Uitgerekend februari 2012

14-06-2011 19:53 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er zijn al vele zwangerschapstopics maar nog niet eentje voor februari 2012. Ik, Prinses, 24 jaar en samenwonend (in de randstand) is zwanger!

Vorige week had ik een positieve test in mijn handen en morgen ben ik 5 weken zwanger. Het is nog een beetje onwerkelijk maar we zijn er ontzettend blij mee.

Ik zou hier graag over willen praten/schrijven met anderen die ook rondom die tijd zijn uitgerekend.

Ik heb zelf uitgerekend op 15 februari 2012, het klinkt nog een heel eind weg....

Ik hoop op een vol, gezellig en gezond topic!

Groetjes,

Prinses

NaamUitgerekendEcho/Verlosk.LeeftijdBijzonderhedenKrissieindia21 feb '12?27 jaar2e kindje It's a boy!!Bubbly806 maart '1210/2 controle30 jaarwoont in UK, It's a girl!!

NaamBevallen op/van... LeeftijdBijzonderhedenShyteBevallen van een dochter! 34 jaarAstrid 1983Bevallen van een zoon!28 jaarMamaDBevallen van een zoon!31 jaar2e kindjeFryskfamke77Bevallen van een dochter! 34 jaar4e kindje (3e zwangs.)TravelgirlBevallen van een zoon!36 jaar2e kindjeGooischeBevallen van een zoon!31 jaarPrinsesssBevallen van een zoon!25 jaarBlikje28Bevallen van een zoon!28 jaarHabiba82Bevallen van een zoon!30 jaarwoont in ThailandYeti80Bevallen van een dochter! 31 jaarEllinnBevallen van een dochter! 30 jaar

Tabel: in de tabel staan de forummers die zo goed als wekelijks schrijven. Er zijn meedere meelezers en "af-en-toe-posters", deze zijn natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven maar staan niet in de tabel omdat het anders te onoverzichtelijk wordt.
Haha, en nog een crosspost.

@Ff, ik kan (als ik dat zou willen) ieder moment vragen voor de inleiding, maar ben allang blij dat ze nu dus vanuit het ZH ook aangeven dat er geen daadwerkelijke medische noodzaak meer achter zit.

Strippen lukte idd nog niet. Baarmoedermond was wel al iets teruggetrokken, en ook iets geopend, maar ze kun het hoofdje nog niet voelen. Zoals ik begreep van haar, had het nu een soort zandloper vorm, waardoor ze er dus niet bij kwam. Enerzijds klein beetje teleurgesteld, anderzijds prima om zo dus mijn eigen lijf wederom meer tijd te gunnen om het spontaan te laten beginnen.

Nu hopen dat het gerommel doorzet hier. Maar het lijkt er niet echt op.
Ah, wat leuk ik zie allemaal voornaamgenoten op de hyves .

En Astrid ja, ik was degene die begin van de zwangerschap zo ziek was, ik geloof tot zo'n 24 weken. Ondertussen gaat het best goed. Nog even afwachten hoe het komende weken verder gaat, maar ik houd het op de eerste loodjes wegen het zwaarst. .
We typen allemaal tegelijk geloof ik, gezellig

Astrid, ik weet eigenlijk niet eens precies wat strippen is. Ze maken dan de vliezen wat los begreep ik? En dat dan rond het hoofdje?

Hoever ben jij nu ook alweer?

En ik vind nog steeds dat ik niet mag klagen hoor. Ben gewoon zo blij dat ik nog een klein beetje mobiel ben en niet in een rolstoel zit nu! De rest neem ik dan op de koop toe

Voel me wel een beetje een zeurpiet.

Yeti, die tripptrapp ervaring hebben wij dus ook. Het is trouwens ook een erg handig keuken trappetje voor als ik niet bij de bovenste kastjes kan.
Ik heb inderdaad de vorige keer het babynestje niet gekocht, maar omdat wij een aparte eetkamer en zitkamer hebben met een gang ertussen en de box in de zitkamer staat vond ik het nu wel handig. Met dochter eet ik drie keer per dag ruim ene half uur aan tafel, dus dat is voor nummer twee dan wel zo gezellig. Maar ik vond het ook een hele uitgave hoor! En het scheelt ook dat we nu denken dat er misschien nog een nummer 3 komt, dus dat we hem dan zelfs nog een keer gaan gebruiken...

Voor de nieuwe hyve dames, willen jullie daar niet te veel leuks posten. Ik en een paar anderen zitten niet op hyves en we willen natuurlijk niet teveel ins & outs missen!
@ff, je bent echt geen zeurpiet hoor. Je treft het gewoon echt niet, en mag gerust (wat mij betreft) daarover klagen.

Ben nu 38,4 dus kleine mag qua termijn prima komen.

Strippen is idd het losmaken van de vliezen rondom de baarmoeder mond. Ze gaat dan met 2 vingers naar binnen en zou dan een soort van rondjes draaien om de vliezen los te woelen. Aangezien hoofdje naar beneden ligt, is dat dan idd rondom het hoofdje.

http://www.google.nl/imgr ... dsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0 met behulp van dat plaatje kon ik me er zelf een goede voorstelling van maken.
Klinkt niet echt heel erg fijn Astrid :(

MamaD, tsss dan maak je maar een hyves profiel aan hoor ;);););) Ik ben verder ook eigenlijk nooit meer op hyves, alleen op fb. Maar had mijn profiel nog wel.

Hier komt echt geen kindje meer dus dat scheelt inderdaad wel. Hoewel ik denk dat je zo'n babynestje best snel kwijt bent op marktplaats.

Trouwens best een raar idee, dit is echt mijn laatste zwangerschap. Het is natuurlijk al een kadootje, precies 10 jaar na de geboorte van mijn vorige kind! Wie had dat nou kunnen bedenken...
Dank voor alle tips wat betreft kinderstoelen en bedje!

@Astrid, ik werk nu in het basisonderwijs en doe er een tweedgraads studie bij, voor de middelbare school.

Vandaag veel te veel gedaan. Had zwangerschapszwemmen en voor die tijd nog even zelf baantjes getrokken omdat ik de les de vorige keer (1e keer) wat te relaxt vond. Nu een veel heftiger programma! Nog stof gezogen, opgeruimd, was gedaan... pff. En straks een vriendin ophalen, boodschappen doen, samen koken en eten. Misschien toch een beetje veel van het goede, had nu best de rest van de avond op de bank kunnen zitten.

FF, zie nog niet tegen het draaien op, maar heb dat soort dingen toch meestal op het laatste moment, we zullen zien.

Ga nu nog maar even douchen, na al die activiteit.

Vanavond even naar de hyves kijken, leuk! Ben benieuwd naar foto's e.d.

Groetjes!
Even tussendoor; gezellig nieuwe hyvers erbij maar het is een afgesloten hyve toch? Ik bedoel dat als je nog niet aangemeld bent, je niet de foto's/berichten kan zien toch? (Voor anonimiteit niet voor jullie elinn en yeti) Vraag me ook af hoe het met purf gaat want zij beheert de hyve maar is al een tijdje niet meer actief hier of daar?
Ah, dan kan ik lang wachten tot ik geaccepteerd word....

Ik hoop dat alles goed is met haar.
Hee meiden,

Wat een bedrijvigheid hier zeg! Jeeee... ben één middag druk bezig en mis gelijk 2 pagina's You did a good job!

Ik neem aan dat Purf jullie wel gewoon accepteert toch voor de hyves. Ook al is zij niet meer heel actief hier, ze krijgt wel een mail wanneer iemand zich aanmeldt voor de hyves. Neem aan dat ze wel even kijkt. Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat. Zag dat FF ook een krabbel naar haar had gestuurd op onze hyves, maar nog geen reactie gezien. Hopelijk gaat wel alles goed.....

Astrid, dat ziekenhuis van jou heeft niet echt een eenduidige lijn volgens mij... of wel? In ieder geval voor jou gunstig dat ze je niet meer willen inleiden. Je kindje komt vanzelf wanneer hij/zij daaraan toe is. Nog even wachten, zolang kan het niet meer duren toch? Fijn dat je ctg en bloeddruk iig weer goed was. Houden zo!

Travelgirl, wat was de uitslag van de ctg?

Habiba en Blikje, jammer dat het gerommel niet heeft doorgezet. Bij mij rommelt het nu ook een beetje maar ik ben nog niet eens officieel 37 weken... vrijdag pas. Heb constant kramp en ongesteldheidspijn onderin, vooral wanneer ik nodig moet plassen en het nog even ophou. Wij moeten nog een paar kleine dingen doen in huis (naja klein, een kast uit elkaar halen, opslaan en wiegje naar beneden halen), wat dit weekend gaat gebeuren. Na 2 feb mag het komen... Nog een weekje, hou vol babyboy ;)

Yeti, wat ik me afvroeg, hoe gaat het nu met eten bij jou? Je was in het begin zo ziek... hoe voel je je nu?

FF, heel veel sterkte morgen! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, het zit jou ook niet echt mee. Inderdaad een cadeautje dat je na 10 jaar bij de oudste nog een keer zwanger bent Geniet er nog maar extra van (zover dat kan nu even).

Ellin, leuk dat je er weer bent Je had een hoop bij te lezen maar hebt gelijk ook weer veel gepost ;) Leukleuk! Fijn dat het goed met je gaat. Kan me voorstellen dat jou dag even te veel was, respect voor je hoor! Pas wel een beetje goed op jezelf.
Hier gaat het vandaag wel redelijk.

Het enige wat ik erg vervelend vind is de pijn in mn heupen/billen/bekken. Soms heb ik het gevoel dat ik door mn been/benen heen zak, er geen kracht meer in heb en er niet meer op kan staan. Soms wil één been gewoon echt niet meer. Heb tot 6 weken geleden fysio gehad voor bekken en dat ging toen zo goed dat dat is beeindigd. Twijfel nu of ik weer contact moet opnemen of komende weken gewoon moet volhouden. Wat is wijsheid?

Vanochtend heeft moederlief hier alles schoongemaakt (bovenverdieping). De laatste wasjes hangen nu te drogen aan het wasrek en morgen kan ik dan de kleding voor onze baby gaan inruimen in de kast.

Morgenavond wordt er nog een kast gemonteerd en moet er een andere kast verwijderd worden, zodat de wieg daar dan kan staan. Oftewel, best druk

Vanmiddag nog even boodschapjes gedaan, vriendinnetjes op de thee en vanavond condoleren :(

Heb sinds vanmiddag regelmatig krampen en een ongsteldheidsgevoel onder in mn buik. Ik ga me echt even rustig houden want wij zijn er nog niet helemaaaaal klaar voor. Pleeeeeeease baby, blijf nog even zitten

Eigenlijk geen bijzonderheden hier verder!
Yeti, wil jij weer in de tabel?
Jeetje wat een drukke middag hier. Leuk! Vanmiddag even lekker geslapen en daarna met mijn man hier het dorp in geweest. Boodschappen gedaan, veel zware dingen gehaald die hij mooi kan tillen :-)

Een heel lief rugzakje gekocht voor onze uk. Was zoooo schattig, was er al tig keer langs gelopen en nu kreeg ik hem....

Elinn, let je een beetje op dat je niet teveel doet. Is zo verleidelijk maar ja daarna hè....

Ondanks dat wij eigenlijk weten dat dit ons enige kindje zal blijven. Hebben hier ruim 3 jaar over gedaan en mijn man is nu 40, koop ik eigenlijk wel alles nieuw en zelf. Beetje verwend eigenlijk wel!

FF je zeurt helemaal niet hoor! Je hebt geen makkelijke zwangerschap en hier kun je juist alles delen toch?
Princess doe jij ook een beetje rustig aan. Alsook jou was zou ik zeker weer voor Fysio gaan. Klinkt helemaal als bekken problemen en juist nu met de laatste loodjes voor de bevalling zou ik fysiotherapie zeker doen.

Fijn dat je moeder geweest is en lekker dat je wasjes klaar zijn!

Sterkte vanavond
Gooische, met verwend is niets mis! Je hebt er ruim 3 jaar over gedaan om dit te krijgen, dan mag je alles ervan nemen ook.

Ik ga toch maar morgenochtend fysio bellen. Je hebt gelijk.

Fijne avond!
Prinsesss, zet me er maar weer tussen. Vind het nu toch wel erg leuk om weer mee te lezen/schrijven, nu de baby's eraan komen.

Yeti80: 17 februari: 31 jaar, en een meisje.
@ MamaD

Dan maar eventjes hier voordat we teveel commentaar krijgen in het andere topic!

Gefeliciteerd, leuk dat jullie al bijna de tweede krijgen! En een jongen, super zeg, een meisje en een jongen! Gaat alles goed? Herinner me nog alle ellende die je eerder hebt moeten meemaken dus ben nieuwsgierig hoe het nu gaat!

Ik word waarschijnlijk net geen februari mama, ben 5 maart uitgerekend van onze tweede. Nog een verrassing wat het wordt! Ik ben nu de eerste week met verlof, dat kon ik goed gebruiken!

*sorry voor het inbreken andere dames*
Hier zetten de harde buiken ook niet echt meer door :( Merk wel dat wanneer ik wat actiever ben, de harde buiken er ook zijn, maar had vanmiddag een paar pijnlijke. Dat is nu niet meer. Ach, kleintje komt vanzelf wel.

@Gooische, jij ook dus een redelijk leeftijdsverschil tussen jou en en je man. Hier 10 jaar. Bij ons heeft het ook langer geduurd voordat deze zwangerschap zich aandiende (bijna 5 jaar). Manlief vond hier ook dat 'ie voor z'n 40e toch echt voor de eerste keer vader moest zijn geworden, is dus gelukkig gelukt. Alleen hoop ik dat het hier niet bij 1 blijft. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Heerlijk toch als je alles nieuw kunt kopen. Waarom dat verwend vinden? Ook daarin maakt ieder toch zijn eigen persoonlijke keuze.

@Yeti, ik vind ook wel dat jij nu een paar mooie laatste weken verdiend en natuurlijk een superbevalling!

@MamaD, ik zal ook gewoon hier posten hoor, niet alleen op de hyves, als Purf daar in ieder geval nog actief gaat zijn ;)

@Ff, dat strippen lijkt mij ook niet fijn, maar was een mooi compromis geweest tussen afwachten en dus mijn medicijnen ("rotzooi") blijven slikken en inleiden. Maar goed, is nu dus (nog) niet gelukt. Nog steeds enige hoop dat het ook niet nodig gaat zijn.

@Elinn, pff, druk programma afgewerkt zeg!

Wb studie, ga je voor een specifiek vak?

@Prinsess, No, you did a good job (ervan uitgaande dat je met je studie bezig was:))

Zh trekt idd niet echt een duidelijke lijn. Heb de indruk dat hoe meer artsen je ziet, hoe meer verschillende verhalen je te horen krijgt. Ben gelukkig erg eigenwijs en probeer me goed voor te laten lichten, waardoor ik me niet zomaar laat ompraten tot dingen die ik eigenlijk niet wil. Merk wel dat je dus echt sterk in je schoenen moet staan en veel vertrouwen moet hebben in je eigen lijf. In mijn geval blijkt nu dus ook dat ik het bij het juiste eind had. Had als ik meegegaan was in hun verhaal nu al ingeleid en dus bevallen kunnen zijn, terwijl ik nog steeds denk dat de kleine er wel uitkomt als 'ie er klaar voor is. En dat is 'ie dus nog blijkbaar niet.

Wb fysio, even telefonisch overleg kan sowieso toch? Lijkt mij wijs om even na te vragen. Je wilt écht geen klachten na de zwangerschap overhouden. Daar wordt je niet vrolijk van. Maar luister naar je eigen lijf. Als jij denkt dat je dit aan kunt.....

Heb even iets gemist.. vanavond condoleren??? Sterkte!
Even snel: had vd week nog een berichtje van Purf. Het gaat goed met haar maar ze gunde zichzelf weinig internet tijd. Maar ze is wel op Hyves dus ze accepteert iedereen vast snel!
Even een echo berichtje, schrijf morgen wel verder, Maar ik ben weer thuis. Alles bleek weer goed te zijn, Mijn bloeddruk wordt geaccepteerd. Wel moet ik me vrijdag weer melden en als ik enige twijfel heb bellen. Vanmiddag heb ik ook heerlijk geslapen op de bank,

Spreek jullie morgen
Super Travel dat je weer thuis bent!! There's no place like home. Doe maar lekker rustig aan.
Fijn dat je weer thuis bent Travelgirl. Slaap lekker in je eigen bedje vannacht.
OohhhhMaar travelgirl, wat geweldig!!! Echt heel blij voor je!

Prinsess, ik zou zeker de fysio weer bellen hoor. Met kleine dingen kan ze mss je pijn al verlichten!

Gooische, is niet verwend toch? Bij mijn andere kinderen had ik ook alles nieuw. Wilde ik ook graag toen.echt niet verwend hoor nu vind ik het leuk marktplaats af te struinen voor leuke koopjes.

Jullie houden het dus bij 1? Onze baby is straks ook 50% vd tijd alleen en dat is best even wennen voor ons.

Onrust buik: hier is het ook niet rustig, veel harde buiken en menstruatie gevoel in liezen. En nog steeds wat oud bloed met afscheiding. Maar heb niet het idee dat dit echt wat is. Hoop ik

Hoe is jouw buik nu Prinsess?

30-01 gyn
Even snel update vanaf telefoon voor slapen gaan: buik weer redelijk rustig. Eienlijk geen krampen meer gehad. Gelukkig! Heb er snachts ook altijd wel veel last vandus hou mn hart beetje vast.

Travgirl, wat een goed nieuwd! Geniet ervan en slaap lekker!

Ik ga slapen, morgen druk dagje... Weet niet of ik tijd heb om online tr zijn!

Liefs
Prinsess, hier ook altijd snachts meer last. Nu dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven