Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Wow Tumtum dat ziet er gaaf uit zeg. Hoeveel steken heb je opgezet in het begin? Zo te zien wordt het een tweepersoons deken? Hij is prachtig in ieder geval. Ik heb de wol al gehaald om een ripple te maken, gewoon bij de Action en Pipoos. Was klaar voor nog geen 40 euro. Maar eerst de wooleater klaar maken en dat schiet al op
quote:maylea schreef op 15 februari 2012 @ 16:40:

[...]

Het is 80 cent voor 50 gram.

Het voordeel vind ik de hoevelheid kleuren.

http://www.ltcleiden.nl/p ... 85005&plaatje=44068-60828

http://www.ltcleiden.nl/d ... producten&zonderheader=38

Super, dank voor de link!

Action heeft wel stabiel wol in het assortiment bij mij in de buurt, maar dan weer niet zo veel kleuren.

Ik ben al aan het nadenken wat het volgende project wordt. Ik heb nu een granny-stripes deken gemaakt en een ripple, zou eigenlijk wel nog een willen maken maar weer met een andere steek/ander patroon. Iemand nog briljante suggesties?
Maylea, heb jij daar al eens besteld? Ik kan namelijk nergens vinden voor welke naalden ze zijn bedoeld.

Letscandy, ik heb echt geen idee meer hoe veel steken het waren. Hij is wel extreem breed hoor. 2.10 m maar straks kunnen we er met de hele familie onder .

Pinks, hier geen suggesties (ik pik meestal jullie ideeen )

Karan, grappig dat we hetzelfde patroon gebruiken. Ik vind de overgangen zo erg leuk .
Hee, die hele site doet t nu niet meer! Of ligt dat aan mij?
Bij mij doet ie het ook niet. Gisteren wel trouwens. De link met de kleuren doet het wel. Kan je alvast kleurtjes uitzoeken. Ik vraag me echt af of het mooie kwaliteit is en niet 100%acryl ofzo.
quote:Tumtummetje schreef op 16 februari 2012 @ 13:47:

Bij mij doet ie het ook niet. Gisteren wel trouwens. De link met de kleuren doet het wel. Kan je alvast kleurtjes uitzoeken. Ik vraag me echt af of het mooie kwaliteit is en niet 100%acryl ofzo.

Voelt 100% acryl niet fijn?

(ik denk dat action-garen ook 100% acryl is, of niet?)
Het ligt er een beetje aan waarvoor je het wil gebruiken. Ik dacht dat acryl voor kleding ed niet zo geschikt is omdat het geen vocht opneemt. Voor beestjes, ed maakt het niet uit.

Ik vind het ook niet zo lekker haken, maar het is echt al heel heel heel lang geleden dat ik dat geprobeerd heb. Het leek toen net plastic. Misschien toch maar weer eens een poging wagen. Overigens heb ik nu een mengsel van katoen en acryl en dat vind ik dan weer wel fijn haken.

Ik weet niet wat voor wol de action heeft. Ik ben hier een paar keer wezen kijken, maar de collectie is hier klein (en een gigantische zooi).

De wibra heeft 25% korting op hun wol deze week, zag ik in de folder staan.
quote:melice schreef op 15 februari 2012 @ 12:34:

marktplaats? Ik heb nieuwe bollen wol voor 40 euro gekocht in 5 verschillende kleuren. Dus leuke hoeveelheiden voor dekens, etc. Voor grotere projecten iig.Ik heb gelezen wat je op Fok hebt geschreven
quote:pinks schreef op 16 februari 2012 @ 10:49:

[...]

Super, dank voor de link!

Graag gedaan, mooie kleuren hé.

Tum, er staat voor naald 3.5/4. Ik heb zelf een paar dekentjes met 3 gehaakt en daar heb ik spijt van want het is best wel stug geworden. Ik had beter 4 of 5 kunnen gebruiken. Maar ik vind het wel heerlijk garen om mee te haken.
quote:Tumtummetje schreef op 16 februari 2012 @ 13:47:

Bij mij doet ie het ook niet. Gisteren wel trouwens. De link met de kleuren doet het wel. Kan je alvast kleurtjes uitzoeken. Ik vraag me echt af of het mooie kwaliteit is en niet 100%acryl ofzo.Het is wel 100% acryl. Het is te vergelijken met Saskia van de Wibra. Maar ik vind het net wat fijner aanvoelen. En dan bedoel ik met fijner niet dat het minder dik is maar eehh, ik weet niet hoe ik het zeggen moet Wat wolliger of zo, nee ook niet, nou ja, ik vind het in ieder geval fijn garen om mee te werken Het lijkt wel op ik aandelen heb
De link doet het nu wel hoor

http://www.ltcleiden.nl/d ... producten&zonderheader=38
Als ik weer een groot project ga doen of mijn voorraad op raakt (as if......) ga ik daar ook eens bestellen. 80 cent per bol is natuurlijk peanuts
Maylea, ja echt, heb het vandaag gekregen en het is een doos wol nieuw wol. 60% katoen 40%acryl mooi om mee te haken dus. 50 bollen in totaal zo blij mee. Leuk haaktopic hebben ze op fok hè
Wat is het hier stil! Iedereen druk aan het haken? Ik ben nog steeds bezig met mijn ripple. Gisteren weer nieuwe wol gehaald en besloten dat ik hierna nog 1x wol mag halen voor mijn deken (tenzij ik de wol ergens anders goedkoper kan vinden). Dan is mijn deken ongeveer 1,80 lang. Dan vind ik het wel genoeg geweest .

Ik heb gisteren ook even wol gehaald bij de zeeman. Ik ga een konijn haken voor een vriend van mij en dit is wel een leuk projectje op het acryl weer een te proberen. Het voelt wel erg zacht.

Heeft er iemand wel eens oogjes via Etsy gekocht? Ik heb drie weken geleden oogjes besteld en heb ze tot nu toe nog niet gezien. Ik hoop dat ze opschieten, want ik heb ze nodig voor het konijn.

Fijn weekend!
Maylea, waar blijft je foto van je ezel eigenlijk?
Mooie ripple.

En ik schrijf ook mee op FOK! Al een flinke tijd trouwens.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wat is het rustig hier! Is iedereen carnaval aan het vieren?

Ik heb een vriendin van mij leren haken, ook leuk om te doen!

Ik heb bijna drie uiltjes klaar...moet ze alleen nog in elkaar zetten...ik blijf dat maar niks vinden!

Zijn er hier mensen die het uiltje van Matawi's crea's wel eens hebben gehaakt? Ik heb altijd moeite met de snavel... Het ziet er altijd erg raar uit. Nu haak ik ook alleen maar amigurumi's (rond) en geen platte dingen. Maar herkent iemand dit probleem en is er een oplossing?
Ik meld me ook weer eens hier. Heb nog niks meer gedaan na mijn kussens.

Maaaaaaaaaaar! Gisteren een boek met 250 haaksteken gekregen op mijn verjaardag, dus ik ga eens wat uitzoeken en een nieuw project opzoeken.
250??? Zijn er zoveel? Succes met het zoeken/kiezen van een nieuw project!
ik heb al genoeg aan, losse, vaste, hst, stk en dstk

en om er dan nog 245 erbij te kennen.... pfoe zeg
Haha, ik ook inderdaad!
quote:Tumtummetje schreef op 18 februari 2012 @ 09:41:

Maylea, waar blijft je foto van je ezel eigenlijk?

Met dank aan Kaatje voor het vertalen van de eerste rij en Tummetje voor het bevestigen dat ik de tweede rij goed had

En nog 2 Moosjes,

quote:melice schreef op 16 februari 2012 @ 21:02:

Maylea, ja echt, heb het vandaag gekregen en het is een doos wol nieuw wol. 60% katoen 40%acryl mooi om mee te haken dus. 50 bollen in totaal zo blij mee. Leuk haaktopic hebben ze op fok hè

Volgens mij had ik 100% acryl.

Erg leuk op fok inderdaad
quote:josehaakt schreef op 19 februari 2012 @ 19:15:

Zijn er hier mensen die het uiltje van Matawi's crea's wel eens hebben gehaakt? Ik heb altijd moeite met de snavel... Het ziet er altijd erg raar uit. Nu haak ik ook alleen maar amigurumi's (rond) en geen platte dingen. Maar herkent iemand dit probleem en is er een oplossing?Ik vond het ook een rotsnavel. Ik heb later nog eens een uiltje gemaakt en toen heb ik hem er op geborduurd. Veel makkelijker en netter.
@Maylea, die ezel is echt CUTE!!!

Waar heb je dat patroon vandaan?

@Little turtle, hoe gaat 't met je cactus? Kom je er nu wel uit?

@Vittel: Magic loop al gelukt?

Ik ben al een heel eind met Hobbes, moet nog 1 pootje, z'n armpjes, witte stuk op z'n buik en z'n staart en dan nog in elkaar zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven