Lijf & Lijn alle pijlers

Zumba

25-01-2012 16:38 18 berichten
Hey allemaal!

Ik ga samen met een vriendin over twee weken beginnen met Zumba. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen ermee zijn. Is het zwaar? En moet je er erg soepel voor zijn?

Wij zagen het namelijk al voor ons dat wij de houten klaas daar zouden zijn haha..

Verder misschien nog tips?

Ik heb er iig heel veel zin in
Alle reacties Link kopieren
Zumba is hartstikke leuk! Je hoeft er ook niet soepel voor te zijn en als jij een stapje naar links gaat terwijl de rest naar rechts gaat....Who cares! Als je het maar leuk hebt!

Ik raak er niet van buiten adem of zo maar ik zweet me wel helemaal kapot dus het heeft wel effect.

Veel plezier
Nee natuurlijk niet. Je mag alleen met Zumba beginnen als je het beheerst als een proffesional!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 25 januari 2012 @ 16:54:

Nee natuurlijk niet. Je mag alleen met Zumba beginnen als je het beheerst als een proffesional! Dat begrijp ik ook wel hoor
quote:jensie schreef op 25 januari 2012 @ 16:48:

Zumba is hartstikke leuk! Je hoeft er ook niet soepel voor te zijn en als jij een stapje naar links gaat terwijl de rest naar rechts gaat....Who cares! Als je het maar leuk hebt!

Ik raak er niet van buiten adem of zo maar ik zweet me wel helemaal kapot dus het heeft wel effect.

Veel plezierOké, bedankt voor je snelle reactie! Nou ik ben benieuwd
ik vind het ook super leuk!

omdat je gewoon gezellig aant dansen bent heb je helemaal niet door dat je aant sporten bent. Wel een grote fles water meenemen.... ik zuip altijd 1 ltr tijden 1 uur zumba!

Enne, de leraar(es) doet het voor, jij bepaalt zelf hoe hoog je springt, of hoe actief je bent. Bij ons is de oudste 72
Hier een ware Zumba-fanaat!! Zumba is super en als je 't goed doet, dan ben je helemaal kapot aan het einde van de les.

Wat ik je wel wil aanraden is om zeker minimaal 3 lessen te gaan volgen. Ik weet ook van een hoop meiden dat ze de handdoek in de ring gooien na de eerste les omdat ze bang zijn de pasjes nooit onder de knie te krijgen. Gun het tijd, na een paar keer leer je de dansjes kennen en wordt het steeds leuker! Ik kan niet meer zonder Zumba. Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met Zumba (i.c.m. Weightwatchers) en ik kan gerust zeggen dat Zumba me heeft geholpen om 25 kilo af te vallen. Dit klinkt nu als het praatje wat je bij Tellsell hoort, maar het is echt zo.

En wat iemand al zei: als jij naar rechts gaat in plaats van naar links: don't worry: dat komt goed! Of het intensief is: absoluut. Als je goed meedoet en de bewegingen goed afmaakt, dan verbrand je absoluut veel calorieën.

Heel veel plezier over 2 weken en laat je ons nog weten wat je ervan vond?
Ja, dezelfde ervaringen als de dames boven mij; het is erg leuk en je hoeft er geen professional voor te zijn. Maak je vooral geen zorgen over het houten klaas zijn; in elke les zitten er een paar houten klazen en niemand die zich daar ook maar iets van aantrekt. Maar na een aantal lessen krijg je toch doorgaans wel het ritme te pakken en merk je dat het steeds soepeler gaat. Intensiviteit vind ik per lera(a)r(es) verschillen. Maar dat maakt het ook wel weer afwisselend. Veel plezier!
Hier nog een Zumba-fan! Ik ben bijna 59 en ik geniet elke keer weer van de les! Vanaf het begin dat het bij ons op de sportschool was, ben ik er helemaal weg van! En ja, ik doe wel eens iets verkeerd, maar who cares? Onze instructrice zegt ook: het belangrijkste is dat je er plezier in hebt.

ik zweet me rot elke keer en ben ook best wel moe, maar dat is toch goed?

Niet doen zoals een vriendin: na 3 pasjes liep ze al weg: Ik kan dat niet en vind het niet leuk zei ze. Hoe kan je dat nu na 2 minuten al weten???
Ik laat het zeker weten! Word enthousiast van de berichten, top!
Ik ben het helemaal eens met onderstaande reacties.

Waterflesje(s) meenemen! Gewone sportkleding die lekker zit. En HAVE FUN.
Ik doe het op de wii en dat is ook erg intensief maar wel leuk
quote:deniseb92 schreef op 25 januari 2012 @ 19:20:

Ik doe het op de wii en dat is ook erg intensief maar wel leuk Ik doe het daar ook op. Maar twee keer in de week is ook leuk, zelfs leuker.
Ik speel om de dag Zumba op de wii. Zou graag ook naar de sportschool gaan alleen zijn de lessen op vervelende tijden dat ik moet werken. Wat ook leuk is is KickFun dat doe ik dan iedere zondag in de sportschool.
Hoi! Ik ga ook over een paar weken (als ik ben verhuisd) met een vriendin op Zumba. Het lijkt me zo leuk, lekker dâânzn

Vraagje: wat voor schoenen hebben jullie erbij aan?
quote:Puck9 schreef op 26 januari 2012 @ 10:16:

Hoi! Ik ga ook over een paar weken (als ik ben verhuisd) met een vriendin op Zumba. Het lijkt me zo leuk, lekker dâânzn

Vraagje: wat voor schoenen hebben jullie erbij aan?Speciale Zumbaschoenen. Danssneakers heet het dan geloof ik. Flink aan de prijs (voor mijn budget tenminste) maar wel de moeite waard.
Ik draag gewone sportschoenen. Je moet er wel even op letten dat je er makkelijk mee kunt draaien. Sommige sportschoenen hebben op de zool een rond gedeelte zitten zodat je daarmee makkelijker draait.

Have fun!

p.s.: ik zie net op internet dat zo'n rond gedeelte een 'spinspot' heet...
Ik doe nu een paar weken Zumba en vind het heel leuk om te doen. De muziek is opzwepend, en de pasjes heb ik na een paar lessen wel onder de knie.

http://www.youtube.com/watch?v=TO5kKgxC ... re=related

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven