Grote hond en reactie van mensen

09-02-2012 20:11 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_146074 wijzigde dit bericht op 10-09-2012 22:55
Reden: .
% gewijzigd
quote:jo12345 schreef op 09 februari 2012 @ 20:21:

Tsja, wat wil je met zo'n Tokkiehond.....

Zowel hond als baas van zo'n hond roepen weinig sympathie op.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou nooit zoiets doen hoor.

Maar ik begrijp echt mensen niet, die zo'n hond nemen waarvan het enige aantrekkelijke lijkt te zijn dat hij er heel erg eng uit ziet.

Nou ja, als jij die honden er nou heel erg eng uit vindt zien, dat kan, maar om ze nou gelijk Tokkiehonden te noemen enzovoorts, slaat nergens op.

Ik moest even googelen trouwens, ik wist niet hoe Amerikaanse bulldoggen eruit zien. Ik vind ze niet echt mooi (sorry) en ze zien er nogal spierbundelig uit. Zijn het vechthonden geweest?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ben ook zo iemand die met een boog om honden die ik niet ken heen loop. Zelf opgegroeid met herder en andere grote hond, een kruising. Maar half jaar geleden gebeten en sindsdien vermijd ik vreemde honden, ook kleintjes. Dus ik denk niet dat je dat vermijden persoonlijk aan moet trekken.

Maar dat mensen je hond bang willen maken, tegen je hond aan willen rijden, schreeuwen ed vind ik ronduit schandalig! Ik kan me hier best boos over maken. Mensen moeten normaal gedrag vertonen ook tegen dieren.

Wat je er verder aan kan doen weet ik ook niet zo. Laat je niet bang/onzeker maken door dit soort mensen. En blijf opkomen voor je hond hoor! Succes ermee!
Niet herkenbaar en ik loop met 2 Newfounlanders en een Lab. Mensen vinden vooral de Newfy's machtig interessant, zeker kinderen "ooooh, mama, daar lopen beren"!
quote:titsmcgee schreef op 09 februari 2012 @ 20:28:

Ik zie er volgens mij heel normaal uit, heb een extreem truttige kledingstijl zelfs Als je een grote vent was met een "tokkie"-uitstraling dan lieten ze het wel uit hun hoofd...
Tokkiehond ??? Dat slaat nergens op.

De uitstraling vind ik helemaal niet agressief, dat is maar net wie er naar kijkt.

Ik vind ze fantastisch, zo lekker lomp en inderdaad heel lief, zachtaardig en rustig! Het enige probleem is dat ze vaak zoveel gezondheidsproblemen hebben en dat vind ik zo zielig voor ze - dat gehijg en gesnuif, sommige krijgen gewoon geen lucht!

Dat is de reden dat ik er zelf nooit één zou aanschaffen. Ergens maar goed ook want ik zou m helemaal doodknuffelen

Voor TO: wat rot zeg misschien andere routes? Ik vrees dat er weinig aan te doen is, behalve je hond goed beschermen.
titsmcgee wat geweldig van je!
quote:jo12345 schreef op 09 februari 2012 @ 20:21:

Tsja, wat wil je met zo'n Tokkiehond.....

.Tsss, deze opmerking zegt meer over jou dan over die zogenaamde Tokkies
quote:kettle schreef op 09 februari 2012 @ 20:38:

Niet herkenbaar en ik loop met 2 Newfounlanders en een Lab. Mensen vinden vooral de Newfy's machtig interessant, zeker kinderen "ooooh, mama, daar lopen beren"!Geweldig zo'n reactie!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:guirne schreef op 09 februari 2012 @ 20:32:

IDit is wat gevaarlijkehonden.info over ze zegt:gelukkig is dat een hele objectieve site
Ik heb geen hond maar wil toch even zeggen dat ik een fan ben van grote honden. Als ik er een zie, moet ik me altijd bedwingen de eigenaar niet te vragen of ik even mag aaien... Soms doe ik dat en het mag altijd eigenlijk. Vind dat geweldig, zo'n grote hond!!! Ik vind ze ontzettend mooi

Vreselijk trouwens dat ze hebben geprobeerd je hond aan te rijden, word er droevig van.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 09 februari 2012 @ 20:29:

Het aantrekkelijke van bulldogs is juist hun zachte karakter, het zijn luie, lompe, komische en verschrikkelijk lieve honden. Ik vind ze zelfs juist schattig van lelijkheid.

Jij bedoelt n engelse bulldog, het gaat hier over n amerikaanse. jet verschil tussen die 2 is dat de engelse lui is terwijl de amerikaanse super enthousiast is, alles leuk vind en met alles en iedereen wil spelen.

Ik heb ook een amerikaanse, bijna 2 jaar en altijd enthousiast maar ow wee als je een verkeerde vinger uitsteekt naar mij of mn man.

Verder; je moet niet bang zijn voor de hond, wees bang voor het baasje
Nee nog nooit meegemaakt. En die van mij weegt ook 45 kg maar dat is dan weer een labrador die er alles behalve angstaanjagend uitziet hahaha

Trekt de hond veel? Of moet je moeite doen om hem onder controle te houden? Dat kan mensen ook angstig maken.
quote:cookie28 schreef op 09 februari 2012 @ 20:42:

[...]

maar ow wee als je een verkeerde vinger uitsteekt naar mij of mn man.

Verder; je moet niet bang zijn voor de hond, wees bang voor het baasjeKijk dat bedoel ik dus, Tokkies! I rest my case...
Ik ben niet zo'n hondenfan en zou oversteken als ik jouw hond tegenkom. Ik vind het ras er erg agressief uitzien, en ook al weet ik beter, ik heb toch een vooroordeel en ik vind ze eng.

Maar ik vind het wel raar dat ze jou en je hond gaan uitdagen en willen laten schrikken.

(Ik ben niet bang voor honden in het algemeen, maar ook niet heel dol op honden. Ik ben er niet mee opgegroeid zeg maar)
quote:jo12345 schreef op 09 februari 2012 @ 20:45:

[...]

Kijk dat bedoel ik dus, Tokkies! I rest my case...Tja, it takes one to know one!
Ik vind dat mensen wel heel extreem op je reageren. En op je hond. Het Halve Forum weet wel wat voor honden ik heb, en zelfs op mij reageren mensen niet zo.

Mijn honden zijn wel erg braaf, negeren mens en dier en ik zie eruit als een Koude Kakker, misschien scheelt dat. En negatieve reacties heb ik leren te negeren. Scheelt ook.

Trouwens, de eerste de beste die mijn hond aan zou willen rijden die mag een paar nieuwe spiegels gaan bestellen. Zijn ze helemaal belazerd.

Ik heb een APBT (American Pitbull Terriër en 3 Engelse Staffords)
Ik zal echt niet ontkennen dat ze er dreigend uit kan zien, ze heeft een echte bullen-kop en is gewoon heel groot. Gelukkig zijn de meeste mensen, ondanks dat ze bang zijn, gewoon heel vriendelijk. De dingen die ik beschrijf gebeuren overigens wel vaak 's avonds laat. bij de laatste wandeling. Overdag ga ik altijd met haar naar het bos of het park (met de auto) dus ben ik weinig in het centrum met haar. Ga inderdaad maar eens kijken of ik 's avonds niet een andere route kan nemen waar minder mensen zijn...
Je kan het mensen gewoon niet kwalijk nemen dat ze angstig reageren op zo'n bakbeest.

En dan is het eerst: 'oh maar hij doet niks!'

En daarna: 'nou dat doet ie anders noooooit!' maar dan is het kwaad al geschied.
quote:Nastik schreef op 09 februari 2012 @ 20:49:

Trouwens, de eerste de beste die mijn hond aan zou willen rijden die mag een paar nieuwe spiegels gaan bestellen. Zijn ze helemaal belazerd.

Ik heb een APBT (American Pitbull Terriër en 3 Engelse Staffords)Zie je wel, het komt vanzelf naar boven.

[...]

Kijk dat bedoel ik dus, Tokkies! I rest my case...

Klopt hoor, ik ben spesjaal voor mijn honden in een Tokkiewijk gaan wonen, ruil het familiezilver in voor een dikke koningschakel en mijn Cherokee verkoop ik om er een Golf GTI'tje van te haolen. Ik twijfel nog over de Fake-Ugg's en een passend trainingsjekkie met plaktribals.

Heb jij nog tips?

[...]

Kijk dat bedoel ik dus, Tokkies! I rest my case...

Ja, je hebt gelijk hoor.

Honden die waken over jou en je eigendommen, het moet niet gekker worden. Ze moeten gewoon leren 112 te bellen in plaats van een inbreker te pakken.
quote:Nastik schreef op 09 februari 2012 @ 20:53:

[...]

Klopt hoor, ik ben spesjaal voor mijn honden in een Tokkiewijk gaan wonen, ruil het familiezilver in voor een dikke koningschakel en mijn Cherokee verkoop ik om er een Golf GTI'tje van te haolen. Ik twijfel nog over de Fake-Ugg's en een passend trainingsjekkie met plaktribals.

Heb jij nog tips?
quote:jo12345 schreef op 09 februari 2012 @ 20:51:

[...]

Zie je wel, het komt vanzelf naar boven. Nee joh, mensen hun hond aarijden getuigd van enooooorme klasse.
Angstig reageren en agressief is wel wat anders.

En heel angstig doen is ook niet echt handig, maar ja, daar kan je verder niks aan doen. Het is zo zonde om bang te zijn, dat wel.

Dat hele gedoe over vechthonden is natuurlijk massahysterie. De meeste daarvan doen immers geen vlieg kwaad en andere rassen kunnen net zo goed bijten.
quote:courageux schreef op 09 februari 2012 @ 20:26:

agressief niet... wel met een grote boog eromheen... of een schrikreactie als ze dr zien (van die mensen die in gedachte verzonken lopen en plots merken dat ze toch echt buiten zijn ofzo? )... en dan is ze nog niet eens volgroeit

ik heb trouwens een kruising newfoundlander/bernersenner ... toen ze nog een kleine pup was... reageerde mensen toch heeeeeeeeeel anders op dr

Ooowwww, doe eens een foto? Please? Mijn hond is ook best groot. En zwart. Dat helpt ook niet echt. Het schijnt dat zwarte honden 'enger' overkomen dan anders gekleurden. Ik heb een kruising Duitse Herder/Berner Senner/Border Collie. Ze heeft van alle 3 rassen goede kenmerken. Ze is waaks, lief voor kinderen en ze 'drijft'.

Maar ook voor mijn hond lopen mensen om. Geeft niet. Niet iedereen heeft even goede ervaringen met honden. Naar sommige mensen blaft ze wel. Dan corrigeer ik haar, maar ik hou die man/vrouw wél in de gaten. Want dat doet ze niet voor niks denk ik dan maar. Niet dat iemand het in zijn of haar hoofd moet halen om mij wat aan te doen want dan ben je voor haar. Ze verdedigt mij met haar leven als het moet.

Voor TO heb ik verder geen advies eigenlijk. Wees er doof voor, voor de scheldpartijen. Jij weet beter. Jij kent je hond. Alleen voor de idioten die je hond proberen aan te rijden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven