Wat te doen met vader kind?

15-02-2012 20:34 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
De bio vader van mijn zoontje heeft tot nu toe geen rol in zijn leven gespeeld. Mijn zoontje is inmiddels twee jaar oud. Nu heeft mijn ex een aantal keer gebeld dat hij wel contact wil. Ik heb hier enorme moeite mee. Ten eerste omdat ik hem niet vertrouw, ten tweede omdat hij momenteel zo'n beetje alles doet wat bij de wet verboden is (regelmatig opgepakt worden hoort hier helaas ook bij). Hij is sinds onze breuk echt afgezakt naar een heel laag niveau. Ik ben bang dat als ik hem 1 vinger geef hij direct een hele hand pakt. Als ik de deur open kan ik die lastig sluiten.

Bovendien vraag ik me heel erg af of dit iets oplevert voor mijn zoontje. Dit staat uiteraard boven alles. Het vertrouwen is er niet en hij doet er ook niets aan dit vertrouwen te winnen. Heeft iemand tips voor me om dit zo goed mogelijk aan te pakken?
Nou hoeft het toch niet zo te zijn dat hij jullie zoontje meteen meeneemt? Wat als eerst bezoeken bij jou thuis plaatsvinden? En zo nee, is bezoek onder toezicht van een derde een idee?

Kan me voorstellen dat je huiverig bent, maar je kind het contact met zijn vader ontzeggen lijkt me ook niet helemaal eerlijk.
quote:msmom2012 schreef op 15 februari 2012 @ 20:34:

De bio vader van mijn zoontje heeft tot nu toe geen rol in zijn leven gespeeld. Mijn zoontje is inmiddels twee jaar oud. Nu heeft mijn ex een aantal keer gebeld dat hij wel contact wil. Ik heb hier enorme moeite mee. Ten eerste omdat ik hem niet vertrouw, ten tweede omdat hij momenteel zo'n beetje alles doet wat bij de wet verboden is (regelmatig opgepakt worden hoort hier helaas ook bij). Hij is sinds onze breuk echt afgezakt naar een heel laag niveau. Ik ben bang dat als ik hem 1 vinger geef hij direct een hele hand pakt. Als ik de deur open kan ik die lastig sluiten.

Bovendien vraag ik me heel erg af of dit iets oplevert voor mijn zoontje. Dit staat uiteraard boven alles. Het vertrouwen is er niet en hij doet er ook niets aan dit vertrouwen te winnen. Heeft iemand tips voor me om dit zo goed mogelijk aan te pakken?

Dat bestaat niet.

Dit goed aanpakken? In beide gevallen kan het namelijk behoorlijk schadelijk zijn voor het kind en mis gaan.

Maar je bent niet de enige hoor *steekt dr vinger op*

Ik heb de keus gemaakt om dezelfde reden (en andere redenen) dat hij dr helemaal niet meer mag zien.

Hij doet alles wat in de wet verboden is, waardoor mijn dochter er bijna bij was dat er een inval was, waar hij woonde! Omdat die gewoon van alles doet.

Ik ben bedreigt door vreemde mannen, mijn dochter ook... omat hij iets had gekocht en niet af had betaald.

En ik heb nog 100.000 redenen, mn dochter vertoonde gestoord gedrag, speelde verkrachtingen na... werd behoorlijk verwaarloosd als ze daar was.

Ik probeerde het contact te houden maar hij bleef mij vernederen en bedreigen, berichten sturen stalken.. En hij kwam nooit een afspraak na.

Mn dochtertje werd lastig gevallen met verhalen dat ie ons dood zou schieten en waar zn pistool lag... hij zou haar niet doodschieten, maar mij en mn partner, of alleen mn oartner want mama krijgt wel weer een nieuw vriendje.

Hij heeft ons erg in gevaar gebracht en wilde inbreken als we eens weg zouden gaan.

Door deze redenen en andere redenen ziet hij haar niet meer.

Doe ik er goed aan???

Dat zal later pas blijken...

Ik kon dr ook gewoon laten gaan en in gevaar blijven, vooral zij!

In beide gevallen ben je altijd de dader... de gebeten hond.

De moeder die het kind bij de vader weghoud, of de moeder die de vader die het kind verwaarloosd op kan halen.

Tis kiezen tussen 2 kwaden.
quote:appeltje78 schreef op 15 februari 2012 @ 20:40:

Nou hoeft het toch niet zo te zijn dat hij jullie zoontje meteen meeneemt? Wat als eerst bezoeken bij jou thuis plaatsvinden? En zo nee, is bezoek onder toezicht van een derde een idee?

Kan me voorstellen dat je huiverig bent, maar je kind het contact met zijn vader ontzeggen lijkt me ook niet helemaal eerlijk.

Dat is een optie... ligt ook aan de vader.

Ik ben bij mn advocaat geweest, en door alles wat mn ex had gedaan zei ze dat ik het niet langer toe moest staan omdat ik zelf ook problemen kon krijgen.

Met een derde wilde hij niet.

En een dief laat ik niet in mijn huis, plus dat kon bij hem niet...
Je onthoudt je kind zijn vader en een vader zijn kind. Ik vind dat eigenlijk best schandelijk. Natuurlijk is het ontzettend kl.ote dat ie is afgegleden, maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat hij een slechte vader is.

Hij heeft jouw vertrouwen niet nodig en jij het zijne niet. Het gaat er om dat hij zijn kind wil zien en niet jou.

Ik zou sowieso kijken of er een onafhankelijk iemand bij de ontmoeting met z'n kind kan zijn. Dus geen vriend/familie/kennis. En kies een neutrale plek. Dus niet in jouw of zijn huis.
Wat moeilijk...

Misschien inderdaad eerstalleen in gesprek gaan, daarna eventueel een ontmoeting op "neutraal" terrein. Bijvoorbeeld naar Ballorig of een ander uitje?
@appeltje78, ik zou het sowieso alleen onder toezicht toelaten. Mijn kind zijn vader ontnemen is niet goed nee. Alleen heeft mijn ex zichzelf natuurlijk ook wel wat rechten ontnomen door twee jaar in afwezigheid te schitteren. Hij verwacht dat dit zo weer even gelijmd is. Ik denk dat hier meer voor nodig is. Vandaar mijn vraag om tips en ervaringen.

@ missy-86, ik denk dat je er in deze situatie heel goed aan gedaan hebt. Je neemt je dochter in bescherming en dat is nodig ook.

In mijn situatie is dat nog anders. Hij heeft nog geen rol gespeeld en kan het dus ook niet verpest hebben. Hij heeft nog niet laten zien wat ik kan verwachten. Het enige waarop ik af kan gaan is de manier waarop hij nu leeft. En daar maak ik me zorgen over.....
@registreerjenu: ik heb hem niet weggehouden. Hij is weggebleven zul je bedoelen. Hij neemt nu contact op! En mijn zoon is ruim 2!
@Caro_22: ja daar denk ik zelf ook aan. Het is zo lastig!
Missy, wat mij betreft ben je een goede moeder als je je kind weghoudt bij zo'n vader. *niet dat mijn mening nou zo enorm belangrijk is, wilde het alleen even zeggen*
This is not kosher!
Een man die 2 jaar lang niet naar zijn kind omkijkt heeft niet veel rechten wat mij betreft en daar komt nog eens bij dat het een crimineel is. Ik zou de boot afhouden.
quote:Wellhello schreef op 15 februari 2012 @ 20:50:

Missy, wat mij betreft ben je een goede moeder als je je kind weghoudt bij zo'n vader. *niet dat mijn mening nou zo enorm belangrijk is, wilde het alleen even zeggen*

Totaal mee oneens. Een kind heeft recht op zijn vader. Een vader recht op zijn kind. Ik begrijp dat hij weggebleven is, maar verdient niet iedereen een tweede kans? En waarom hem niet het voordeel van de twijfel geven? Het gaat om zijn kind, niet om TO.

Weet je wat het betekent als je dochter er straks/later achterkomt dat TO bewust haar vader heeft weggehouden en daarmee de kans ontnomen om een vader-dochterrelatie te ontplooien. Wie denk je dat bent? God of zo?

Als je een goede moeder bent, dan geef je de vader een kans. Nogmaals: doe het wel onder begeleiding en op neutraal terrein.
moeilijk, ik vind eigenlijk dat een kind recht heeft om de vader te zien en de vader om het kind te zien. Maar zoals bij missy-86 dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Door contact met een crimineel breng je je kind ook in gevaar. Maar goed, missy heeft het geprobeerd, jij niet. Een keer proberen onder toezicht van een onafhankelijke derde, is dat geen optie? Hij heeft geen gezag, neem ik aan. Als hij tot nu toe niets van zich heeft laten horen?
quote:registreerjenu schreef op 15 februari 2012 @ 20:52:

Totaal mee oneens. Een kind heeft recht op zijn vader. Een vader recht op zijn kind. Ik begrijp dat hij weggebleven is, maar verdient niet iedereen een tweede kans? En waarom hem niet het voordeel van de twijfel geven? Het gaat om zijn kind, niet om TO.

Weet je wat het betekent als je dochter er straks/later achterkomt dat TO bewust haar vader heeft weggehouden en daarmee de kans ontnomen om een vader-dochterrelatie te ontplooien. Wie denk je dat bent? God of zo?

Als je een goede moeder bent, dan geef je de vader een kans. Nogmaals: doe het wel onder begeleiding en op neutraal terrein.Welhello heeft het tegen missy86 en zij hééft vader een kans gegeven, zoals je kunt lezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@registreerjenu: Hij verdient een tweede kans maar het gaat wel om de veiligheid van een kind. Als hij het niet met mij of een derde erbij zou willen dan houdt het wel op. Heb ik hem dan weggehouden? Wellicht maar ik heb hem wel de kans gegeven.
"registreerjenu, 10 minuten geleden

Je onthoudt je kind zijn vader en een vader zijn kind. Ik vind dat eigenlijk best schandelijk. Natuurlijk is het ontzettend kl.ote dat ie is afgegleden, maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat hij een slechte vader is.

Hij heeft jouw vertrouwen niet nodig en jij het zijne niet. Het gaat er om dat hij zijn kind wil zien en niet jou.

Ik zou sowieso kijken of er een onafhankelijk iemand bij de ontmoeting met z'n kind kan zijn. Dus geen vriend/familie/kennis. En kies een neutrale plek. Dus niet in jouw of zijn huis."

Dit dus. Jou ongenoegen over hem staat los van jullie kind.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:registreerjenu schreef op 15 februari 2012 @ 20:43:

Je onthoudt je kind zijn vader en een vader zijn kind. Ik vind dat eigenlijk best schandelijk. Natuurlijk is het ontzettend kl.ote dat ie is afgegleden, maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat hij een slechte vader is. Hij heeft jouw vertrouwen niet nodig en jij het zijne niet. Het gaat er om dat hij zijn kind wil zien en niet jou.

Ik zou sowieso kijken of er een onafhankelijk iemand bij de ontmoeting met z'n kind kan zijn. Dus geen vriend/familie/kennis. En kies een neutrale plek. Dus niet in jouw of zijn huis.Ik vind iemand die alles doet wat bij wet verboden is en regelmatig opgepakt wordt per definitie een behoorlijk slechte vader.
Je kunt trouwens proberen om begeleide omgang aan te vragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Is deze man ook wettelijk de vader? Heeft hij zijn zoon erkend? Zo nee, gezien de praktijken die hij uitvoert lekker in zijn sop laten gaarkoken.

Zo ja, dan vraag ik me af of je hem het contact uberhaupt mag ontzeggen. Ik zou het dan wel heel gefaseerd opbouwen en er voorlopig zelf bij blijven.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:registreerjenu schreef op 15 februari 2012 @ 20:52:

[...]

Als je een goede moeder bent, dan geef je de vader een kans. Nogmaals: doe het wel onder begeleiding en op neutraal terrein.Hij wordt herhaaldelijk opgepakt geeft TO aan. Hoeveel kansen moet hij dan krijgen? Hoe goed ben je als moeder wanneer je je kind steeds verdriet laat hebben omdat papa pas over 3 maanden weer voor kind kan zorgen omdat hij nu even in de gevangenis zit?
@vosje78: geen erkenning, geen gezag niets. Erkennen wil hij niet.

Die kans wil ik hem dus wel geven maar ik ben wel bang dat hij steeds meer gaat vragen. Ook als het niet goed gaat. Ik weet niet hoe ik het dan aan moet pakken.
Omgangshuis?
"Ik vind iemand die alles doet wat bij wet verboden is en regelmatig opgepakt wordt per definitie een behoorlijk slechte vader."

Een slechte vader nee, een fout voorbeeld ja.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@ Marahbloem: bij ons in de regio is er een wachttijd van een half jaar. Niet handig dus.
Geen gezag en geen erkenning? Zelfs niet nadat jij het aangeboden hebt?

Nergens in meegaan dan, jij bent geen speelbal en jouw zoon al helemaal niet.
Ik krijg er een punthoofd van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven