raar gesprek, meningen?

11-02-2012 13:50 20 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je je druk om een gesprek dat je afluistert?
Ik ken de vrouw die dit vertelde, niet. Sommige personen hebben een rationale of zelfs cynische manier van pijnlijke dingen vertellen of gaan hier op een dergelijke wijze mee om. Hier is iedereen anders in.

Ik vind het zelf overigens pijnlijk als naasten op zo'n wijze met heftige gebeurtenissen omgaan maar probeer dan maar te denken dat iedereen anders is en ik zulke mensen niet kan veranderen.
Misschien wel, misschien was dit haar manier om er mee om te kunnen gaan, wie ben jij om daarover te oordelen.
Zou de moeder over wie er gesproken werd het fijn vinden dat iemand haar situatie nu op een openbaar forum gooit!?!?

Het is een situatie die niet vaak voorkomt, dus vast herkenbaar voor sommigen.

En dat er dan door allerlei forummers lekker over gediscussieerd gaat worden?

Want reken maar van yes dat er hier nu ook allerlei meningen over haar besluit hier geschreven gaan worden!
--.
Tja eerlijk gezegd zou ik denken dat ze gewoon heel slecht moeilijke dingen kan verwoorden, maar dat ze de zwaarte wel aanvoelt. Ze zal niet voor niets zelf een cadeau gaan maken.
Ik vind jouw actie net zo verwerpelijk...
Nummer 1 was jij aan het luistervinken. 2 wie weet is dat wel die vrouw haar manier om hele zware dingen onder woorden te brengen, en bedoelde ze het helemaal niet zo luchtig. 3 die mensen waar het over ging weten helemaal niets van dat gesprek. 4 Je vraag slaat helemaal nergens op.

Hoe zou jij het vinden als je net een moeilijke ervaring hebt gehad en je precies jouw situatie beschreven ziet worden op internet?
Ach kom mensen, er worden hier op het forum zoveel situaties geschetst en vragen gesteld die voor sommige mensen herkenbaar zouden kunnen zijn , maar dan kan je het nergens meer over hebben.

Iedereen luistert wel eens naar een gesprek van een ander en kan daar inderdaad wel eens geschokt over zijn omdat je dat zo niet kent.

Ik zou het ook niet fijn vinden als er zo gesproken werd over iets wat ik in mijn leven mee gemaakt heb.
Ja ik heb hier wel een mening over, wat maakt jou nu beter dan die mevrouw? Zij vertelde het nog in beslotenheid, jij niet.....
Maar juist omdat TO het schijnbaar schokkend en onjuist vind om andere mensen hun ellende met derden te bespreken, verbaasd het mij dat dat dan weer niet opgaat bij het plaatsen van een topic over datzelfde ondrwerp.

Waar in principe de kans dat de betrokkenen ermee geconfronteerd worden groter is dan bij een gesprek op het schoolplein.
Olifant, ik kom hier op het forum weinig verhalen over ingrijpende persoonlijke besluiten tegen die niet door een directe betrokkene worden geschreven, maar door iemand die het uit een gesprek heeft opgevangen.

Het gaat hier om een zeer heftig zwangerschapsverhaal, waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat je het niet op een openbaar forum besproken wil hebben.
Afluisteren of iets horen omdat je naast 2 pratende mensen staat, dat is toch helemaal niet hetzelfde? TO kan er toch niets aan doen dat ze dit hoorde?

Ik zou het echter niet nog even nabespreken op een forum. Het gaat hier om iets dat je gehoord hebt van iemand die een vriendin heeft die.... Dat staat wel erg ver van je af en het betreft wel een heel gevoelig onderwerp. Wat maakt het dan eigenlijk nog uit wat wij er allemaal van vinden?
anoniem_30612 wijzigde dit bericht op 11-02-2012 14:18
Reden: TO heeft haar post aangepast dus ik verwijder ook het eventueel herkenbare deel.
% gewijzigd
cathoilily, 9 minuten geleden

quote:

Zoals ik zei; was ik in eerste instantie geschokt. Nu speelt het steeds door mijn hoofd.

Zet het van je af. Je hebt afgeluisterd, wat niet gek is. Doen veel mensen. Maar je hebt er gewoon niks over te vinden.

Je bent de dame in kwestie niet, en ook niet haar vriendin.

En soms maakt luchtig erover praten het makkelijker te verdragen.
Wel ironisch, TO mag het niet online gooien ( lees; de wijde wereld in), maar die kennis die het verhaal vertelde in het openbaar, met mensen die ze niet kent om haar heen, mag het wel de wijde wereld in gooien. Met nog een grotere kans dat de persoon waar het omging er van te weten komt.
Goed van je Catolily, dat je je OP hebt verwijderd :-)
quote:olifant78 schreef op 11 februari 2012 @ 14:19:

Wel ironisch, TO mag het niet online gooien ( lees; de wijde wereld in), maar die kennis die het verhaal vertelde in het openbaar, met mensen die ze niet kent om haar heen, mag het wel de wijde wereld in gooien. Met nog een grotere kans dat de persoon waar het omging er van te weten komt.Ben het niet met je eens. Misschien moest die vrouw het ook wel kwijt aan iemand. Al is het misschien niet erg chic om dat op een schoolplein te doen waar mensen je verhaal dus kunnen horen maakt het nog niet oke om het dan ook maar op het www te gooien. To heeft inmiddels de OP verwijderd wat ik heel netjes van haar vind. Ze had het ook kunnen veranderen, want de vraag op zich is niets mis mee. Hoe voorzichtig moet je zijn met andermans elende met derden te bespreken?
Gooi er maar een slotje op, want van die topic is geen pindakaas te maken. Met een missende OP en vage reacties kan verder niemand iets.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Plokkie schreef op 11 februari 2012 @ 15:48:

Gooi er maar een slotje op, want van die topic is geen pindakaas te maken. Met een missende OP en vage reacties kan verder niemand iets.amen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven