Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Kee
Ga in therapie!
Je hebt mail terug
Ga in therapie!
Ro is zondag jarig; 43 wordt hij!

En maandagochtend belangrijk overleg, als dàt een beetje loopt is het heel binnenkort echt klaar daar bij dat %*;?!§bedrijf.

Zoeb, jemig, een anti-epilepsiemedicijn, dat zal inderdaad heftige dingen doen met je hersens! Wat zou het toch fijn zijn als je voorzichtig aan weer gewoon, zonder pillen en pijn door het leven zou kunnen.

Grappig trouwens dat Saar ook zo in die oren zit te poeren, Joe vindt dat blijkbaar leuk of zo.

Ze hebben zo'n mooie vacht momenteel, die kou deert ze niks gelukkig.

Phoehee, moest erg lachen om dat Hollandse bloed van Joe & Sam; ze luisteren steeds midner naar Nederlandse commando's. We spreken ze eigenlijk altijd aan in het Frans en dat merk je. Maar het ijs vonden ze leuk; alleen bleven ze echt op de witte besneeuwde stukken.

Duub, inderdaad, als dit werkgedoe nou eens achter de rug was...... hij vindt wel weer ander werk, ik maak me geen zorgen; maar deze constante uitputtende rotstress moet nu echt eens stoppen.

Ik heb lekker de DVD van The Police in de DVD-speler gegooid; Ro zit te knutselen, ik zit lekker even achter de computer, het voelt echt als weekend.

Morgen weer tiramisu-taart maken voor zondag!
Voor Ro zal het zeker een heleboel rust geven Bo. Het zal niet mee zijn gevallen om op die manier nog te gaan werken.

Gezellig zondag feest, voel je je al wat beter Bo?

Ro al 43. Wat gaat het snel.

Saar vind het heerlijk om in die oren te zitten. Ik betrapte hem vanmiddag bij Sam zijn oortjes terwijl Sam in de box lag, maar dat is toch niet de bedoeling. Ik draai Sam weer om met zijn hoofdje de andere kant uit en hij draait weer om zijn as en stak zijn handje uit de box en daar stond Saar meteen weer te likken. Hij is gek op Sam. Als ie kan, staat of zit hij bij de box. Sedi vind Sam leuk, begroet hem ook als hij binnenkomt. Moet even snuffelen en een lik geven en vind het dan goed.

Ing en Its, ik zou deze week de punten op de bus doen, maar helaas. Vergeten.
Het is nu weer even stress op het werk, maar het einde is echt in zicht nu.

Wat een lijdensweg zeg, ben echt trots op hem dat hij dat allemaal gewoon maar doet en verdraagt en er niet onder instort.

Zoeb, zo lief dat Saartje weg is van Sam! Vind ik schattig :-)

Zondag gaan we geen gekke dingen doen hoor; we gaan de zondag daarop uit eten met een groep vrienden voor onze beide verjaardagen, en op onze verjaardagen zelf doen we niet veel.

Misschien zondag even naar andere vrienden, verder dus tiramisutaart en een klein cadeautje, that's it.

Ro is net in slaap gevallen op de bank; ik ga 'm zo eens naar bed proberen te krijgen en daarna ga ik er zelf ook in :-)
Je bent terecht trots, Bo! Ik weet uit ervaring hoe slopend dit soort dingen kan zijn. Er zijn er van minder overspannen geworden.

43, mooie leeftijd!
Ga in therapie!
Phoehee mijn complimenten, 18 km, wat een sportief mens ben je toch!

Wat was nu ook weer precies het verhaal achter die DE punten? ik heb er ook liggen, mijn zussen krijgen ze altijd om de beurt, als ik er iemand van jullie plezier mee kan doen, zeg het maar.

Bo het is zo, in februari zijn jullie allebei jarig, ik hoop ook dat Ro eindelijk eens van die stress af is en met een goede financiële regeling rustig een andere baan kan zoeken, lekker een tijdje niks aan je hoofd, hoe vaak komt het voor in je leven dat je even helemaal niet hoeft te werken, lekker even pas op de plaats maken en van elkaars gezelschap genieten.
Het is ook slopend. Heb het bij mezelf gezien. Gelukkig dat het nog goed is gekomen, moet er niet aan denken dat ik nog bij die tlbalk zou zitten. Weet niet of ik dat gered zou hebben. Maar ik kan me dus wel in Ro verplaatsen, al moet het bij hem nog veel erger zijn geweest. Het is wel een bikkel hoor dat hij het heeft volgehouden. En dan straks inderdaad genieten van het even niets doen al kan ik me dat bij Ro nog niet voorstellen.

Was er nu al iets meer bekend van zijn ribben?

Ja Bo jij bent ook weer bijna jarig. Wat leuk dat jullie een etentje hebben met vrienden. Gezellig en hopen dat het steeds een beetje beter gaat met jou. Hoe is het nu met de misselijkheid en je eten? Gaat dat ook steeds beter?

Zou wel fijn zijn als je dan ook echt van het eten kan genieten.

Ik ga naar bed. Lekker warm, ik leg er tegenwoordig twee kruiken in en die gooi ik er weer uit als ik naar bed ga. In een warm bed kruipen is heerlijk maar ik kan er niet tegen als het te warm blijft.
Kijk, daar heb ik dus mijn vriend voor. Hij is mijn kacheltje in bed, erg fijn! Ik zorg dat hij er net eerder in ligt als ik mijn tanden nog aan het poetsen ben enzo en dan is het bed precies niet meer steenkoud en kan ik erin. Even mijn voetjes tegen zijn benen aan en ik kan slapen

Jarig dit weekend. Mag Ro dan niet hakken en zagen? Ik kan me trouwens ergens wel goed voorstellen dat je je frustratie en negatieve energie ergens in kwijt moet. Dan kun je maar beter met een zaag en een tractor aan de gang dan dat je het gaat opkroppen. Ik hoop voor hem (en voor jou natuurlijk ook Bo) dat dat gezijk snel tot een einde komt. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.

Ik ga snel boodschappen doen en dan met vriend naar zijn ouders. Hij staat al voor de derde dag 's ochtends voor de ijsvereniging spullen te verkopen en 's middags dan naar zijn ouders. Alles op de fiets, lekker sportief. Gisteren hadden zijn ouders een vuurkorf aanstaan en alles stinkt. Ik moet zo zijn winterjas wassen (gelukkig had hij nog een donzen exemplaar hangen) maar er zit geen wasvoorschrift in. Maar eens kijken of ik een "voorzichtig" knop kan vinden op mijn machine

Fijne dag vast allemaal!
Goedemorgen allemaal!

Wat een gedoe met die KPN he? ik heb het idee dat ik wel wat gemist heb, al twee dagen geen mail meer...........Voor een privépersoon nog doenlijk maar er zijn ook hele bedrijven die platliggen doordat ze niet meer kunnen mailen.

Ik dacht vanmorgen nog '' stel dat ze van mijn werk hebben gemaild dat ik niet hoef dit weekend'' haha nee dat zal wel niet

Heel lekker zo'n zakcentje Ing, niet teveel over l*llen maar.

Bo lekker een taart bakken voor morgen, ik hoop dat hij jou ook zal smaken, al is Tiramisu wel erg zwaar, weet Ro wat hij voor zijn verjaardag wil?

Zoebie een elektrisch dekentje, veel makkelijker! een uurtje voor je slapen gaat aan doen en als je instapt weer uit, wij hebben een eenpersoons overdwars aan het voeteneind, net lekker!

Meepie is die uitvoering vandaag? Handig een man die van wanten weet wat auto's betreft, zeker als je een oud beestje hebt. Ik ben zo blij dat die van mij het gewoon deed na vier weken in de kou buiten te hebben gestaan. Ik denk er stiekem over om hem nu nog maar een jaar te houden, ik had in juli 2011 al een nieuwere tweedehandse willen kopen, maar ik raak altijd zo gehecht aan mijn autootjes en nu heb ik net een accu en een nieuwe veer. Misschien moet ik dan juist nu inruilen voordat er meer problemen komen.

Wat zijn het toch een prachtige honden de Border collies, ik zie ze nu ook vaker hier, ze zijn kleiner dan ik eerst dacht.

Straks werken, ik ga maar eens wat voorbereiden, zou ik nog weten hoe het moet?
Gaat Ro vandaag weer zagen Bo of is alles bevroren?

Het zal best raar zijn dat jullie dit jaar nog geen sneeuw hebben gehad.

We hebben het wel zo af en toe geprobeerd hoor om weer bij elkaar te slapen, maar het werkt gewoon niet meer. Niet als hij 's nachts zo vaak op moet. Ik durf me niet eens om te draaien als hij eindelijk slaapt, bang om het dan wakker te maken. Maar dan lig ik weer wakker.

Ik vind het best gaan met die kruiken hoor. En als het erg koud is dan laat ik die aan mijn voeten liggen.

Dat stinkt hè Ing. Zo'n vuurtje. Maar wel erg gezellig.

Is die trouble met KPN nog niet opgelost? Wat duurt dat lang.

Ik ben ook altijd blij met Jan. Als de auto kapot is kan hij het meestal wel maken. Ben nog steeds er blij met mijn oude cliootje. Rijdt super en weinig last gehad van de gladheid. Hij ligt vaster op de weg dan die grote Peugeot.

Och nog even en dan kan mijn oude Renaultje weer van stal. Altijd leuk om daar weer in te gaan rijden.

Ik ga nog even mijn carnavalsblouse kleiner maken. Ik verzuip erin. De rok kan ik omslaan, er zit elastiek in de taille, wel raar dat hij nu te lang lijkt.

Vanmiddag hosmiddag van Scouting. Blugh.
Goedemorgen lieve meiden. Ik kom even snel jullie een fijne dag wensen. Mijn broer en schoonzus komen zo even op de koffie. Als pauzeplaats voor ze verder gaan naar Drenthe. Dan heb ik nog een solistenrepetitie en een vriendin komt het weekend. Dus ik verveel me niet.

Bo ik denk dat je heel trots kunt zijn op Ro hoe hij alles omtrend zijn werk doet. Maar het zal hem best pijn en verdriet doen.

Wat en gedoe bij KPN Geluk jij hebt daar dus als last van, ik ken ook wat mensen die niet meer kunnen mailen.

Brbrbrb het is nog steeds koud maar dat gaat veranderen.
Leuk Meep, altijd gezellig als er familie komt. Wanneer is de uitvoering van de musical?

Ja, morgen valt de dooi in. Volgende week wordt het vijf graden.

Lente?? Haha, zal best wel niet. Ik teken wel voor weer zo'n lente als vorig jaar hoor. Toen zaten we in maart al buiten.

Mijn blouse is kleiner. Eerst drie centimeter aan beide kanten, maar nog te groot. Toen nog maar eens drie centimeter en nu past hij precies. Veel zeg, 12 centimeter eraf. Kun je nagaan hoe zwaar ik vorig jaar nog was.

Gisteren een raar mens op het werk. Ze vroeg hoe het kwam dat ik zo was afgevallen en toen ik vertelde van mijn pols zei ze, dat ze eens ging kijken wat ze kon doen, want ze praat met engelen. Ieuw. Niets voor mij.
Ik heb de DE punten al in een envelop zitten. (Nou ja, "al". )

Straks meteen even posten.
We hebben gisteravond tot diep in de nacht zitten praten, ben best heel erg moe nu.

Er gaat een hoop veranderen, qua toekomst, qua inkomen, best een ommezwaai.

Maar wel goed dat het gebeurt, hij kon dit niet nog heel lang aan, het maakte hem stuk, die constante stress en onzekerheid.

We proberen maar niet teveel te denken aan de ecoonomie en de werkloosheid etc; vertrouwen houden, we moeten wel. Ik geloof in hem, in ieder geval, wij redden het samen altijd.

Nu snel wat boodschappen doen voor morgen; daarna taart bakken (en nee, ik eet daar niks va, veel te zwaar nog inderdaad) en dan morgen gewoon fijn verjaardag vieren.

Ons cadeau is een cadeau voor ons alletwee samen: het etentje zondag de 19e in een sjiek restaurant.

Maar ik heb stiekem toch wat kleins voor hem gekocht hoor :-)
Dat is fijn, om eens alles door te praten als het spontaan gebeurt. Natuurlijk redden jullie dat, het gaat tenslotte niet om spullen in het leven. Het gaat om het nu, die baan komt echt wel weer. Is er trouwens iets uitgekomen door die advocaat in de hand te nemen? Hoe lang heb je trouwens in Frankrijk recht op ww? Hier 14 maanden hoorde ik van man's dochter.
Hier heeft Ro straks recht op 3 jaar een soort WW; maar dat wil hij helemaal niet.

Alleen geeft de positie van werkzoekende in deze regio (die aangewezen is als economische herstelregio) recht op allerlei hulp, zoals opleidingen en stages etc.

Dat is interessant :-)

Gisteravond maakte ik 'm wakker om naar bed te gaan en uitendelijk zaten we om half drie nog op de bank te praten :-)

Nu dus even rusten, morgen verjaardag
Helaas is dat potje al helemaal op, dus geen opleidingen en studies meer hier vanuit de overheid. Vriend is dus aangewezen op zijn eigen studie en achtergrond en dat is toch wel erg jammer hoor!

Ik zit met een mevrouw met een gebroken pols te wachten tot haar auto komt om haar naar het ziekenhuis te brengen. Na het fietsen hierheen was ik al zo kapot dat ik niet buiten ben gaan helpen, maar nou zit dus niet niks te doen gelukkig. Mevrouw is ook gewoon niet tijdens het schaatsen gevallen, maar tijdens het naar de kant lopen door wat sneeuw. Nu moet ze overgeven dus ze zal ook wel een hersenschudding hebben ofzo.

Snel weer Florence N uithangen hier!
Jee ing heftig! Wel prettig voor die mevrouw dat je bij haar blijft en een beetje voor haar zorgt. Ga je ook mee naar het ziekenhuis?

Ik ben vandaag weer lekker aan het schilderen geweest. De flow zit er momenteel goed in, ik ben blij met wat er op mn doek verschijnt Verder druk aan het huishouden want straks komen vrienden eten. Moet het er wel een beetje leefbaar uitzien hè...

Vannacht hadden we ook nog wat: ketel in storing, voorafgegaan door een hels kabaal. Nu is onze slaapkamer naast de keuken (oud benedenhuis) dus we zaten zo'n beetje rechtop in bed. Zijn we rond half twee nog bezig geweest de ketel te repareren... (dus net als Bo een korte nacht ). Is gelukt, gelukkig, maar er moet binnenkort wel even iemand komen om de ketel eens goed schoon te poetsen..

Nee hoor, de mevrouw is ook niet alleen. Ze wacht alleen op haar dochter met de auto. Maar ze heeft wel veel pijn, dus dat is wel sneu. Ik moet elke keer aan zoebie denken met haar pols. Al die tijd nog in de behandeling enzo... Nou ja, misschien heeft deze mevrouw meer geluk.
Jemig Ing, wat een schrik voor die mevrouw en voor jou!

Lief dat je Florence N. speelt Als ze overgeeft zal ze zich inderdaad niet al te best voelen, nee.

Sjur, da's ook niet leuk, midden in de nacht je verwarmingsketel moeten repareren! En zeker met deze kou heb je 'm toch wel echt nodig, die ketel....
Bo dat is wel interessant van die opleidingen. Weet Ro of hij eventueel nog bij wil studeren?

Soms heb je dat opeens. Dan zit je te praten en dan vliegt de tijd.

Ing, ik was ook misselijk van de pijn hoor. Echt kotsmisselijk. Maar ik had nog niet gegeten, dus kon ik er ook niets uitgooien. Bakker bood me toen wel een broodje aan, maar dat durfde ik niet goed. En achteraf maar goed, want ik moest nuchter blijven voor eventueel de operatie. Nou ja, dat bleek niet nodig, want na drie keer proberen de pols te zetten, lukte het gelukkig. Ik rammelde wel toen ik om vier uur het ziekenhuis uit liep. (Van 's morgens negen uur af). Hoop voor die mevrouw dat het beter gaat dan bij mij.

Hosmiddag was erg leuk. Dus onverwachts toch nog een hele leuke middag gehad. Maar met al die jeugdige leiding die super enthousiast is, kon dat ook niet missen. Ik heb wel de hele middag staan hossen, polonaises gelopen met de hele kleintjes van 5 jaar en de Kabouter Plop dansen gedaan.

ik ben kapot. Maar dan met een super goed gevoel.
Bo is de taart gelukt? Nou ja stomme vraag natuurlijk.

Sjur ben je lekker mee, als je ketel het midden in de nacht begeeft. Wat goed, dat jullie hem weer aan de gang hebben gekregen.

Ik ga iets te eten zien te maken.
zoebie wijzigde dit bericht op 11-02-2012 20:00
Reden: geen keter maar ketel natuurlijk
% gewijzigd
Fijn dat je een leuke dag had, Zoeb!

Klinkt gezellig, hosmiddag

Ik hoop ook dat die mevrouw bij Ing niet zo veel last houdt als jij; ik ben zo blij dat jouw pols langzamerhand beter gaat nu!

Wij gaan ook eten, ik probeer eens wat groenten en gestoomde kip.
Ik ga Indiase lamscurry eten, mmm. Groenten en gestoomde kip klinkt lekker en licht! Hopelijk kun je volgende week weer goed eten, Bo, zodat je kan genieten van jullie etentje. Veel plezier morgen!
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven