Geduld

20-02-2012 20:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een probleem waar ik graag vanaf wil. Ik heb namelijk nogal moeite met het opbrengen van geduld. Ik bedoel dan niet dat ik altijd erg kortaf ben of mezelf betrap dat ik mensen weleens afsnauw. Ben ook niet het type dat met de ogen gaat rollen in een wachtrij in de supermarkt en een hekel heeft aan sloompies op de weg.

Nee, ik bedoel meer dat ik moeite heb met opbrengen van taken waarvan het lang duurt voordat je resultaat ziet. Enkele voorbeelden: afvallen, haar laten groeien, doorgroeien op het werk, studie, persoonlijke ontwikkeling etc etc.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat jullie geheim is om dergelijke taken uit te voeren. Hoe kun je jezelf motiveren voor taken waarbij je geen instant result krijgt? Ben echt benieuwd, want op het moment begin ik niet eens aan zulke taken en zou toch graag een keer iets willen bereiken. Wie oh wie heeft de gouden tip voor mij? Alvast bedankt!
Steeds hele kleine stapjes zetten en jezelf belonen als het gelukt is. Dan pas de volgende stap.
Ha! Dit is heel herkenbaar. Maar volgens mij lukt het de meeste mensen niet als zij zich niet kleinere, makkelijker te realiseren doelen zouden stellen die uiteindelijk leiden tot het behalen van een groter doel (want zo zitten mensen gewoon niet in elkaar). Ziedaar mijn tip!
Overigens is het wel van belang dat die kleine doelen realistisch zijn (dus niet meteen: ik wil 20 kilo afvallen - ik noem maar iets he...) en dat het behalen ervan jou voldoening geeft. Anders wordt het wel erg lastig om het een en ander vol te houden....
Grote doel in kleine stukjes hakken en jezelf belonen als je zo'n klein stukje hebt afgerond. 20 kilo afvallen... vieren met een stuk taart als je een kilo kwijt bent?
Eh... volgens mij is dit geen geduld, maar doorzettingsvermogen.
Zorg dat je goed gemotiveerd een keuze voor iets maakt, dan hou je het het langst vol.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Ja, ja.. je wil de natuur en de logica verslaan. Ik denk dat overigens elke molligerd een pil wil waarmee hij op slag 20 kg afvalt, zodat hij weer door kan schranzen. En ik zou ook wel een pil willen waarmee mijn haar 20 cm langer werd, zodat ik mijn te kort afgeknipte pony kan corrigeren.

Alles van waarde kost inspanning volgens mij, en gelukkig maar.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven