Help, durf niet te daten

26-01-2012 15:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jonge vrouw van 31 en heb nog nooit een relatie gehad. Ik wil niks liever dan een relatie met een leuke jongen en samen een gezin.

Ik sta ab jaren ingeschreven op diverse datingssite en heb altijd wel veel reacties. Na een tijd gemaild en gechat te hebben wordt ik mee uitgevraagd en dan raak ik al zo in de stress, dat ik meestal gelijk afhaak. De dates die ik wel gehad heb bleven ook bij een.

Nu heb ik net weer een leuke jongen teleurgesteld en voel me echt slecht. Heb me ook uitgeschreven bij de sites.

Hoe kom ik van mijn datingsangst af? Of is online daten gewoon niet mijn ding en moet ik het anders proberen, maar hoe?
Veijdagmiddagborrel en dan gewoon ja zeggen op een uitnodiging. En dan kijken wat er gebeurd. Je hoeft niets, het mag.
Ik denk dat de enige manier om hier vanaf te komen is door het juist wel te doen. Na een aantal dates zal het makkelijk gaan.

Succes!
Als je een relatie wil dan zal je je toch over je datingangst heen moeten zetten. Geen date = geen relatie.

Je kan wel je kop in het zand steken en zeggen dat internetdating niets voor je is maar de mannen komen echt niet spontaan bij je aanbellen. Je bent 31 hebt nog nooit een relatie gehad dus de kans dat je een vriend leert kennen binnen de sociale kring waarin je je nu beweegt is klein.
Volgens mij zou je juist heel veel moeten gaan daten. Maar dan zonder verwachtingen. Gewoon als doel nemen om een leuke avond of middag te hebben.

Want misschien maakt juist dat je zo gericht op een relatie bent, dat je een enorme faalangst hebt.

Als iedere keer het ècht de ware moet zijn dan hangt er te veel vanaf.

Als het doel is om het gewoon leuk te hebben samen, kun je daarna altijd nog eens kijken.

Ook niet te lang mailen iedere keer. Gewoon veel en vaak afspreken en het leuk hebben.
Een man van zo'n site plukken die je absoluut niet aantrekkelijk vind en waarvan je zeker weet dat het absoluut niets kan worden. Gewoon om te oefenen. Net zolang tot je dat zo zat bent dat je wel eens een leuke kerel wil zien.
eens met Jo12345
Hmm, durf niet te daten. Lastig! Ben je bang dat het een weerwolf is?

Oefenen met lelijke/onaantrekkelijke gasten werkt niet denk ik. Daar is helemaal geen spanning bij. Misschien een instant date proberen? Je ontmoet een leuke gast in de stad, vraagt hem om koffie te drinken of te lunchen.

Mocht je toch een weerwolven fetisch hebben, bel me rond de volle maan maar eens!
quote:bloemetje77 schreef op 26 januari 2012 @ 17:11:

Een man van zo'n site plukken die je absoluut niet aantrekkelijk vind en waarvan je zeker weet dat het absoluut niets kan worden. Gewoon om te oefenen. Net zolang tot je dat zo zat bent dat je wel eens een leuke kerel wil zien.tegen een man had je zoiets niet gezegd, want dan zou het lullig zijn, he?
quote:Ksenija schreef op 26 januari 2012 @ 18:00:

[...]

tegen een man had je zoiets niet gezegd, want dan zou het lullig zijn, he?

Hoe kom je daar nou bij? Als een onzekere 30 jarige maagdelijke man dit had gevraagd had ik precies hetzelfde gezegd... ik vind er ook niks lulligs aan?

Is dit het Opzij forum ofzo?

Mag ik vragen waarom jij je stoort aan mijn suggestie?
Is het wel echt angst om te daten? Ik herken namelijk best wel iets in jouw verhaal. Ben ook nabij de dertig en heb vaak genoeg sjans en date en andere mogelijkheden, maar vaak vind ik een meisje gewoon niet leuk genoeg (wel aantrekkelijk) of heb ik ineens vage twijfels die me doen afhaken. Misschien moet je mensen wat meer eens kans geven en focussen op de leuke kanten van een persoon?
Hey TO,

Ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje als jij, met als verschil dat ik wél date en geen hele hoge verwachtingen heb. Het doel is een leuke date en ook heb ik geleerd om mannen niet direct af te serveren. Vaak verloopt een tweede date veel relaxter en dan heb je pas echt een goede indruk van iemand.

Verder erg eens met Jo12345
Waar ben je bang voor als je aan daten denkt? Dat je niet leuk/mooi/slim genoeg gevonden word door je date? Dat het niet gezellig is? Of iets anders?

Praat je wel met onbekenden (in de bus, in de rij met boodschappen etc)? Of ben je een beetje mensenschuw?
Probeer dan voorzichtig te beginnen. Spreek bijvoorbeeld af om een half uurtje wat te gaan drinken met die man. Bouw van tevoren een excuus in om na een half uur weer op te stappen. Een half uurtje is vaak nog wel te overzien als je het eng vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven