Woningruil ?

28-01-2012 18:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal !

Na aardig wat topics over mijn "leuke" vriend zie ;

wat moet ik hier nou weer mee ?

Ben ik tot het punt gekomen om per 01-03-2012 te verhuizen. Echter heb ik alleen meetjaren bij prowonen.nl

kan zo een mooie eengezinswoning hebben met 3slpkamers voor nog geen 400euro excl.

Nu is mijn allergrootste nadeel dat dit te ver van mijn werk is ik woon zelf nu in arnhem waar ik ook werk. en straks moet ik naar de achterhoek (vorden, eibergen, neede)

Dan gaat het me 2uur duren voordat ik op me werk ben. En me familie woont dan te ver weg van me vandaan.

Vandaar mijn vraag is er iemand woonachtig in Arnhem e.o die graag van de natuur wil gaan genieten in het mooie achterhoek ? en zo evt een goedkopere woning kan krijgen ?

Ik ben opzoek in Arnhem e.o naar een appartement of tussenwoning met 2slpkamers.

Als iemand interesse heeft hoor ik dit graag.

Ps sorry is onder een verkeerd topic geplaatst. maar dit alles is nav de barslechte relatie.

Groetjes Natas
Mag dat wel zo snel? Is er niet een minimum woonduur aan verbonden?
Het mag van sommige woningbouwcorporaties wel en van een heleboel anderen niet. En soms hebben ze strenge voorwaarden. Hoe dan ook, het klinkt leuk maar het is in de praktijk vaak gemakkelijker om zonder woningruil een nieuwe woning te regelen.
Ik weet niet hoe de spelregels zijn, maar je moet hier !! minimaal 1 jaar op het zelfde adres wonen, wil je uberhaupt weer aan woningruil kunnen doen.

( dat zijn hier bij onze woningbouw de spelregels)

Kijk even goed na bij beide woningbouw verenigingen
Ik word zo boos om die schandalig lage huren in Nederland.

Als je in het systeem zit, dan woon je bijna gratis. Als je niet in het systeem zit, dan kan je 20 of 30 jaar wachten of het vier of vijfvoudige betalen.
Ah, onze martin81 is niet alleen gefrustreerd door vrouwen maar ook de schandalig lage huurprijzen. Waarom verbaast dat mij nu weer niks
quote:martin81 schreef op 28 januari 2012 @ 18:41:

Als je in het systeem zit, dan woon je bijna gratis. Als je niet in het systeem zit, dan kan je 20 of 30 jaar wachten of het vier of vijfvoudige betalen.Daar kan je vast wel een ander topic over openen.
@redband Wat zijn wij het toch steeds heerlijk met elkaar eens
quote:mademoisellelexie schreef op 28 januari 2012 @ 18:43:

@redband Wat zijn wij het toch steeds heerlijk met elkaar eens
ik geef martin gelijk hoor, alleen heeft de aanmelding mij ook geld gekost en daarbij is het in de achterhoek. Daar heb ik eerder 4jaar gewoond maar nu ik in arnhem woon wil ik hier echt niet meer weg.

In elk geval mag ik meteen woningruil doen. Dus hoop in arnhem te kunnen blijven.
maarja dat gaat zo via de woningbouwvereniging en als het eenmaal particulier is dan betaal je je gewoon scheel aan de prijzen.
Oh, hier in deze streek raak je ook je inschrijftijd kwijt met woningruil, dus je begint weer met opnieuw inschrijven etc.
quote:mademoisellelexie schreef op 28 januari 2012 @ 18:39:

Het mag van sommige woningbouwcorporaties wel en van een heleboel anderen niet. En soms hebben ze strenge voorwaarden. Hoe dan ook, het klinkt leuk maar het is in de praktijk vaak gemakkelijker om zonder woningruil een nieuwe woning te regelen.

Indien beide partijen, aan alle eisen voldoen, inkomen, gezinssamenstelling, MOET de wbv de ruil honoreren.

Ze hebben geen keus in deze.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:redband schreef op 28 januari 2012 @ 18:41:

Ik weet niet hoe de spelregels zijn, maar je moet hier !! minimaal 1 jaar op het zelfde adres wonen, wil je uberhaupt weer aan woningruil kunnen doen.

( dat zijn hier bij onze woningbouw de spelregels)

Kijk even goed na bij beide woningbouw verenigingenHier heb je gelijk, minimaal 1 jaar wonen, en dan kun je verkassen, opzeggen, ruilen etc.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zo gemakkelijk is het niet altijd. De eigenaar van de woning moet toestemming geven. Als je die niet krijgt, dan kun je proberen toestemming af te dwingen via de kantonrechter.

Zie hier.

Als je in het systeem zit, dan woon je bijna gratis. Als je niet in het systeem zit, dan kan je 20 of 30 jaar wachten of het vier of vijfvoudige betalen.Heb jij daar dan zo'n last van als hoogopgeleide, (al)machtige man?
TO: Er zijn verschillende websites voor woningruil. Probeer het daar eens. Gewoon op Google even "woningruil" invullen.
Hahahah, leentjedb! Dat wou ik net vragen.
Met een nieuw huurcontract kan de huurprijs omhoog gaan.Dit geldt ook bij woningruil.

.... Als je niet in het systeem zit, dan kan je 20 of 30 jaar wachten of het vier of vijfvoudige betalen.Niet in de Achterhoek hoor... Of Noordoost-Groningen. Je kan zo verhuizen. Naar Thailand of Timboektoe mag ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven