Geld & Recht alle pijlers

brief deurwaarders- & incassokantoor

26-01-2012 23:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik heb een brief van deurwaarders- & incassokantoor De jong gekregen inzake Lindorff (die de vordering bij het bedrijf waar de schuld bij is heeft opgekocht) of ik even binnen 3 dagen het openstaande bedrag wil betalen.

Nu wil het geval dat dit over een schuld gaat die in mijn naam is gemaakt, maar waarvan ik de producten niet heb en waarvan de schuld ook door een ander betaald zou worden (diegene die de producten heeft) bovendien gaat dit over iets van ruim 5 en half jaar geleden waarvan ik tot nu toe niks meer gehoord heb.

zover ik heb kunnen vinden op internet is op mij van toepassing:

Wanneer u als particulier bij een bedrijf of winkel een aankoop doet, bijvoorbeeld in de winkel of een internetwinkel, geldt er (volgens artikel 7:28BW) een verjaringstermijn van 2 jaar .

Dus dan zou dit betekenen dat het ondertussen verjaard is?

Bovendien wat ik erg vreemd vindt, is de brief gericht aan mij (achternaam van man), terwijl ik ruim 5,5 jaar geleden die achternaam nog niet had (en bij officiële dingen hoor je je meisjesnaam te gebruiken?)

Nu is mijn vraag wat ik hiermee moet... kan ik het op verjaard gooien? kan ik iets met het gebruiken van de verkeerde achternaam? etc. Alvast bedankt voor het lezen!
Heb je nooit eerder herinneringen ontvangen, per post, email, sms?
bel morgen even met het landelijk nummer van het juridisch loket zou ik zeggen? die kunnen je precies vertellen hoe of wat en anders zoeken ze de dichtst bijzijnde vestiging bij jouw in de buurt waar je dan gratis langs kunt gaan voor een eerste advies.
Nu wil het geval dat dit over een schuld gaat die in mijn naam is gemaakt, maar waarvan ik de producten niet heb en waarvan de schuld ook door een ander betaald zou worden

Hier heeft het bedrijf natuurlijk niets mee te maken, het is immers op jouw naam besteld en hoe jij dat verder regelt is jouw zaak
nee dat maakt inderdaad niet uit feeks daar heb je gelijk in dat was mijn eigen schuld klopt

maar ik heb inderdaad nooit herinneringen ontvangen per post / email of sms. Ik woon hier nu meer dan een jaar en nu krijg ik ineens deze brief op ook nog een foutieve naam dus eigenlijk.
quote:courageux schreef op 26 januari 2012 @ 23:36:

nee dat maakt inderdaad niet uit feeks daar heb je gelijk in dat was mijn eigen schuld klopt

maar ik heb inderdaad nooit herinneringen ontvangen per post / email of sms. Ik woon hier nu meer dan een jaar en nu krijg ik ineens deze brief op ook nog een foutieve naam dus eigenlijk.Zo sta je waarschijnlijk in de gemeentelijke basisadministratie
Ik wil toch wel ff reageren terwijl ik morgen vroeg op moet ook ooit een brief gekregen van lindorff over een factuur dat betaald moest worden, terwijl het in die tijd wel betaald was. Ik kreeg pas na 6 jaar een brief, nooit eerder een herinnering gehad. Heb ff een ander een juridische brief laten schrijven, gefaxt, gemaild en met de post opgestuurd. Paar weken later kreeg ik post, wegens een tekort aan bewijs werd de zaak geseponeerd.

Ze probeerden met allerlei dreigingen gewoon geld te krijgen. Dus wordt maar niet ongerust, als je in je recht staat kumnen ze moeilijk iets doen.
Ik las op twitter dat er momenteel weer allemaal spookfacturen rondgestuurd worden. Wees dus zeker dat de vordering klopt voordat je wat over gaat maken. Wellicht kan je op google wel vinden waar deze spookfacturen over gaan.
Hier ook negatieve ervaring met Lindorff.

Uiteindelijk niks betaald.
quote:yoshe schreef op 26 januari 2012 @ 23:56:

Ik las op twitter dat er momenteel weer allemaal spookfacturen rondgestuurd worden. Wees dus zeker dat de vordering klopt voordat je wat over gaat maken. Wellicht kan je op google wel vinden waar deze spookfacturen over gaan.Klopt, ik heb ook een spookfactuur gekregen. Ging niet over Lindorff maar via een ander incassobureau. Kreeg het via de email binnen en eerste instantie schrok ik mij dood. (nou ja, bijna dan, zit hier nog) maar ik had nog een openstaande factuur bij Vodafone van 2000 euro en moest dat binnen dezelfde week nog betalen. Overigens heb ik nooit iets met vodafone te maken gehad. Heb geen abbonement lopen oid. Dus toch maar even met het desbetreffende incassobureau gebeld. Wat bleek, had iemand mijn email adres opgegeven als correspondentieadres! Eind goed, al goed, maar blij dat ik er toch even achterna heb gebeld! Ze weten je altijd te vinden namelijk.
Lindorff, breek me de bek niet open. Ik krijg voor mijn bedrijf om de zoveel tijd een aanmaning op een factuur van een internetprovider die zeggen dat wij ooit een contract met hen hebben afgesloten. Al vaker om dat contract gevraagd, nooit gekregen. Ik reageer er niet eens meer op.

Lees dit maar eens: http://www.trosradar.nl/zoeken/
Als 't echt niet lukt met de adviezen hier, kun je altijd nog een (pro deo?) advocaat nemen. Dan is 't zo gepiept. Ik weet ook nog wel een heule gevaarlijk goeie.
lindorf koopt oude vorderingen op.. en hopen zo toch nog wat binnen te krijgen omdat mensen toch gauw geneigd zijn te betalen..

Als je echt geen brieven, herinneringen etc. hebt gehad is het verjaard. Ik heb zoiets aan de hand gehad.. Stuur een aangetekende brief met hierin dat het verjaard is conform wettekst huppeldepup (moet je even op zoeken, staat wel op een site) en dan erbij melden dat je ervanuit gaat dat het hierbij gesloten is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven