Vicky, ook ik heb mijn C1 tje met een 0% rente gekocht.
Gedeeltelijk betaald en 2000 met 0 % rente in 2 jaar tijd kunnen betalen.
Geen addertjes, gewoon maandelijks betaald en na 1 jaar geheel afgelost.
Als je je aan je afbetalingsschema houdt kom je niet aan betalen met rente.
Ik vond het iig een hartstikke fijne regeling!
                    Gedeeltelijk betaald en 2000 met 0 % rente in 2 jaar tijd kunnen betalen.
Geen addertjes, gewoon maandelijks betaald en na 1 jaar geheel afgelost.
Als je je aan je afbetalingsschema houdt kom je niet aan betalen met rente.
Ik vond het iig een hartstikke fijne regeling!

woensdag 25 januari 2012 om 21:04

quote:flowerbombje schreef op 25 januari 2012 @ 20:02:
2. Als je niet binnen die 2 jaar aan je verplichtingen kunt voldoen, schiet de rente omhoog en betaal je je arm.
En die kans is erg groot. Dat is hun winst.
Als je het nu niet kan betalen waarom over 2 jaar dan wel?
Maar het is dan wel een lening dus vermelding bij BKR, ook al is het 0% rente.
Als je kan sparen dan kan je pas lenen, anders niet aan beginnen!
                    2. Als je niet binnen die 2 jaar aan je verplichtingen kunt voldoen, schiet de rente omhoog en betaal je je arm.
En die kans is erg groot. Dat is hun winst.
Als je het nu niet kan betalen waarom over 2 jaar dan wel?
Maar het is dan wel een lening dus vermelding bij BKR, ook al is het 0% rente.
Als je kan sparen dan kan je pas lenen, anders niet aan beginnen!
                                    Zie QR

woensdag 25 januari 2012 om 21:15

Zeer bruikbare info, bedankt.
Ik zou een groot gedeelte van de auto nu al wel kunnen betalen, maar nog niet helemaal. Als ik de komende twee jaar een beetje spaar, dan moet het lukken.
Verder hebben wij nu een grote auto die gewoon erg duur is in wegenbelasting, benzine, onderhoud (onlangs weer 1000 euro tijdens pech onderweg) en we hebben inmiddels niet meer zo'n grote auto nodig. Wat lijkt het me heerlijk om bij het tanken 30 euro te moeten afrekenen ipv 110 euro vanochtend!!
                    Ik zou een groot gedeelte van de auto nu al wel kunnen betalen, maar nog niet helemaal. Als ik de komende twee jaar een beetje spaar, dan moet het lukken.
Verder hebben wij nu een grote auto die gewoon erg duur is in wegenbelasting, benzine, onderhoud (onlangs weer 1000 euro tijdens pech onderweg) en we hebben inmiddels niet meer zo'n grote auto nodig. Wat lijkt het me heerlijk om bij het tanken 30 euro te moeten afrekenen ipv 110 euro vanochtend!!

woensdag 25 januari 2012 om 21:23

woensdag 25 januari 2012 om 21:28

Zeer bruikbare info, bedankt.
maar je weet maar nooit of het sparen je dan wel gaat lukken,er kan altijd nog vanalles tussen doorkomen,ik noem maar een voorbeeld je verwarmingsketel gaat stuk,lekkage in de badkamer.
die pech hebben wij wel gehad namelijk weg gespaarde centen.
maar je weet maar nooit of het sparen je dan wel gaat lukken,er kan altijd nog vanalles tussen doorkomen,ik noem maar een voorbeeld je verwarmingsketel gaat stuk,lekkage in de badkamer.
die pech hebben wij wel gehad namelijk weg gespaarde centen.
                                    Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

woensdag 25 januari 2012 om 21:36

woensdag 25 januari 2012 om 21:37

donderdag 26 januari 2012 om 01:28

quote: Flowerbombje
Het is half benzine en half gas. De 20 euro volle tank slaat op de gastank. Een gastank is een stuk sneller leeg dan een benzinetank met dezelfde inhoud en dezelfde gereden afstand.
Tank is sneller leeg, maar kost ook een stuk minder. Gas is meestal tussen de 60 en 70 cent per liter. Benzine ruim 2 keer duurder. Wegenbelasting kan duurder uitpakken ivm gastank, maar dat heb je in 1 tankbeurt er al uit.
Benzine gebruikt een auto op gas alleen om te starten, dus niet half/half, er wordt bijna geen benzine verbruikt.
                    Het is half benzine en half gas. De 20 euro volle tank slaat op de gastank. Een gastank is een stuk sneller leeg dan een benzinetank met dezelfde inhoud en dezelfde gereden afstand.
Tank is sneller leeg, maar kost ook een stuk minder. Gas is meestal tussen de 60 en 70 cent per liter. Benzine ruim 2 keer duurder. Wegenbelasting kan duurder uitpakken ivm gastank, maar dat heb je in 1 tankbeurt er al uit.
Benzine gebruikt een auto op gas alleen om te starten, dus niet half/half, er wordt bijna geen benzine verbruikt.