Hoe vind ik de beste website designer?

20-02-2012 11:00 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje op zoek naar een web designer/developper.

Inmiddels heb ik al iets meer geleerd over het een en ander, maar ik loop toch nog tegen bepaalde zaken aan.

Ik ben al 2 maanden in overleg met een bedrijf, en die hebben met tot op heden nog een prijsopgaaf kunnen geven. Duurt dat altijd zolang?

Ik krijg twijfels bij hun, want hoelang gaat het dan duren voordat ze mijn website klaar hebben?

Nu heb ik nog een ander gevonden, echter werkt hij met Drupal, en dat wordt me door een ander weer afgeraden.

Wat ik nodig heb is een CMS platform, met een kleine search box (die informatie haalt van mijn eigen database), paswoord protectie op de site met voor iedere gebruiker een eigen paswoord. En voor de rest is het gewoon een informatie site. Ik ga er niks op verkopen en er kan niks op geboekt worden.

Het gaat mij hier gewoon puur om het technische gedeelte.

Hoe doen andere leken dat? Hoe vind je de juiste designer?

Ik word met allerlei termen overladen, waar ik weinig van snap. En zo weet ik dus niet de juiste beslissing te maken.

Wie kan mij vertellen of ik het beste met Drupal, Wordpress, Joomla kan werken. Of dat er echt speciaal voor mij een plugin geschreven moet worden.

En ook hoor ik overal verschillende prijzen.

Van ¤500 tot ¤5000

Ik wil absoluut kwaliteit, maar ik heb gewoon geen idee hoe moeilijk of makkelijk mijn website te maken is.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt.
Inderdaad zoek je geen designer maar een bouwer. Sommige bouwers noemen zich designer, maar je ziet het wel aan het soort sites wat ze maken.

Of er voor de koppeling met je database een plugin nodig is, of dat hij speciaal gebouwd moet worden, hangt ervan af wat voor resultaat er op je site wordt uitgevraagd en hoe. Kunnen we van hier af niet zeggen, daar moet je bouwer goed over kunnen adviseren en hij moet je ook aangeven dat er verschillende technische oplossingen mogelijk zijn. Vertrouw geen bouwer die zegt dat het maar op 1 manier kan.

Drupal is een uitstekend open source CMS. Je kunt er echt alles mee, zowel technisch als wat betreft vormgeving. Het nadeel van Drupal is, dat het een vrij steile leercurve heeft. Eigenlijk is het een CMS om een CMS mee te bouwen. Of je dan uiteindelijk met een goede beheersomgeving zit, hangt heel erg af van je bouwer. Ook moet Drupal regelmatig geupdate worden. Kijk bij je keuze van de bouwer of hij dat meerekent.

Wordpress is vooral geschikt voor bloggen, daar is het voor gemaakt. Ook voor een kleine, simpele site is het geschikt. Of jouw databasekoppeling nog onder klein en simpel valt, kan ik niet overzien.

Joomla zou ik alleen doen als je een uitstekende bouwer kan vinden die daar mee werkt. Drupal is namelijk flexibeler en wordt beter ondersteund.

Voor een site zoals jij beschrijft, kun je niet echt de verkeerde techniek kiezen, wel de verkeerde bouwer.

Twee maanden voor een offerte is echt veel te lang, die moet er binnen een week liggen, uiterlijk twee weken als ze van tevoren zeggen dat ze het druk hebben.

Hoe maak je een goede keuze:

- iemand die bereikbaar is: telefoon opnemen of binnen een dag op mail antwoorden.

- iemand die op je vragen antwoord geeft en niet met technische termen smijt

- iemand die niet vindt dat je maar moet wachten omdat je een kleine klant bent.

- iemand die het binnen uiterlijk 2 maanden klaar kan hebben

- iemand die vergelijkbare sites heeft gebouwd: kijk op hun eigen website of vraag om links en evt. testimonials

Prijs: 500 is te weinig voor wat jij beschrijft en meer dan 5000 moet het zeker niet worden. Als je er ergens tussenin gaat zitten zou je goed advies en een redelijke kwaliteit en ondersteuning kunnen verwachten. Onder de 1000 zou ik een hobbyist of beginner verwachten, die kunnen soms uitstekend werk leveren, maar het is een gok. Ze zijn beslist minder goed in deadlines halen en in adviseren. Denk bij advies bijvoorbeeld aan advies over usability, beveiliging, Google ranking, enz.
Nee, 600 euro is echt veel te veel meis! Mijn vriend heeft zo'n soort website gemaakt voor Van der Valk. Www.checkjerooster.nl

Daar kunnen de leden dan ook zelf inloggen en alles. Was ie echt in 1 dag mee klaar. Stelt niks voor voor iemand die weet wat ie doet ;)

Ik zou goed rondkijken en je laten informeren bij meerdere bedrijven.
Tsja, over die 600 euro (of die nog goedkopere van totalcreation): kijk gewoon naar de sites. Ik vind ze onder de maat en ik kan zo een rijtje tekortkomingen geven, maar als jij die niet ziet en je publiek of je klanten ook niet, dan is het prima. Dus denk na over voor wie de site bedoeld is.
NouEvenNiet, dat is een heel fijn advies dat je geeft.

Het bedrijf wat eerst mijn eerste keuze was, voldoet alleen het aan het laatste punt van je lijstje.

Die hebben echt heel veel websites gedaan in de industrie waarin ik werk.

Maar iemand die ik ken heeft hun ook gebruikt, maar is overgestapt naar een ander.

Het bedrijf waar ik nu voor werk, werkt echter ook met hun, en zijn tevreden (een grote multinational).

Maar voor de rest duurt het 2 weken voordat hij reageert en duurt het dus al 2 maanden voor een prijs opgaaf.

Jij denkt dus dat het met Drupal wel kan?

En geeft de voorkeur aan Drupal over Wordpress en Joomla?

Ik hoorde namelijk van een ander dat Wordpress de meeste plugins heeft.

Het search gedeelte en database die ik nodig heb, ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk die is.

Het is eigenlijk net als dat je naar een vlucht op zoek bent.

Dus je vult je datum in en je bestemming.

Maar voor mij zijn het dan andere onderwerpen/keuzes. En het is ook niet iets wat ze gaan boeken, ze zoeken alleen de informatie op.

Wel is het zo in mijn search box dat als ze A kiezen in het eerste gedeelte, dat het tweede gedeelte dan opties geven die bij A passen. Maar kiezen ze B in het eerste gedeelte, dat er dan in het tweede gedeelte andere keuzes komen.

Bijvoorbeeld (ik hou het even bij reizen), kiezen ze KLM in het eerste gedeelte, dan komt er geen keuze van vertrekplaats London, alleen Amsterdam. Maar kiezen ze British Airways in het eerste gedeelte, dan kunnen ze in het tweede gedeelte kiezen uit London en Manchester.

(Dit is puur een voorbeeld, ik hoop dat het duidelijk is).

Dit is dus wel een iets compliceerde search box.

Maar met mijn eigen database, die ik zelf dagelijks bij hou.

En het gaat dus niet om vliegtuig reizen, maar om iets heel anders, waarbij mijn klanten op deze manier snel de informatie kunnen vinden.
Ik vind die sites ook onder de maat, daar was het voorbeeld ook voor bedoeld.

Dat kan gewoon niet voor die prijs.

Ik weet ook dat dit me meer gaat kosten. En dat is geen probleem. Maar ik vind ¤500 nogal een verschil met ¤5000.

En ik ben het soms even kwijt waar ik op moet letten.
quote:vivagirl schreef op 20 februari 2012 @ 12:14:

Jij denkt dus dat het met Drupal wel kan?

En geeft de voorkeur aan Drupal over Wordpress en Joomla?

Ik hoorde namelijk van een ander dat Wordpress de meeste plugins heeft.

Voor blogsoftware. Wordpress is om te bloggen. Drupal is voor alles: commitysites, blogs, informatieve sites, enz.

Die database, wil je die in de site zelf gaan bijhouden, dus met hetzelfde CMS als de website? Of is het een losse database waar je al andere software voor gebruikt, en waarvan het resultaat op de website uitgevraagd moet worden?
Voor mijn werk een website laten ontwerpen en bouwen op basis van Joomla door www.goedkoopstevormgevers.nl

Scherpe prijzen, korte communicatielijnen en snelle oplevering.

Ze hebben grafische vormgevers (wat voor jou niet van toepassing is) en webdesigners in dienst. Ondanks dat wij absoluut niet in Groningen zitten, leverde de afstand nooit problemen op!
Weet je, het probleem is die database en wat je er precies mee wil. En daarover kan alleen een goede programmeur adviseren. Een beginner of student kan het absoluut bouwen voor weinig geld, maar je hebt een ervaren iemand nodig om zoiets gebruikersvriendelijk te maken, zowel voor jouzelf (het bijhouden) als voor je lezers/klanten (zijn er niet teveel knoppen op zo'n zoekformulier, staan ze op een handige plek, snapt iedereen wat voor resultaat je krijgt en hoe je dan verder moet zoeken, enz.)
quote:NouEvenNiet schreef op 20 februari 2012 @ 12:18:

[...]

Voor blogsoftware. Wordpress is om te bloggen. Drupal is voor alles: commitysites, blogs, informatieve sites, enz.

Die database, wil je die in de site zelf gaan bijhouden, dus met hetzelfde CMS als de website? Of is het een losse database waar je al andere software voor gebruikt, en waarvan het resultaat op de website uitgevraagd moet worden?

Dus Drupal is 'beter' dan Wordpress, tenzij je een blog wilt, maar dat is niet wat ik wil.

Het is zeker een informatieve site, maar met paswoord protectie en dus searchbox met database.

Ik wil de site en de database zelf bij houden.

Het is een soort intranet voor een bepaalde industry, met een verzameling van informatie. En de beste prijzen voor het product.

Het is voor verkopers, niet voor klanten.

Ik krijg de prijzen van de fabrikanten, zet die dus in mijn eigen database en de verkopers hebben daar dan toegang toe.

Plus informatie over de producten, wat het voor hun makkelijker maakt om het product te verkopen.

De database bestaat nog niet, ik hou dat zelf bij. Is een beperkte database. Dus, als voorbeeld, niet alle prijzen van KLM, van Amsterdam naar New York, maar alleen hun goedkoopste prijs.

Het is geen losse database die al bestaat en waar ik toegang tot wil.

Het is echt mijn eigen database, die nog gemaakt moet worden en die ik bij ga houden. Maakt dat het moeilijker of makkelijker?

En is dit met Drupal te maken?
quote:NouEvenNiet schreef op 20 februari 2012 @ 12:25:

Weet je, het probleem is die database en wat je er precies mee wil. En daarover kan alleen een goede programmeur adviseren. Een beginner of student kan het absoluut bouwen voor weinig geld, maar je hebt een ervaren iemand nodig om zoiets gebruikersvriendelijk te maken, zowel voor jouzelf (het bijhouden) als voor je lezers/klanten (zijn er niet teveel knoppen op zo'n zoekformulier, staan ze op een handige plek, snapt iedereen wat voor resultaat je krijgt en hoe je dan verder moet zoeken, enz.)

HOe weet jij of mijn vriend ervaren is of niet? Alleen omdat hij nog aan het afstuderen is zou hij niet ervaren zijn?

Vivagirl, echt... iedereen weet hier zo goed waar je moet wezen of waar niet. Maar geloof me, laat je goed informeren! En dan liever niet door een of ander groot bedrijf waar je een nummertje bent waar ze geld van af kunnen troggelen!
Ik sluit me aan bij de reacties van NouEvenNiet. Het resultaat moet duurzaam zijn en let ook op hoe je een en ander verder onderhouden wilt hebben. Neefjes en studenten kunnen inderdaad puik werk leveren, maar bieden zij ook ondersteuning en hulp als het fout gaat? Daarnaast, gaat het écht fout en is de maker verwijtbaar, dan heb je juridisch vaak echt geen poot om op te staan omdat alles onderhands geregeld is. Bouwers en ontwerpers die goed product leveren, zijn zich bewust van marktconformiteit...
quote:Ligeia schreef op 20 februari 2012 @ 12:36:

Ik sluit me aan bij de reacties van NouEvenNiet. Het resultaat moet duurzaam zijn en let ook op hoe je een en ander verder onderhouden wilt hebben. Neefjes en studenten kunnen inderdaad puik werk leveren, maar bieden zij ook ondersteuning en hulp als het fout gaat? Daarnaast, gaat het écht fout en is de maker verwijtbaar, dan heb je juridisch vaak echt geen poot om op te staan omdat alles onderhands geregeld is. Bouwers en ontwerpers die goed product leveren, zijn zich bewust van marktconformiteit...Oh, jij weet het ook al zo goed. Ervaring mee hoe mijn vriend zijn werk doet of zo? Dacht het niet!
@Meisje1988, waar heb ik het over jouw vriend?

Met ervaren bedoel ik iemand die een flink aantal softwareprojecten heeft begeleid en weet op welke punten het mis kan gaan (omdat hij zelf die fouten ook al eens gemaakt heeft). Ook waar het mis kan gaan in de communicatie met de klant.

@Vivagirl, dat kan met Drupal en het is makkelijker dat je nog geen bestaande database hebt. Dan moet je namelijk een koppeling maken, en dat is bijna altijd maatwerk. Wat jij nu vertelt is tamelijk standaard. Ik ben geen programmeur en ook geen Drupalbouwer, maar ik denk dat ik het zelfs nog wel zelf in elkaar zou kunnen jassen. Alleen doe ik er dan veel te lang over.
quote:meisje1988 wrote on 20 February 2012 @ 12:35:

[...]

HOe weet jij of mijn vriend ervaren is of niet? Alleen omdat hij nog aan het afstuderen is zou hij niet ervaren zijn?

Vivagirl, echt... iedereen weet hier zo goed waar je moet wezen of waar niet. Maar geloof me, laat je goed informeren! En dan liever niet door een of ander groot bedrijf waar je een nummertje bent waar ze geld van af kunnen troggelen!Ik neem aan dat je zelf dus ook ervaringsdeskundige bent met bedrijf?
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 12:38:

[...]

Oh, jij weet het ook al zo goed. Ervaring mee hoe mijn vriend zijn werk doet of zo? Dacht het niet!Je maakt niet echt reclame voor je vriend zo. Dit komt verre van professioneel over.
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 12:38:

[...]

Oh, jij weet het ook al zo goed. Ervaring mee hoe mijn vriend zijn werk doet of zo? Dacht het niet!

Doe eens rustig joh!

Jouw vriend is bezig met afstuderen, het kan niet zo zijn dat hij via zijn vriendinnetje opdrachten aan het binnenharken is via fora, wel? Dat wil ie zelf waarschijnlijk ook niet. En jouw vriend kan nou eenmaal niet hetzelfde als een developer, da's een feit! Neemt niet weg dat ie vast heel goed is in wat ie studeert!
quote:meisje1988 wrote on 20 February 2012 @ 12:38:

[...]

Oh, jij weet het ook al zo goed. Ervaring mee hoe mijn vriend zijn werk doet of zo? Dacht het niet!Huh? Je leest dingen die niet worden gezegd. Ik zeg nota bene dat mensen zonder de papieren of ervaring wel degelijk goed werk kunnen leveren, maar wijs TO ook op de gevaren die daarbij vaak om de hoek loeren. Heb jij dan geen ervaring met concurrenten van vriend? Je zegt immers zelf dat het oppassen geblazen is bij grote bedrijven. Nou, ik vul het aan met 'oppassen met neefjes en vriendjes'. Als jouw vriend betrouwbaar is en ondersteuning biedt en dus werkt met contracten en gedeponeerde algemene voorwaarden, dan hoef je toch helemaal niet aangesproken te voelen?
quote:SeptemberGirl wrote on 20 February 2012 @ 12:42:

[...]

Doe eens rustig joh!

Jouw vriend is bezig met afstuderen, het kan niet zo zijn dat hij via zijn vriendinnetje opdrachten aan het binnenharken is via fora, wel? Dat wil ie zelf waarschijnlijk ook niet. En jouw vriend kan nou eenmaal niet hetzelfde als een developer, da's een feit! Neemt niet weg dat ie vast heel goed is in wat ie studeert!Eens, behalve het vetgedrukte. Echt talent kan het zonder papiertje, maar om die te vinden, moet je echt geluk hebben. Daarnaast (weer aan TO en Meisje1988), als je talent treft, weet-ie vast ook wel dat zijn marktwaarde comfortabel hoog ligt, dus betaal je daar ook weer voor...
Super bedankt voor jullie adviezen.

Fijn om te horen dat Drupal dus zeker een mogelijkheid is.

Degene met wie contact heb, die dus met Drupal werkt, is wel een vriend van..... Maar hij is wel een developer, maar zal dit er bij doen voor mij, prive.

Ik heb een vriendin, die beginnend developer is, en met Wordpress werkt, en Drupal af raadt. Maar zij zou wel eventueel voor mij verandering aan kunnen brengen later.

Ik wil dus ook de website compleet in eigen beheer hebben.

Meisje 1988, zullen we het gezellig houden hier?

Ik ben niet op zoek naar een bouwer, alleen naar advies hoe ik de juiste kies.

Je vriend kan het vast heel goed, maar daar ben ik niet naar op zoek.
quote:vivagirl schreef op 20 februari 2012 @ 12:54:

Ik heb een vriendin, die beginnend developer is, en met Wordpress werkt, en Drupal af raadt.Ik zou het voor veel kleine sites ook afraden. 't Is alleen die database, waardoor ik zeg: toch doen. Benieuwd hoe zij daarover denkt.
Zij is zelf beginnend, dus weet ook niet alles, maar wel meer dan ik natuurlijk.

Dus ik vraag haar vaak om advies en zo heeft ze me al heel veel geholpen.

Echter heb ik een goed gevoel bij degene die met Drupal werkt, maar zij raadt het mij af.

Zij raad Wordpress ook al af, omdat ik zoveel functionaliteit wil en dat is lastig te vinden in standaard plugins.

Ze zegt dat Joomla en Drupal minder plugins hebben, en daarom zou ze Wordpress verkiezen over deze 2. Maar ook voor wat ik wil, raad ze Wordpress af. Ze zegt dat er voor mij speciaal een plugin geschreven moet worden.

Er zijn toch wel gewoon templates voor dit alles?

Oke, die zullen hier en daar aangepast moeten worden, maar zo ontzettend moeilijk en anders is het niet wat ik zoek.

Er zijn honderden van die sites.

Degene die met Drupal werkt, was behoorlijk snel met het antwoorden, zegt dat hij het kan doen, in 3 weken (voor het gemak ga ik dan van 4 weken uit), voor een prijs van ¤2000.

Netjes, dacht ik zo.
quote:vivagirl schreef op 20 februari 2012 @ 12:29:

[...]

Dus Drupal is 'beter' dan Wordpress, tenzij je een blog wilt, maar dat is niet wat ik wil.

Het is zeker een informatieve site, maar met paswoord protectie en dus searchbox met database.

Ik wil de site en de database zelf bij houden.

Het is een soort intranet voor een bepaalde industry, met een verzameling van informatie. En de beste prijzen voor het product.

Het is voor verkopers, niet voor klanten.

Ik krijg de prijzen van de fabrikanten, zet die dus in mijn eigen database en de verkopers hebben daar dan toegang toe.

Plus informatie over de producten, wat het voor hun makkelijker maakt om het product te verkopen.

als ik dit lees zou ik je nog willen adviseren een ander systeem te bekijken, zeker als je bijvoorbeeld samenwerken, input, etc nog wilt uitbreiden in de toekomst: Sharepoint. Van de genoemde systemen is Joomla waarschijnlijk de meest geschikte. Zoeken gaat heel makkelijk en voor gebruikersrollen zijn er goede logins te krijgen. Het CMS is wel eens lastig om te onderhouden, maar als de ontwikkelaar via de frontend een login voor je maakt kan het eenvoudiger.

Ik wil ook nog een bijdrage leveren over de prijzen die voor websites gevraagd worden. Die kunnen zo absurd uiteenlopen dat het heel moeilijk is de goede webbouwer er tussen uit te halen. Er zijn studenten op zolderkamers die voor een prikkie goed werk leveren. Maar er zijn ook bureau's die zichzelf overschatten en voor de hoofdprijs werken. Het is heel moeilijk om daar de goede tussenuit te halen. Vertrouw op je gevoel en met vrienden zou ik ook uitkijken.
Ik vind zelf vlotte en transparante communicatie (vanuit beide kanten) heel erg belangrijk in deze. En flexibiliteit! Maar dat is breed interpreteerbaar helaas. Maanden wachten op slechts een offerte is wat mij betreft een no-go...
@vivagirl: heb je eigenlijk nog iets gehad aan de reacties die je in eerdere topics hierover hebt geopend?
Hoi Bertje, ik herken je inderdaad nog van een vorig topic.

Daar heb ik zeker wat aan gehad.

Ligeia, ik vind communicatie ook belangrijk.

En bij 1 bedrijf loopt dat dus niet goed.

Die valt voor mij dus al af.

Bedrijf 2 heb ik net even gebeld voor een update, voicemail achter gelaten, ik ben benieuwd hoe snel ik reactie krijg. Maar hij is meestal redelijk snel.

En optie 3 is de vriend van een vriend, die ik wel ken. Hij is designer, maar doet dit voor mij in zijn vrije tijd en werkt dus met Drupal.

Bertje, wat je zegt, hoe haal je daar de beste uit.

Vandaar dat ik dit topic heb geopend en ik heb zeker wat aan dit advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven