VRLK
woensdag 5 maart 2008 om 19:06
quote:athena schreef op 05 maart 2008 @ 19:02:
[...]
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik een 1,5 jarige dreumes op straat zag lopen en er een bus aankwam. (Moeder vond dat die wel zelf kon buitenspelen en dat zijn 3 jarige broertje maar op hem moest letten ).
Ben toen ook zo de straat opgerend en realiseerde me ook later dat ik Boef en Schurk (in de wagen) op de stoep had laten staan. Zo gaat dat dus blijkbaar inderdaad.
Schurk had vanmorgen de oven opengedaan, was op het deurtje geklommen en had een gaspit aangedraaid. Dat kind is net een hittezoekende raket op het moment. Echt niks is meer veilig.Gelukkig herken je het. Harrie werd nog zowat boos op me toen ik het hem net vertelde. Ik zei dat dat iedereen zou gebeuren maar hij dacht dat het hem niet zou overkomen. En dat denk ik eigenlijk ook. Het was echt heel onnadenkend van me en nu ik het eenmaal meegemaakt heb denk ik dat ik een tweede keer wel beter aan Schorries veiligheid zou denken.
[...]
Dat heb ik ook een keer gehad toen ik een 1,5 jarige dreumes op straat zag lopen en er een bus aankwam. (Moeder vond dat die wel zelf kon buitenspelen en dat zijn 3 jarige broertje maar op hem moest letten ).
Ben toen ook zo de straat opgerend en realiseerde me ook later dat ik Boef en Schurk (in de wagen) op de stoep had laten staan. Zo gaat dat dus blijkbaar inderdaad.
Schurk had vanmorgen de oven opengedaan, was op het deurtje geklommen en had een gaspit aangedraaid. Dat kind is net een hittezoekende raket op het moment. Echt niks is meer veilig.Gelukkig herken je het. Harrie werd nog zowat boos op me toen ik het hem net vertelde. Ik zei dat dat iedereen zou gebeuren maar hij dacht dat het hem niet zou overkomen. En dat denk ik eigenlijk ook. Het was echt heel onnadenkend van me en nu ik het eenmaal meegemaakt heb denk ik dat ik een tweede keer wel beter aan Schorries veiligheid zou denken.
woensdag 5 maart 2008 om 19:15
Het is een primaire reactie en ik denk ook dat je eigen kinderen niet ineens
achter je aan stuiven hoor, die verstijven van jouw actie schat ik zo in.
Wel heel goed dat je belt en helpt, want dat is het beste op zo'n moment.
Ja, die oppas in combi met bril is niet zo'n goede, fijn dat ze weg gaat 1 april
. Nee hoor, verder zal ik haar missen. Bril is weer gevonden gelukkig.
Is je broertje al wel weer bij dokter geweest Morrie? Lijkt me niet goed idd,
zo lang koorts.
achter je aan stuiven hoor, die verstijven van jouw actie schat ik zo in.
Wel heel goed dat je belt en helpt, want dat is het beste op zo'n moment.
Ja, die oppas in combi met bril is niet zo'n goede, fijn dat ze weg gaat 1 april
. Nee hoor, verder zal ik haar missen. Bril is weer gevonden gelukkig.
Is je broertje al wel weer bij dokter geweest Morrie? Lijkt me niet goed idd,
zo lang koorts.
woensdag 5 maart 2008 om 19:17
Ja, en nu die Hyves er af halen... da's ook beetje gek. Maar misschien moet
je haar dan toch een mailtje sturen, alleen dan wel eerlijk ondertekenen
met je eigen naam . Overigens wel grappig hoor, mijn vent is erg van het
"briefgeheim" en uberhaupt dat jullie een gemeenschappelijke e-mail
hebben. Gaat bij ons niet snel gebeuren denk ik.
je haar dan toch een mailtje sturen, alleen dan wel eerlijk ondertekenen
met je eigen naam . Overigens wel grappig hoor, mijn vent is erg van het
"briefgeheim" en uberhaupt dat jullie een gemeenschappelijke e-mail
hebben. Gaat bij ons niet snel gebeuren denk ik.
woensdag 5 maart 2008 om 19:28
We hebben geen gemeenschappelijke e-mail. Harrie heeft geen e-mail en als er iets gemaild moet worden moet ik dat doen met mijn account. Harrie is sowieso niet van computers, hij kijkt alleen op Marktplaats en verder kan hij he-le-maal niets op de pc! Dus ik dacht dat Hyves een leuke manier was om hem spelenderwijs wat computervaardiger te maken. Alleen heeft hij daar helemaal geen behoefte aan.....
Rest over broertje toch maar in ak gezet.
Rest over broertje toch maar in ak gezet.
woensdag 5 maart 2008 om 19:37
Klinkt tikje zorgelijk, maar kan ook "gewoon" een heftige griep zijn. Jonge
vader, drukke baan en daardoor wat heftiger ziek dan normaal. Dat hoop ik
althans maar.
Geen e-mail? Ik zou niet weten hoe ik zonder e-mail mijn vriendschappen
zou moeten onderhouden en werken zou ook niet echt lukken. Grappig hoor.
Gelukkig voor Schorrie ben jij wel handig, want anders zou arme zoon
digibeet worden...
vader, drukke baan en daardoor wat heftiger ziek dan normaal. Dat hoop ik
althans maar.
Geen e-mail? Ik zou niet weten hoe ik zonder e-mail mijn vriendschappen
zou moeten onderhouden en werken zou ook niet echt lukken. Grappig hoor.
Gelukkig voor Schorrie ben jij wel handig, want anders zou arme zoon
digibeet worden...
woensdag 5 maart 2008 om 20:06
Sjee Morrie, wat een schrik met de aanrijding zeg! Ik denk inderdaad dat de kindjes zo schrikken dat ze stokstijf stil blijven staan. (gelukkig)
Ik heb namen op ak gezet voor je.
Athena, ik moest wel grinniken om actie van Schurk, maar grappig is vast anders als je het IRL meemaakt. Hij doet zijn naam dus eer aan!
Loeder's heftige koorts is gelukkig wel over, maar nu is ze gewoon niet zo lekker. Ook gepimpelt vandaag, dus Vrolijkerd kon zijn lol op. Wel snue, gister was ze aan het ijlen in haar slaap en helemaal de kluts kwijt toen ik haar even wakker ging maken. Arm ding.
Ik heb namen op ak gezet voor je.
Athena, ik moest wel grinniken om actie van Schurk, maar grappig is vast anders als je het IRL meemaakt. Hij doet zijn naam dus eer aan!
Loeder's heftige koorts is gelukkig wel over, maar nu is ze gewoon niet zo lekker. Ook gepimpelt vandaag, dus Vrolijkerd kon zijn lol op. Wel snue, gister was ze aan het ijlen in haar slaap en helemaal de kluts kwijt toen ik haar even wakker ging maken. Arm ding.
woensdag 5 maart 2008 om 20:12
Ik was inderdaad erg geschrokken. En Schorrie ook want die was niet van plek geweken en had het er net bij het naar bed gaan nog over dat het meisje moest huilen.
Wat is Loeder zielig zeg. Wat ik moe nog afvroeg laatst, iets heel anders, is zij al eens op schoolreisje geweest? Ik vroeg me namelijk af of de 4 jarigen ook al op schoolreisje gingen.
Op namen heb ik gereageerd. Ik moet eens een lijstje gaan aanleggen denk ik want er zit wel een en ander bij.
Wat is Loeder zielig zeg. Wat ik moe nog afvroeg laatst, iets heel anders, is zij al eens op schoolreisje geweest? Ik vroeg me namelijk af of de 4 jarigen ook al op schoolreisje gingen.
Op namen heb ik gereageerd. Ik moet eens een lijstje gaan aanleggen denk ik want er zit wel een en ander bij.
woensdag 5 maart 2008 om 20:13
Raar verhaal van die ex-vriendin op hyves. En dan die reactie van Man, ik moest er eigenlijk wel om lachen. Waarschijnlijk omdat míjn man net zo zou kunnen reageren. Haha.
Tja Morrie, je reactie wordt niet goedgekeurd door de leiders van de BHV cursus, maar laat wél zien dat je heel menselijk bent. Wat zal je geschrokken zijn.
Lien, jij zwangere Vrolijkerd! Wat leuk dat Kiloknaller nog steeds Kiloknaller heet. Is hij ook nog een Kiloknaller?
Tja Morrie, je reactie wordt niet goedgekeurd door de leiders van de BHV cursus, maar laat wél zien dat je heel menselijk bent. Wat zal je geschrokken zijn.
Lien, jij zwangere Vrolijkerd! Wat leuk dat Kiloknaller nog steeds Kiloknaller heet. Is hij ook nog een Kiloknaller?
woensdag 5 maart 2008 om 20:18
Yup, ze is met school weggeweest en met haar NSO. Afgelopen jaar alleen al:
NSO:
-ABN AMRO tennistoernooi
-Theater
-Ratatouille
-Bos
-Geitenboerderij
School:
-Bos
-Geitenboerderij
Ik zou willen dat ik op NSO/School zat!
Och die arme Schorrie, wat een indruk zal dat hebben gemaakt op het ventje!
Ik moet oren spitsen hierboven want Nathje komt zo hierheen en lullig als ze voor deur staat aangezien ik aan het forummen ben!
NSO:
-ABN AMRO tennistoernooi
-Theater
-Ratatouille
-Bos
-Geitenboerderij
School:
-Bos
-Geitenboerderij
Ik zou willen dat ik op NSO/School zat!
Och die arme Schorrie, wat een indruk zal dat hebben gemaakt op het ventje!
Ik moet oren spitsen hierboven want Nathje komt zo hierheen en lullig als ze voor deur staat aangezien ik aan het forummen ben!
woensdag 5 maart 2008 om 20:20
Elessie, ik doe kinder EHBO, elk jaar op herhaling en elk jaar is regel 1: let eerst op mogelijk gevaar voordat je te hulp schiet. Bij mijn volgende herhaling kan ík melden dat dat dus echt een van de lastigste regels is.
Harrie is nu even aan het werk, maar als hij terugkomt mag hij zelf zijn ex-vriendin gaan vertellen hoe het met hem gaat. Desnoods type ik het in, maar hij mag het dicteren heb ik besloten.
Harrie is nu even aan het werk, maar als hij terugkomt mag hij zelf zijn ex-vriendin gaan vertellen hoe het met hem gaat. Desnoods type ik het in, maar hij mag het dicteren heb ik besloten.
woensdag 5 maart 2008 om 20:25
Es, Kiloknaller is 20 kilo, zus iets van 4 kilo meer, maar wel 1.5 kop groter
. Dus inderdaad nog Kiloknaller, dat zei de huisarts ook toen ze 'm op
de tafel tilde (ze zag mijn buik en vond dat zij dus maar zelf moest tillen, ik
verklaarde haar voor gek omdat er ook een trapje stond en ze vooral
Kiloknaller zelf moest laten bewegen ).
Brilletje Kiloknaller is gelukkig weer terecht, want door supermakt actie
laatst had ik al weinig vertrouwen in een volgend getuigenverhoor. Ze
moeten toch eens een bril maken met zo'n ding die reageert als je fluit
(daar heb je toch sleutelhangers van?).
. Dus inderdaad nog Kiloknaller, dat zei de huisarts ook toen ze 'm op
de tafel tilde (ze zag mijn buik en vond dat zij dus maar zelf moest tillen, ik
verklaarde haar voor gek omdat er ook een trapje stond en ze vooral
Kiloknaller zelf moest laten bewegen ).
Brilletje Kiloknaller is gelukkig weer terecht, want door supermakt actie
laatst had ik al weinig vertrouwen in een volgend getuigenverhoor. Ze
moeten toch eens een bril maken met zo'n ding die reageert als je fluit
(daar heb je toch sleutelhangers van?).
woensdag 5 maart 2008 om 20:27
Gat in de markt Lien!
20 kilo, ik vind Schorrie al zo zwaar met zijn ruim 17 kilo! Maar die is nog wel kleiner dan KK. Als iemand Schorrie op moet tillen voor het een en ander krijg ik ook altijd 'commentaar'. Punt is ook nog eens dat hij niet meegeeft...
Ik heb eindelijk Extreem Luid, Ongelofelijk Dichtbij uit de bieb. Wie hier heeft hem gelezen? Ik wil eigenlijk beginnen, maar heb geen rust.
20 kilo, ik vind Schorrie al zo zwaar met zijn ruim 17 kilo! Maar die is nog wel kleiner dan KK. Als iemand Schorrie op moet tillen voor het een en ander krijg ik ook altijd 'commentaar'. Punt is ook nog eens dat hij niet meegeeft...
Ik heb eindelijk Extreem Luid, Ongelofelijk Dichtbij uit de bieb. Wie hier heeft hem gelezen? Ik wil eigenlijk beginnen, maar heb geen rust.
woensdag 5 maart 2008 om 20:28
O en Morrie, dochter ging toen ze net twee weken op school zat al met de
bus naar Julianatoren, moest toen wel even slikken. Ze was doodop, maar
zeer tevreden. Met NSO deden ze ook allerlei dingen in vakanties en toen
ze had er ook pas net (film middenin A'dam op de Munt, met bus en tram!
en naar Zaandam met bus naar bio boerderij en gewonere uitstapjes
dichterbij). Overigens gingen ze met de creche ook wel eens naar voor-
stellingen. Dirk Scheele in het buurthuis, maar dat was dan met de bolder-
kar en echt voor peuters.
bus naar Julianatoren, moest toen wel even slikken. Ze was doodop, maar
zeer tevreden. Met NSO deden ze ook allerlei dingen in vakanties en toen
ze had er ook pas net (film middenin A'dam op de Munt, met bus en tram!
en naar Zaandam met bus naar bio boerderij en gewonere uitstapjes
dichterbij). Overigens gingen ze met de creche ook wel eens naar voor-
stellingen. Dirk Scheele in het buurthuis, maar dat was dan met de bolder-
kar en echt voor peuters.
woensdag 5 maart 2008 om 20:30
Ik heb 'm gelezen en vond 'm mooi!
Je kunt inschrijven als hulpmoeder, maar meestal probeer ik me er onderuit te wurmen aangezien er een heleboel enthousiaste moeders mee willen. Maar ben idd wel een keer meegeweest, maar meer uit plichtsgevoel hoor.
20 kilo? Wow, Loeder is 18 kilo en denk ook langer dan KK?
Je kunt inschrijven als hulpmoeder, maar meestal probeer ik me er onderuit te wurmen aangezien er een heleboel enthousiaste moeders mee willen. Maar ben idd wel een keer meegeweest, maar meer uit plichtsgevoel hoor.
20 kilo? Wow, Loeder is 18 kilo en denk ook langer dan KK?
woensdag 5 maart 2008 om 20:30
woensdag 5 maart 2008 om 20:41
Ik vroeg me af of Schorrie op schoolreis ging omdat die dingen meestal op woensdag zijn. En ik ben vrij op woensdag dus is dat het ding waar ik me voor kan opwerpen. Voor de rest kan ik natuurlijk geen timmer-, voorlees-, knutsel-, of luizenmoeder zijn omdat dat allemaal op dagen is dat ik werk. Dus het was niet omdat ik het eng vind (misschien tzt ook wel hoor maar daar heb ik nog niet over nagedacht) maar meer omdat ik me nu al zorgen maak over hoe ik zonder op te vallen me nergens voor op hoef te geven
.
woensdag 5 maart 2008 om 22:06
Ik vind het juist wel leuk om dingen te doen met school. Maar vaak willen ze met auto ergens naar toe en heb ik geen rijbewisj dus val ik af. School heeft nu ook bakfietsen, dus fietste ik afgelopen 2 oktober met 4 kleutertjes over de kermis van Leiden die werd opgebouwd. Erg leuk!
Pebblo vind het ook leuk dat hij er nu meer gelegenheid voor heeft en gaat de 12e met de klas van Klein Pebbeltje naar de kinderboerderij en de 13e met de klas van Groot Pebbeltje in het kader van niemand te kort doen. Kindertjes vinden het zelf dus ook leuk als een van hun ouders er bij is. Ik bak ook pannenkoeken die ik naar de speeltuin breng (is schoolreis kleuters, speeltuin) en heb voor poffertjes gezorgd bij het kerstdiner buffet... Jullie verklaren me vast voor gek.
Verder heb ik het afgelopen dagen moeilijk. Groot verdriet enzo en vooral groot gemis. Doet nog steeds letterlijk pijn en moederloos voelt als amputatie. Vannacht gedroomd dat mama dood was/ging en dat is toch stuk minder leuk dan wanneer ik droom dat ze me in de winkel komt helpen en we samen lampen verkopen. Zie de laatste dagen ook film van laatste week in ziekenhuis telkens aan me voorbijgaan en doet heel onwerkelijk aan terwijl ik weet dat het echt was.
Ely, bedankt voor je kaartje. juist nu ik het weer wat moeilijker heb doet dat goed.
Pebblo is opgeknapt, wil niet meer naar de dokter. Nou dan niet, maar hij hoeft bij mij niet meer te klagen over duizeligheid, hyperventileren of migraine.
Onze mail komt ook allemaal door elkaar binnen en kunnen we dus ook van elkaar lezen.
Zieke kinderen.... Er heerst een hele nare griep. Vriendje van GP is al 2 weken ziek. Koorts, misselijk en diarree en dan opeens weer beter en vervolgens toch weer instorten. Volgens de huisarts is het een naar virus dat wel 6 weken kan aanhouden.
Pebblo vind het ook leuk dat hij er nu meer gelegenheid voor heeft en gaat de 12e met de klas van Klein Pebbeltje naar de kinderboerderij en de 13e met de klas van Groot Pebbeltje in het kader van niemand te kort doen. Kindertjes vinden het zelf dus ook leuk als een van hun ouders er bij is. Ik bak ook pannenkoeken die ik naar de speeltuin breng (is schoolreis kleuters, speeltuin) en heb voor poffertjes gezorgd bij het kerstdiner buffet... Jullie verklaren me vast voor gek.
Verder heb ik het afgelopen dagen moeilijk. Groot verdriet enzo en vooral groot gemis. Doet nog steeds letterlijk pijn en moederloos voelt als amputatie. Vannacht gedroomd dat mama dood was/ging en dat is toch stuk minder leuk dan wanneer ik droom dat ze me in de winkel komt helpen en we samen lampen verkopen. Zie de laatste dagen ook film van laatste week in ziekenhuis telkens aan me voorbijgaan en doet heel onwerkelijk aan terwijl ik weet dat het echt was.
Ely, bedankt voor je kaartje. juist nu ik het weer wat moeilijker heb doet dat goed.
Pebblo is opgeknapt, wil niet meer naar de dokter. Nou dan niet, maar hij hoeft bij mij niet meer te klagen over duizeligheid, hyperventileren of migraine.
Onze mail komt ook allemaal door elkaar binnen en kunnen we dus ook van elkaar lezen.
Zieke kinderen.... Er heerst een hele nare griep. Vriendje van GP is al 2 weken ziek. Koorts, misselijk en diarree en dan opeens weer beter en vervolgens toch weer instorten. Volgens de huisarts is het een naar virus dat wel 6 weken kan aanhouden.