Geld & Recht alle pijlers

Getuige voor gemeente?

30-01-2012 08:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een brief gekregen dat ik getuige ben in een onderzoek dat de gemeente heeft gestart. Ik heb geen idee waar dit over gaat/kan gaan. Staat verder ook niet in de brief.

Nou ben ik even benieuwd of ik bijv. ook mag weigeren?
Waarom vraag je het niet aan de gemeente?

En waarom vraag je je af of je mag weigeren als je nog niet weet waar het om gaat?
Ik heb al gebeld, maar betreffende meneer werkte niet vandaag.

Ik vraag me af of ik mag weigeren juist omdat ik niet weet waarover het gaat.
quote:daydream schreef op 30 januari 2012 @ 08:49:

Waarom vraag je het niet aan de gemeente?

En waarom vraag je je af of je mag weigeren als je nog niet weet waar het om gaat?Omdat het feit dat een instantie je bombardeert tot getuige zonder je in kennis te stellen waarvan of wat het je aan tijd of moeite gaat kosten nu niet bepaald een faciliterende houding opwekt bij sommige mensen?
Ga even diep nadenken, met waarom de gemeente je vraagt op te getuige.

- getuige geweest bij parkeerbon uitschrijven? ( ruzie met parkeercontroleur)

- mensen in de omgeving die evt kunnen frauderen?

Alles kan mogelijk zijn

Tip, googel even op de naam met wie je contact moet op nemen bij de gemeente.

Naam contactpersoon, gemeente .. google.
Het enige wat ik me kan bedenken dat het met mijn oude werk te maken heeft, maar daar ben ik al langer dan een half jaar weg

(daar werkte ik veel met mensen in de bijstand). Maar kan me niet voorstellen dat ik daar nu getuige voor zou moeten zijn (en dan nog heb ik geen idee waarover/over wie het zou kunnen gaan).
quote:ikweethetniet111 schreef op 30 januari 2012 @ 09:20:

Het enige wat ik me kan bedenken dat het met mijn oude werk te maken heeft, maar daar ben ik al langer dan een half jaar weg

(daar werkte ik veel met mensen in de bijstand). Maar kan me niet voorstellen dat ik daar nu getuige voor zou moeten zijn (en dan nog heb ik geen idee waarover/over wie het zou kunnen gaan).Zou wellicht een zaak kunnen zijn van bijstandfraude?
Ik zou het wel van te voren willen weten, misschien moet je er wel een dag voor vrij nemen of oppas inhuren. Laat ze eerst maar even zeggen waarom het gaat. Kan jij je er ook op voorbereiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven