Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2011

14-02-2012 12:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb ook nog geen brief, kan best nog deze week op de mat liggen.
Wij kregen 'm gisteren, dus het is goed mogelijk dat hij nog moet komen.
Wat wil je aanvragen?

Aangifte doen mag altijd. Daar heb je geen uitnodiging voor nodig.
Ik krijg nooit een brief! Maar doe altijd aangifte en krijg ook altijd geld terug.
.
Je hoeft de brief niet af te wachten hoor.....
Wij kregen m pas afgelopen zaterdag..
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Nogmaals, die brief is totaal nutteloos. Zonder dat ding mag je ook aangifte doen hoor! Het aangifte programma voor 2011 staat al een tijdje online.
Hoezo, best laat? Je weet toch dat je aangifte moet doen? Je kunt er nu al mee beginnen hoor! En ook als je geen brief krijgt weet je dat 1 april de deadline is. Ik houd daarom alle jaaropgaven, jaaroverzichten van bank, hypotheek etc. etc. meteen apart als ik ze binnen krijg, zodat ik alles bij de hand heb als ik aangifte ga doen. En als je gebruik maakt van de vooringevulde aangifte dan kun je er toch pas 1 maart mee beginnen, eerder kun je die gegevens niet laten inlezen, dus die brieven zijn ruim op tijd.
quote:Dodododo schreef op 14 februari 2012 @ 12:37:

Dacht dat het 'verplicht' was aangezien we geld terug krijgen elke maand ivm de hypotheek. Verder krijg ik nooit iets terug..

Lijkt me best laat deze week pas de brief als je het voor 1 april moet regelen.

Dat klopt, er wordt uitgerekend hoeveel je terug zou moeten krijgen als je situatie onveranderd blijft, en dat krijg je in maandelijkse brokken uitgekeerd. Mocht je stoppen met die maandelijkse uitbetaling krijg je in ene het twaalfvoudige uitgekeerd ergens is juni .

De mensen die dus veel geld terugkrijgen hebben gewoon geen (of een heel klein) voorschotje per maand.
Ik heb mn jaaropgaaf nog niet eens gehad, jullie al wel?
Je hoeft niet te wachten, alleen zorgen dat je alles bij elkaar hebt en dan invullen die handel. Wij hebben het al gedaan en nu is het wachten op de bevestiging.
@pinks ik heb hem gelijk gehad met mijn loonstrook van januari!
Heb mn jaaropgaaf wel gehad maar toen wou ik het gaan invullen. Zogenaamd de al ingevulde versie staat pas 1 maart online. Nou, er staat dus mooi wel een werkgever op waar ik in 2010 gewerkt heb en ook geen jaaropgaaf van gekregen heb dus wat ik daar nou mee moet??
Ook net gehad, en lijkt mij prima op tijd hoor. Als je al je gegevens bij de hand hebt, dan heb je het met een half uurtje ingevuld en verzonden. En ik doe altijd aangifte, ook als ik geen brief krijg, kreeg meestal dan ook best nog een aardig bedrag terug.
quote:Ruza schreef op 14 februari 2012 @ 13:36:

Nou, er staat dus mooi wel een werkgever op waar ik in 2010 gewerkt heb en ook geen jaaropgaaf van gekregen heb dus wat ik daar nou mee moet??Als je daar in 2011 niet meer werkte hoef je er niets mee.
Ruza, heb je wel het goede jaar van de site geplukt?
Oh, het bedrijf waar ik werk is altijd zó laat met de jaaropgaaf. Ik mag blij zijn als ik m half maart heb...

Dat kan dus ook anders lees ik nu, dacht dat dit normaal was.
Ik heb gewoon mijn laatste salarisstrookjes gebruikt staan ook alle bedragen op :p
Je kan pas vanaf 1 maart aangifte doen, dus nog even geduld
Dat is niet waar lelytjevandalen. Vanaf 1 maart staat er een vooringevulde voor je klaar. Nu kun je ook aangifte doen, alleen moet je dan alles zelf invullen.
O dat wist ik niet, had op de site 1 maart gezien.

Is het ook zo dat als je het eerder invult je ook eerder geld terug krjgt?
quote:lelytjevandalen schreef op 14 februari 2012 @ 14:17:

O dat wist ik niet, had op de site 1 maart gezien.

Is het ook zo dat als je het eerder invult je ook eerder geld terug krjgt?Nee helaas..
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven